Jasmiini kirjoitti:Masa kirjoitti:Sitten tuo äänestys kysymys - oikeampi kysymys olisi ollut "voiko uskova elää synnitöntä elämää?"
Sillä on lapsellista ja tarkoituksenhakuisuutta kysyä "voiko uskovasta tulla synnitön"? Kysymyshän on täysin epärelevantti.
Mutta miksi se on epärelevantti, jos uskova pystyisi elämään synnitöntä elämää, niin eikö uskova silloin olisi synnitön, koska ei tee syntiä?
Masa kirjoitti:PetriFB kirjoitti:Masa kirjoitti:Saanen kysyä lisää, sovittiko Jeesus meidän synnit ristillä ihmisenä vai Jumalana?
Vaikka minulta ei kysytty, niin saanen kuitenkin vastata, että sekä ihmisenä ja Jumalana:
Room 5:15 Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi.
Hebr 9:14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
Jes 43:11 Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.
Vain Herra voi saada aikaan iankaikkisen pelastuksen ja lunastuksen.
Hebr 9:12 meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.
Jeesus siis eli Jumalana synnittömän elämän ja Jumala meni meidän puolesta ristille? Yksikään ihminen ei siis edes Jeesus joka oli ihminen täyttänyt Jumalan antamaa lakia vaan Jumalan piti itse täyttää lain?
Masa kirjoitti:
teoria ja mahdottomuus ovat eri asioita. Teoriassa on mahdollista ihmisen täyttää laki ja elää ilman lakeemuksia, kuitenkin käytännössä täysin mahdottomuus.
Joten minusta katsomme eri lähtökohdasta käsin tätä asiaa.
Mikko Murpatti kirjoitti:1)
Oma vastaukseni ketjun kysymykseen on :
- Voi hetkellisesti, joksin aikaa kunnes lankeaa.
2)
Ketjussa on ajauduttu sekoittamaan aluperäinen kysmys kysymykseen "Voiko uskovasta tulla pysyvästi synnitön"
- Ei voi.
Ehkä tästä on tullut sekaannuksia, kun jotkut vastaavat kysymykseen 1) ja toiset vastaavat kysymykseen 2)....
PetriFB kirjoitti:Masa kirjoitti:
teoria ja mahdottomuus ovat eri asioita. Teoriassa on mahdollista ihmisen täyttää laki ja elää ilman lakeemuksia, kuitenkin käytännössä täysin mahdottomuus.
Joten minusta katsomme eri lähtökohdasta käsin tätä asiaa.
Ei ole edes teoriassa mahdollista täyttää lakia ja elää ilman lankeemuksia.
Room 3:
10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
14 heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
15 Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
16 hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
17 ja rauhan tietä he eivät tunne.
18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
19 ¶ Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
27 Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
Hebr 12:
22 vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö,
23 taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan tykö, ja tuomarin tykö, joka on kaikkien Jumala, ja täydellisiksi tulleitten vanhurskasten henkien tykö,
24 ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.
Tässä ajassa ei ole yhtään täydellistä (synnitön) uskovaa, sillä se saavutetaan Jumalan armosta vasta taivaallisissa.
Masa kirjoitti:Mikko Murpatti kirjoitti:1)
Oma vastaukseni ketjun kysymykseen on :
- Voi hetkellisesti, joksin aikaa kunnes lankeaa.
2)
Ketjussa on ajauduttu sekoittamaan aluperäinen kysmys kysymykseen "Voiko uskovasta tulla pysyvästi synnitön"
- Ei voi.
Ehkä tästä on tullut sekaannuksia, kun jotkut vastaavat kysymykseen 1) ja toiset vastaavat kysymykseen 2)....
Olen samaa mieltä, noin on käynyt.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa