Masturbointi

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Masturbointi

ViestiKirjoittaja systeri » 03. Syys 2014 09:51

Isoäiti kirjoitti:Yhtäkkiä tuntuu, että tämä on 'kuvottava' aihe. Mietin, että mistä se johtuu? Pelottaa oikein katsoa aina, että mitä täällä seuraavaksi lukee. :D

Muakin kuvottaa välillä :silent: ..itse en olis pystynyt tuohon vaisuliinin esittämään juttuun nuorena enkä varsinkaan vanhana enkä kyllä sitä pidä tarpeellisenakaan :oops: mutta ehkä tämä asia pitää käsitellä jostain syystä vähän syvemmin.Ja mua kiinnostais tietää että miten lapsia ohjataan näis asiois terveeseen kasvuun.Luin jostain että oli nuori poika joka oli herännyt märissä lakanoissa ja kun uskoansa tunnustava isä oli sen huomannut, niin oli kiroillut ja lyönyt lastansa ja on sen tähden peloissaan että jos taas herää samalla tavalla :thumbdown: :-P
systeri

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Syys 2014 10:46

*
Sorry hyvät rouvat! Teillä on terve itsetunto että kuvottaa... :thumbup: No minulla olisi toinen kysymys joka ei liity tähän samaan juttuun. Näyttää siltä ettei kukaan meistä ole varma saako uskova masturboida puolison kanssa. Niin tuli mieleen mitä Raamattu sanoo. Se sanoo jos on epäilevä, se syyllistyy myös syntiin. Jos epäilee onko se syntiä vai ei, niin varmuuden vuoksi jätetään se kokonaan pois ettei itse syyllistyisi syntiin kun ei tiedä asiasta Sanan valossa...
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Appaloosa » 03. Syys 2014 11:16

Minä olen varma että itsensä tyydyttäminen on syntiä kaikissa kuviteltavissa olevissa tilanteissa. Sukupuolielinten tarkoitus on seksuaalisessa mielessä vain tyydyttää aviopuolison seksuaaliset tarpeet -- ei omia himoja.

Eikö tämä ole ihan selkeä raamatun kohta:

1 Kor 7
3 Täyttäköön mies velvollisuutensa vaimoansa kohtaan, ja samoin vaimo miestänsä kohtaan.
4 Vaimon ruumis ei ole hänen omassa, vaan hänen miehensä vallassa; samoin ei miehenkään ruumis ole hänen omassa, vaan vaimon vallassa.

Tässä Paavali puhuu seksistä ja sanoo että vaimon eikä miehen ruumis ole omassa vallassa. Eli seksin suhteen meidän ruumis on aviopuolison vallassa, siis vain aviopuolisolla on oikeus sitä "käyttää" (vähän huono sanavalinta mutta ehkä ymmärrätte mitä sillä tarkoitan). Itsensätyydyttämisessä käytämme itse omaa ruumistame omien himojen täyttämiseen. Raamatussa itsensätyydyttämisestä ei erikseen puhuta mutta koska tuossa kohdassa näin selkeästi sanotaan että ruumis ei ole itsemme vallassa vaan puolison, niin tähän asiaan saa siitä mielestäni selkeän vastauksen.
Appaloosa

ViestiKirjoittaja Appaloosa » 03. Syys 2014 11:22

Mutta minusta on hyvä että tällaisista aiheista voidaan keskustella, sopivassa tilanteessa tietenkin. Monet eivät varmaankaan rohkene näistä tabuista puhua ja sitten elävät epätietoisuudessa ja monenlaisen taakan ja ahdistuksen kanssa. Uskovien pitäisi pystyä puhumana myös "petikammaripuuhista" asiallisesti.

Samaan aiheeseen liittyen olen itse keskustellut joidenkin kanssa kahdenkesken siitä, mitkä ovat uskovalle avioparille sopivia seksinharjoittamisen muotoja. Esimerkiksi suuseksi jakaa mielipiteitä. Siitäkään ei Raamattu puhu mitään suoranaisesti. Minä olen ajatellut että Raamatussa ei rajata aluetta mihin saa suudella joten periaatteessa suuseksi ei ole kai väärin? Mutta tietysti molempien osapuolten täytyy seksiasioissa olla samalla linjalla että ei pakota itseään tai toista mihinkään mitä ei halua.
Appaloosa

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 03. Syys 2014 11:37

:silent: :shifty: Mutta aloin myös miettiä, entä jos ei ole puolisoa tai sitten toinen on niin sairas, ettei pysty tyydyttämään toisen tarpeita? Keskustelen nyt vaan vaikka kuvottaakin. :D
Isoäiti

ViestiKirjoittaja PetriFB » 03. Syys 2014 11:46

Minä näen masturboinnin, eli itsetyydytyksen olevan syntiä ja Jumalan tahdon vastaista kaikissa tilanteissa yksinkertaisesti siitä syystä, että Jumala loi seksuaalisuuden ja siihen liittyvän seksuaalisen käyttäytymisen miehen ja naisen välillä tapahtuvaksi keskinäisessä seksiaktissa. On totta että esimerkiksi lapset voivat tyydyttää itseään, mutta heitä tulee ohjata tässä asiassa oikeaan suuntaan ihan samalla tavalla kuin jos he tekevät jotakin väärin esim. kiusaavat toista, varastavat jne.

