Siivetön kirjoitti:Isoäiti kirjoitti:Mutta eikö tuo tulikaste tapahdu siinä hetkessä, kun ihminen uudestisyntyy?
Jos haluamme rakentaa erimielisyyksiä välillemme, alamme vääntämään sanojen merkityksestä, jolla ei ole kuitenkaan suurempaa merkitystä pelastumisemme kohdalla ja siihen en halua lähteä, mutta voin kertoa siitä, että omalla kohdallani kaikki on tapahtunut juuri niin, kuin Jumalan Sana asian ilmaiseekin ja siksi en voi uskoa ja selittää sen olevan jotain muuta.
Eli näin:
Ef 1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
Room 8:15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
Ja pian Pyhän Hengen sinetin ja lapseuden hengen saamiseni jälkeen sain kokea tämän saman, mitä Jeesus opetti opetuslapsilleenkin:
Apt. 1:4-5 Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet. Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen.Eli myöskin oma elämäni ja kokemukseni on vahvistanut kyseiset Raamatun kohdat todeksi.
Ja koen asian myöskin niin, että Jumala voi täyttää meidät uudelleen ja uudelleen Pyhällää Hengellä ja tämäkin on toteutunut omassa elämässäni.
Eli kun otamme nuo Raamatun opetukset juuri niin kuin ne on kirjoitettu, emmekä lisää niihin mitään, emmekä selitä niitä miksikään muuksi, kuin mitä niissä sanotaan, asia on niin yksinkertainen, ettei tyhminkään tältä tieltä eksy.
Vaikka jotkut ovat sitä mieltä, että Pyhällä Hengellä kastaminen tapahtuu aina jo uudestisyntymässä, tottuus on kuitenkin se, että Jumalan Sana ei puhu tuossa tilanteessa mitään Pyhän Hengen kasteesta, vaan sinetistä ja lapseuden hengestä, siksi en itse uskalla muuttaa tuota asiaa väittämällä, että olisi kysymys samasta asiasta, kuin Pyhän Hengen kaste.
Ja kuten jo tuossa sanoinkin, koska olen myös itse kokenut asioiden tapahtuvan juuri näin, kuin Sana sen ilmaisee, enhän voi uskoa silloin mitään muuta, kuin miten asia on Sanassa sanottu ja miten Jumala on ne omallakin kohdalla Sanansa mukaan toteuttanut.
Toki tämä
Apt.1:4-5 (PH kastaminen) voi tapahtua heti saman tien jo ihmisen tulessa uskoon, mutta Raamattu opettaa näiden (PH sinetin ja lapseuden hengen saamisen ja PH kasteen) olevan erillisen tapahtuman ja olen itsekin sen omalla kohdallani saanut Jumalan armosta kokea näin olevan, siksi uskon noiden Jumalan Sanan kohtien olevan niin ja aamen, enkä uskalla mennä niitä muuksi selittämään tai muuttamaan.