Mitä mieltä Patrickista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja pekka » 06. Helmi 2016 21:41

Kiitos Leea, mutta olipa kamalaa ja kauheata katseltavaa ja kuunneltavaa tuo Patrickin touhuaminen tuossa videossa.

Jukka1954 kirjoitti:vaan totean yksinkertisesti hänen jatkavan Uskon Sanan menestysteologista kylvötyötä torontolaisuuden hengessä. Tässä on kysymys edellä mainittujen eksytysten jatkumosta uudenlaisiin muotivaatteisiin pukeutuneena. Älkää menkö hänen tilaisuuksiinsa älkääkä toivottako hänen oppejaan ja tapojaan tervetulleiksi sydämiinne. Sen, joka ottaa "hänen joukkonsa" jakaman voitelun vastaan, on vaikea enää irtautua siitä.

Itse irtisanoudun tuosta torontolaisuudesta ja nauruherätyksestä tai mitä lie onkin mutta tuollaisen toiminnan kanssa ei tulisi olla missään tekemisissä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Jukka » 07. Helmi 2016 00:57

pekka kirjoitti:Kiitos Leea, mutta olipa kamalaa ja kauheata katseltavaa ja kuunneltavaa tuo Patrickin touhuaminen tuossa videossa.

Kyllä, aivan järkyttävää katseltavaa. Kolmisen minuuttia katsoin tuota "alkurukousosiota" alkaen noin 9 minuutin kohdalta. Sitten tuli niin paha olo, että lopetin katsomisen siihen.

Peräänkuulutan vielä vanhemmistojen vastuuta laumastaan ja ihmettelen kuinka tuollaisen hengen vallassa oleva puhuja päästetään seurakuntaan. Mitään ei ole opittu harhaopeista ja eksytyksistä, jotka viimeisten vuosikymmenien ajan ovat repineet rikki seurakuntia ympäri Suomea ja johtaneet tuhannet sielut luvatun vapauden sijasta suureen orjuuteen ja hengelliseen pimeyteen. Mielessäni liikkuvat (kuin ihmetystä huokuvat) Jeesuksen sanat opetuslapsilleen: "Ettekö vieläkään ymmärrä?"

Oikein on joku sanonut, että "historia toistaa itseään, koska ihminen ei opi historiastaan". Tämä on suuri tragedia ja syntiinlankeemuksen väistämätön seuraus: minussa asuu suvustani huononemisen taipumus. Sodomalaisten synnit (ylpeys, leivän yltäkylläisyys, huoleton lepo ja kauhistusten harjoittaminen) kalpenevat maailman tämän päivän syntielämän rinnalla tai kuten profeetta Hesekiel sen julisti Juudan kansalle: "Ja Samaria ei tehnyt puoltakaan sinun syntiesi vertaa; mutta sinä olet tehnyt kauhistuksia paljon enemmän kuin he, niin että olet kaikilla kauhistuksillasi, joita olet tehnyt, saanut sisaresi näyttämään vanhurskailta. Niinpä kanna myös sinä häpeäsi, kun olet hankkinut moisen hyvityksen sisarillesi [Sodomalle ja Gomoralle]: sinun syntiesi takia, kun olet menetellyt vielä kauhistavammin kuin he, ovat he vanhurskaampia kuin sinä. Häpeä sinäkin ja kanna häpeäsi, kun olet saanut sisaresi [Sodoman ja Gomorran] näyttämään vanhurskailta" (Hes. 16:51-52).

Jollakin tapaa julistus kulkee päivinämme vääriä uomia. Tehtävämme on julistaa Jeesusta Kristusta eikä ensi sijaisesti korostaa evankeliumin vaikutuksen seurauksia (pelastus, ilo, vapaus, pyhitys jne). Jeesus tuli maailmaan sovittaakseen ihmiskunnan synnin ristillä ja palauttaakseen ihmissuvun takaisin Jumalan yhteyteen. Hän teki sen. Se tosiasia, että voimme kokea henkilökohtaisella tasolla pelastuksen ja sitä seuraavia siunauksia on vain todistus tämän Lunastuksen todellisuusvoimasta. Tahdon tällä sanoa, että meidän ei tule etsiä kokemuksia, joita Lunastus synnyttää, vaan etsiä Lunastajaa itseään. Villiintynyt ja riehaantunut kansa ei tarvitse nyt kokemuksia vaan katumuksen armoa. Tätä Patrick Tiainen ei julista.
Jukka

ViestiKirjoittaja paa » 07. Helmi 2016 13:15

Hurmahenkistä show-meininkiä. En ymmärrä tuota kielilläpuhumista, kun kukaan ei ole sitä selittämässä. Mitä kuulijat saavat irti siitä, että välillä höpöttää jotain siansaksaa ja sitten taas suomea.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 07. Helmi 2016 14:27

paa kirjoitti:Hurmahenkistä show-meininkiä. En ymmärrä tuota kielilläpuhumista, kun kukaan ei ole sitä selittämässä. Mitä kuulijat saavat irti siitä, että välillä höpöttää jotain siansaksaa ja sitten taas suomea.

En ole katsonut tätä kyseistä videota enkä tiedä tästä tapauksesta, mutta yleisesti ottaen tuosta aiheesta ajattelen, että onhan se mahdollista että kielillä puhuva itse myös selittää. Raamatun mukaan toisen tulisi selittää, mutta olen vaan huomannut että jostain syystä harva rohkenee selittää kieliä. Ehkä jos kukaan muu ei rohkene selittää, voi kielillä puhuva itse selittää. Silloin puhuu vuorotellen "siansaksaa" (ts. mitä kieltä sitten puhuukaan), ja vuorotellen Suomea.
hrmn2

ViestiKirjoittaja SavingGrace22 » 07. Helmi 2016 15:00

59:17-38 ajassa tällä aiemmin julkaistulla videolla, "Patrick Tiainen - Suomi kuuluu Jeesukselle (3.1.2016)"...

Suora lainaus Patrick Tiaiselta: "Ja me tullaan kokoon ja me puhutaan toisillemme, pidetään hauskaa keskenämme, laulamme kauniita lauluja toisillemme, palvelemme toisiamme... (oksennusta muistuttava äännähdys)...ei kiinnosta,anteeks vaan. Koska se mitä Raamatussa sanotaan on jotain ihan tot...se on jotain ihan muuta.Todellisuus on suurempaa."

Suora lainaus apostoli Paavalilta Raamatusta, Efesolaiskirjeen viidennestä luvusta:
5:15 Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
5:16 ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.
5:17 Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.
5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
5:19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
5:20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
5:21 Ja olkaa toinen toisellenne alamaiset Kristuksen pelossa.

ja vielä Kolossalaiskirjeen kolmannesta luvusta:
3:16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.
3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.

Itse näen törmäyksen tässä kohtaa Patrickin opetuksen ja Raamatun opetuksen välillä. Mielestäni Raamattu nimenomaan neuvoo meitä tekemään tätä kaikkea, mikä Patrick Tiaista ei kiinnosta ja niin kovin tekee pahoinvoivaksi. Hauskaakin saa jopa olla, esim Psalmi 31:11 ja Filippiläiskirje 4:4 tähän liittyen...Jos olen väärässä, otan Raamatulla perustellut nuhteet vastaan ja alan tekemään parannusta tässä(kin) asiassa.

Tämä nyt vain yhtenä tältä videolta poimittuna esimerkkinä, enemmänkin on ja myös opetuksen ulkopuolisetkin ilmiöt tulee arvioida...
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. -Ef. 2:8-9
SavingGrace22

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 07. Helmi 2016 18:11

Raamattu ei kauheasti opeta kielillä puhumisesta. Ainoastaan Paavali ekassa korinttolaiskirjeessä hieman selventää, mistä kielillä puhumisessa on kyse.

En ymmärrä, miten monet sanovat, että Raamatun mukaan jonkun toisen pitäisi selittää toisen kielillä puhumista. Raamatussa kuitenkin sanotaan myös näin: "...profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä (1.Kor.14:5)..." Tästä saa sellaisen käsityksen, että kielillä puhuva voi itse selittää. Selittäminen ei ole samaa kuin jonkun kielen tulkkaaminen, koska kielillä puhuminen ei aina ole Raamatun mukaan jonkun ymmärrettävän kielen puhumista. "Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä (1.Kor.14:2)." Kielillä puhuminen on kaiken kaikkiaan kaunis, mutta ulkopuolelle ymmärryksen jäävä asia. "Kielillä puhuva rakentaa itseään (1.Kor.14:4)..."
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Helmi 2016 18:15

hrmn2 kirjoitti:
paa kirjoitti:Hurmahenkistä show-meininkiä. En ymmärrä tuota kielilläpuhumista, kun kukaan ei ole sitä selittämässä. Mitä kuulijat saavat irti siitä, että välillä höpöttää jotain siansaksaa ja sitten taas suomea.

En ole katsonut tätä kyseistä videota enkä tiedä tästä tapauksesta, mutta yleisesti ottaen tuosta aiheesta ajattelen, että onhan se mahdollista että kielillä puhuva itse myös selittää. Raamatun mukaan toisen tulisi selittää, mutta olen vaan huomannut että jostain syystä harva rohkenee selittää kieliä. Ehkä jos kukaan muu ei rohkene selittää, voi kielillä puhuva itse selittää. Silloin puhuu vuorotellen "siansaksaa" (ts. mitä kieltä sitten puhuukaan), ja vuorotellen Suomea.

Löysin äsken yhden Raamatun kohdan ja muistin mitä Hrmn2 puhui siitä samasta asiasta. Tämän kohdan mukaan puhuu ymmärryksestä jolla ymmärtää mitä itse kiittää hengellä, tämä tarkoittaa kai kielelläpuhumista? Eli kun puhuu kielillä niin Jumala nostaa sydämelle selittämisen ymmärryksellä ja se vuorotellen puhuu suomea ymmärryksellä? Olisiko mahdollista että Jumala nostaa sydämelle selittämisen kielilläpuhumisen jälkeen?

1. Kor. 14:15: "Mitä siis tehdä? Minun tulee rukoilla hengelläni mutta myös ymmärrykselläni. Minun tulee laulaa kiitosta hengelläni mutta myös ymmärrykselläni" (RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 07. Helmi 2016 18:23

Vaisuliini toikin hyvän kohdan tähän :thumbup:

Olen ennen ajatellut, että tuo hengellä rukoileminen ja kiittäminen olisi aina juuri kielillä puhuen tapahtuvaa rukoilemista ja kiittämistä ja taas ymmärryksellä tarkoittaisi tavallisella kielellä tapahtuvaa rukoilemista ja kiittämistä. Mutta voihan hengellä rukoilla ja kiittää muutenkin kuin vain kielillä puhuen, vai voiko?
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja systeri » 07. Helmi 2016 20:08

Kiinnitin huomiota tuos Patrickin videos kun hän sanoi että opettakaa ilmestyksessä ja ilmestyksestä käsin.Ilmestyksiä voi olla kyllä laidasta laitaan jotka ei välttämättä oo edes Jumalasta,joten eikö tuokin oo kyseenalaista toimintaa?
systeri

ViestiKirjoittaja onefortruth » 11. Helmi 2016 20:51

No huh...kyllä toi Patrickin rukous tuolla videolla oli just sitä ettei kauan kyennyt kuuntelemaan. Ketkä rukoiltavana oli, hekin saivat kummallisia kiemurtelukohtauksia tms. mutta se rukoilu kyllä kuulosti tosiaan aika huvittavalta kielillä. En oo kenenkään kuullut rukoilevan tuollaisella kielellä.
Tuo arvostelun kieltäminen on noilla "torontolaisilla" varsin yleinen piirre. Myös sekin että ei saa rukoilla rukousjonossa vaan ylistää.
Tätä on kestänyt huolestuttavan pitkään, ei laantunutkaan ajan myötä vaan on hyvin haudutettu kristillisissä piireissä. Jopa eräs ystäväni on tykännyt ton Tiaisen puheista ja jutuista, mutta kerroin hänelle vähän tuosta "Torontolaisuudesta" johon ei hän ilmeisesti ole tarkemmin tutustunut vaikka on pitkään uskossa ollut, se tuli uutena asiana sekin.
En sit tiiä miten paljon Tiaista hän on seurannut, mutta ei mitään saisi koettelematta niellä.
No, mulle noita ilmiöitä henk.koht kokeneena tuo on selkeä juttu/tapaus...
Ja joo, en voinut mäkään ehkä 5 minsaa pidempään kuunnella tuota rukoilua ilman että olo olisi pysynyt normaalina, kiusaantumattomana.
Harvoin näin, mutta tässä tapauksessa näin. Kieli oli tosiaan välillä siansaksan kuuloista ja ruotsiltakin välillä kuulosti...
onefortruth

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu