Jasmiini kirjoitti:Jos ihminen on 100% syntinen, mikään ei tee ihmisestä synnitöntä. Uskoon tullessaan ihminen tulee 100% pelastetuksi. Virheineen päivineen. On luotettava Jeesuksen päälle, joka päivä. Ristin työhön.
Sananl. 24: 16 Sillä vanhurskas taitaa langeta seitsemän kertaa, ja nousee jälleen; mutta jumalattomat kaatuvat onnettomuuteen. (Biblia)
Vanhurskas lankeaa ja nousee, mutta Jumalaton hukkuu, koska kaatumisestaan heillä ei ole Nostajaa, eli Jeesusta.
Antaako Jumala sitten vain 7 kertaa anteeksi? Ei, vaan 7 kertaa 70 kertaa, joka on jatkuvaa.
Tästä Jeesus opetti kun Pietari kysyi Jeesukselta, kuinka monta kertaa meidän on annettava anteeksi, ihanko seitsemän kertaa.
Jeesus vastasi, että 7 kertaa seitsemänkymmentä kertaa on annettava anteeksi, joka tarkoittaa, että elämme anteeksiantavaisuudessa toista kohtaan.
Se tarkoittaa myös sitä, ettemme mittaa kelvottomalla mitalla toiselle ja ala laskea toisen epäonnistumisia siinä mielessä, että odottaisimme hetkeä, jolloin ei enää tarvitse antaa anteeksi.
Jumalakaan ei näin tee, Jeesus kertoikin siitä sitten Pietarille vertauskuvan.
Matt. 18:
21 Silloin Pietari tuli hänen tykönsä, ja sanoi: Herra, kuinka usein minun pitää veljelleni, joka rikkoo minua vastaan, antaman anteeksi? onko seitsemässä kerrassa kyllä?
22 Sanoi Jesus hänelle: en minä sano sinulle ainoastaan seitsemän kertaa, mutta seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.
23 Sentähden on taivaan valtakunta kuninkaaseen verrattu, joka tahtoi lukua laskea palveliainsa kanssa.
24 Ja kuin hän rupesi laskemaan, tuli yksi hänen eteensä, joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta leiviskää.
25 Mutta ettei hänellä ollut varaa maksaa, käski hänen herransa hänen myytää, ja hänen emäntänsä ja lapsensa, ja kaikki mitä hänellä oli, ja maksettaa.
26 Niin palvelia lankesi maahan ja rukoili häntä, sanoen: herra, ole kärsivällinen minun kanssani, ja minä maksan kaikki sinulle.
27 Niin armahti herra palveliaa, päästi hänen, ja antoi hänelle velan anteeksi.
28 Niin palvelia meni ulos, ja löysi yhden kanssapalvelioistansa, joka hänelle oli velkaa sata penninkiä; ja hän tarttui häneen, ja kiristi häntä kurkusta, sanoen: maksa minulle velkas.
29 Niin hänen kanssapalveliansa lankesi maahan hänen jalkainsa juureen, ja rukoili häntä, sanoen: ole kärsivällinen minun kanssani, ja minä maksan kaikki sinulle.
30 Mutta ei hän tahtonut, vaan meni ja heitti hänen torniin, siihenasti kuin hän velan maksais.
31 Mutta kuin muut hänen kanssapalveliainsa näkivät mitä tehtiin, murehtivat he sangen kovin, tulivat ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä tehty oli.
32 Silloin kutsui herra hänen eteensä, ja sanoi hänelle: sinä paha palvelia, minä annoin sinulle anteeksi kaiken velan, ettäs minua rukoilit:
33 Eikö myös sinun pitänyt armahtaman kanssapalveliaas, niinkuin minäkin armahdin sinua?
34 Ja hänen herransa vihastui, ja antoi hänen pyöveleille, siihenasti kuin hän maksais kaikki, mitä hän oli hänelle velkaa.
35 Niin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, jollette kukin veljellensä teidän sydämistänne anna anteeksi heidän rikoksiansa. (Biblia)
Jumala siis antaa anteeksi, jos sydämestään katuu ja pyytää anteeksi. Ei meitä ole kehoitettu antamaan anteeksi, jos Jumalakaan ei antaisi anteeksi.
Tähän viittaa myös Isä meidän rukous.
Jumalan armo riittää myös lankeamisten kohdalla.
Tämä ei kuitenkaan saa olla tekosyy synnin tekemiselle.
Tahallisuus paaduttaa kuin myös se, että luottaa siihen, pystyy itse maksamaan syntivelkansa, ja kääntyy ristiltä muualle
ja sanoo, ettei tarvitse enää ristiä.
Tässä Jasmiinin kirjoituksessa on lyhyesti ja ytimekkäästi vastattu mielestäni siihen, että mitä ketjun otsikko kysyy.
Jokainen ihminen on 100% syntinen kehdosta hautaan, mutta kun Jeesus saa ihmisen elämässä Herran paikan, niin silloin ihminen on 100% pelastunut.
Liha on ja pysyy syntisenä kuolemaan saakka, mutta Jeesuksessa olemme sovitetut, kun vain kuljemme Jumalan tahdossa, emmekä paaduta itseämme.
Eli kun aiemmin sanoin, että ihminen tulee uskoon tullessaan synnittömäksi tai silloin kun katuu ja pyytää Jumalalta lankeamisiaan anteeksi, niin olin väärässä.
Ihminen on ja pysyy syntisenä, mutta pelastusta ihminen ei menetä niin kauan kuin on kuuliainen Jumalalle. Eli Jumala ei enää muista ihmisen tekemiä syntejä ja
antaa ne sydämestään katuvalle anteeksi, mutta silti ihminen on ja pysyy syntisenä.
(Rm 3)
9. Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
10. niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
11. ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
12. kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
(ps.14)
2. Herra katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa.
3. Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään.
Voisiko se olla näin?
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.