PetriFB kirjoitti:
Raamatun opetuksen mukaan Herra Jeesus sanoi tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi (Mark 1:15). Raamatun sanan valossa parannus ja usko Herraan Jeesukseen on pelastuksen edellytys. Jumalattomalla ei ole kykyä, halua tai osaamista tehdä parannusta ja siitä huolimatta hän joutuu kadotukseen kuultuaan ja hylätessään evankeliumin pelastussanoman.
Näin on.
Minä näen ja ymmärrän, että Job 14:1-5 opettaa kuinka Jumala on asettanut ihmisen elämälle päiviensä rajat, eli sen kuinka kauan kukin ihminen elää maan päällä. En näe enkä ymmärrä, että tämä Raamatun kohta rajaisi elämän 100 vuoden kieppeille, vaan jokaiselle ihmiselle määräosan elämän päiviä. Tästä saa tietenkin olla eri mieltä, mutta näin minä näen ja ymmärrän Job 14:1-5 kohdan.
Olen samaa mieltä, että noissa Raamatunkohdissa määrätään elämälle rajat (pituus). Tuo 100 vuotta ei tule Raamatun kohdasta vaan oma lisäykseni vain koska nykyään ihmisen maksimi ikä on keskimäärin 100 vuoden hujakoilla ja VT:n aikaan Raamatun alussa ihmiset elivät jopa 1000 vuotiaiksi niin toin tuon 100vuotta tuohon tavallaan alleviivaamaan sitä miten Jumala määräsi lyhyemmän rajan ihmisen elämälle (vertaa 1000vuotta ja 100vuotta).
Raamatusta ei löydy sanoja: huumeiden käyttäminen on syntiä, mutta silti se on syntiä, koska sen kautta ihminen päihdyttää itseään. Raamatusta ei löydy sanoja itsemurha on syntiä, mutta silti se on syntiä, koska siinä ihminen suorittaa tappamisen teon tappamalla itsensä. Kun Raamattu kieltää lähimmäisen tappamisen ja käskee rakastamaan lähimmäistä niin kuin itseään, niin emme silloin saa tappaa lähimmäistämme emmekä myöskään itseämme. Lähimmäisen tai itsensä tappaminen ei ole rakkauden teko, vaan tuhoamisen ja synnin teko.
Samaa mieltä.
Minä itse ymmärrän, että ihmisen tappaminen kaikella tavalla (myös itsemurha) on syntiä ja väärin.
Jumala on Tuomari, joka tuomitsee, mutta minä en uskalla sanoa kenellekään, että itsemurhan (tietoinen ja harkittu teko) tekijä pelastuu, enkä rohkaista kokeilemaan Jumalan armoa itsemurhan kautta. Minä pyrin luomaan uskoa sekä toivoa Jumalaan, koska Hän voi auttaa sekä antaa halua elämään ja mielekkään elämän ja tehtäviä maan päällä.
Samaa mieltä ja näin itsekin teen.
Ainoa näkemys eromme asiasta taitaa olla se, että itse en ole löytänyt Raamatusta perusteita että itsemurhan tehnyt (uskova) joutuu automaattisesti helvettiin itsemurhan vuoksi.