Kysymyksiä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Tammi 2018 13:28

*
Mitä laittomuus on?

Laki 'torah' on hyvä, joka saa ihmisessä aitoa synnintuntoa. Pyhä Henki vie Sanan yhteyteen osoittamalla sen synniksi.
Mutta tulee se aika ja se aika on jo tullut. Nyt on laittomuuden harjoittajia nähtävissä. Mutta mitä laittomuus tarkoittaa?
Se tarkoittaa, että on jo irrottautunut Sanan yhteydestä pois ja on ilman lakia 'torah'. Niin siksi siitä sanotaan laittomuudeksi.

Toisaalta se tarkoittaa myös, että ei pysy Sanassa ja elää ilman Sanaa. Pelkästään usko omasta mielestään riittää pysymättä Sanassa ja tekee laittomuuksia. Mitä se tarkoittaa, että tekee laittomuuksia? Koska ei tee Sanan mukaan ja lisäksi tekee Sanaa vastaan. Esimerkiksi uskova tukee eutanasiaa ja sallii eutanasiaa tapahtumaan. Siis hän tekee laittomuuksia. Ja lisäksi hän sallii adoptio-oikeudet homoille ja muuta sellaista, mikä on Jumalalle kauhistukseksi.

Toisaalta Raamattu puhuu vääristä palvelijoista, joita Jumala kutsuu laittomuuden tekijöiksi. Se tarkoittaa, että väärä henki irrottaa Sanan yhteydestä pois viemällä palvelijoita olemaan ilman Sanaa eli laittomuuteen. Heillä on väärä voima, joka tekee ihmeitä ja paljon voimatekoja. Kun ylöstempaus tapahtuu, niin he väärät palvelijat jäävät tänne maailmaan. Samoin ne tyhmät morsiamet, jotka eivät pysy Sanassa.

Öljy lamppuun on vertauskuva, että se on Sana. Sana on siemen, josta saa öljyä lamppuun. Viisaat morsiamet pitävät huolen siitä öljystä, että se riittää lamppuun. Se tarkoittaa, että he pitävät huolen Raamatun lukemisesta ja siitä, että pysyy Sanassa Jeesuksen tulemukseen ja ylöstempaukseen asti.

Luuk. 8:11 Vertaus on tämä: siemen on Jumalan sana.

1Piet. 1:23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

Sana on se tärkeä elinkeino, siksi Jeesus maanpäällisen vaelluksen aikana sanoi; "On kirjoitettu: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka lähtee Jumalan Sanasta' [Matt. 4:4].

Samoin Jeesuksen kanssakeskustelijat, jotka olivat kirjanoppineet ja fariseukset, joiden sisältä he ovat täynnä tekopyhyyttä ja laittomuutta, Jeesus sanoi [Matt. 23:28]. Koska he eivät tee Sanan mukaan. Sama asia pätee uskonnollisiin ihmisiin, jotka pitävät itseään kristittynä.

Raamattu mainitsee, että kun laittomuus lisääntyy, niin monen uskovan rakkaus kylmenee, koska he eivät pysy Sanassa [Matt. 24:12]. Sana on ainut asia, joka varjelee uskonsydämen rakkauden kylmenemiseltä. Niin pysyy Sanassa, rakkaus pysyy Sanan ansiosta.

Laki vs. laittomuus. Tora vs. toramattomuus. Laki osoittaa, mitkä ovat syntiä. Laittomuus tukee ja tekee ne synnit.

1Joh. 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, harjoittaa laittomuutta, sillä synti on laittomuutta. RK

Tässä olisi virtuaalinen kuva, jonka avulla ymmärrettäisiin paremmin.

Se vasemmanpuolinen sammunut lamppu on vertauskuva, on irrottautunut Sanan yhteydestä, jää pimeyteen.
Se oikeapuoleinen lamppu on palamassa, koska pysyy Sanassa. Jollei pysy Jeesuksessa, se jää pimeyteen.
Se, joka pysyy Jeesuksessa, jää valkeuteen.

Image

Joh. 12:35 Niin Jeesus sanoi heille: "Vielä vähän aikaa valkeus on teidän keskuudessanne. Vaeltakaa, niin kauan kuin teillä valkeus on, ettei pimeys saisi teitä valtaansa. Joka pimeässä vaeltaa, se ei tiedä, mihin hän menee.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Helmi 2018 15:08

*
No olisi vielä pari juttua tänne osioon.

♪ღ♪.•*¨¨*•.¸¸.•*•♪ღ♪.•*¨*•.¸¸♪ღ

Luukkaan evankeliumi 24:46-47
Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

Jotta Jumala voi antaa meille anteeksi, meidän tulee tulee tunnustaa ja kääntyä pois synneistämme. Kuka tunnustaa ja hylkää synnin saa armon. Emme saa jatkaa enää synnin tekemistä, vaan meidän tulee tehdä parannus, jotta voisimme saada syntimme anteeksi. Jokainen joka tekee syntiä on synnin orja, mutta Jeesus Kristus tuli tekemään tyhjäksi perkeleen työt ja vapauttamaan meidät synnistä, joka niin helposti kietoo meidät tekemään saatanan tahtoa.

Kenet Poika tekee vapaaksi, se on todella vapaa. Jeesus Kristus tahtoo vapauttaa meidät synnistä, himoista, haluista, vääristä tavoista, tottumuksista ja vääristä sydämen asenteista, ja Hän tahtoo antaa meille meidän syntimme anteeksi ja antaa meille voiman tulla Hänen lapsikseensa Hänen Pyhän Henkensä kautta, jotta voisimme päästä kuolemasta todelliseen elämään, joka on Jeesuksessa Kristuksessa.

-miespuolinen Jumalan lapsi-

Hänen luvalla sain jakaa tämän. Amen, täysin tervehenkinen kirjoitus. :thumbup: :clap:

:bible: :hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Helmi 2018 15:16

*
Nyt on kysymyksen vuoro, mikä minua mietityttää. ? :shock: ? :roll: ? Voisiko joku valaistaa ymmärrystä, mitä tämä tarkoittaa? :bible:

Ef. 3:10 että Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta nyt tulisi taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon :shock:

1Piet. 1:12 [b] Ja heille, koska he eivät palvelleet itseänsä, vaan teitä, ilmoitettiin se, mikä nyt on teille julistettu niiden kautta, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat teille evankeliumia julistaneet; ja siihen enkelitkin halajavat katsahtaa. :shock: :roll:

Kysyn, ketkä taivaallisten hallituksissa ja valloissa on? Siis ymmärränkö oikein, että kaikki Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta menee taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon eli itseasiassa taivaallisten hallituksissa ja valloissa taivaan enkelit toimivat palvellen ja kun Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta menee taivaan enkelien tietoon ja siitä he haluavat katsahtaa? Näinkä tämä menee, jos ymmärrän oikein?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Helmi 2018 14:12

*
Terve jumalanpelko terveiden opetuksien lisäksi - Raamatun pohjasta saa uskoa ojentautumaan kohti Kristusta ja Hänen tahtoaan kaikella ymmärryksellä. Minä petyin huomatessani, että miehet valitsivat ihmispelon pelätessään naisia ja tukevat naisten johtajuutta seurakunnassa. Jotkut naiset nousivat ja rupesivat opettaa esittämällä opettajan roolia ymmärtämättä siitä, että kun jos pyrkii opettajaksi, se tietää kovaa tuomiota [Jaak. 3:1].

Ja lisäksi miehet eivät tajunneet, että niillä naisilla, jotka puolustavat kiivaasti johtajuutta, on vääritelty määrittely alamaisuudessta, ikäänkuin naiset olisivat alempiarvoisia. Ja lisäksi ne naiset ovat saaneet kokea, miten miehet, joilla on myös vääritelty määrittely alamaisuudesta, ovat kohtelleet heitä huonosti. Se juttu paisuu kokoajan ja se vääristelty määrittely jää oikaisematta. Sitä on surullista nähdä. :shock: :? :cry:

Syy on vääristellystä alamaisuudesta ja väärä määrittely, joka sai heidät ihmispelkoon. :shock: :? Minä kaipaisin sellaisia miesuskovia, joilla olisi terve jumalanpelko, jonka kautta tulee terveeseen uskoon, mutta petyin huomatessani, että he valitsivat ihmispelon. :shock: :cry: Vain terve jumalanpelko terveiden opetuksien lisäksi Raamatusta saa uskoa ojentautumaan terveellä tavalla kohti Kristusta ja Hänen tahtoaan kaikella ymmärryksellä. Se on ainoa tie tulla terveeseen uskoon.

No minulla oli kovaa työtä oikaistaakseen heitä terveeseen uskoon ja oikeaan Sanan valoon, mutta kun työ on saatu tehtyä ja tuli kevyt olo, niin ymmärsin, että olen täysin vapauttunut vastuusta, jonka mukaan tuli oikaista heidät oikeaan Sanan valoon. Jätän heidät Jumalan haltuun rukoillen. Jotkut sanoivat, että olen itsepä opettaja. Minä oikaisin sen pois sanomalla, etten ole opettaja.

Koska meillä on paras Opettaja, joka avaa meille samaa ymmärrystä ja mihin saakka olemme ehtineet, vaellamme samaa tietä, kun Pyhä Henki johdattaa meidät samalle tielle ja avaa meille samaa ymmärrystä kaikkeen Raamatun opetukseen. Minä en ole opettaja, vaan minulla on Hänet, joka avaa ymmärrystä minulle ja siksi minulla usko on jo ojentautunut terveelä tavalla Kristusta kohtaan kaikella ymmärryksellä Hänen tahtoaan. :bible:

No tiedoksi vain, minä tiedostan olevani vajavainen. On meillä Pyhä Henki, joka on paras Opettaja, johon tulee tyytyä. Ai niin, minä huomasin, että ne naiset, jotka nousivat ja ottivat opettajan paikan itselleen. Kun minä sanoin heille, että on meillä paras Opettaja, olkaamme iloisia siitä. He alkoivat ärsyyntyä. Miksi? Koska heidän viisautta ei arvioida ja siinä he lankesivat hengelliseen ylpeyteen. Vakava paikka. Se on huolestuttavaa. Siksi Raamattu varoittaa sanoen; 'Älkää pyrkikö opettajiksi, se tietää kovaa tuomiota'.

Esitän nyt kysymystä tässä osiossa. Raamattu puhuu ihmispelosta ja terveestä jumalanpelosta. Millaisia seurauksia tulee, jos valitaan ihmispelon tai terveen jumalanpelon?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 05. Helmi 2018 22:14

Miksi Jumala annettuaan käskyn 'Älä tapa', käski kuitenkin tappaa muita kuin israelilaisia? Eikö käsky koskenut muita kuin omaa kansaa? Tuliko vasta Jeesuksessa koko maailman kaikista ihmisistä lähimmäisiä, joita ei saa tappaa?
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Helmi 2018 16:14

*
Tänään aamulla löysin toisen täydentävän ja soveltuvan Raamatun opetuksen, joka koskee naisen asemaa uuden liiton järjestyksen mukaisessa seurakunnassa. Tiedätkö, että Raamatussa on sellainen lihavoitu otsikko? Niin minulla on se omassa Raamatussa. Varmaan sinulla on myös se lihavoitu otsikko Raamatussa. Sinä voit tarkistaa sinun oman Raamatun 1Kor. 14 alkuluvun otsikkoa?

Siinä lukee; 'Apostoli kehoittaa korinttolaisia tavoittelemaan hengellisiä lahjoja, varsinkin profetoimisen lahjaa, koska se seurakuntaa rakentaa, jota kielillä puhuminen ei tee 1-25, antaa ohjeita seurakunnankokouksia varten 26-33, joissa vaimojen ei sovi esiintyä opettajina 33-39. Kaiken tulee tapahtua säädyllisesti 40.

Aiemmin mainitsin jo, että Raamattu on täydentävä ja kokonaisvaltainen opetus täydentäen toisten kohtien kanssa soveltumalla jokaiseen opetukseen, jonka mukaan Jumala tahtoo opettaa. Niin en löytänyt missään kohdassa, että nainen voi opettaa ja nainen voi johtaa seurakuntaa ja nainen voi olla kaitsija seurakunnassa.

1Tim. 2:11 Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;

12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.

Se sana 'alistuvaisuus' ei ole väärästä tai huonosta merkityksestä, eikä se ole negatiivinen asia. Jokainen itse varmaan tietää, miten alistuvaisuus määritellään siis positiivisella tavalla. Jos tulkkaa sen positiivisesti, niin hän näkee oikean määrittelyn oikeassa valossa. Koska Raamatussa ei ole yhtään sellaista opetusta, että nainen olisi alempiarvoinen.

Siitä ei löytynyt. Koska Jumala on asettanut tasa-arvoisuuden miehen ja naisen välissä. Ja lisäksi Jumala käski Aabrahamia kuuntelemaan Saaraa kaikessa, koska Saara oli hyvin viisas nainen. Mutta vallitseva opettaminen on Jumalan tahdon mukaan tarkoitettu vain miehille. Raamattu on täydentävä ja kokonaisvaltainen opetus jättämättä ristiriitaista kohtaa - täydentäen toisten Raamatun kohtien kanssa soveltuen yhteen opetukseen, jonka mukaan naisen ei kuulu johtaa seurakuntaa, eikä naiselle kuulu vallitseva opettaminen, mutta nainen voi osallistua Jumalan asettaman armolahjan mukaan seurakunnan yhteiseen rakentumiseen.

Mutta tänään minä luin Raamattua. Silmiini pisti kohta, mikä koskee opetusta. Mietin, koskeeko tämä vain miehiä, vai voiko nainen myös opettaa?!?

1Kor. 14:26 Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

Siten jatkoin lukea sitä samaa lukua ja siten toinen kohta puolesta vahvistaa, että opetus on tarkoitettu vain miehilleen. Naiset pysyköön hiljaa seurakunnassa [1Kor. 14:34]. Nyt minulle ymmärrys on jo avautunut ja asia selväksi, että vallitseva opettaminen ei kuulu naisille, vaan se on tarkoitettu vain miehilleen Jumalan kutsumuksen ja Hänen asettaman opettamisen armolahjan ohessa. Asia on nyt selvä ja lopullisesti kuitattu! Amen!

Tyytykäämme vain Pyhään Henkeen, joka on paras Opettaja ja Hän yksin avaa meille ymmärrystä, mitä Jumalan Sanan valossa Raamattu tarkoittaa.

:bible: :hearts:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Helmi 2018 16:20

*
Kaksi eri asiaa - oma tahto ja Jumalan tahto Raamatun kanssa:

Minä huomasin, että jotkut naiset puolustavat samaa opettamisen oikeutta. Mutta taas toiset miehet nimittivät heidät Iisebelin hengeksi. Oli kamala katsoa sitä tilannetta silmät pyöreinä. :wtf: :shock: :? :? Mutta minä huomasin, että kyse on vääristellystä alamaisuuden määrittelystä, joka aiheutti sotkua heidän väliin. :shock: :? Pitäisi nostaa valkoinen lippu pystyyn ja heijastaa toivoen keskinäistä rauhaa...

No kun uskova haluaa etsiä Raamatusta kohdat tueksi sille oman halun mukaiselle opetukselle ja hän etsii hakeakseen ne kohdat, koska hän tahtoo uskoa Raamatun opettavan näin. Ja hän pitää omasta tahdosta kiinni uskomalla, että Raamattu opettaa näin. Hän tahtoo uskoa Raamattua sellaiseksi, mitä hän tahtoo Raamatun opettavan näin, niin eksyy totuudesta.

Kun jos me luovumme omasta tahdosta ja taivumme Jumalan tahdon alle, niin Hän avaa meille ymmärrystä, mitä Hän ITSE tahtoo opettaa Pyhien Kirjoituksien kautta. Siinä se oikea ja ainoa tapa saada ymmärrystä. Kun etsitään Herran tahtoaan niissä Pyhissä Kirjoituksissa, mitä Hän niiden kautta TAHTOO opettaa. Se parempi, kuin se, että ne, jotka nojautuvat omaan ymmärrykseen luullen Raamatun opettavan näin, koska ne tahtoo lihan mukaan Raamatun opettavan näin.

Minä olen luovunut omasta tahdosta ja taipunut Jumalan tahdon alle etsiäkseni Jumalan tahtoaan, mitä Hän tahtoo opettaa Pyhien Kirjoituksien kautta, niin Jumala avaa ymmärrystä Raamatun opetukseen, mitä Hän tahtoo opettaa.

Meidän jokaisen tulee koetella itseämme, onko ensisijainen oma lihallinen tahto tai Jumalan tahto.

Raamattu kehottaa kieltämään itseämme ja ottamaan ristin ja kantamaan sen ja seuraamaan Jeesusta - joka päivä. Se tarkoittaa, että meidän tulee joka päivä luopua omasta tahdosta ja etsiä Jumalan tahtoaan, mitä Hän tahtoo opettaa Pyhien Kirjoituksien kautta.

Niin tällä tavalla Jumala avaa meille ymmärrystä, kun me luovumme omasta tahdosta, joka estää saamasta ymmärrystä Raamatun opetukseen. Koska jos emme luovu omasta tahdosta ja tahdomme uskoa Raamattua sellaiseksi, niinkuin tahdomme Raamatun opettavan näin. Tällä tavalla emme opi tuntemaan Herraa ja Hänen tahtoaan ja uskonkasvu esteytyy.

Haluaisin nostaa esille ne kaksi eri asiaa ja toivottavasti osaan selittää omin sanoin. Jumala, auta minua vajavaista ihmistä! Niin kun olen luopunut omasta tahdosta, ja siten huomasin, miten Raamattu on täydentävä ja kokonaisvaltainen opetus täydentäen toisten kohtien kanssa soveltumalla jokaiseen opetukseen, jonka mukaan Jumala tahtoo opettaa jättämättä mitään ristiriitaista kohtaa ja ymmärrys alkaa avautua selkeästi.

Se on ihmeellisintä, mitä sain itse kokea! Uskon, että on varmaan muillakin samaa vastaavaa kokemusta.

Me kaikki Jumalan lapset olemme toisillemme niinkuin työkalut. Toistemme kautta kasvamme kohti Kristusta ja siinä matkalla Kristus meille kirkastuu kirkastumistaan. Ja me Kristuksessa kirkastumme kirkastumistaan ollessamme matkalla kohti Kristusta ja Kristuksen hääateriaa.

:wise3: :hearts:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Helmi 2018 21:39

*
Niin tällä tavalla Jumala avaa meille ymmärrystä, kun jos me luovumme omasta tahdosta, joka estää saamasta ymmärrystä Raamatun opetukseen. Jollei luovu omasta tahdosta, niin oma lihallinen tahto johtaa aina oikeassa olemiseen.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 07. Helmi 2018 17:41

Olen aiemminkin sanonut ,että ....vaisuliini sinulla on hyviä pohdintoja ja tykität hyvin tulemaan ja osaat tehdä kysymyksiä ja ehkä kaikkiin ei osaa vastata kukaan ,mutta hyviä pohdintoja .
Tuo omasta tahdosta luopuminen on avain lähes kaikkeen...silloin voi Jumala toimia meissä kun emme itse jäkitä omalla olemuksellaa vastaan.
MrKerimäki

ViestiKirjoittaja Jukka » 07. Helmi 2018 19:35

MrKerimäki kirjoitti:Olen aiemminkin sanonut ,että ....vaisuliini sinulla on hyviä pohdintoja ja tykität hyvin tulemaan ja osaat tehdä kysymyksiä ja ehkä kaikkiin ei osaa vastata kukaan ,mutta hyviä pohdintoja .
Tuo omasta tahdosta luopuminen on avain lähes kaikkeen...silloin voi Jumala toimia meissä kun emme itse jäkitä omalla olemuksellaa vastaan.

Kuulehan MrKerimäki. Kyllä nimimerkki vaisuliinin kysymyksiin osaisin (kuten eräät muutkin kirjoittajat) vastata, mutta hän on tehnyt selväksi, ettei kysymyksiä esitettyään ja vastattuani halua jatkan keskustelua. Selailepa keskusteluketjuja taaksepäin niin huomaat asian näin olevan.
Jukka

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu