Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Sonja » 08. Tammi 2013 23:29

Minusta on kiva kuulua tänne ja mulle tämä on semmoinen oma tärkeä "henkireikä" kohdata täällä vapaasti uskonasioita ja muutakin elämänmakuista ajattelua. Uskon, että tunne vain paranee, kun tutummiksi tullaan. Käyn sauvalenkkejä aina silloin tällöin, pitäisi ahkerammin harrastaa liikuntaa, muutama kilo pois ja kuntoa paremmaksi olisi hyvä saada, flunssatkin pysyisi poissa eikä kevätväsymys tulisi. Pysy vain täällä foorumilla systeri, kiva on lukea kirjoituksiasi ;gladly:
Sillä suuri on sinun armosi ja ulottuu ylitse taivasten ja sinun totuutesi hamaan pilviin asti. Ps.108:5
Sonja

ViestiKirjoittaja systeri » 09. Tammi 2013 10:16

Mä oon kuulunu jo tänne aika kauan ja joskus tuntuu että ne parhaat jutut on jo kirjoitettu.Mutta voi olla että veljet on eri mieltä :) He varmaan on sitä mieltä että pitäis tehdä parannusta, niin jutut paranisivat.On ihan semmonen tunne että nytkin ovat karttakeppi ojossa tänneppäin, odottavat hiljaa ;) No se on totta että parannusta pitää tehdä, eli keskittyä olennaiseen eli Jeesukseen,raamatun lukuun ja rukoukseen kaiken tään hälinänkin keskellä mitä nyt on ollut,sitä kautta ne asiat valkenee. Mutta sekin on totta en voi taipua ihmisen käskystä, jollei asia avaudu kunnolla.Se on ihan turhaa koska se ei tuu kestämään :think2:
Mulla on tällä hetkellä semmonen "viha-rakkaus" suhde tähän foorumiin :D haluaisin eroon mutta en halua :? Ajattelin nettipaastoa, kun houkuttelivat facebookis rukouspaastoon, mutta en tiedä pystynkö kumpaankaan...ehkä siihen nettipaastoon :roll: Kahtellaan, siunausta päiväänne!
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 09. Tammi 2013 10:24

Siis houkuttelivat paastoamaan ruuasta ...nettipaastossa voi pyrkiä kuitenkin samaan,lihan kuritustahan sekin on jos on vähän riippuvainen :)
systeri

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 09. Tammi 2013 15:14

Tiedätkö mitä... et ehkä pidä tästä taaskaan mitä sanon, systeri rakas(tai minustakin usein tuntuu siltä, että en ole suosikkihenkilösi ;) ehkä tunne on oikea tai ei silti tämä pätee samoin sinuun kuin minuunkin, mitä sanon...

...vaikka olisivatkin karttakepit ojossa, niin mitä se haittaa, onko sillä merkitystä edes... tärkeintä on, mitä se sinun uskosi Jeesukseen on. Vaikka suhde toisiin uskoviin on tärkeä, ei se tarkoita sitä, että etsisimme jonkintyyppistä hyväksyntää uskonelämälle jota elämme.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Sonja » 09. Tammi 2013 21:11

Oikeastaan ymmärrän ihan hyvin, että kun täällä tai missä tahansa keskustelufoorumissa on kauan ollut, niin voi tulla se tunne, että aiheet on puhki puhuttuja ja myös voi tuntua, että joidenkin kanssa ei juttu oikein toimi enää tai ei ole koskaan kovin hyvin toiminutkaan ja tutuksi tuleminen on vain lisännyt epäsovun tunnetta.
Itse en ole fb:ssa, ihan tietoinen valinta, en tunne tarvetta siihen ainakaan toistaiseksi,mutta olen eräällä toisella foorumilla terveyteen liittyvissä asioissa ja siellä on joskus itselleni tullut mieleen, että "happi loppuu". Silloin olen pitänyt jonkin aikaa taukoa ja palannut uusin ajatuksin. Tarvitsen kuitenkin sitäkin sivustoa vertaistuen ja terveyden kannalta.
Samoin uskon, että tätä foorumia täällä tarvitsen vielä kauan, kaipaan kovasti tätä hengellistä puolta elämääni.
Ei varmaan minunkaan kohdalla kaikki tiedä miten suhtautua minuun kun en käy missään kokouksissa, ehkä vaikutan liian" maalliselta" tai joltain, tai en ole niin syvällä uskon asioissa kuin monet tietävämmät , mutta olen täältä hakemassa hengen ravintoa ja samanhenkisiä kavereita ja tiedän itse sisimmässäni, että olen valintani tehnyt uskon suhteen, siitä en luovu, vaan opettelen lisää.

Ei toisten hyväksyntä ole pääasia vaan oma tunne sisimmässä. :thumb:
Sillä suuri on sinun armosi ja ulottuu ylitse taivasten ja sinun totuutesi hamaan pilviin asti. Ps.108:5
Sonja

ViestiKirjoittaja Janne » 09. Tammi 2013 23:42

Mä oon kuulunu jo tänne aika kauan ja joskus tuntuu että ne parhaat jutut on jo kirjoitettu.Mutta voi olla että veljet on eri mieltä He varmaan on sitä mieltä että pitäis tehdä parannusta, niin jutut paranisivat.On ihan semmonen tunne että nytkin ovat karttakeppi ojossa tänneppäin, odottavat hiljaa

Rauhan tervehdys.

Toi oli kyl hyvä "He varmaan on sitä mieltä että pitäis tehdä parannusta, niin jutut paranisivat" :lol:

Tulee kyllä mahtavia mielikuvia tästä sun kirjoituksestasi, mut se on kivaa, et ees mulla on kivaa :) Huvinsa kullakin.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja systeri » 10. Tammi 2013 10:37

Janne kirjoitti:
Mä oon kuulunu jo tänne aika kauan ja joskus tuntuu että ne parhaat jutut on jo kirjoitettu.Mutta voi olla että veljet on eri mieltä He varmaan on sitä mieltä että pitäis tehdä parannusta, niin jutut paranisivat.On ihan semmonen tunne että nytkin ovat karttakeppi ojossa tänneppäin, odottavat hiljaa

Rauhan tervehdys.

Toi oli kyl hyvä "He varmaan on sitä mieltä että pitäis tehdä parannusta, niin jutut paranisivat" :lol:

Tulee kyllä mahtavia mielikuvia tästä sun kirjoituksestasi, mut se on kivaa, et ees mulla on kivaa :) Huvinsa kullakin.

No voi olla että kaikkia ei naurata nää mun jutut, mutta mua itseäkin meinaa huvittaa aina kun tulee näitä mielikuvia :)

Mutta ihan oikeasti kaikki täällä olevat on mun "suosikkeja" uskonsisaruksia :) mutta siitä ei pääse mihinkään että homma ei oikein toimi kun näkövinkkelit on näin kahtaalla.Sitä ajattelee että mitään juttuja ei oteta vakavasti jos ei näe joitain asioita "oikein".
Tuo musiikkihommakin jätettiin ihan retuperälle...siinäkö se nyt oli? Mä luulisin että sitä kokee mikä on hengestä syntynyt laulu ja mikä väkisin väännetty tai tehty fiilis-pohjalta.Se on sitten asia erikseen mitä tapahtuu..myydäänkö sitä, palvotaanko esittäjää tai laulua tai miten sen tahdissa fiilistellään :think2: Mutta minä "fiilistelen" Herralle Jeesukselle silloin kun niin koen..kyllä se on jämpti näin :thumb:
systeri

ViestiKirjoittaja toni t » 10. Tammi 2013 13:20

systeri kirjoitti:
Janne kirjoitti:

Rauhan tervehdys.

No voi olla että kaikkia ei naurata nää mun jutut, mutta mua itseäkin meinaa huvittaa aina kun tulee näitä mielikuvia :)

Mutta ihan oikeasti kaikki täällä olevat on mun "suosikkeja" uskonsisaruksia :) mutta siitä ei pääse mihinkään että homma ei oikein toimi kun näkövinkkelit on näin kahtaalla.Sitä ajattelee että mitään juttuja ei oteta vakavasti jos ei näe joitain asioita "oikein".
Tuo musiikkihommakin jätettiin ihan retuperälle...siinäkö se nyt oli? Mä luulisin että sitä kokee mikä on hengestä syntynyt laulu ja mikä väkisin väännetty tai tehty fiilis-pohjalta.Se on sitten asia erikseen mitä tapahtuu..myydäänkö sitä, palvotaanko esittäjää tai laulua tai miten sen tahdissa fiilistellään :think2: Mutta minä "fiilistelen" Herralle Jeesukselle silloin kun niin koen..kyllä se on jämpti näin :thumb:

Mielestäni musiikkikeskustelu oli hyvä ja ainakin itse sain rakentua sen kautta. Keskustelussa oli erinlaisia näkökantoja joka keskusteluun kuuluukin ja jokainen koetelkoon ne Jumalan sanalla. Musiikki keskustelu sai paljon kommentteja ja erinlaisia näkökantoja koska keskustelu otettiin vakavasti. EI ylläpidon tehtävä ole julistaa jotain näkemystä ainoaksi totuudeksi vaan jokainen koetelkoon itse Jumalan sanalla ja rukouksella kirjoitukset.

Jokainen kirjoittaja otetaan myöskin yhtä vakavasti foorumilla (ainakin ylläpidon puolesta) riippumatta siitä miten hän näkee jonkin asian. Systeri sanon nyt ystävyydellä että minusta tuntuu että sinulla on nyt ollut se karttakeppi ojossa foorumin ylläpitoa kohtaan ja juurikin siitä syystä että meidän näkemys eroaa jossain asioista sinun näkemyksestä. Tuntuu siltä että haluat ojentaa ylläpitoa koska et ole siihen tyytyväinen. Et ole siis tyytyväinen siihen miten toiset keskustelijat näkevät jonkin asian ja miten he osallistuvat keskusteluun. On selvä asia ettei keskustelu toimi hyvin silloin jos joku keskustelija ei kärsi kuulla mielipiteitä jotka ovat hänen omia näkemyksiään vastaan. Jos ihminen ei kärsi kuulla vastakkaisia näkemyksiä niin se saa usein aikaan ihmisessä hyökkäävyyttä toista henkilöä vastaan asian sijasta. Sinua kohti systeri ei ole hyökätty foorumilla eikä hyökätä ja saat olla vapaasti sitä mieltä asioista kuin haluat eikä sinua nähdä sen vuoksi mitenkään eri valossa. Ainakaan itse en näe. Sinulla on myöskin systeri ollut todella hyviä ja rakentavia näkemyksiä joita on ollut ilo lukea eri aiheista.

Kuitenkin meidän tulisi kaikkien veljien ja sisarien ymmärtää se että tämä on vain keskustelufoorumi jossa erinlaiset ihmiset vaihtavat mielipiteitään eri asioista. Jokaisen mielipidettä tulisi kunnioittaa eikä kenenkään tule nousta muiden yläpuolelle määrittelemään totuutta vaan jokainen koetelkoon Jumalan sanalla ja Hengellä sen mikä on hyvää.

Isän Jumalan siunausta ja Herran Jeesuksen armoa sisarille ja veljille foorumilla!
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 10. Tammi 2013 13:40

Toni: Systeri sanon nyt ystävyydellä että minusta tuntuu että sinulla on nyt ollut se karttakeppi ojossa foorumin ylläpitoa kohtaan ja juurikin siitä syystä että meidän näkemys eroaa jossain asioista sinun näkemyksestä.

Aijaa ...olisko näin :hys: No ehkä se ongelma on siinä että ylläpito on aina jotenkin liian samaa mieltä toistensa kanssa,miten voi olla niin? Ja eikös oppilaan tehtävä oo puntaroida ja kyseenalaistaa asioita? Mutta välillä käy niin että asioihin ei saa vastausta,ne vaan jätetään ilman selitystä.
Mua jotenkin hämää se että tuumaakaan ei anneta periksi,ajatellaan että mikä on vihollisesta niin se on vihollisesta.Kuitenkin joitakin koskettaa laulut mitä te ette nähdäkseni hyväksy ,jopa liikutukseen asti.Ottakaa se mikä hyvää on,eikö se päde tähän.Kyllä esim Exitin ja Juha Tapion lauluistakin löytyy jotain hyvää.Simojoen lauluista löytyy paljon hyviä sanoituksia jotka puhuttelee ja koskettaa.Mutta kun hän on rock pohjalle perustanut niin siinäkö ei voi olla mitään hyvää.Nää asiat vaan jotenkin ihmetyttää.
Mutta tästä on turha vääntää vissihin..emmä pahalla kuiteskaan :hearts:
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 10. Tammi 2013 14:29

Uskonelämänsä Pekka on ihan varmasti perustanut Kristus kalliolle,se kyllä huokuu sanoituksista.

Tuli mieleen eräs sananpaikka joka puhutteli eräänä iltana

1 kor 8
7 Mutta ei ole kaikilla tätä tietoa, vaan tottumuksesta epäjumaliin muutamat vielä nytkin syövät uhrilihaa ikäänkuin epäjumalille uhrattuna, ja heidän omatuntonsa, joka on heikko, tahraantuu siitä.
8 Mutta ruoka ei lähennä meitä Jumalaan; jos olemme syömättä, emme siitä vahingoitu; jos syömme, emme siitä hyödy.

Että voiko sen musiikin verrata ruokaan.Jotkut vois kuunnella musiikkia ikäänkuin epäjumalille uhrattuna jos heidän omatuntonsa on heikko???Tämä on vaan kysymys,opettajat nyt koittaa vaan olla kärsivällisiä,pliis :)
systeri

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu