Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja PetriFB » 02. Heinä 2014 22:52

paa kirjoitti:
hrmn2 kirjoitti:
paa kirjoitti:Sanot näin: Tarkoitin, että meidän ei tule jäädä odottamaan että Jumala antaa uskon, sillä Hän on jo luvannut Sanassaan antaa sen jokaiselle, joka taivuttaa sydämensä Hänen tahtoonsa. Eli Jumalan tahto on antaa jokaiselle uskoa niin paljon, kun vain on itse halukas ottamaan vastaan.

Tuo viimeinen virke antaa ymmärtää, että sinusta lähtökohta on ihmisen tahto: kuinka paljon ihminen ikinä sattuu haluamankaan uskoa, niin sen Jumala antaa. Puhut "Jumalan tahdosta", jonka lähtökohtana on kuitenkin ihmisen halu ja päätös ottaa itselleen uskoa niin paljon kuin sattuu huvittamaan.

Olet ymmärtänyt täysin väärin.

Jumalan tahto on pelastaa kaikki ihmiset. Oletko samaa mieltä? Jos olet, niin sovella samaa ajatusta tähän kyseessä olevaan asiaan.

Ok, vika on ymmärryksessäni.

En minäkään sano tätä pahalla, mutta hrmn2 on kyllä kirjoittanut täällä sillä tavalla, että välillä hän sanoo sitä ja tarkoittaakin tätä jne. Tätä en kirjoittanut, että minulla olisi henkilökohtaisesti mitään hrmn2 vastaan, vaan siksi että on vaikeaa ja haastavaa käydä keskustelua kun ei aina tiedä mitä on sanottu ja mitä tarkoitettu.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 02. Heinä 2014 22:56

PetriFB kirjoitti:En minäkään sano tätä pahalla, mutta hrmn2 on kyllä kirjoittanut täällä sillä tavalla, että välillä hän sanoo sitä ja tarkoittaakin tätä jne. Tätä en kirjoittanut, että minulla olisi henkilökohtaisesti mitään hrmn2 vastaan, vaan siksi että on vaikeaa ja haastavaa käydä keskustelua kun ei aina tiedä mitä on sanottu ja mitä tarkoitettu.

Näytä sinäkin ihmeessä, missä kohden olen niin toiminut.

Olenko ainoa, jonka mielestä tällaisten väittämien kanssa tulisi aina esittää todisteet, ilman että sitä erikseen pyydetään?
hrmn2

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 02. Heinä 2014 22:58

paa kirjoitti:
hrmn2 kirjoitti:
paa kirjoitti:...ensin sanot yhtä ja sitten selität että tarkoititkin sillä jotain muuta.

Tämä olikin uusi syytös. Voit varmaan näyttää, missä kohden olen tehnyt näin?

Tuolla synnittömyysketjussa sain tällaisen käsityksen kun luin vastauksiasi sinulle esitettyihin kysymyksiin.
Miksi suhtaudut kyseenalaistuksiini syytöksinä? Toki oppisi pienen kaivelun kestää? Ei minulla ole mitään sinua vastaan, mutta yritän vain ymmärtää mitä sanot ja mistä opetuksesi revit, kun kaikilta osin se ei minusta ole raamatullinen. Kai minullekin oma mielipide suodaan.

Onhan tuo aivan selkeä syytös. Eikä siinä ole mitään väärää, jos syytös vain on oikea. Mutta silloin pitää pystyä todistamaan asia, eikä vain sanoa että "minusta tuntui siltä" tai "sain sellaisen vaikutelman".
Viimeksi muokannut hrmn2 päivämäärä 02. Heinä 2014 22:59, muokattu yhteensä 1 kerran
hrmn2

ViestiKirjoittaja paa » 02. Heinä 2014 22:58

hrmn2 kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:En minäkään sano tätä pahalla, mutta hrmn2 on kyllä kirjoittanut täällä sillä tavalla, että välillä hän sanoo sitä ja tarkoittaakin tätä jne. Tätä en kirjoittanut, että minulla olisi henkilökohtaisesti mitään hrmn2 vastaan, vaan siksi että on vaikeaa ja haastavaa käydä keskustelua kun ei aina tiedä mitä on sanottu ja mitä tarkoitettu.

Olenko ainoa, jonka mielestä tällaisten väittämien kanssa tulisi aina esittää todisteet, ilman että sitä erikseen pyydetään?

Vastasin jo: "Tuolla synnittömyysketjussa sain tällaisen käsityksen kun luin vastauksiasi sinulle esitettyihin kysymyksiin."
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 02. Heinä 2014 23:00

paa kirjoitti:
hrmn2 kirjoitti:

Vastasin jo: "Tuolla synnittömyysketjussa sain tällaisen käsityksen kun luin vastauksiasi sinulle esitettyihin kysymyksiin."

Tuo vastaus oli Petrille.

Mutta vastauksessani sinulle paa tarkoitin, että voitko osoittaa tarkasti missä viesteissä olen tehnyt niinkuin väitit. Jos pystyt sanomaan mun tehneeni niin, silloin sinulla on varmasti mielessä joku tietty tapaus tai tapauksia jossa olen toiminut niin..?
hrmn2

ViestiKirjoittaja paa » 02. Heinä 2014 23:02

Tuolla synnittömyysketjussa sain tällaisen käsityksen kun luin vastauksiasi sinulle esitettyihin kysymyksiin.
Miksi suhtaudut kyseenalaistuksiini syytöksinä? Toki oppisi pienen kaivelun kestää? Ei minulla ole mitään sinua vastaan, mutta yritän vain ymmärtää mitä sanot ja mistä opetuksesi revit, kun kaikilta osin se ei minusta ole raamatullinen. Kai minullekin oma mielipide suodaan.

Onhan tuo aivan selkeä syytös. Eikä siinä ole mitään väärää, jos syytös vain on oikea.[/quote]

No selvä, sovitaan sitten niin, että se oli oikea syytös.
Viimeksi muokannut paa päivämäärä 02. Heinä 2014 23:06, muokattu yhteensä 1 kerran
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 02. Heinä 2014 23:03

paa kirjoitti:No selvä, sovitaan sitten niin, että se oli oikea syytös.

Ok, todisteet tulevat varmaan pian esille.
Viimeksi muokannut hrmn2 päivämäärä 02. Heinä 2014 23:04, muokattu yhteensä 1 kerran
hrmn2

ViestiKirjoittaja paa » 02. Heinä 2014 23:04

Mutta vastauksessani sinulle paa tarkoitin, että voitko osoittaa tarkasti missä viesteissä olen tehnyt niinkuin väitit. Jos pystyt sanomaan mun tehneeni niin, silloin sinulla on varmasti mielessä joku tietty tapaus tai tapauksia jossa olen toiminut niin..?

Siis on. Se synnittömyysketju.
paa

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 02. Heinä 2014 23:06

Vähän tarkemmin kiitos :) Sori hymyily, alkaa vähän naurattaa kun tällain joutuu kalastelemaan todisteita...
hrmn2

ViestiKirjoittaja paa » 02. Heinä 2014 23:09

hrmn2 kirjoitti:

Vähän tarkemmin kiitos :) Sori hymyily, alkaa vähän naurattaa kun tällain joutuu kalastelemaan todisteita...

Se on kiva jos naurattaa.
Minähän sanoin, että sellaisen käsityksen sain vastauksistasi synnittömyysketjun kysymyksiin. Mikä siinä on niin vaikea tajuta, että kyse on minun saamastani käsityksestä.
paa

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu