Jumala kutsuu uskovia ulos ja ennalleenasettaa seurakuntaa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jumala kutsuu uskovia ulos ja ennalleenasettaa seurakunt

ViestiKirjoittaja JHK » 27. Marras 2015 17:42

Tulin surulliseksi kun sain pastorilta vastauksen. Hän sanoi että ekumenia on hyvä asia silloin kun se tähtää yhteyteen toisten uskovien kanssa niin että kunnioitetaan puolin ja toisin kaikkien osapuolten näkemyksiä. Hän sanoi voivansa hellarina kokea yhteyttä muiden kanssa pysyen helluntailaisena opiltansa.

Hyvältähän tuo kuullostaa :clap:
Eivät opit katoa mihinkään sillä että kaikki laittavat "nimilappunsa" pöydän alle piiloon...
JHK

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Marras 2015 21:53

JHK kirjoitti:
Tulin surulliseksi kun sain pastorilta vastauksen. Hän sanoi että ekumenia on hyvä asia silloin kun se tähtää yhteyteen toisten uskovien kanssa niin että kunnioitetaan puolin ja toisin kaikkien osapuolten näkemyksiä. Hän sanoi voivansa hellarina kokea yhteyttä muiden kanssa pysyen helluntailaisena opiltansa.

Hyvältähän tuo kuullostaa :clap:
Eivät opit katoa mihinkään sillä että kaikki laittavat "nimilappunsa" pöydän alle piiloon...

Voisitko tarkentaa mitä tarkoitat Jhk?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Lily » 27. Marras 2015 22:08

Monilla vapaansuuntien pastoreilla ym. on vielä sellainen sinisilmäinen kuva ekumeniasta, eivät usko että se johtaa katollisuuteen, vaan luulevat, että kyse on vaan vapaiden suuntien kirkkokuntien yhdistymisestä ja yhteistyöstä, sekä osittain ev.lutin kanssa :(
Lily

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Marras 2015 22:30

*
Ja ihmisten miellyttäminen on kai nykyään tärkeää pastoreille? Se tuntuu siltä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Iustus » 27. Marras 2015 22:39

Lily kirjoitti:Monilla vapaansuuntien pastoreilla ym. on vielä sellainen sinisilmäinen kuva ekumeniasta, eivät usko että se johtaa katollisuuteen, vaan luulevat, että kyse on vaan vapaiden suuntien kirkkokuntien yhdistymisestä ja yhteistyöstä, sekä osittain ev.lutin kanssa :(

Voi myös olla, ettei ekumenian takana ole mitään salaliittoa ja että kaikki ekumenia ei edes koske katolista kirkkoa. Ja ehkäpä katolilaisetkin ovat kristittyjä. Ja vielä voi olla niinkin, että monet vapaiden suuntien pastorit ovat ymmärtäneet tämän.
Iustus

ViestiKirjoittaja tanu » 27. Marras 2015 22:58

Oma mielipide on kyllä se, että katolinen kirkko on ihan saatanan asialla.

Niin paljon on pielessä ko. järjestön opissa ja toiminnassa, että ei ole epäilystäkään että kenen asiaa RKK ajaa.
Perkeleen asiaa Jeesusta vastaan ja ihmistä vastaan.

Samalla perkeleen asialla on ekumeniakin. Johan paavikin sanoi aikaa sitten, että muslimeilla ja katolisilla on sama jumala.
Ja totuuden sanoikin tämä ("jumalan pojan sijainen maan päällä" = epäjumala ja antikristus) ja se jumala on saatana.

Katolisen kirkon toiminta on aina ollut valehtelua, kieroilua, tappamista ja mammonan palvontaa. Pedofiliaa unohtamatta.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 28. Marras 2015 00:35

Raamatussa ei harrasteta ekumeniaa.

Kun huomattiin joku harhaoppi, niin sitä vastaan julistettiin ja lähetettiin varoituskirjeitä ympäri seurakuntia ettei kukaan vain eksyisi.

Esimerkiksi Galatalaisten suerakunttan oli luikerrellut judaisteja, jotka halusivat sekoittaa Kristuksen evankeliumiin aspekteja vanhastaliitosta, ympärileikkausta ja muuta...

No ruvettiinko silloin kutsumaan näitä eksyttäjiä seurakuntaan rupattelemaan ja järjestettiinkö heidän kanssa yhteisiä tilaisuuksia, marsseja, musiikki-iltoja ja puheita ekumenian hengessä?

Ei todellakaan, vaan lähetettiin kirjeet ympäri seurakuntia ja varoitettiin sekä kumottiin heidän väitteensä Jumalan sanalla.

Gal.4

7 Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?
8 Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu.
9 Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.
10 Minulla on teihin se luottamus Herrassa, että te ette missään kohden tule ajattelemaan toisin; mutta teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoon kuka hyvänsä.
11 Mutta jos minä, veljet, vielä saarnaan ympärileikkausta, miksi minua vielä vainotaan? Silloinhan olisi ristin pahennus poistettu.
12 Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!

Olen surullinen kuinka luen foorumin viestejä ja huomaan , että moni on lirkuteltu pois ihmisjärjellä ja muulla selittelyllä eksymään tässä erittäin vaarallisessa ekumenia asiassa. Te olette kuunnelleet kauniita puheita yhtenäisyydestä ja samanmielisyydestä sekä muilla kauniilla sanoilla kosiskeltu niin että ette ajattele tätä asiaa Raamatun kautta vaan ihmisjärkeilyn kautta.

Kaikki, jolla on väärä tai valheellinen tie pelastukseen ohi Kristuksen sovituksen ja uskonvahurskauden on pahaa valhetta ja heidän oppi pitää heittää kokonansa pois sillä se ei rakennu oikealle perustalle (Kristuksen usko pelastaa). Semmoisten kanssa ei tule harjoittaa ekumeniaa tai musiikki-iltaa ja tutustua heidän opetuksiinsa vaan kavahtaa heitä Jumalan pelossa, tai muuten eksyy itsekkin sanoo Raamatun sana (hapatus).

Ilm.2

18 Ja Tyatiran seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Jumalan Poika, jolla on silmät niinkuin tulen liekki ja jonka jalat ovat niinkuin kiiltävä vaski:
19 Minä tiedän sinun tekosi ja rakkautesi ja uskosi ja palveluksesi ja kärsivällisyytesi ja että sinun viimeiset tekosi ovat useammat kuin ensimmäiset.
20 Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.
21 Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.
22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.
24 Mutta teille muille Tyatirassa oleville, kaikille, joilla ei ole tätä oppia, teille, jotka ette ole tulleet tuntemaan, niinkuin ne sanovat, saatanan syvyyksiä, minä sanon: en minä pane teidän päällenne muuta kuormaa;
25 pitäkää vain, mitä teillä on, siihen asti kuin minä tulen.

Raamattu monessa kohdassa varoittaa selvästi harhaopeista, että ne ovat vaaraksi ja pahoja. Ei Tyatiran seurakunnallekkaan sanottu että menkää Iisebelin palvojien kanssa ja harjoittakaa ekumeniaa, vaan nuhdeltiin siitä että tällaista oli suvaittu seurakunnassa katsella. Tekstistä myös selviää , että koska semmoista suvaittiin olivat jo muutkin eksyneet tämän opin pauloihin.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 28. Marras 2015 00:42

David Wilkersonin suomenkielinen kirjoitus on mielestäni hyvä:

https://www.tscpulpitseries.org/finnish/ts880118.htm

Tahdon sanoa selvästi, että on vaarallista istua kuuntelemassa väärää opetusta. Väärä oppi voi kirota sinua paljon nopeammin kuin kaikki lihan himot ja synnit. Väärät saarnaajat ja opettajat lähettävät enemmän ihmisiä helvettiin, kuin kaikki huumekauppiaat, sutenöörit ja huorat yhteensä! Tämä ei ole liioittelua. Suuret joukot sokeita, harhaanjohdettuja kristittyjä laulaa ja ylistää Herraa seurakunnissa väärän opin orjuuttamina. Tuhannet istuvat kuuntelemassa opettajia, jotka vuodattavat riivaajien oppeja ja he tulevat kokouksista sanoen, Eikö ollutkin ihmeellistä?

Kristus ei ota tätä asiaa kevyesti. Hänen silmänsä lävistävät jälleen seurakuntaa, ja Hän on tullut varoittamaan, paljastamaan ja pelastamaan Hänen kansansa ja Hänen palvelijansa tästä kauheasta viettelyksestä. Meidän on oltava vakavissamme tämän asian suhteen. On merkittävää, mihin seurakuntaan menet. On vakava tärkeää, ketä kuuntelet. Se opetus, joka saa sydämesi, on vakava asia.

Jumalan ihmiset myyvät itseään saatanalle joka puolella antautumalla väärien opettajien ja väärien oppien edustajien käsiin. Saatanalle itsensä myymiseen liitetään helposti näkyjä loppuunkuluneista narkomaaneista, alkoholisteista, AIDSia sairastavista huorista ja Jumalaa vihaavista ateisteista. Mutta ei. Tätä tapahtuu seurakunnassa, herätys- ja ylistyskokouksissa ja suurissa opetusseminaareissa.

Lumotun kristityn merkki on se, että hän on antanut vietellä itsensä etsiessään jotain uutta, erilaista ja vierasta opetusta. Raamattu varoittaa, Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien itseänne vietellä (Hebr. 13:9). Älkää ajelehtiko sinne tänne, paikasta paikkaan. Ja tämä ei tarkoita niitä harvinaisia kertoja, kun kypsä uskova menee kuuntelemaan, kun todellinen Jumalan mies saarnaa Kristusta ja parannuksen tekoa. Tämä tarkoittaa sitä, kun juostaan paikasta paikkaan, seminaarista kokoukseen, seurakunnasta seurakuntaan, parantamiskokouksesta ihmekokoukseen, ilman juuria. Korvat ovat aina kuulemassa jotain uutta, jotain ennenkuulumatonta, jotain ihmeellistä, jotain, mikä miellyttää heidän lihaansa. Heitä tulee Times Squaren seurakuntaankin tyhjäntoimittajia, ketunhäntä kainalossa, seuraten opintuulia. Tällaiset eivät tule takaisin, koska me kieltäydymme raapimasta kutittavaa korvaa. He haluavat vain silittelyä, eivät nuhtelua. Niin he juoksevat takaisin opettajiensa luokse mielistelijöiden, onnellisten, positiivisesti ajattelevien luokse. He muistuttavat niitä ateenalaisia, joilla ei kenelläkään ollut aikaa muuhun kuin uutta puhumaan ja uutta kuulemaan (Apt. 17:21). Paavali varoitti Timoteusta, He eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia (2Tim. 4:3).
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 28. Marras 2015 00:43

Iustus kirjoitti:
Lily kirjoitti:Monilla vapaansuuntien pastoreilla ym. on vielä sellainen sinisilmäinen kuva ekumeniasta, eivät usko että se johtaa katollisuuteen, vaan luulevat, että kyse on vaan vapaiden suuntien kirkkokuntien yhdistymisestä ja yhteistyöstä, sekä osittain ev.lutin kanssa :(

Voi myös olla, ettei ekumenian takana ole mitään salaliittoa ja että kaikki ekumenia ei edes koske katolista kirkkoa. Ja ehkäpä katolilaisetkin ovat kristittyjä. Ja vielä voi olla niinkin, että monet vapaiden suuntien pastorit ovat ymmärtäneet tämän.

Olet täysin sokea ja eksynyt tässä asiassa.
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja JHK » 28. Marras 2015 01:55

Toivottavasti Mikko Murpatti muistaa minun avoimesti ja monessa kohtaa kritisoineen katolisen kirkon traditionaalista oppia, jota pidän edelleen vaarallisena ja hengelliselle terveydelle vahingollisena. Olen monessa kohtaa vastaan myös Ev.lut. kirkon virallista oppia sellaisena kuin se tunnustuskirjoihin on kodifioitu. Kuitenkin sekä katolilaisten että luterilaisten joukosta löytyy uudestisyntyneitä veljiä ja sisaria, joiden kanssa on oikein terveellistä olla yhteydessä; yleensä nämä eivät usko kaikkea sitä, mitä näiden kirkkokuntien tunnusomaiset opit sanovat. Pitää katsoa uskon ydintä - löytyykö sieltä oppi kolminaisesta Jumalasta, kaikkeuden luojasta joka vanhurskauttaa syntisen poikansa ristinkuoleman kautta ilman lain tekoja? Jos tuo on kohdallaan, on yhteys mahdollista.

Voisitko tarkentaa mitä tarkoitat Jhk?

Tulkitsen niin että "yhteyteen toisten uskovien kanssa" tuskin tarkoittaa hellaripastorille yhteydenpitoa liberaalipappeihin tai nimikristittyihin. Minusta molemminpuolinen kunnioitus ei myöskään ole paha asia - se olisi kovasti tarpeen tälläkin foorumilla käytävissä keskusteluissa. Lisäksi on hyvä että pastori tunnistaa että hänellä on oppi, johon hän uskoo niin lujasti että aikoo myös pysyä siinä. Elikä totuutta ei olla hylkäämässä.

Iustus on täällä jo asiallisesti huomauttanut että tällä foorumilla termi "ekumenia" ymmärretään termin virallisesta määritelmästä poikkeavasti.
Ekumenia tarkoittaa eri kristillisten kirkkojen ja tunnustuskuntien yhteistyötä ja pyrkimyksiä läheisempään yhteyteen.[1] Nykyinen ekumeeninen liike sai alkunsa 1800-luvun lopulla.

Kristillinen ekumenia on eri asia kuin uskontojen kohtaaminen ja niiden välinen vuoropuhelu eli uskontodialogi, vaikka myös viimeksi mainitusta toisinaan käytetään ekumenia-sanaa. Kansalliset ekumeeniset neuvostot ymmärtävät ekumenian nimenomaan kristinuskon sisäisenä liikkeenä, mutta pyrkivät toisaalta myös osaltaan edistämään uskontojen kohtaamista ja yleistä suvaitsevuutta.[2]https://fi.wikipedia.org/wiki/Ekumenia

For some Catholics it may, but not always, have the goal of reconciling all who profess Christian faith to bring them into a single, visible organization, i.e. through union with the Roman Catholic Church.

For some Protestants, spiritual unity, and often unity on the church's teachings on central issues, suffices.
According to Lutheran theologian Edmund Schlink, most important in Christian ecumenism is that people focus primarily on Christ, not on separate church organizations. In Schlink's book Ökumenische Dogmatik (1983), he says Christians who see the risen Christ at work in the lives of various Christians or in diverse churches realize that the unity of Christ's church has never been lost,[3] but has instead been distorted and obscured by different historical experiences and by spiritual myopia.https://en.wikipedia.org/wiki/Ecumenism ... _pluralism
Vaikka joillakin katolilaisilla on toiveita kirkkojen yhdistymisestä takaisin katoliseen kirkkoon, ei protestanteilla ole välttämättä mitään tarvetta luoda rakenteellisesti yhtä kirkkoa - hengellinen yhteys nähdään riittävänä, yhdessä keskeisistä opinkappaleista saavutetun yhteisymmärryksen kanssa.

Tietty jos virallinen totuus on liian tylsä, voi vapaasti uskoa näitä vaihtoehtoteorioita.
JHK

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu