Jos näin olisi ollut, he eivät varmasti olisi vanginneet Jeesusta tappaakseen hänet. Jos he olisivat kumartaneet kuulleessaan; Minä Olen, Jumalan nimen ja kumartaneet ainoastaan tämän tähden, tuskin he olisivat kumartaneet Jeesusta päin, vaan pois päin, jos he olisivat yhtä aikaa pitäneet Jeesusta pilkkaajana.
Tässä on vain se ongelma, että he eivät tunteneet Jeesusta, koska Jeesus kysyi ketä te etsitte ja he kertoivat että Jeesusta nasaretilaista.
He eivät varmaan edes odottaneet että kukaan tunnustaisi olevansa se etsitty, vastaamalla Minä olen, (Jahve). Siksi he kuulivat Jumalan pyhän nimen ja kumarsivat.
Tämän vuoksi Jeesus kysyikin uudelleen ja vastasi selvemmin, että mihähän sanoin, että minä se olen.
Enpä tiedä tuleeko tästä asiasta selvyyttä, joten kaikki varmasti jatkaa uskomista tähän tapahtumaan omien tulkintojensa mukaan.
Ja sitten mennäänkin seuraavaan asianhaaraan, että voiko jokainen mennä omien tulkintojensa varassa?
Jos olen tässä asiassa oikeassa, silloin Petrin opetus on virheellinen tältä kohdin.
Jos olen väärässä ja Petri oikeassa, niin silloin minulla on virheellistä informaatiota.
Se vain, että Petri kirjoitti:
- Herraa vastaan kapinoivat kaatuvat selälleen
- Kavaltaja Juudas joukkoineen kaatuu taaksepäin
"Taaksepäin kaatuminen oli tuomion merkki."
jos näin on, niin tahtoisin hieman enemmän perusteluja sille.