systeri kirjoitti:Otatko sää ne kaikki 125mg yhdellä kertaa aamusta vai?? Mä otan kolmea eri sorttia yks jossa on C:tä ja D:tä toisessa kalkki+D ja pelkkä D yhteensä 85mg.Oon ottanu välillä kaikki kerralla ja välillä puolet aamulla ja puolet myöhemmin.Miten ne kantsiis ottaa?
En ole kuullut että sillä olis merkitystä ottaako kerralla vai pienissä erissä. D-vitamiini "varastoituu" joten sitä voi ottaa kulemma vaikka kerran viikossa koko viikon satsin. Tosin maalaisjärjellä ajateltuna siinä luulis olevan jotain haittavaikutuksia, vaikka niitä ei välttämättä tiedetä. Jumala on tarkoittanut, että vitamiinit saadaan ravinnosta ja auringosta, ja luontaisesti niitä saadaan tasaisesti pitkin päivää, eli tuo sun tapasi on varmaan ihan hyvä. Itse otan kerralla tuin 125, tällaisia syön:
https://www.iherb.com/Vitamin-D3-5-000- ... gels/18335Tutkin joskus näitä valmisteita paljon, ja tästä kirjoitettiin pelkkää hyvää. D-vitamiini on siinä lanoliinina (lampaanvillasta otettu) ja se on valmistettu luonnollisella tavalla. Hintakaan ei päätä huimaa (360 kapselia norm.hinta alle 30€, nyt näyttäis olevan tarjouksessa noin kympin!). Tilaaminen ameriikasta voi tietty tuntua hankalalta, mutta ei se loppujen lopuksi ole vaikeampaa kuin kotimaisesta nettikaupasta tilaaminen, jos vaan osaa amerikan kieltä. Niin ja tavaran saaminessa menee pari viikkoa. Mutta väärinhän se tietty on tilata sieltä kun pitäis tukea kotimaista kauppaa

Kukkaro vaan tykkää enempi tuolta tilata