Tämä voi mennä ohi aiheen, mutta koen suuseksin sekä anaaliseksinkin vääräksi, sillä anaaliseksissä rikotaan paikkoja sekä anusaukko on tarkoitettu ulostamiseen, eikä siihen että sinne työnneltäisiin miehen sukupuolielimiä. Suu on tarkoitettu syömistä, puhumista, sekä pusuttelua varten, enkä usko Jumalan luoneen suuta sitäkin silmälläpitäen, että sinne työnneltäisiin miehensukupuolielimiä tai että mies nuolisi vaimonsa sukupuolielimiä, sillä seksiaktia varten Jumala loi miehelle ja naiselle sukupuolielimet, joiden kautta tapahtuu seksiakti. Käsillä voi helliä puolisoaan, sillä ovathan kädet myös hellyyden osoitusta varten luodut. Kaikille asioille on omat paikkansa sekä ruumiinjäsenille omat tehtävänsä. Kanssani ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta näin näen tämän asian. Jokainen toimii tässä asiassa sen mukaan kuten uskoo ja ymmärtää. Minulla on ollut nuorempana (uskovana) eri käsitys kuin nykyään, mutta ei siitä sen enempää.
Viimeksi muokannut PetriFB päivämäärä 03. Syys 2014 13:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Appaloosa » 03. Syys 2014 11:47

Isoäiti kirjoitti:Mutta aloin myös miettiä, entä jos ei ole puolisoa tai sitten toinen on niin sairas, ettei pysty tyydyttämään toisen tarpeita? Keskustelen nyt vaan vaikka kuvottaakin.

Jumalalle on kaikki mahdollista. Hän kyllä auttaa meitä elämään Hänen tahtonsa mukaisesti silloin jos toiset ihmiset tahallaan tai tahattomasti eivät pysty täyttämään tarpeitamme. Onhan tosi paljon ihmisiä jotka elävät koko elämänsä naimattomana, kuinkas he siihen sitten pystyisivät jos se olisi mahdotonta avioituneelle?
Appaloosa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 03. Syys 2014 11:51

Appaloosa kirjoitti:
Isoäiti kirjoitti:Mutta aloin myös miettiä, entä jos ei ole puolisoa tai sitten toinen on niin sairas, ettei pysty tyydyttämään toisen tarpeita? Keskustelen nyt vaan vaikka kuvottaakin.

Jumalalle on kaikki mahdollista. Hän kyllä auttaa meitä elämään Hänen tahtonsa mukaisesti silloin jos toiset ihmiset tahallaan tai tahattomasti eivät pysty täyttämään tarpeitamme. Onhan tosi paljon ihmisiä jotka elävät koko elämänsä naimattomana, kuinkas he siihen sitten pystyisivät jos se olisi mahdotonta avioituneelle?

Kyllä juuri näin. Elämässä tulee eri vaiheita joihin meidän tulee oppia sopeutumaan.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Syys 2014 12:23

*
Useimmilla naisilla on vaikeuksia orgasmin kanssa, se jää tulematta koska mieheltä tulee liian aikaisin. Onhan miehellä käsi sitä varten että mies voi hyväillä vaimonsa sukupuolielimiä mutta se kestää kauan kunnes miehen käsi väsyy. Voiko vaimo masturboida miehen nähdessään? Onko se syntiä? Kyllä vai ei?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Janne » 03. Syys 2014 12:52

vaisuliini kirjoitti:*
Useimmilla naisilla on vaikeuksia orgasmin kanssa, se jää tulematta koska mieheltä tulee liian aikaisin. Onhan miehellä käsi sitä varten että mies voi hyväillä vaimonsa sukupuolielimiä mutta se kestää kauan kunnes miehen käsi väsyy. Voiko vaimo masturboida miehen nähdessään? Onko se syntiä? Kyllä vai ei?

Mielestäni kyllä voi. Se miten sinä ja miehesi harjoitatte yhdessä seksuaalisuuttanne on teistä kiinni, ja siihen ei oikeastaan ole muilla nokankoputtamista.
Pääasia on että te olette molemmat tyytyväisiä ja teette sellaisia asioita jotka ei loukkaa kumpaakaan osapuolta.

Toki ensisijaisesti varmaan kannattaa opastaa miestä jne...
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu