Lihassani on tupakanhimo! Apua!

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Lihassani on tupakanhimo! Apua!

ViestiKirjoittaja pekka » 10. Touko 2013 10:35

Mikko hyvä, saako kysyä mikä on pisin aika minkä olet pystynyt olla polttamatta yhtäkään tupakkaa?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 10. Touko 2013 12:27

pekka kirjoitti:Mikko hyvä, saako kysyä mikä on pisin aika minkä olet pystynyt olla polttamatta yhtäkään tupakkaa?

Purkalla noin vuosi ilman nikotiini purkkaa ehkä 2kk.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja pekka » 10. Touko 2013 20:13

Mikko Murpatti kirjoitti:
pekka kirjoitti:Mikko hyvä, saako kysyä mikä on pisin aika minkä olet pystynyt olla polttamatta yhtäkään tupakkaa?

Purkalla noin vuosi ilman nikotiini purkkaa ehkä 2kk.

Ok, Mikko, kiitos vastauksestasi!

Tulin vasta hiljattain kotiin ja luin nyt tuon vastauksesi.

Nuohan on Mikko molemmat pitkiä aikoja ilman tupakkaa molemmat, sekä purkalla että ilman purkkaa. Eikö tuosta olisi ollut hyvä ja jopa "helppo" jatkaa ilman tupakkaa? Ihmettelen vain sitä, että kuinka sorruit uudestaan polttelemaan kun olit molemmissa tapauksissa ollut jo noin pitkään ilman tupakkaa? Muutama ensimmäinen viikko on yleensä vaikein aika olla ilman tupakkaa mutta olit jo selvästi ohittanut tuon vaikeimman ajan ilman tupakkaa. Tai en tiedä sitten, yksilöllistähän tuo tupakan polton pois jättäminen on.

Moni ihminen ei lopeta tupakanpolttoa ennen kuin terveyshaitat tulevat tarpeeksi suuriksi ja pahoiksi. Minullahan kävi aikoinaan juuri näin. Olo kävi niin tuskaiseksi tupakanpoltosta että lopettamispäätös oli ainoa vaihtoehto jos mieli vielä pysyä elävien kirjoissa jne.

Tunnen kyllä niitäkin jotka eivät lopeta vaikka mikä sairaus olisi jo vallannut ruumiin vaan kaikesta huolimatta jatkavat tupakanpolttoa ja polttavat kuolemaansa saakka.

Jumalan siunausta sinulle Mikko ja läheisillesi.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 11. Touko 2013 09:37

Eräs uskon veli sai Herralta sanan minulle:

PS33

16 Ei kuningas voita paljolla väellänsä, ei sankari pelastu suurella voimallansa.
17 Turha on sotaratsu auttajaksi, ei pelasta sen suuri väkevyys.

Kuningas luottaa sotilaittensa suureen määrään ja valtaansa. Sankari luottaa mahtavaan ruumiinvoimaansa ja sotataitoon, sotilas menee taisteluun varmana voitostaan suuren ja voimakkaan sotaratsun selässä ja kun kaviot saa maan järähtelemään on helppo luottaa mahtavan ratsun voimaan ja miekan terävyyteen. Murpatti luotti tahdonvoimaansa ja nikotiinipurkkaan.(Nikotiini purkka ei ole pahaksi, jos haluaa lieventää tupakan haittoja ja hajua yms. Ja lihiksille se voi olla hyvä keino. Uskovaakin voi auttaa, omalla kohdallani se ei tule minua vapauttamaan, Herra tulee!)

Väärin menee Murpatilla, olen laittanut toivoni itseeni tässä asiassa ja lihassa koittanut lopettaa. Vaan nyt tulen kulkemaan nöyränä rukoillen Herraa vapauttamaan minut tästä ja tulen sitten ilmottamaan riemuissani ja iloissani tänne kun Hän minut siitä vapauttaa ja se tuokoon toivoa myös muille, ja on oleva minulle vahva todistus Herran ja rukouksen voimasta. Näin tulee käymään, kun on Herran aika.
Viimeksi muokannut Mikko Murpatti päivämäärä 11. Touko 2013 10:44, muokattu yhteensä 1 kerran
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 11. Touko 2013 10:42

En minä yritä teoillani Herralle kiillottaa itseäni, tiedän ettei mikään kelvoton lihanteko Herraa pysty miellyttämään, mutta seuraan Raamatun opetusta jossa sanotaan:

Joh. 14:21

Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

Älä tapa, käskyä itseeni kohdistuneena tässä koitan jallittaa. Tupakkalaatikon kyljessä lukee terveysalan ammattilaisten kynästä: Tupakka tappaa! (varmasti)

Kaikkia käskyjä en voi täyttää ja suurin on Rakkaus, ja tiedän että jos joku yhden rikkoo rikkoo kaikki, mutta ei se silti ole syy olla täyttämättä ja olla rääkkäämättä lihaansa oikeaan suuntaan ettei se liha himoineen minua hallitse. Pitää yrittää (hengessä ei lihassa).

1. Kor. 6:12

Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita.

Juuri eillen, piti salakähmäisesti päästä tupakalle kauppareissulla ja sen takia ajoin autolla isompaan kauppakeskukseen että saan salassa polttaa tupakan ja ettei täytyisi tunnustaa toiselle ja pahoittaa hänen mieltä siitä että poltti. (jäin kiinni, ja tunnustin ettei tarvitse valehdella) mutta, koska tupakka saa minut tekemään salailevia asioita jopa tuossa mittakaavassa se hallitsee minua selkeästi ja jumala ei tykkää tuommoisesta vilpillisestä asenteestani, että salailen.

En pysty itseäni tässä armahtamaan, koska tunnen lihani ja jos kuri ei ole kova alan pikkuhiljaa lipsumaan aluksi tupakassa, ja pelkään että sitten muissa asioissa. Ehei täällä ei liha taputa tahtia ja jos yrittää niin kampoihin laitetaan!

Olen samaamieltä Jannenkanssa siitä, että lonelyraiderilla on hyviä kirjoituksia, niinkuin muillakin foorumilaisilla. Olen saanut monen kirjoituksista paljon siunausta ja apua, eli kirjoitelkaa vaan !

Tämä aloituslause olikin valhetta:

En minä yritä teoillani Herralle kiillottaa itseäni, tiedän ettei mikään kelvoton lihanteko Herraa pysty miellyttämään, mutta seuraan Raamatun opetusta jossa sanotaan...

.... ja sitten jatkuu tekosyyt ja lipi läpi . Lihassa mentiin niin että posket vaan lepatti vastatuulessa.
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Masa » 12. Touko 2013 15:50

Entäs jos? Ihminen rakastaa luotua enemmän kuin Luojaansa. Ihminen joka rakastaa sydämestään täysillä toista, hän haluaa olla ja tehdä kaikein toisen hyväksi ja eduksi (raamattu käyttää sanaa mieliksi). Samalla kun hän tekee teon rakkaalleen hän paranee itsekkin.
Onko tupakan himo suurempi kuin rakkaus Jeesusta kohtaan?
Masa

ViestiKirjoittaja Minä vain » 12. Touko 2013 17:11

Tupakan himosta irtipääseminen.

Jos tahtoo irti, eikä ole voimaa, niin pyydä Herralta, että hän ottaa sen taistelun sinulta ja taistelee sen sinulle.
Jos itse ei kykene niin meidän Herramme voittajana kykenee sen voittamaan.

Kyllähän Herra on katsellut ja tietää kuinka toivotonta taistelumme on meille ja hän tahtoo auttaa.
Anna siis hänen taistella puolestasi ja vapauttaa sinut.
Koska hän rakastaa sinua, hän on valmis auttamaan sinua, yli meidän käsityksemme hän voi tehdä ihmeitä.
Pyydä häneltä apua, En jaksa enää, en pysty tähän, minä luovutan ja annan taisteluni sinulle, auta minua Herra.
Ja Herra kuulee ja suuressa armossaan ja rakkaudessaan hän ottaa sinun tupakanhimosi pois.
Ei Isä anna pikkulapsen taistella jättiläistä vastaan, vaan hän tulee ja nujertaa tuon jättiläisen ja pelastaa lapsensa hänen kynsistään.

:hearts:
Minä vain

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 12. Touko 2013 18:19

Masa kirjoitti:Entäs jos? Ihminen rakastaa luotua enemmän kuin Luojaansa. Ihminen joka rakastaa sydämestään täysillä toista, hän haluaa olla ja tehdä kaikein toisen hyväksi ja eduksi (raamattu käyttää sanaa mieliksi). Samalla kun hän tekee teon rakkaalleen hän paranee itsekkin.

En oikein ymmärrä mitä yrität sanoa, pystyisitkö hiukan tarkentamaan :?

Mikä Raamatun kohta opettaa, että kun tekee teon rakkaalleen niin paranee itsekkin?

Mitä tekemistä tupakan himollani on rakkauteeni Jeesusta kohtaan?
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Masa » 12. Touko 2013 20:00

Masa kirjoitti:Entäs jos? Ihminen rakastaa luotua enemmän kuin Luojaansa. Ihminen joka rakastaa sydämestään täysillä toista, hän haluaa olla ja tehdä kaikein toisen hyväksi ja eduksi (raamattu käyttää sanaa mieliksi). Samalla kun hän tekee teon rakkaalleen hän paranee itsekkin.

En oikein ymmärrä mitä yrität sanoa, pystyisitkö hiukan tarkentamaan :?

Mikä Raamatun kohta opettaa, että kun tekee teon rakkaalleen niin paranee itsekkin?

Mitä tekemistä tupakan himollani on rakkauteeni Jeesusta kohtaan?

No höh yritin kirjoittaa niin että jokainen ymmärtää. Anteeksi vain yritän selittää ajatustani hieman enemmän.
Tärkeää on sitten muistaa ettei kirjoittamani ole sinulle mikään lakiteksti minulta. - no mitä tässä selittämään tämän enempää turpaan tulee kuitenkin jossain välissä :)

Asiaan

Lähtökohta ajatukselle on seuraavat Raamatun jakeet

1.korinttolaiskirje
7:32 Soisin, ettei teillä olisi huolia. Naimaton mies huolehtii siitä, mikä on Herran, kuinka olisi Herralle mieliksi;
7:33 mutta nainut huolehtii maailmallisista, kuinka olisi vaimolleen mieliksi,

Jos mies rakastaa vaimoaan ja vaimo ei pidä miehen tupakonnista - mies haluaa olla vaimolleen mieliksi ja jättää tupakan pois. Miehen rakkaus vaimoaan kohtaan on niin syvä, ettei halua tehdä vaimon elämää hankalaksi edes tupakonnin kautta., näin mies luopuu omasta mielihyvästään vaimon vuoksi.

Mutta mies joka uskoo hänen pitäisi kaiketi Rakastaa Luojaansa enemmän kuin luotua (vaimo)

Matteuksen evankeliumissa lukee näin:
22:37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.'
22:38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
22:39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.

1 korinttolaiskirje
6:19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
6:20 Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne.

Mainituissa jakeissa annetaan yksi käsky eli rakastaa Jumalaa kokonaisvaltaisesti ja vielä enemmän kuin vaimoa niin eikö miehen rakkaus Jumalaa kohtaan suurempi ja voimakaapi kuin tupakanpoltto joka monet voi lopettaa vaimonsa vuoksi.
Vielä tulee korinttolaiskirjeen sanoma siitä että meidän ruumiimme on Pyhän Hengen temppeli joka on Jumalan oma.

Eli lyhyesti, me miehet voimme kyllä lopettaa vaimon vuoksi tupakoinnin, mutta kovin harvoin lopetamme tupakoinnin vaikka sanomme rakastavamme Jumalaa joka on antanut meille uskon kautta rakkauden Itseään kohtaan, ja maksanut meistä kovan hinnan ristillä, jotta meillä olisi Pyhän Hengen temppeli ruumiissamme.
Masa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 12. Touko 2013 20:17

Masa kirjoitti:

No höh yritin kirjoittaa niin että jokainen ymmärtää. Anteeksi vain yritän selittää ajatustani hieman enemmän.
Tärkeää on sitten muistaa ettei kirjoittamani ole sinulle mikään lakiteksti minulta. - no mitä tässä selittämään tämän enempää turpaan tulee kuitenkin jossain välissä :)

Asiaan

Lähtökohta ajatukselle on seuraavat Raamatun jakeet

1.korinttolaiskirje
7:32 Soisin, ettei teillä olisi huolia. Naimaton mies huolehtii siitä, mikä on Herran, kuinka olisi Herralle mieliksi;
7:33 mutta nainut huolehtii maailmallisista, kuinka olisi vaimolleen mieliksi,

Jos mies rakastaa vaimoaan ja vaimo ei pidä miehen tupakonnista - mies haluaa olla vaimolleen mieliksi ja jättää tupakan pois. Miehen rakkaus vaimoaan kohtaan on niin syvä, ettei halua tehdä vaimon elämää hankalaksi edes tupakonnin kautta., näin mies luopuu omasta mielihyvästään vaimon vuoksi.

Mutta mies joka uskoo hänen pitäisi kaiketi Rakastaa Luojaansa enemmän kuin luotua (vaimo)

Matteuksen evankeliumissa lukee näin:
22:37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.'
22:38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
22:39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.

1 korinttolaiskirje
6:19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
6:20 Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne.

Mainituissa jakeissa annetaan yksi käsky eli rakastaa Jumalaa kokonaisvaltaisesti ja vielä enemmän kuin vaimoa niin eikö miehen rakkaus Jumalaa kohtaan suurempi ja voimakaapi kuin tupakanpoltto joka monet voi lopettaa vaimonsa vuoksi.
Vielä tulee korinttolaiskirjeen sanoma siitä että meidän ruumiimme on Pyhän Hengen temppeli joka on Jumalan oma.

Eli lyhyesti, me miehet voimme kyllä lopettaa vaimon vuoksi tupakoinnin, mutta kovin harvoin lopetamme tupakoinnin vaikka sanomme rakastavamme Jumalaa joka on antanut meille uskon kautta rakkauden Itseään kohtaan, ja maksanut meistä kovan hinnan ristillä, jotta meillä olisi Pyhän Hengen temppeli ruumiissamme.

Ei tarvitse pyytää anteeksi tämä kirjoittaminen on totaalisen surkea kommunikointiväline, hymiötkään ei aina pelasta :) . Turpaan ei täällä olla mätkimässä edes verbaalisesti, päin vastoin annan sinulle (miehisen) halauksen kiitokseksi siitä että yrität auttaa *Miehinen halaus* :) .

Nyt tajuan mitä ajat takaa ja olipas terävä huomio!

Ainut minkä keksin selitykseksi on " Jumala armahtaa, vaimo ei! " haha vitsi vitsi, mutta kaippa se on helpompi aina turvautua Jumalan puoleen anellen armoa ja syntejään anteeksi Jeesuksen nimissä ja kun niin sadassa asiassa sinne Herran puoleen saa anteeksipyynnellen kumartua niin kaipa tämäkin menee samaan listaan tämä tupakki.
Mikko Murpatti

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu