Lasten fyysinen kurittaminen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re:

ViestiKirjoittaja uuhi » 20. Joulu 2014 10:48

Tiedän erään ulkomaalaisen ulkomailla asuvan naisen, joka kurittaa lapsiaan kepillä lyömällä. Ei pahoinpitele, vaan kurittaa viisaasti. Siinä valtiossa missä hän asuu, lasten ruumiillista kuritusta ei ole kielletty. Kyseessä on eräs länsimaa. Hänen lapsensa ovat tasapainoisia ja iloisia. Ja tämä äiti on rakkaudellinen ja hyväntahtoinen. Hyväksyn täysin sen että hän kurittaa lapsiaan kepillä.

älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on elohimin tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä

[room. 12:2, vuoden 1938 käännös, korjattu termi elohim]

and be not conformed to this age, but be transformed by the renewing of your mind, for your proving what is the will of elohim -- the good, and acceptable, and perfect

[room. 12:2]
uuhi

Re: Mitä Jumalan Sana sanoo, ja mitä ei sano

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 20. Joulu 2014 12:18

vaisuliini ....eikös asia lue ,että .....kaikki elävät olennot on ihmisen vallan alle asetettu.Siis ei hämähäkin tai hyttysen litskaaminen vaikuta mitään .Ihminen on asetettu luomakunnan Herraksi ja on näin vapaa tekemään asiat kuin näkee luonnossa.Se omatunto ,joka ihmisellä on ja luonne esim jos suojelee eläimiä niin silloin suojelee .Aika helppoa vai mitä .Samoin kuin ruoka asioissa uskova saa syödä ,mutta jos joku asia "tökkii niin ei silloin kannata omaa luontoaan vastaan tehdä .
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Joulu 2014 15:33

Mr Kerimäki kirjoitti:vaisuliini ....eikös asia lue ,että .....kaikki elävät olennot on ihmisen vallan alle asetettu.Siis ei hämähäkin tai hyttysen litskaaminen vaikuta mitään .Ihminen on asetettu luomakunnan Herraksi ja on näin vapaa tekemään asiat kuin näkee luonnossa.Se omatunto ,joka ihmisellä on ja luonne esim jos suojelee eläimiä niin silloin suojelee .Aika helppoa vai mitä .Samoin kuin ruoka asioissa uskova saa syödä ,mutta jos joku asia "tökkii niin ei silloin kannata omaa luontoaan vastaan tehdä .

Ok joo. Mitä sinä tekisit jos olisit minun housuissani? Kun löydät hämähäkin niin viet sen ulos kun silloin on talvi ja on tähän aikaan kylmää. Hämähäkki voi tuntea tuskan, se on pahempi kuin se olisi tullut tapetuksi, se parempi. Mutta Jumalan lapsen ei saa tappaa. No kerro mitä tekisit jos olisit housuissani? :shifty: Siitä lihan jutusta vielä... minä näen että kaikki eläinten ja ötökkäiden elämä on kallista maan päällä koska se on lyhyt elämä. Niillä ei ole kuolemanjälkeinen paikka missä saisi elää. Tappaminen vie niiltä mahdollisuuden elämään maan päällä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 20. Joulu 2014 16:10

no ,mutta kerran sinun omatunto soimaa sinua ja sanoo ,että eläimen tappaminen on väärin niin älä tapa silloin edes hämähäkkiä.Siinä juuri se ihmisen vapaus jälleen .Voit itse päättää ,kuinka haluat toimia.
Sinun housuihisi en sitä' hämähäkkiä uskalla heittää ku monet naiset nousee hämähäkeistä taivaalle kuin Saturn raketti ,mutta itse tein aikoinaan ku rivarissa asuin ja poika oli pieni niin emme tappaneet yhtä hämistä vaan se annettiin olla patterin välissä ja kun keväällä tuli muurahaisia niin ,johan oli muurahaisilla kova vastus patterin ja seinän välissä odottamassa.No sitte ku ostin ok talon ni pojalla oli suuri huoli ,että miten me saadaan se hämis kuljetettua uuteen kotiin ?? oli se kova poika syömään ...meinaan se hämähäkki.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Joulu 2014 16:33

*
Joo omantunnon mukaan... No oli kylmä kevät tai syksy niin jätin oven auki ja tuli kurkkimaan se isompi karvainen hämähäkki ja sit se huomasi että sisällä on mukavan lämmintä niin se ajatteli tulla sisään mutta minä seisoin sen edessä niin se tajusi että tämä on minun koti. Se perääntyi ja tyytyi hitain liikkein märkään ja kylmään ulkoilmaan. Minun tuli sääliksi sitä kun se syntyi hämähäkkinä ja se kuuluu ulkoilmaan. Hämähäkin elämä on kovaa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pekka » 22. Joulu 2014 13:04

vaisuliini kirjoitti:*
Joo omantunnon mukaan... No oli kylmä kevät tai syksy niin jätin oven auki ja tuli kurkkimaan se isompi karvainen hämähäkki ja sit se huomasi että sisällä on mukavan lämmintä niin se ajatteli tulla sisään mutta minä seisoin sen edessä niin se tajusi että tämä on minun koti. Se perääntyi ja tyytyi hitain liikkein märkään ja kylmään ulkoilmaan. Minun tuli sääliksi sitä kun se syntyi hämähäkkinä ja se kuuluu ulkoilmaan. Hämähäkin elämä on kovaa.

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

Re: Re:

ViestiKirjoittaja oletus » 23. Joulu 2014 10:36

uuhi kirjoitti:Tiedän erään ulkomaalaisen ulkomailla asuvan naisen, joka kurittaa lapsiaan kepillä lyömällä. Ei pahoinpitele, vaan kurittaa viisaasti. Siinä valtiossa missä hän asuu, lasten ruumiillista kuritusta ei ole kielletty. Kyseessä on eräs länsimaa. Hänen lapsensa ovat tasapainoisia ja iloisia. Ja tämä äiti on rakkaudellinen ja hyväntahtoinen. Hyväksyn täysin sen että hän kurittaa lapsiaan kepillä.

älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on elohimin tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä

[room. 12:2, vuoden 1938 käännös, korjattu termi elohim]

and be not conformed to this age, but be transformed by the renewing of your mind, for your proving what is the will of elohim -- the good, and acceptable, and perfect

[room. 12:2]

Olen aivan järkyttynyt lukemastani! Jotain on pahasti pielessä, jos lapsia pitää hakata ja vielä olla sitä mieltä, että äiti on "rakkaudellinen" kun pieksää lapsiaan.Olisi syytä mennä terapiaan!
Jumala ei koskaan ole antanut lupaa pahoinpidellä lapsia, eikä ketään muutakaan, ei edes koiria saa kasvattaa hakkaamalla :(
oletus

ViestiKirjoittaja Markareetta » 23. Joulu 2014 12:31

Martti Paloheimo
https://fi.wikipedia.org/wiki/Martti_Paloheimo
Hänen kirjassaan:
Kotivammaiset, eli, "Miten sinua kohdeltiin lapsena?", 2. täyd. ja parann. p., 1992

Hän kertoo suomalaisten mielenterveysasioista, joilla on pohjansa
kotioloissa. Suosittelen.

Lisää mielenterveydestä..:
Kun masennuslääkkeidenkin käyttö Suomessa on
viimevuosien aikana kymmenkertaistunut, niin
mitähän se sanoo ihmisten hyvinvoinnista?

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artik ... le/1901314.

Brittiläinen The Guardian -lehti lyttää jutussaan
Pohjoismaiden yllä leijuvan unelmautopian.

Suomea käsittelevän osion aluksi toimittaja
kertoo suhtautuvansa lämpimästi meihin
käytännönläheisiin suomalaisiin, joiden
huumorintaju on yhtä kuiva kuin
Saharan autiomaa. Mutta sen jälkeen alkaa tykitys:

1. Suomessa on valtavasti aseita
Ainoastaan Amerikassa ja Jemenissä omistetaan
enemmän aseita kuin Suomessa.

2. Suomessa on vaarallista
Suomessa on koko läntisen Euroopan
korkeimmat murhatilastot.

3. Karut itsemurhatilastot
Suomessa tehdään enemmän itsemurhia
kuin missään muualla Pohjoismaissa.

4. Alkoholismi kukoistaa
Alkoholi on miesten yleisin kuolinsyy Suomessa.

5. Suomessa naureskellaan väkivallalle
Viikonloppuöisin suomalaiset tappelevat,
mutta seuraavana päivänä asialle vain nauretaan.

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ajanko ... sti_aseita

Martti Paloheimosta vielä
Martti Paloheimo (19. lokakuuta 1913 Kajaani – 29. kesäkuuta 2002)[1] oli suomalainen psykiatri, joka toimi oikeusministeriön vankeinhoito-osaston ylilääkärinä 1958–1976. Paloheimo on kirjoittanut paljon mielenterveyttä käsitteleviä kirjoja ja lehtiartikkeleita.

Paloheimo valmistui lääketieteen lisensiaatiksi 1944 ja toimi sitten mm. Lapinlahden sairaalan apulaislääkärinä ja Mannerheim-liiton mentaalihygienisen toimiston johtajana ennen siirtymistään vankeinhoito-osaston ylilääkäriksi. 1960-luvulla hän oli suosittu televisioesiintyjä, joka muistetaan mm. keskusteluohjelmista Lähimmäinen ja Sitsit. [2]

M. Paloheimo on tutkinut vankien taustoja,
ja yli puolet vangeista tuli perheistä joissa
oli kuritettu lyömällä ja hakkaamalla.
Eikä lyöjä ollut aina isä, vaan myös äiti.

Suomalainen kasvatusperiaate on aina ollut
lyömällä kurittamista, eikä se ole siitä muuttunut,
vaikka tilastot ja tutkimukset ovat näyttäneet toteen
miten tuhoisia seurauksia siitä on.

En voi olla painottamatta, sitä, että erittäin harva
uskovainenkaan kasvattaja pystyy suuttuessaan hillitsemään
itsensä niin että kurittaisi vain "rakkaudessa", olkoon se sitten keppi
remmi tai vitsa, vaan lyö suutuksissaan niin, että jäljet
näkyvät.

On järkyttävää että puolustuskyvytön lapsi joutuu
aikuisen armoille, varsinkin kun monissa perheissä
jompikumpi vanhemmista ei edes ole lapsen oma
vanhempi, vaan isä tai äitipuoli, ja kurittaminen
on helposti puolueellista, omia lapsia ei lyödä, mutta
toisen omia lyödään.

Kasvattaja joka kurittaa lasta kättään pitemmällä,
vaikka kepillä, on itse lapsena saanut kokea samaa,
vaikka väittäisi, että siitä on ollut vain hyvät seuraukset.

Lyöty lyö omaa traumaansa. Hirvittävää sekin on, kun lapsen
pitäisi vielä olla kiitollinen siitä että häntä edes lyödään,
kun on annettu ymmärtää, että lapsi on vain elätettävä taakka,
ja saa pienestä saakka kantaa syyllisyyttä olemassaolostaankin.

Kun pikkulapsi tulee tarhaan ja kertoo, että Äiti lyö'
mitä tekisit?

Jokainen ihminen syntyy "keskosena" ja muotoutuu ihmispersoonaksi varhaisimmassa sosiaalisessa ympäristössään. Vanhempien kutsumus on osallistua luomistyön valmiiksi saattamiseen, joka on mahdollista vain rakkauden ilmapiirissä.

Todellisuudessa kodeissa esiintyy hätkähdyttävän paljon julmuutta, henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Lapsia lyödään, hyljeksitään ja väheksytään..

Suomalaisen lapsuuden haavat: Miten sinua kohdeltiin?
by Martti Paloheimo
.
Markareetta

ViestiKirjoittaja pekka » 23. Joulu 2014 14:41

Ei nämä kasvatukselliset asiat ole varmaan koskaan helppoja. Joku lapsi voi uskoa puhetta kun joku toinen ei taas kuuntele juuri mitään mitä hänen isänsä tai äitinsä lapselleen yrittää sanoa, varsinkin murrosikä on paha aika lapselle kun voi tappelujakin tulla vaikka omia vanhempiaan vastaan kun lapsi haluaa näyttää, että se on hän joka päättää miten asiat hoidetaan.

Itsekin olen ollut aika vaikea tapaus juuri murrosikään tultuani aikoinaan ja myös luokkatoverini saivat sen aikoinaan huomata kun kapinoin esimerkiksi opettajia vastaan koulussa ja en halunnut alistua kuriin mitä koulussa tuli noudattaa vaikka minun aikanani vielä opettajat saivat lyödä sormille karttakepillä ja tukistaa tukasta niin että varpaat nousi lattiasta ilmaan muutaman sentin.

Piiskaakin sain aikoinaan muutaman kerran kun isäni otti vyön vyötäisiltään ja antoi minulle piiskaa takapuoleeni kun olin tehnyt sellaisia tekosia mitä ei kodissani siihen aikaan kun olin pikku poika suvaittu alkuunkaan.

Minulla on itsellänikin pari jo aikuista lasta mutta hyvin vaikeita tapauksia ovat molemmat lapseni olleet, kurittomia ja kapinoivia lapsia ovat molemmat lapseni olleet. Olen joutunut molemmat lapseni suuremmaksi osaksi kasvattamaan etäisänä ja se on ollut minulle tuskainen taival aikoinaan, niin paljon vastoinkäymisiä jouduin kokemaan molempien lasteni kasvattamisessa että en mielellään haluaisi uudestaan läpikäymään tuota kaikkea sotkua ja ahdistuksia mitä molempien lasteni kasvattaminen tuotti minullekin aikoinaan kun lapseni olivat vielä alaikäisiä. Toinen lapseni eli tyttöni Laura aikanansa käveli äitinsä ylitse mennen tullen ja lopulta kaksitoistavuotiaana viihtyi kadulla paremmin kuin kotonaan äitinsä kanssa ja hän tuli sitten lopulta raiskatuksi eräässä rappukäytävässä kun oli vielä kaksitoistavuotias ja hänet sitten huostaanotettiinkin, kiitos siitä Herralle vielä näin jälkikäteenkin. Huostaanottokodissa hänelle osoitettiin rajat ja tarkka kuri tuli hänen elämäänsä johon hänen oli alistuttava, hänen omaksi parhaaksensa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 23. Joulu 2014 15:31

No onneks on Raamattu olemassa ni ei tarvii kaikenmaailman kallonkutistajia uskoa ja niiden tuherruksia.
Mr Kerimäki

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu