vaisuliini kirjoitti:*
Huomenta ja Jumalan rauhaa. No saatanan tyypillinen tapa on viedä Jeesuksen yhteydestä valheellisella eksytyksellä vaikka se on eläinten uhraaminen. Saatana tiesi että se uhraaminen nostaa Herran tahtoa vastaan ja häpäisee Jumalaa....
Olisi paljon helpompi jos tietäisin mikä niistä luvuista koskee lopunajan viimeistä päivää niin silloin olisi helppo tutkia.
Vanhasta Testamentista vielä... Kyllä ne kertoo tulevasta Jeesuksesta. Ne viittaa Jeesukseen. Mutta saatana koittaa ohjata uskomaan eläinten uhraamiseen ettei ihmisille alkaisi valaistaa Jeesuksesta. Niin voi sanoa että antikristus aloittaa uhraamisen. Eksytysperäinen antikristus itse on eikä johda koskaan Jeesuksen yhteyteen.
Nöyrrytään ja rukoillaan yhdessä Herran avaamaa ymmärrystä mitä Dan.9:27 tarkoittaa.
Olemme tässä keskustelussa pohtineet, mitä jae Dan 9:27 tarkoittaa. Olemme huomanneet, että samasta ajasta kertoo luvut 7-9. Kysymys on lopun ajasta, kun Herra Jeesus palaa takaisin.
"Hän tuli aivan viereeni, ja hänen lähestyessään minä kauhistuin ja heittäydyin kasvoilleni. Hän sanoi minulle: "Ihminen, sinun tulee ymmärtää, että se
näky koskee lopun aikaa." (Dan 8:17)
"Oikeista opettajista jotkut lankeavat, ja niin heidät kaikki seulotaan, sulatetaan ja puhdistetaan
lopun ajaksi, sillä vielä on aikaa määrähetkeen." (Dan 11:35)
"Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää. Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää. Mutta sinä, mene, siksi
kunnes loppu tulee; ja lepää, ja nouse osaasi päivien lopussa." (Dan 12:11-13)
"Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja
sitten tulee loppu." (Matt 24:14)
Raamattua tulee tulkita siten, miten siinä on kirjoitettu, eikä alkaa miettimään millaisia eksytyksiä saattaa olla, muuten tulkinta irtoaa kirjoitetusta Jumalan sanasta ja alkaa mennä lihalliseksi mielipiteen tuottamiseksi. Petri Paavolalla on tapana luoda erilaisia keinotekoisia uhkakuvia kertomalla erilaisista eksytysteorioista. Jos Raamattua alkaa tulkitsemaan jonkun raamatunopettajan luomien keinotekoisten eksytysteorioiden kautta, niin tulkinta irtoaa Raamatun ilmoituksesta. Sinä kerrot, ettet ymmärrä jakeita, mutta kyse ei taida olla siitä. Sinä vain et halua uskoa, mitä jakeissa lukee. Minun mielestä Danielin kirjaan pitää tulkita siten, miten siihen on kirjoitettu, eikä yrittämällä mitätöidä sitä.
Jeesus sanoi, että Dan 9:27 tulee toteutumaan hänen jälkeensä, joten se antaa kyllä selvän tulkintaohjeen, että jae tarkoittaa lopun aikoja, jolloin hän tulee takaisin.
Tämän vuoksi voimme todeta, että jakeessa Dan 9:27
teuras- ja ruokauhraamisen lopettaa temppelissä Hävittäjä, joka tulee sinne kauhistuksen siivillä. Hän on vahvistanut 10 kuninkaan liiton 7 vuodeksi, minkä lopulla liitto raukeaa ja Jumalan vuodattaessa tuomionsa Hävittäjän ylle hän tuhoutuu. Danielin tarkoittaa Hävittäjällä Antikristusta. Tämä on jakeen kirjaimellinen tulkinta, eikä ole mitään syytä olettaa, että joku sana olisi matkan varrella kumoutunut. Jumala ei muuttele antamiaan profetioita.
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi." (Matt 5:17-19)
"Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja
hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse." (Dan 9:27)
"Kun te siis näette
hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon - silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille; joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on, ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä! Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule." (Matt 24:15-21)