Aamu-Usva kirjoitti:Ehdinköhän tässä vielä ennen tytön koulun joulujuhlaan lähtöä kirjoittaa, kun oikein minulle suoraan kohdennettiin kysymys
Kysymys: "Aamu-Usva onko Jeesus kuvat kuvia oikeasta Jeesuksesta vai ovatko ne kaikki valheellisia kuvia Jeesuksesta? Jos ne ovat valheellisia kuvia Jeesuksesta niin miksi hyväksyt ja kannatat valhetta?"
Vastaus: Olen ajatellut, että kuvissa, joissa Jeesus on, kuvataan todellisia Raamatun tapahtumia, esimerkiksi Jeesuksen ristiinnaulitsemista tai viimeistä ehtoollista. Se, miten kuvattavan henkilön näköisiä ne ovat, on toinen kysymys. Mutta itse jos teen muotokuvan, joka ei ole näköinen, niin en kuitenkaan pidä sitä sellaisena valehtelun syntinä, ainakaan jos rehellisesti kerron, että tästä ei nyt tullut näköinen. Samoin Jeesuksen kuvien suhteen kaikkihan me tiedämme, että tarkkaa tietoa Jeesuksen ulkonäöstä ei ole, kuten ei myöskään monen muun historiallisen henkilön ulkonäöstä. Silti historiallisia tapahtumia voi kuvata. En muutenkaan ajattele, että taide olisi valehtelemista, vaikka taiteen keinoin kuvattaisiin asioita, joita taiteilija tai kukaan muukaan ei ole koskaan nähnyt...
Ja nyt katsomaan ihanien pienten ihania esityksiä

Hyväksyt siis että Jeesukseen joka on totuus liitetään valhe. Raamattu antaa meille selkeän vastauksen siihen saako Jumalaa kuvata taiteen kautta. Taide on valehtelemista silloin kun sen kautta yritetään kuvata totuutta (Jumalaa). Taiteen kautta ei pysty totuudellisesti kuvaamaan Jumalaa vaan ainoastaan valheellisesti.
Biblia Apt.17: 29. Koska me siis Jumalan sukua olemme, niin ei meidän pidä luuleman, että Jumala on kullan eli hopian eli kiven kaltaisen kuvan kaltainen, joka ihmisen taidon ja ajatuksen jälkeen on kaivettu.Sinun tulkintasi Aamu-Usva on täysin vastoin sitä mitä Raamattu opettaa. Raamattu opettaa ettemme saa luulla että Jumala on kullan eli hopian eli kiven kaltaisen kuvan kaltainen, joka ihmisen taidon ja ajatuksen jälkeen tehty on niinkuin epäjumalat. Paavali kiivastui epäjumalankuvista ja kertoi ettei oikeata jumaluutta tule kuvata taiteen (piirros/patsas kautta) niinkuin Ateenan epäjumalienkuvat olivat tehty.
Raamattu siis kieltää kuvaamasta Jumalaa taiteen kautta sillä Jumalaan ei saa liittää mitään valhetta sillä kaikki valhe on pimeydestä. Jumala on valkeus eikä valkeutta voi kuvata liittämällä siihen pimeyttä. Eli yksinkertaisesti jos teet kuvan jonka sanot esittävän Jeesusta niin valehtelet vaikka sanoisitkin ettei tullut näköinen. Koska et voi Jeesusta oikeasti kuvata niin on valhetta sanoa tai koittaa kuvata Jeesusta kuvien kautta. Kun kristitty puhuu ja kuvaa Jumalaa niin ei hän voi liittää Jumalaan mitään valhetta sillä Jumalassa ei ole valhetta. saatana on valheenisä eikä saatanan tekoja tule liittää Jumalaan millään tapaa. Jos Jumalaa kunnioittaa ja palvoo niin ei Jumalaan voi silloin liittää valhetta.
Toinen käsky opettaa myöskin Jumalan pyhyyttä ja kunnioitusta ja siksi se kieltää Jumalan kansaa tekemästä jumalankuvaa sillä Jumalaa ei voi kunnioittaa tekemällä Hänestä valhetta. Toinen käsky opettaa siis todella voimakkaasti sitä että ihmiset pitäisivät Jumalan pyhänä jota ei kuvata valheen kautta.
1.Joh.1:5. Ja tämä on se ilmoitus, jonka me häneltä kuulleet olemme, ja teille ilmoitamme, että Jumala on valkeus*, ja ei hänessä ole yhtään pimeyttä.
6. Jos me sanomme, että meillä on osallisuus hänen kanssansa, ja vaellamme pimeydessä, niin me valehtelemme ja emme tee totuutta.Jumala on valkeus (totuus) ja Hänessä ei ole yhtään pimeyttä (valhetta). Jos me julistamme Jumalaa/Jeesusta valheellistenkuvien kautta niin me valehtelemme ja emme tee totuutta vaan valetta. Jumalaan ei saa liittää mitään valhetta (pimeyttä) ja tämän pitäisi olla täysin selvä asia kaikille Jumalan lapsille. Valitettavasti saatana on saanut eksytettyä monet ihmiset tässä asiassa liittämään Jumalaan saatanan valheen.
Jumala sanoi
"älä tee itsellesi jumalankuvaa". saatana sanoo
"onko Jumala todella sanonut niin?" saatanan taktiikka on kääntää aina Juman käskyt päinvastaisiksi juuri niinkuin hän toimi paratiisissakin. saaatana jatkaa
"tee vain jumalankuva sillä se on ihana katsella ja suloinen kuva antamaan ymmärrystä evankeliumista". saatana pettää ihmiset tunnemaailman kautta jossa Jumalan kieltämästä asiasta tehdään ihana katsella ja suloinen kuva antamaan ymmärrystä.
Miksi sellainen voisi olla väärin kun näiden ihanien ja suloisten Jeesus kuvien kautta olisi niin hyvä opettaa lapsille evankeliumia. Näin monet ajattelevat Jeesus kuvista ja näin saatana on päässyt vaikuttamaan ihmisen tunnemaailmaan ja pettämään ihmisen sen kautta. Ihminen on eksynyt pitämään syntiä ihanana ja suloisena asiana antamaan ymmärrystä. Kun siis lähdemme kiertämään ja kyseenalaistamaan Jumalan selvää käskyä inhimillisen viisauden kautta niin olemme vaarassa nielaista saatanan koukun jossa saatana pettää meidät tunnemaailmamme kautta. Niin että Jumalan käsky näyttäytyy meille ikävänä ja pahana asiana jotta emme uskoisi Jumalaa vaan saatanaa joka tarjoaa tilalle päältäpäin ihania ja suloisia asioita katsella mutta jotka ovat sisältä täynnä kuollettavaa myrkkyä.
Jeesus kuvat voivat näyttää päältäpäin ihanilta kuvilta katsoa ja suloisilta kuvilta antamaan ymmärrystä evankeliumista mutta ne ovat sisältä täynnä valhetta ja epäjumalan (saatanan) palvelusta sillä ne perustuvat tottelemattomuuteen Jumalaa kohtaan. Suurin osa kristikuntaa on nielaissut tämän saatanan koukun ja se on todella surullista. On todella surullista lukea viestejä jossa tunnustavat kristityt puolustelevat sitä että Jeesusta saa kuvata valheen kautta sillä kuvat valheellisetkin ovat hyvä keino opettaa ymmärrystä evankeliumista. Koen todella surua sydämessäni tällaisesta.
Biblia.Hes.33:25. Sano siis heille: näin sanoo Herra, Herra: te olette verta syöneet, ja
nostaneet teidän silmänne epäjumalain tykö, ja olette verta vuodattaneet, ja te luulette, että te omistatte maan?
26. Te seisotte aina miekka kädessä ja teette kauhistuksia, ja toinen häpäisee toisen emännän* ja te luulette, että te omistatte maan?
27. Niin sano heille: näin sanoo Herra, Herra: niin totta kuin minä elän, niin pitää kaikki, jotka korvessa asuvat, miekan kautta lankeeman, ja mitä kedolla on, annan minä pedoille syötää, ja ne jotka linnoissa ja luolissa ovat, pitää ruttoon kuoleman.
28. Sillä minä tahdon maan peräti hävittää, ja sen ylpeydelle ja voimalle lopun tehdä, että Israelin vuoret pitää niin autioksi tuleman, ettei kenenkään pidä vaeltaman siitä ohitse.
29. Ja heidän pitää tietämän, että minä olen Herra, koska minä olen maan peräti hävittänyt kaikkein heidän kauhistustensa tähden, joita he tehneet ovat.
30.
Ja sinä ihmisen poika, sinun kansas lapset puhuvat sinua vastaan siellä ja täällä, seinillä ja ovien edessä, ja toinen sanoo toisellensa, kukin veljellensä, sanoen: käykäämme kuulemaan, mitä Herra sanoo.
31. Ja he tulevat sinun tykös seurakuntaan, ja istuvat sinun edessäs niinkuin minun kansani, ja kuulevat sinun sanas, mutta ei he tee ensinkään sen jälkeen*; he tekevät tosin ystävyyttä suullansa, mutta sydämellänsä he seuraavat ahneuttansa.
32. Ja katso, sinun täytyy olla heidän ilovirtensä, jota he mielellänsä laulavat ja soittavat; niin he sinun sanas kyllä kuulevat, mutta ei he tee sen jälkeen.