Kirjoittaja Mikko Murpatti » 28. Marras 2015 00:35
Raamatussa ei harrasteta ekumeniaa.
Kun huomattiin joku harhaoppi, niin sitä vastaan julistettiin ja lähetettiin varoituskirjeitä ympäri seurakuntia ettei kukaan vain eksyisi.
Esimerkiksi Galatalaisten suerakunttan oli luikerrellut judaisteja, jotka halusivat sekoittaa Kristuksen evankeliumiin aspekteja vanhastaliitosta, ympärileikkausta ja muuta...
No ruvettiinko silloin kutsumaan näitä eksyttäjiä seurakuntaan rupattelemaan ja järjestettiinkö heidän kanssa yhteisiä tilaisuuksia, marsseja, musiikki-iltoja ja puheita ekumenian hengessä?
Ei todellakaan, vaan lähetettiin kirjeet ympäri seurakuntia ja varoitettiin sekä kumottiin heidän väitteensä Jumalan sanalla.
Gal.4
7 Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?
8 Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu.
9 Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.
10 Minulla on teihin se luottamus Herrassa, että te ette missään kohden tule ajattelemaan toisin; mutta teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoon kuka hyvänsä.
11 Mutta jos minä, veljet, vielä saarnaan ympärileikkausta, miksi minua vielä vainotaan? Silloinhan olisi ristin pahennus poistettu.
12 Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!
Olen surullinen kuinka luen foorumin viestejä ja huomaan , että moni on lirkuteltu pois ihmisjärjellä ja muulla selittelyllä eksymään tässä erittäin vaarallisessa ekumenia asiassa. Te olette kuunnelleet kauniita puheita yhtenäisyydestä ja samanmielisyydestä sekä muilla kauniilla sanoilla kosiskeltu niin että ette ajattele tätä asiaa Raamatun kautta vaan ihmisjärkeilyn kautta.
Kaikki, jolla on väärä tai valheellinen tie pelastukseen ohi Kristuksen sovituksen ja uskonvahurskauden on pahaa valhetta ja heidän oppi pitää heittää kokonansa pois sillä se ei rakennu oikealle perustalle (Kristuksen usko pelastaa). Semmoisten kanssa ei tule harjoittaa ekumeniaa tai musiikki-iltaa ja tutustua heidän opetuksiinsa vaan kavahtaa heitä Jumalan pelossa, tai muuten eksyy itsekkin sanoo Raamatun sana (hapatus).
Ilm.2
18 Ja Tyatiran seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Jumalan Poika, jolla on silmät niinkuin tulen liekki ja jonka jalat ovat niinkuin kiiltävä vaski:
19 Minä tiedän sinun tekosi ja rakkautesi ja uskosi ja palveluksesi ja kärsivällisyytesi ja että sinun viimeiset tekosi ovat useammat kuin ensimmäiset.
20 Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.
21 Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.
22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.
24 Mutta teille muille Tyatirassa oleville, kaikille, joilla ei ole tätä oppia, teille, jotka ette ole tulleet tuntemaan, niinkuin ne sanovat, saatanan syvyyksiä, minä sanon: en minä pane teidän päällenne muuta kuormaa;
25 pitäkää vain, mitä teillä on, siihen asti kuin minä tulen.
Raamattu monessa kohdassa varoittaa selvästi harhaopeista, että ne ovat vaaraksi ja pahoja. Ei Tyatiran seurakunnallekkaan sanottu että menkää Iisebelin palvojien kanssa ja harjoittakaa ekumeniaa, vaan nuhdeltiin siitä että tällaista oli suvaittu seurakunnassa katsella. Tekstistä myös selviää , että koska semmoista suvaittiin olivat jo muutkin eksyneet tämän opin pauloihin.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***