Koettelu

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja Minä vain » 25. Kesä 2014 13:44

PetriFB kirjoitti:Minä vain:

Toki me voimme ja saamme koetella toinen toisiamme, mutta koska meidän uskon perusta on erilainen, niin se ei johda mihinkään. Sinä et usko koko Raamatun olevan Jumalan sanan ilmoitusta ja minä taas uskon. Tämä tarkoittaa sitä ettemme kykene käymään sellaista koettelua ja keskustelua keskenämme, joka herättäisi luottamusta. Sinä voit aina kumota sellaisen Raamatun kohdan, josta et pidä tai joka ei sovi sinun "teologiaasi" tai jota "henki" ei sinulle avaa ja opeta. Koska et usko Raamatun olevan kokonaan Jumalan sanan totuutta, niin kuinka voisimme tutkia yhdessä kaatumisen asiaa tai jotakin muuta asiaa, koska sinä voit koska tahansa ilmoittaa, että jokin Raamatun kohta ei olekaan totta, tai että henkesi ilmoittaa sen eri tavalla kuin siinä on kirjoitettu.

Kirjoitit näin: Synnitön on ihminen jolla ei ole syntiä, esim. kun saat syntisi anteeksi ja ne pyyhitään pois, olet synnitön. Täydellinen on sitten astetta kovempi, kuin Jeesus. Niin täydellinen ettei edes lankea syntiin.

Sinun mielestäsi täydellinen voi olla jopa astetta kovempi kuin Jeesus, eli niin täydellinen ettei edes lankea syntiin. Jeesus ei langennut syntiin ja Hän oli ja on täydellinen, eikä kukaan ihminen voi olla astetta kovempi täydellisyydessä kuin Jeesus.

Kun sanoit: "Täydellinen on sitten astetta kovempi, kuin Jeesus. Niin täydellinen ettei edes lankea syntiin." Niin tästä saa sellaisen kuvan, että vain Jeesusta astetta kovempi täydellinen on sellainen, joka ei voi edes langeta syntiin. Sanoillasi tuot esille sen mahdollisuuden, että jopa Jeesukselle oli mahdollista langeta syntiin.

Olen käynyt tätä keskustelua vain siksi, että huomaisit kuinka erilaiset ovat uskomme perusteet ja että tämä on hyödytöntä, koska sellainen joka ei usko Raamatun olevan kokonaan Jumalan sanaa ja sellainen joka uskoo Raamatun olevan kokonaan Jumalan sanaa ovat eri leirissä, toinen on pahan hengen johdossa ja toinen Pyhän Hengen. En sano Pyhää Henkeä pahaksi hengeksi, vaan sellaista henkeä pahaksi hengeksi, joka ei usko koko Raamatun olevan Jumalan sanan ilmoitus.

Täten myös uskallan sanoa, että sinua johdattaa paha henki, koska et usko Raamatun olevan kokonaan Jumalan sanaa. Koska olemme eri uskon perustuksella, niin keskustelu kanssasi on hyödytöntä eikä johda mihinkään, ennen kuin olemme samalla uskon perustuksella.

2Tim 2:23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.

Tiit 1:9 hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa, että olisi kykenevä sekä neuvomaan terveellä opilla että kumoamaan vastaansanojain väitteet.

Jos et pysy kiinni opinmukaisessa luotettavassa sanassa (Raamattu), niin silloin et ota onkeesi ja vaarin siitä mitä koko Raamatun sana opettaa, vaan annat pahan hengen sekä oman lihan tulkita ja opettaa sinua. Sanon myös sen, että olet täällä riita mielessä sekä haluat korottaa itseäsi sen ylpeyden kautta, johon paha henki on sinut sitonut. Siksi kaikki on hyödytöntä, niin kauan kunnes olemme samalla uskon perustuksella. Ajattelin kirjoittaa sinulle ihan suoraan kaartelematta tai kiertelemättä, koska en halua hukata aikaani sellaisissa tilanteissa, jotka johtavat ainaiseen riitaan, katkeruuteen ja kaikkinaiseen lihalliseen menoon. Kun olen nyt sinua koetellut, niin olen tullut siihen tulokseen, että paha henki johdattaa ja eksyttää sinua, etkä ole Raamatullisessa uskossa, jos olisit niin uskoisit koko Raamatun olevan totuus ja Jumalan sanaa. Sen tähden olet täällä foorumilla eksyttäjänä eksyttämässä uskovia pois totuudesta. Totuus on sanottava suoraan ja rehellisesti kiertelemättä ja kaartelematta ja se on sinun parhaaksesi, että tekisit parannuksen ja löytäisit oikean ja tosi uskon Herraan Jeesukseen. Rakastan sinua silti lähimmäisenäni ja sinulle kuitenkin toivon kaikkea hyvää ja parasta, eli että löytäisit elämääsi aidon uskon sekä seurakunta yhteyden, jossa sinua voidaan rakastaa, neuvoa ja ohjata oikealla tiellä.

Tarkennan.
Synnitön on ihminen jolla ei ole syntiä, esim. kun saat syntisi anteeksi ja ne pyyhitään pois, olet synnitön.
Täydellinen on sitten astetta kovempi, kuin Jeesus.
Niin täydellinen ettei edes lankea syntiin.

Täydellinen on sitten astetta kovempi, kuin Jeesus.
Minä ymmärrän itse, että kun tuossa on pilkku, niin se tarkoittaa eri asiaa kuin ilman pilkkua.
"Astetta kovempi kuin Jeesus", tämä tarkottaisi sitä että kovempi kuin Jeesus, kuten ilmeisesti tulkitsit.
"Astetta kovempi, kuin Jeesus" tämä tarkoittaa kuin Jeesus, kuten Jeesus. ( yritän käyttää tästä lähtien "kuten" sanaa, ettei sekaannuksia tulisi )

En sitten tiedä onko loppuosa viestistäsi merkityksetön, mutta vastaan.
En ole riita mielessä, enkä ole katkera ketään kohtaan, sinä Petri olet silti tähtäimessäni, sillä sinun opetuksesi tahdon koetella.
Tosin vihastun kyllä välillä jos vääryyttä tehdään. Eikö sitten Jeesus vihastuisi?
Se, että sinäkin teet johtopäätöksiäsi, vaikka olisikin väärin perustein, niin korjaatko ne? Lisäätkö edes, että luulet, tai uskot?
Et voi kirjoittaa tai opettaa mitä tahansa miltä asia sinusta näyttää, sinä olet sanoistasi vastuussa ja niin olen minäkin.
Tämä on totuus, ja sinä tiedät sen kyllä.
Ihan sinunkin vuoksesi olisi sinun hyvä antaa minun koetella opetuksesi, koska tiedät itsekin, ettet ole täydellinen ja sinun on sanottu olevan enemmän mielissään että joku koettelee kuten olet kehottanut.
Kerron jo nyt, että olet perustellut asioita väärin.
Tahdon tuoda ne esille, ja joku toinenkin saattaa huomata, että niinpäs onkin väärin perusteltu.
Jos kuitenkaan lopputulos ei siitä muutu, niin olen ainakin tehnyt voitavani ja ilmoittanut, myös sinun opetuksiesi mukaan, jossa muistini mukaan kehotat puuttumaan vääriin opetuksiin ja näin itsekin teet.
En kiertele, enkä kaartele tässä vaan puhun sen mikä totta on.
Minä vain

ViestiKirjoittaja PetriFB » 25. Kesä 2014 14:24

Minä vain:

Ok. Hyväksyn tuon kuten korjauksen, sillä se selventää asian ja poistaa väärinymmärryksen mahdollisuuden.

Kirjoitit: En ole riita mielessä, enkä ole katkera ketään kohtaan, sinä Petri olet silti tähtäimessäni, sillä sinun opetuksesi tahdon koetella.

Koska asia on näin, niin kysyn sinulta olemmeko koskaan tavanneet ja olleet yhteydessä jollakin tavalla; yhden tai useamman kerran tavattu ja nähty tai keskusteltu jollakin muulla foorumilla? Se miksi toin tämän esille, niin toin sen siksi esille, että koko sen ajan kun olet ollut foorumilla, niin olet koko ajan etsinyt minusta vikoja ja virheitä sekä pyrkinyt tekemään niitä itse aktiivisesti oman tulkintasi kautta. Jos olet vanha tuttu se selvittää kyllä motivaatiosi. Jos taas emme ole koskaan ennen tavannut kuin tällä foorumilla, niin se lieventää motivaatiotasi minua kohtaan, mutta ei poista selvää negaatiota, joka sinusta paistaa läpi.

Emme ole samalla viivalla tässä koettelun asiassa, emmekä tasapuolisia. Minä uskon Raamatun sanan olevan kokonansa totuus, joka tarkoittaa sitä, että silloin kun olen erehtynyt, niin saan tehdä parannusta asiassa. Koska sinä et usko Raamatun olevan kokonansa Jumalan sanan totuus, vaan sinua johtaa henki, niin se tarkoittaa silloin sitä, että sinulla on aina takaportti mistä livahtaa, eikä sinun tarvitse tehdä koskaan parannusta, koska henki joka puhuu sinulle tai oma lihasi löytää aina keinon millä kumota Raamatun totuus ja tuoda hengen ilmoitus "totuutena" esille. Tämän tähden tämä savotta olisi loputon, joka ei koskaan pääty, sillä meillä ole samaa totuuden mittaria, joka aukottomasti ja puolueettomasti kertoisi molemmille totuuden.

Sen myös koen ettei sinun tavoitteesi ole yhden yksittäisen opetukseni vääräksi näyttäminen, vaan haluat paljon enemmän, ehkäpä haluaisit murskata minut uskovana ihmisenä ihan kokonaan. Ei foorumi voi toimia yhden ihmisen taistelutantereena, jossa hänellä on tähtäimessä yksi ihminen.

Voitko vastata minulle kysymyksiin, jotka esitin sinulle.

Tuon vielä esille sen kaikille, että olen aina halukas tutkimaan ja koettelemaan kaiken myös itseni, mutta silloin kun astutaan sille alueelle, missä Raamattua ei pidetä kokonaan Jumalan sanan totuutena, niin sellaisen ihmisen kanssa ei päästä alkua pitemmälle ja ylpeyden synti on armoton syyttäjä, eikä se anna koskaan periksi, vaan se haluaa loputtomasti lyödä ja tuhota vastustajansa, mutta se ei halua itse muuttua. Miksi käyttäisin aikaani siihen mistä Raamattu varoittaa minua:

2 Tim 2:23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja PetriFB » 25. Kesä 2014 14:52

Tuon vielä sen esille, että aikoinani kirjoitin Suomi24.fi foorumilla rekisteröidyn nimimerkin onebody kautta. Eräs henkilö siellä kirjoitti kovasti ja kävi monen uskovan kimppuun myös minun. Kun minulle selvisi, ettei tämä henkilö usko Raamatun olevan kokonansa totuus ja millaiseen riitaan ja toraan hän veti ihmisiä, niin koin sydämessäni jäädä suosiolla pois siltä foorumilta sekä keskusteluista hänen kanssaan. Hän koki sen voitoksi ja julisti sitä kovaan ääneen.

Minä koin ettei ole viisasta hukata aikaa ihmisen kanssa, joka ei usko Raamattua ja jota paha henki johtaa. Minä koin ettei ole viisasta asettua sellaista vastaan, joka ei usko Raamattuun, vaan oman mielensä mukaan tulkitsee ja uskoo omatekemäänsä jeesukseen. Kun näin että hän käänsi kaiken vääräksi ja sotki ja tuhosi kaiken mihin koski, niin en halunnut olla osallisena valheenverkon lonkeroissa ja siksi lähdin. En tätä tuo esille siksi, että epäilisin minä vainin olevan se suomi24 foorumin henkilö, koska hän ei ole se henkilö, sillä hänet tunnistan aina missä hän on.

Jos tuo henkilö olisi ollut sellainen, joka uskoo koko Raamatun olevan Jumalan sanan totuus, niin silloin minun ei olisi tarvinnut lähteä sieltä pois, koska silloin olisimme voineet rakentua yhteisesti, vaikka olisimme olleetkin joissakin asioissa eri mieltä.

Olen joskus miettinyt kokonaan vetäytymistä foorumeilta, koska sinne hakeutuu kaikenlaisia riidanhaluisia sekä negatiivisia ihmisiä, jotka saavat riidan aikaan sekä saavat sen näyttämään siltä, että myös asiallisesti keskustelevat ihmiset toimisivat koko ajan väärin. Varsinkin ne jotka eivät ole uskossa kasvaneet erottamaan hyvää pahasta hyvin helposti menevät tukemaan näitä riidanhaluisia ihmisiä ja siten vastustavat niitä, jotka keskustelevat asiallisesti foorumeilla. Saan valtavan paljon kaikenlaisia yhteydenottoja kotisivuni kautta, enkä yleensä ohjaa ketään foorumeille, en edes niille foorumeille, joissa olin mukana ylläpidossa. Tämä siksi koska foorumit voivat olla monelle kompastuskivi uskossa.

Olen nyt kuitenkin vielä toistaiseksi mukana aktiivisesti tällä foorumilla, joka on ainoa foorumi, jolla keskustelen aktiivisesti. Tosin joskus käyn netmissionissa keskustelemassa, mutta välillä olen pitkiä aikoja sieltä pois. Ilosanomafoorumille laitan pääasiassa linkkejä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja PetriFB » 25. Kesä 2014 18:20

Minä vain:

Sain sydämelleni kysyä sinulta mitä mieltä olet Uuden Liiton vesikasteesta onko se tarpeellinen vai ei ja suoritetaanko se Herran Jeesuksen nimessä?
PetriFB

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 25. Kesä 2014 20:10

Aivan turhaa keskustella Raamatun tekstistä ,jos joku ei usko siihen tekstiin sillä aivan sama vaikka keskusteltais onko Aku Ankassa pahin Karhukopla vai Musta Pekka.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Minä vain » 25. Kesä 2014 20:14

Koska asia on näin, niin kysyn sinulta olemmeko koskaan tavanneet ja olleet yhteydessä jollakin tavalla; yhden tai useamman kerran tavattu ja nähty tai keskusteltu jollakin muulla foorumilla? Se miksi toin tämän esille, niin toin sen siksi esille, että koko sen ajan kun olet ollut foorumilla, niin olet koko ajan etsinyt minusta vikoja ja virheitä sekä pyrkinyt tekemään niitä itse aktiivisesti oman tulkintasi kautta. Jos olet vanha tuttu se selvittää kyllä motivaatiosi. Jos taas emme ole koskaan ennen tavannut kuin tällä foorumilla, niin se lieventää motivaatiotasi minua kohtaan, mutta ei poista selvää negaatiota, joka sinusta paistaa läpi.

Emme ole tavanneet emmekä ole olleet yhteydessä kuin uskonaskel foorumin kautta.
Meillä ei ole edes ollut mahdollisuutta keskustella kahden kesken, olen kyllä tehnyt alotteita asiasta, mutta olet tahtonut käsitellä asiat julkisesti.
Näin meillä on myös aina yleisöä kommentoimassa.
Minä osaan keskustella asiallisesti, mutta en sitä aina tee, en varsinkaan jos koen että tulee syytöksiä.
Sinulla Petri on auktoriteettiä ihmisten silmissä, sinuun luotetaan, siksi toivoisin myös että olet erittäin varovainen sanoissasi toisia kohtaan.
Minä tiedän, että vaikutan negatiiviselta sinua kohtaan, mutta se on meillä molemmin puolista.
En yritä esittää mitään mitä en ole, olen vain se mikä olen.
Sinun tulisi tietää jo ihmisistä kuinka he reagoivat siihen kun heitä sanotaan pimeyden palvelijaksi, harhaoppiseksi tai ties miksi, ellei Pyhä Henki sitä sitten ilmoita ja silloin tulee toimia sen mukaan miten Pyhä Henki kehottaa.
Minä käytän sanaa eksyksissä jos joku on mielestäni eksyksissä.
En ole tosiaan kanssasi samaa mieltä kaikissa asioissa, mutta sinä opetat ja sinulla on suuri vastuu, joten toivon että kuuntelet lukijoitasi, jollet ymmärrä, niin kysy.
Olin sinulle katkera (viime palstalla) ja jouduin tekemään parannuksen siitä, se oli hyvä asia, koska katkeruus tai viha ei saa olla johdattajana vaan totuus.
Yhä edelleen minut saa vihastumaan ja turhautumaan, mutta osaan kyllä pitää sen verran kurissa itseni, että en ihan mitä tahansa sano.
Varmasti käy tekstit kovemmiksi jos bensaa heitetään liekkeihin, ja jos joku tietää ja on nähnyt vielä mikä on bensaa, niin siinä on turha katsella pelkästään tulen suuruutta, silloin tulee katsoa myös että kenen kädessä on se bensakanisteri.
Ei myöskään vuorotellen bensaa, vettä, bensaa, vettä kannata heittää, sillä eihän siinä ole mitään järkeä.

Emme ole samalla viivalla tässä koettelun asiassa, emmekä tasapuolisia. Minä uskon Raamatun sanan olevan kokonansa totuus, joka tarkoittaa sitä, että silloin kun olen erehtynyt, niin saan tehdä parannusta asiassa. Koska sinä et usko Raamatun olevan kokonansa Jumalan sanan totuus, vaan sinua johtaa henki, niin se tarkoittaa silloin sitä, että sinulla on aina takaportti mistä livahtaa, eikä sinun tarvitse tehdä koskaan parannusta, koska henki joka puhuu sinulle tai oma lihasi löytää aina keinon millä kumota Raamatun totuus ja tuoda hengen ilmoitus "totuutena" esille. Tämän tähden tämä savotta olisi loputon, joka ei koskaan pääty, sillä meillä ole samaa totuuden mittaria, joka aukottomasti ja puolueettomasti kertoisi molemmille totuuden.

Minä koettelen sinun opetuksesi raamatulla niiltä osin kuin raamattua siteeraat ja tulkitset ja kerron mikä niissä mielestäni mättää.
Sinulla on raamattu, minulla on raamattu, sinulla on järki minulla on järki, Minulla on Henki sinullakin on Henki, näin olen ymmärtänyt, sinulla on tulkinnat minulla on tulkinnat.
Näillä me varmasti pääsemme alkuun ja käytän raamattua siinä missä sinäkin.
Eromme tosin on siinä, että Jumalan sana tarkoittaa meille eri asiaa, Minusta se on Jeesus, sinun mielestäsi se on Raamattu ja Jeesus, jos olen oikein ymmärtänyt.
Minä luotan raamattuun siinä mielessä että ne kirjoitukset jotka siellä ovat, ovat oikeasti olemassa ja niitä tutkimalla selviää totuus niistä sanotuista asioista joita siellä on.
Se on minulle hieman kuin "todistaja" mitä on tapahtunut, minulle myös on avattu raamatun kirjoituksia.
Sinä luotat syvemmin, että se on kokonansa totuus. Siksi senkin vuoksi on erittäin tärkeää, että ymmärrät ja tulkitset ne oikein, koska varmasti ymmärrät, että väärä tulkinta ja sen seuraaminen vie harhaan.

Sen myös koen ettei sinun tavoitteesi ole yhden yksittäisen opetukseni vääräksi näyttäminen, vaan haluat paljon enemmän, ehkäpä haluaisit murskata minut uskovana ihmisenä ihan kokonaan. Ei foorumi voi toimia yhden ihmisen taistelutantereena, jossa hänellä on tähtäimessä yksi ihminen.

Minä en tahdo murskata sinua, sinun on otettava vastuu opetuksistasi ja korjattava ne niiltä osin kuin ne virheellisiä ovat ja korjattava ne itsesi ja lukijoittesi vuoksi, siinä kaikki.
Minua ei kiinnosta potkia tai lyödä ketään, joka tilanteessa en kuitenkaan käännä toista poskea lyötäväksi vaan käsken lopettamaan lyömisen.
Minä en ole tullut vartavasten riehumaan ja painamaan ketään alas vaan keskustelemaan, jokainen joka näkee virheitä, puuttuu kai niihin jotenkin?
Ongelmana on avoimella keskustelufoorumilla juuri ne puolueet jotka syntyy ja tukijoukot sun muut.
Siksi edelleen jos tahdot, voin keskustella asian kanssasi läpi yksityisviestein ja jollei, niin tehdään edes yhteinen päätös, ettei huomioida muita viestejä ja vastailla niihin, ennen kuin olemme koetelleet opetuksen.

Tuon vielä esille sen kaikille, että olen aina halukas tutkimaan ja koettelemaan kaiken myös itseni, mutta silloin kun astutaan sille alueelle, missä Raamattua ei pidetä kokonaan Jumalan sanan totuutena, niin sellaisen ihmisen kanssa ei päästä alkua pitemmälle ja ylpeyden synti on armoton syyttäjä, eikä se anna koskaan periksi, vaan se haluaa loputtomasti lyödä ja tuhota vastustajansa, mutta se ei halua itse muuttua. Miksi käyttäisin aikaani siihen mistä Raamattu varoittaa minua:

Tämä on sitä josta juurikin sinulle kirjoitin.

Tuon vielä sen esille, että aikoinani kirjoitin Suomi24.fi foorumilla rekisteröidyn nimimerkin onebody kautta. Eräs henkilö siellä kirjoitti kovasti ja kävi monen uskovan kimppuun myös minun. Kun minulle selvisi, ettei tämä henkilö usko Raamatun olevan kokonansa totuus ja millaiseen riitaan ja toraan hän veti ihmisiä, niin koin sydämessäni jäädä suosiolla pois siltä foorumilta sekä keskusteluista hänen kanssaan. Hän koki sen voitoksi ja julisti sitä kovaan ääneen.

Minä koin ettei ole viisasta hukata aikaa ihmisen kanssa, joka ei usko Raamattua ja jota paha henki johtaa. Minä koin ettei ole viisasta asettua sellaista vastaan, joka ei usko Raamattuun, vaan oman mielensä mukaan tulkitsee ja uskoo omatekemäänsä jeesukseen. Kun näin että hän käänsi kaiken vääräksi ja sotki ja tuhosi kaiken mihin koski, niin en halunnut olla osallisena valheenverkon lonkeroissa ja siksi lähdin. En tätä tuo esille siksi, että epäilisin minä vainin olevan se suomi24 foorumin henkilö, koska hän ei ole se henkilö, sillä hänet tunnistan aina missä hän on.

Jos tuo henkilö olisi ollut sellainen, joka uskoo koko Raamatun olevan Jumalan sanan totuus, niin silloin minun ei olisi tarvinnut lähteä sieltä pois, koska silloin olisimme voineet rakentua yhteisesti, vaikka olisimme olleetkin joissakin asioissa eri mieltä.

Kyllä sitä voi rakentua itse kukin, ilman erilaisia uskon tunnustuksiakin, niin varmasti ennen raamattuakin rakennuttiin evankeliumin voimasta ja Pyhästä Hengestä.

Olen joskus miettinyt kokonaan vetäytymistä foorumeilta, koska sinne hakeutuu kaikenlaisia riidanhaluisia sekä negatiivisia ihmisiä, jotka saavat riidan aikaan sekä saavat sen näyttämään siltä, että myös asiallisesti keskustelevat ihmiset toimisivat koko ajan väärin. Varsinkin ne jotka eivät ole uskossa kasvaneet erottamaan hyvää pahasta hyvin helposti menevät tukemaan näitä riidanhaluisia ihmisiä ja siten vastustavat niitä, jotka keskustelevat asiallisesti foorumeilla. Saan valtavan paljon kaikenlaisia yhteydenottoja kotisivuni kautta, enkä yleensä ohjaa ketään foorumeille, en edes niille foorumeille, joissa olin mukana ylläpidossa. Tämä siksi koska foorumit voivat olla monelle kompastuskivi uskossa.

Olen nyt kuitenkin vielä toistaiseksi mukana aktiivisesti tällä foorumilla, joka on ainoa foorumi, jolla keskustelen aktiivisesti. Tosin joskus käyn netmissionissa keskustelemassa, mutta välillä olen pitkiä aikoja sieltä pois. Ilosanomafoorumille laitan pääasiassa linkkejä.

Sain sydämelleni kysyä sinulta mitä mieltä olet Uuden Liiton vesikasteesta onko se tarpeellinen vai ei ja suoritetaanko se Herran Jeesuksen nimessä?

Pyhän Hengen voi saada ilman vesikastettakin, vesikaste on enemmän ihmisen uskoa varten ja osoitus halusta tehdä parannus ja seurata Jeesusta.
Mielestäni se tulee tehdä Jeesuksen nimeen, koska olemme hänen, hän on Kuningas joka on meidät lunastanut.

Tästä taisi olla raamatussa kaksi eri versiota. onko Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen tai Jeesuksen nimeen.
Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Ap. t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan
Ap. t. 8:16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
Ap. t. 10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä
Ap. t. 19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
Minä vain

ViestiKirjoittaja PetriFB » 25. Kesä 2014 23:23

Minä vain:

Syy miksi en ole halunnut lähteä kahdenkeskiseen keskusteluun johtuu siitä kun sitä olen aikoinani tehnyt muutamien ihmisten kanssa, niin olen saanut sen jälkeen erilaisista yhteyksistä lukea tai kuulla ihan erilaisen version siitä mitä minä olen sanonut. Tästä syystä en enää käy kahdenkeskisiä keskusteluja netissä kuin harvoin, koska en halua valheiden ja huhujen vellovan entisestään uskovien keskuudessa.

Minä en syytä sinua kun sanon pahan hengen ohjaavan sinua, koska et usko Raamatun olevan kokonaan Jumalan sanan totuus, niin sillä perusteella paha henki sinua johtaa, ei Pyhä Henki. Tätä en sano sinua vihatakseni tai negaation kautta, vaan se on totta. Ei kukaan Raamatullisessa uskova oleva ihminen usko ettei Raamattu ole kokonaan Jumalan sanan totuus. Luin läpi tänään foorumin keskusteluja siitä mitä olet täällä sanonut. Aihe: Raamattu - Jumalan sana (Pentti Heiska) ketjussa tuli esille kuinka halpana pidät Raamatun totuuden.

Siellä oli useita sivuja siitä miten pyörittelit sanoja ja puolustit omaa oppiasi. Monet uskovat perustelivat siinä ketjussa sinulle Raamatun merkityksen todella hyvin, mutta sinä pidit pääsi, koska olet päättänyt että sinulla on totuus ja muut eivät ymmärrä totuutta.

Tätäkin taustaa vasten sanon sinulle, että sinulla on aina olemassa takaportti luistaa ja olla tekemättä parannusta, koska et usko Raamatun olevan koko Jumalan sanan totuus ja ilmoitus.

Jos ihminen on terveessä uskossa ja kasvanut uskossaan, niin ei hän reagoi negatiivisesti siihen jos joku sanoo hänen olevan pimeyden palvelija, tai harhaoppinen. Todellinen Pyhän Hengen voima antaa ihmisille voiman kärsiä pahaa sekä olla kostamatta pahuutta toiselle. Jos suutumme ja toimimme negatiivisesti, niin se osoittaa vain sen että olemme lihallisia, emmekä ole kasvaneet tai antautuneet Pyhän Hengen itsehillinnän, anteeksiantamuksen sekä lähimmäisen rakastamisen vaikuttamille vaikutuksille.

Minä käytän sanaa eksyksissä, harhaoppinen sekä jopa uskosta osaton silloin kun joku sanoo ettei Raamattu ole kokonansa Jumalan sanan totuus. Eksyksissä oleva voi olla sellainen uskova, joka on eksynyt uskomaan esim. synnittömyysopin. Hän voi olla ihan aito ja vilpitön, mutta ei ole kasvanut uskossaan niin harjaantuneeksi että olisi kyennyt näkemään tuon eksytyksen. Harhaoppiseen voi soveltua monenlaisia tapauksia. Esimerkiksi sellainen on harhaoppinen, joka sanoo ettei Raamattu ole kokonansa Jumalan sanan totuus. Hän voi luulla olevansa uskossa ja on voinut tullakin uskoon, mutta harhautunut sitten pahan hengen matkaan. Uskosta osattomasta on tässä yhteydessä turha mainita kaikki tietää mitä se tarkoittaa.

Ei sinulla ole Raamattua siten kuin minulla on. Sinä et pidä sitä kokonaan Jumalan sanan totuutena ja minä taas pidän. Henki joka sinua johtaa ei pidä Raamattua koko Jumalan sanan totuutena ja Henki joka minua johtaa pitää koko Raamatun Jumalan sanan totuutena. Tämä tarkoittaa sitä, että edessä on loputon kina ja erimielisyys.

Tuon esille tässä sitä mitä olet täällä kirjoittanut ketjussa Raamattu - Jumalan sana (Pentti Heiska) sekä kommentoin niitä lyhyesti, sillä niistä käy selville ettet ole Raamatullisessa uskossa, vaan eksyksissä oleva eksyttäjä, tätä en sano pahalla, vaan se on totta ja tulee esille omissa sanoissasi:

Minä vain: Raamattu ei ole täydellinen, se sisältää hieman eriäväisyyksiä itsessään, siellä on myös ihmismielipiteitä ja muutenkaan en sanoisi sitä Jumalan sanaksi. Raamattu on kirja, Jumalan sana on taas aivan jotain muuta, käsittämätöntä.

Raamattu on kokonansa totuus ja siellä on Jumalan sanan totuus sekä kuvauksia ihmisen elämän tilanteista, jotka Jumala on halunnut ilmoitettavan ihmiskunnalle, koska niissä tilanteissa on Jumalan opetus oikean ja väärän väliltä.

Minä vain: Raamattu on kokoelma kirjoituksia, ei kuitenkaan täydellinen kokoelma. Mutta kaikki kirjoitukset jotka siellä on ja joita Pyhä henki käyttää opetukseen, eivät silti tee Raamattua joka niitä sisältää Jumalan sanaksi.

Koko Raamatun ilmoitus on Jumalan sanaa ja se on täydellinen ilmoitus alkutekstinä. Hyvissä Raamatun käännöksissä teksti vastaa lähes kokonaan alkutekstin merkitystä.

Minä vain: Mutta, edelleen sanon: Raamattu ei ole Jumalan sana, ja sanon, ettei se ole Kristuksenkaan sana. Jos näin sanotaan, voi tulla raamattua tutkiessa paljon väärinkäsityksiä. Niinkuin Kaikki olisivat todistaneet raamatusta joka oli tuleva. Vaikka kaikki on todistaneet Kristuksesta joka oli tuleva.

Herra Jeesus käski ihmisiä uskomaan, koska Hänestä oli ilmoitettu VT:n kirjoituksissa sekä niiden tekojen tähden joita Hän teki maan päällä. Tämänkin tähden Jeesus sanoi te eksytte koska ette tunne Kirjoituksia ja Jumalan voimaa.

Minä vain: Minä pyrin totuuteen, ja kuka minua opettaa ja johdattaa totuuteen sinä et häntä tunne. .

Tuon vastasit Tonille ja siinä olet oikeassa ettei Toni tunne sitä pahaa henkeä joka sinua johdattaa, koska Tonia johdattaa Jumalan Pyhä Henki. Tätäkään en sano sinulle pahalla, vaan tämä on totuus.

Minä vain: Jotkin osat eivät ole, jotkin ovat. Totuus ja Jeesuksen opetukset paljastavat mitkä eivät ole.

Tämän vastasit Hermanille kysymykseen: Mitkä osat Raamatusta eivät mielestäsi ole Jumalan ilmoitusta? Ja millä perusteella tai keinolla voit erottaa mikä on ja mikä ei ole?

Herman vastasi ja keskusteli kanssasi taitavasti ja Raamatullisesti perusteli sinulle totuuden, mutta sinä pysyit silti eksytyksessä. Valheen henki saa sinut itse päättämään mitä uskot Raamatusta ja mitä et usko. Tämän oppisi mukaan voit livahtaa takaportista ulos aina kun joku asia ei sovi sinulle ja haluat näyttää toisen olevan väärässä. Raamattu on kokonaan Jumalan sanan totuus ja ilmoitus.

Minä vain: Mooseksen laista epäilen, ne eivät ole kokonaisuudessaan Jumalan sanelemaa ja sen näkee esim laista jonka mooses antoi: silmä silmästä, hammas hampaasta jne, johon Jeesus sanoikin: 39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin jne. Tuo mooseksen antama laki, osan siitä mooses on varmasti oppinut egyptissä ollessaan hammurabin laista, näin uskon.

2 Moos 21:
22 ¶ Jos miehet tappelevat keskenänsä ja loukkaavat raskasta vaimoa, niin että hän synnyttää kesken, mutta vahinkoa ei tapahdu, niin sakotettakoon syyllistä vaimon miehen vaatimuksen ja riidanratkaisijain harkinnan mukaan.
23 Mutta jos vahinko tapahtuu, niin annettakoon henki hengestä,
24 silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta,
25 palovamma palovammasta, haava haavasta, mustelma mustelmasta.

Tässä ei ole kyseessä hammurabin laki, vaan Raamatun opetus siitä jos riitatilanteessa miesten tapellessa raskaana oleva vaimo joutuu synnyttämään keskenmenon kautta lapsensa tappelun aiheuttaessa hänelle fyysistä väkivaltaista kosketusta ja vahinkoa. Jos lapselle tai vaimolle tapahtuu jotakin, niin sen seurauksena vahingon aiheuttajaa tulee rangaista sen mukaan kuin hän on vahinkoa aiheuttanut. Tätä tämä Raamatun kohta tarkoittaa ei hammurabin lakia.

Sinä et pidä tätä kohtaa Jumalan sanan totuutena, vaikka se on sitä.

Minä vain: Hän on Jumalasta tullut, Jumalan poika. Ja niin kuin hevosesta syntyy hevonen, ihmisestä ihminen, on Jumalasta syntynyt Jumalan poika.

Ei Jumalan Poika ole syntynyt Jumalasta, niin kuin ihminen syntyy ihmisestä. Alkutekstin ja Raamatun opetuksen mukaan Jeesus ei ole syntynyt Jumalasta, vaan Jumala on tuonut Hänet esiin tai Hän on tullut esiin Jumalan Poikana, Messiaana, Pelastajana sekä Luojana yhdessä Isänsä kanssa.

Minä vain: Juutalaisten kirjoitukset, eli vanha testamentti, ja sitten evankeliumit, apostolien teot ja kirjeet ja ilmestyskirja. Raamatusta puuttuu kirjoituksia, joita Juutalaisilla oli, ns. "apokryfikirjoja". Eli täydellinen ilmoitus se ei ole, mutta hyvin kattava, vähän kaikkea löytyy kaikille.

Juutalaisten Raamatussa (VT) ei ollut apokryfikirjoja, koska ne eivät ole Jumalan sanan ilmoitusta. Sinä yrität ujuttaa Raamattuun kirjoituksia, jotka eivät sinne kuulu. Vain eksyttäjä voi toimia, niin kuin sinä toimit.

Minä vain: Vielä siitä että Pyhä henki ottaisi vain Raamatusta, uskon, että myös raamatun ulkopuolelta, sillä Jumala omistaa paljon enemmän, mitä raamattu pystyy meille tarjoamaan. Pyhä henki käyttää kaikkea totuutta, onhan hän Totuuden henki. Meillä ei ole raamatussa kaikkea Jeesuksen opetusta, ei kaikkia hänen tekojaan, ei kaikkia hänen puheitaan. Ne sanat ja vertaukset, jotka hän on sanonut, on hänen ovat ne raamatussa tai ei. Me emme saa sulkea kaikkea muuta pois, sen takia, että sitä ei ole raamatussa. Raamattu on osana meidän opettamistamme, mutta se ei ole ainut ja ehdoton jossa tulee pysyä jopa ymmärtämättömänäkin poikkeamatta oikealle tai vasemmalle. Juuri sellaisista tulee sokeita taluttajia jotka näin tekevät.

Meidän ei tule keskittyä niihin Jumalan tekoihin, joita ei ole mainittu Raamatussa, vaan niihin tekoihin, joista Raamattu mainitsee, koska usko tulee Jumalan sanan kuulemisen kautta. Raamatullista uskoa ei ole ulkopuolella Raamatun opetuksen. Raamatun ulkopuolinen opetus on riivaajien sekä ihmisjärjen tuotosta, josta meidän tulee pysyä erossa.

Raamattu opettaa ja sanoo: Se, mikä on salassa, se on Herran, meidän Jumalamme; mutta mikä on ilmoitettu, se on meitä ja meidän lapsiamme varten ikuisesti, että me pitäisimme kaikki tämän lain sanat.

Tämä tarkoittaa sitä, että ne asiat ja Jumalan teot, joita meille ei ole ilmoitettu ovat Jumalan tahdosta meiltä salattuja ja ne ovat Herran meidän Jumalamme tiedossa. Me emme voi niitä tietää eikä ne kuulu meille, sillä ne ovat Herran meidän Jumalamme tiedossa, mutta meiltä salattuja. Täten kaikki Raamatun ulkopuoliset jumalalliset opetukset ja ilmoitukset tulevat valheen hengiltä, eivät Jumalalta, sillä Hän salaa ne asiat ja tekonsa meiltä, joita ei ole ilmoitettu Raamatussa, eikä Hän opeta ja kerro meille asioita ja opetuksia ulkopuolelta Raamatun sanan opetuksen. Kaikki se minkä Raamattu ilmoittaa on meitä varten, jotka uskomme Isä Jumalaan ja Herraan Jeesukseen, että uskoisimme Jumalaan, niin kuin Raamattu opettaa. Tämä on selkeä Raamatun ilmoitus ja tässä meidän pysyttävä, mutta jos emme pysy siinä, niin silloin eksymme. Me emme rajoita Jumalaa, vaan uskomme Häneen siten millä tavalla Hän itse on asettanut ja määrännyt sen kuinka Häneen tulee uskoa. Olet tässäkin kohden eksyttäjän roolissa.

Minä vain: Täydellistä ilmoitusta Jumalasta ei voi saada kirjojen avulla, ei yhden eikä monenkaan avulla. Tuntemukseen johtaa se, kun seurustelee Jumalan kanssa, elää hänen yhteydessään. Rakkaus ja Totuus, Siinä ne tärkeimmät jotka uskovassa tulisi olla, silloin ne ohjaavat ja niiden kautta tulee kaikki muukin tarpeellinen. Jumala toimii näiden kautta, Jumala on totuus ja Jumalan on rakkaus. Pyhä Henki käyttää opetukseen kaikkea saatavilla oltavaa, ei meitä pidetä sidoksissa yksin raamattuun. Jokaisen elämä kaipaa opetusta ja johdatusta eri lailla, eri hetkissä ja eri tilanteissa. En turvautuisi yksin mihinkään kirjaan, vaan ainoastaan jos turvaudun, niin rukoilen Herraa että hän johdattaa. Siinä on kaikki mitä tarvitsee, jos Luottaa, niin alkaa ihmeellisiä asioita tapahtua ja todella alkaa "elämän koulu" ihan oikeassa elämässä.

Herra Jeesus sanoi, että Häneen tulee uskoa, niin kuin Raamattu sanoo.

Minä vain: Voi, miksei voisi? Esim nooan ja vedenpaisumuksen tarina löytyy esim. mayoilta ja kiinastakin.

Vastasit tässä kysymykseen: Voiko mielestäsi tällaista "perustietoa" Jumalasta löytyä muista kirjoista kuin Raamatusta tai yleensäkään jostain muualta?

Tietoa Jumalasta voi löytyä monestakin kirjasta, mutta ainoastaan Raamatussa on yksistään koko Jumalan kirjallinen ilmoitus ihmiskunnalle. Kaikkien uskontojen opit ja kirjoitukset ovat isästä perkeleestä. Ainoastaan VT:ssa ja UT:ssa on Jumalan sanan kirjallinen ilmoitus ihmiskunnalle.

Minä vain: Mooses meni siinainvuorelle ja oli siellä 40 päivää ja yötä syömättä ja juomatta ja palasi käskyjen kanssa ja hänen kasvonsa loistivat. Sekin että Jeesus meni erämaahan 40 päiväksi ja yöksi, oli syömättä ja juomatta ja palasi täynnä hengen voimaa. Tosin, buddhakin istui puun alla 40 päivää ja yötä syömättä ja juomatta ja valaistui. Jotain yhtäläisyyksiä löytyy kaikkialta. Ja Jumala on oikeuden mukainen, hän ei tuomitse ketään kenenkään hyvistä teoista. Jos paha tekee hyvää, ei hän pahaa hyvän teon takia tuomitse. Sitä on todellinen oikeudenmukaisuus. Palkka Tekojen mukaan. Jotain suullista tietoa voi olla kirjoitettuna jollain toisellakin ja kaikkea tätä ei varmasti ole raamatussa. Koetelkaa kaikki ja pitäkää se mikä hyvää on.

Buddhan valaistuminen oli perkeleestä, ei Jumalasta. Kukaan ei pääse Jumalan luokse hyvien tekojensa tähden, vaan siksi jos tekee parannuksen ja uskoo Herraan Jeesukseen, niin hän pelastuu Jumalan armosta, ei omien tekojensa tähden.

Jumala tuomitsee sen kadotukseen joka tekee inhimillisesti hyviä tekoja ihmisten silmissä, mutta ei halua tehdä parannusta ja uskoa Herraan Jeesukseen.

Minä vain: Esim.
Mahatma Gandhi
tässä muutamia hänen sanontojaan, saatte syödä näitä, vaikka hän ei kristitty ollutkaan ( ainakaan kirkollisen järjestelmän mukaan).
Mutta hänen sanonnat olivat silti sopusoinnussa Jeesuksen opetusten kanssa.
”Silmä silmästä sokeuttaa koko maailman.”
”Vapaudella ei ole arvoa, jos ei ole vapautta tehdä virheitä.”
”Vihaa syntiä, rakasta synnintekijää.”
”En voi opettaa teille väkivaltaa, koska en usko siihen itse. Voin vain opettaa teitä olemaan kumartamatta kenellekään vaikka henkenne uhalla.”
”Heikot eivät anna anteeksi, anteeksianto on vahvuuden ominaisuus.”
”Onnellisuus on se, kun ajatuksesi, sanasi ja tekosi ovat sopusoinnussa.”
”Kun olen epätoivoinen, muistan, että kautta historian totuus ja rakkaus ovat aina voittaneet. On ollut tyranneja ja murhaajia, jotka jonkin aikaa vaikuttavat voittamattomilta, mutta lopulta he aina häviävät. Ajatelkaa sitä aina.”
”Aseisiin turvautuminen osoittaa pelkoa.”
”Väkivalta lisää väkivaltaa.”
”Ole se muutos, jonka haluat maailmassa nähdä.”
”Ensin he ovat välinpitämättömiä, sitten he nauravat sinulle, seuraavaksi he taistelevat sinua vastaan ja lopulta sinä voitat.”
”Ei ole tietä rauhaan, rauha on tie.”
”Köyhyys on suurin rikos.”
”Pidän Kristuksestanne, en pidä kristityistä, te kristityt ette ole yhtään kristuksenne kaltaisia.”

Koetelkaa ja muistakaa:
Hedelmistä puu tunnetaan.
Kaikkea saa syödä ja pitää sen mikä hyvää on.
Koetelkaa kaikki.

Mahatma Gandhi oli Raamatun opetuksen (lue Jumalan sanan totuus) epäjumalanpalvelija, jollaiset Jumala tuomitsee, jos he eivät tee parannusta ja usko Herraan Jeesukseen, niin kuin Raamattu sanoo.

Minä vain: Sillä Jumala ei katso uskontoon, hän katsoo ihmisen sydämeen. Jos joku ei ole kuullut Jeesuksesta, niin Jumala kyllä osaa tuomita hänetkin oikein. Onko se oikeudenmukaista, että helvettiin joutuvat kaikki, jotka tekevät hyvää, koska he eivät olleet kristittyjä? miten silloin toteutuisi oikeudenmukaisuus ja tämä room 2:6 .....hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan" tai ilmestykirja: 22:1212 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.

Jokainen joka tekee hyviä tekoja ihmisten silmissä, mutta ei tee parannusta eikä usko Herraan Jeesukseen joutuu kadotukseen Raamatun sanan totuuden mukaan. Teko se on sekin jos ei halua uskoa Herraan Jeesukseen, sillä se johtaa epäuskon synnin tekoihin.

Minä vain: Ja Jeesuksen "käsky" opetus sanoi taas, että katsokaa lintuja, Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne? , ei hän sanonut pitäkää katseenne kirjoituksissa, niin kuin lainoppineet ja fariseukset vaan "katsokaa ympärillenne" Juutalaisille hän todisti kirjoituksista, että hän on se Messias, joka oli tuleva.

Matt 21:
42 Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet kirjoituksista: ‘Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi; Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme’?
43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
44 Ja joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."

Herra Jeesus kehotti myös uskomaan niin Raamattu sanoo.

Minä vain: Ja vieläkin sanon, että voi olla Hänen yleisiä ilmoituksia muuallakin kuin vain raamatussa.

Eikä voi olla, sillä Jumalan ainoa ilmoitus on Raamatussa.

Minä vain: Se oli se evankeliumi, millä itsekin tulin uskoon, oikein aidosti uskoon, näin erään joka oli tullut uskoon ja hänen elämässä oli todellinen muutos.
Hän puhui vain rakkaudesta, Jeesuksesta ja Jumalan hyvyydestä.
Arvaa vain alkoiko kiinnostamaan oikein todellisesti uskonasiat? KYLLÄ
Olin jo uskova, uskoin Jumalaan, sillä minulla oli kokemuksia jo Jumalan olemassaolosta, mutten tiennyt Jeesuksesta niin paljoa.
Luin Johanneksen evankeliumin, ja tajusin kuinka hyvä Jeesus on, kuinka rakastava onkaan Jumala.
Rukoilin Jumalan johdatusta ja siitä alkoi minun uskonkasvuni ja minua on johdatettu "sinne tänne".
Omin päin myös uskovien puheiden takia raamatun muihinkin kirjoihin, sieltä täältä ja Arvaa vain oliko hirveää lukea Raamattua mooseksen kirjoja, laista ja muita ja jopa joitain kirjeitäkin sen rakkauden jälkeen?
kun rakkautta ei ollutkaan? Oli vain sanoja, tämä on rakkautta, kurita lastasi. Armotonta, kerran Jeesus on uhrattu, jos teet virheen ei ole enää uhria?
Oliko vapaus sitä, että nyt ei ole varaa enää mihinkään virheeseen, nyt onkin sidottu oikein kunnolla lain alle, vielä tiukemman lain alle kuin edellinen, jossa ajatuksetkin tuomitaan.
Eli vieläkin vaaditaan uhria? vaikka Jumala sanoo, ettei uhrit mielytä, vaan hyvät teot, parannuksen teot ja viimeinen uhri on uhrattu.
Hyvät teot eli hedelmät ovat otollisia uhreja Jumalalle, jos uhreista pitää puhua.
Ja me kasvamme armon alla, ilman kuritusta, kuritusta tulee, jos muu ei auta, mutta se vaatii jo paljon enemmän, kuin väärän sanan tai askeleen harhan.
Jumala ohjaa rakkaudellisesti ja hellästi, hän on kärsivällinen kasvattaja, ei äkkipikainen vitsalla hakkaaja.
Ja minua on johdatettu evankeliumiin, ja paljon muutakin raamatun ulkopuolelta olen syönyt.
Missä ikinä on totuutta ja opetusta ihmisestäkin, olen siellä tutkinut ja syönyt.
Minulle ei merkkaa se, kuka puhuu, onko uskovainen mihin uskova, mihin uskontoon kuuluu, vaan sen ihmisen sanat kertovat kenelle hän kuuluu.
Niistä löytyy totuutta tai valhetta, löytyy hyvää tai pahaa. ne pitää koetella, eikä automaattisesti siirtää totuutta roskakoriin, koska sanoja oli esim buddhisti ja toisinpäin, että vaikka oli valhetta, se pitää uskoa, koska sanoja oli kristitty.
En ota itselleni minkään uskonnon leimaa, ainut minkä suostun ottamaan, on "totuuden leima", Jumalan antama sinetti.
Eihän Jeesuksellakaan ollut leimoja, ympärileikkaus lihan puolesta, ja taivaasta Jumalan sinetti.
Jumalan leima oli hänessä. Se leima on tärkein.

Et ole ymmärtänyt Raamatun sanan ilmoituksia ja Jumalan tahtoa ja katselet Raamattua sielullisen ja lihallisen ihmisen silmin, et hengellisen (Pyhä Henki), siksi sinä vastustat Raamattua ja valikoit sieltä itsellesi sopivat kohdat.

Minä vain: Minä pidän raamatusta, sitä on mukava tutkia ja lukea ja melkein joka päivä sitä tutkin, mutta tutkin myös kaikkea muutakin mitä vastaan tulee ja koettelen, en yksin raamatun avulla vaan totuuden avulla.
Juuri sen totuuden mihin minut johdatettiin, mihin hän minut johdatti joka kuuli rukoukseni.
Sillä kuka on se Isä joka antaa käärmeen kun lapsi pyytää leipää? Jos me osaamme antaa hyvää, niin paljon enemmän osaa Jumala.
Tämä minun tie on erilainen, jokaisella meillä on erilainen elämä täynnä erilaisia tapahtumia, me olemme samalla tiellä (samalla pohjalla), vaikkemme ole samalla tiellä (katsokoon kukin miten rakentaa).
Minun matkani on ollut kuin vaeltaisi ja söisi mitä Jumala antaa.
vaikka minulla onkin eväslaukku mukana (raamattu) niin olen silti syönyt myös muiden tarjoamaa ja mitä luonnosta löytyy.
sitähän ei kielletä, vaan hyvällä omallatunnolla saa syödä. Niissä ilmoituksissa on myös hengellinen puoli avautunut.
Joskus on karvaista joskus pahaa, joskus myrkyllistä, joskus hyvää, kun elimistökin kerran tietää, niin silloin tietää henkikin joka on suurempi kuin ruumis.
Mutta kuten sanottu: 17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
"

Se näkyy kuinka olet syönyt sitä mitä itse pidät totuutena ja oikeana ja siksi oletkin eksynyt valheeseen.

Minä vain: On sillä merkitystä.
Kaikella mitä hän teki sanoi puhui ja mitä hänelle tehtiin ja miten niillä on merkitys.
ja niissä on merkitystä enemmänkin, kuin vain tieto mitä tapahtui.
Se kuvaa mitä hänelle tapahtui, mutta se on kuvannut myös, mitä on tullut tapahtumaan.
Ef. 3:18 niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,
Tässä on pieni esimerkki, ei vain kolmiulotteinen vaan neliulotteisuudesta.
En ole kirjoittanut rististä täällä, se on totta, voin kyllä kirjoittaa jos se otetaan nyt aiheeksi.
Minä tiedän mitä hän teki puolestani, en kyllä tiedä kaikkea sitä mitä muuta hän on puolestani tehnyt, ristin kuoleman lisäksi. Minä luen raamattua, jollen ymmärrä jotain, sillä ei ole hyötyä, vaan päinvastoin enemmän haittaa jos uskon jonkin kohdan ymmärtämättä sitä tai ymmärtäen väärin.
Enpä tiedä käsittääkö kukaan sitä teistäkään täysin, pikkuhiljaa se varmasti jokaiselle avautuu.
En voi tunnustaa olevani new age uskossa, tai olevani synkretisti, koska en niitä ole, enkä yritä hämätä ketään.

Vastasit tähän kysymykseen: Minä vain', onko mielestäsi Jeesuksen ristin kuolemalla merkitystä? Puhut paljon kauniita ja hienoja ajatuksia, mutta et ole kirjoittanut sanaakaan rististä ja ristiinnaulitusta Kristuksesta. Se on kuitenkin Raamatun ehdoton ydinsanoma, pidit siitä tai et. Jos luet Raamattua valikoiden, pitäen vain sen mikä sopii omaan ymmärrykseesi, et ole todella kristillisessä uskossa ja evankeliumissa. Se ei haittaa minua, sillä jokainen voi puolestaan uskoa mihin haluaa, mutta rehellisintä silloin olisi myös myöntää asia ja sanoa itsekin olevansa New Age -uskovainen tai synkretisti tai mikä sitten oletkin, eikä hämätä ihmisiä sanomalla oleva uudestisyntynyt Kristuksen seuraaja.

Herman kiteytti ja hahmotti sinut todella hyvin ja tarkasti, eikä minulla ole siihen mitään lisäämistä.

Rakastan sinua lähimmäisenäni, mutta rakkauden totuuteen kuuluu myös totuuden sanominen ja siksi sanon sinulle ettet ole Raamatullisessa uskossa, vaan sekametelisopassa jossa paha henki johdattaa ja eksyttää sinua.

Tämä oli nyt tällainen otos kun koettelin sinun sanomisiasi, joka myös näyttää sen että keskustelumme olisi loputon suo, jossa ei loppua ole. Se olisi kuin on ja toinen sanoo ei, johon toinen on ja toinen sanoo ei ja tätä jatkuisi loputtomiin. Ja tämä kaikki siksi, koska sinä et usko Raamatun olevan kokonansa Jumalan sanan totuus. Tähän lopuksi sanon sinulle, että rukoilen ja toivon että löytäisit pelastuksen Herrassa Jeesuksessa, koska sinä et ole Raamatullisessa uskossa.
PetriFB

ViestiKirjoittaja Minä vain » 26. Kesä 2014 00:52

Kiitos Petri "koettelustasi ja arvioinnistasi".

Minusta vähän tuntuu, että sinä pelkäät jotain, koska yrität estää koettelun keinolla millä hyvänsä, vedät jatkuvasti keskustelun minuun kuin yrittääksesi todistaa kaikille jo etukäteen, "mitä hän sanookin, älkää uskoko häntä", ja todistelemalla koettelun turhaksi, vaikka itse juuri toisin teit ja varmasti hyväksyit sen etkä pitänyt sitä turhana.
Olenko oikeassa vai mikä on se syy, että menettelet näin?

Ja onko nyt minun vuoroni koetella?
Minä vain

ViestiKirjoittaja PetriFB » 26. Kesä 2014 09:45

Minä vain: Toin esille ketjusta Raamattu - Jumalan sana (Pentti Heiska) sinun käsityksiäsi, jotka todistavat sen ettet ole Raamatullisessa uskossa, etkä Herran Jeesuksen opetuslapsi. Sen myös moni muu huomasi ja toi sen sinulle esille. Tämän tuon muistutuksena sinulle, että tiedät mitä mennään ja mitä ajattelen sinusta, enkä ole yksin ajatusteni kanssa. Kuten huomasit, niin minä avasin sen ketjun, mutta en sen jälkeen kirjoittanut siihen ketjuun yhtään kommenttia. Eli minä en ole manipuloinut ketään sinua vastaan, eikä kukaan uskova ole sinua vastaan, vaan he toivat sen esille ettet ole Raamatullisessa uskossa. Minäkään en ole sinua vastaan totesin vain sen minkä moni muukin on todennut sinusta.

Kirjoitin viimeisimmän viestini sinulle sinua itseäsi varten, että näkisit kuinka tallot ja poljet Raamatun sanaa oman mielesi mukaisesti. Tässä eräs esimerkki:

2 Moos 21:
22 ¶ Jos miehet tappelevat keskenänsä ja loukkaavat raskasta vaimoa, niin että hän synnyttää kesken, mutta vahinkoa ei tapahdu, niin sakotettakoon syyllistä vaimon miehen vaatimuksen ja riidanratkaisijain harkinnan mukaan.

Tässä ei ole kyseessä hammurabin laki, vaan Raamatun opetus siitä jos riitatilanteessa miesten tapellessa raskaana oleva vaimo joutuu synnyttämään keskenmenon kautta lapsensa tappelun aiheuttaessa hänelle fyysistä väkivaltaista kosketusta ja vahinkoa. Jos lapselle tai vaimolle tapahtuu jotakin, niin sen seurauksena vahingon aiheuttajaa tulee rangaista sen mukaan kuin hän on vahinkoa aiheuttanut. Tätä tämä Raamatun kohta tarkoittaa ei hammurabin lakia.

Toiseksi kirjoitin sen niitä muutamia varten täällä foorumilla, jotka ovat voineet erehtyä pitämään sinua Herran Jeesuksen opetuslapsena, jota et kuitenkaan ole. Ettei vain kukaan eksyisi samaan eksytykseen missä sinä olet. Ikävä kyllä näyttää jo siltä niin kuin joku olisi jo täällä foorumilla syönyt sinun kädestäsi ruokaa, joka ei ole hyvää.

Kolmanneksi en minä ole sinua estämässä minun koetteluani, olet sitä vapaa tekemään, mutta halusin näyttää sinulle, että me olemme eri leirissä, ettet luule minun pitävän sinua Herran Jeesuksen opetuslapsena.

Sitten koen että Raamatun sanan vastaisuutesi johtuu joistakin haavoista sekä siitä ettet ole oikeasti uudestisyntyneessä tilassa ja siksi vastustat Raamatun totuutta, koska et pysty etkä halua uskoa sitä sellaisenaan. Olet kiinnostunut kyllä asioista ja joko luulet olevasi uskossa tai teet tietoisesti sen, että pyrit soluttautumaan "uskovana" uskovien joukkoon, että saisit vedettyä heitä pois Raamatullisesta uskosta. Koen ja näen että sinä tarvitsisit paljon rakkautta, ymmärtämystä, mutta myös selkeitä rajojen asettamista, että näkisit oman tilasi, ettet ole Raamatullisessa uskossa.

Herra Jeesus on tie, totuus ja elämä, mutta Hän tekee erotuksen vuohien ja lampaiden välillä. Toki Herra Jeesus rakastaa uskosta osattomia ihmisiä, mutta Hän ei pidä heitä sen harhaluulon vallassa, että he olisivat matkalla Jumalan valtakuntaan, koska sitä he eivät ole ennen kuin tekevät Raamatullisen parannuksen.

Sitten vielä eräs ikävä asia. Aina kun jossakin kohtaa foorumilla syntyy jännitteitä, niin sinä olet siellä mukana lisäämässä vettä kiukaalle, että lämpö ja kierrokset lisääntyisivät.

Sitten lopuksi rakastan sinua kyllä lähimmäisenäni, mutta se ei tarkoita sitä että en voisi Raamatun sanan totuuden valossa sanoa sinun olevan osaton Raamatullisesta uskosta.
PetriFB

ViestiKirjoittaja PetriFB » 26. Kesä 2014 12:57

2 Moos 21:

Tämä unohtui kysyä, että millä perusteella sinä sanot ettei tuo kohta ole Jumalan sanaa? Se on Jumalan sanan ilmoitus VT:n aikakauteen, joka ei tietenkään enää ole voimassa, mutta se on silti Jumalan sanan totuus.
PetriFB

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu