Israelin siunaamis-asia

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Israelin siunaamis-asia

ViestiKirjoittaja systeri » 20. Loka 2012 14:48

Ja uskon että hän on perillä näistä asioista samalla tavalla kuin esim sinä toni.Mutta mä sain ihan sen käsityksen että rauhan toivotus olis ollut sitä ,että "kiihkeässä" maassa jossa on koko ajan tilanne päällä toivotettais rauhaa uskoville niin etteivät lamaannu työtä tehdessä.Voi olla että sain jälleen väärän käsityksen :) :-P mulla on paljon opittavaa :think2:
systeri

ViestiKirjoittaja toni t » 20. Loka 2012 16:19

systeri kirjoitti:Mä taidan pudota kärryiltä?? Eikös uskovat aina toivota toisilleen rauhaa :) Tarkoitatko että rauhan toivotus toiselle uskovalle olis sitä että rukoilee hänen pelastustaan vaikka olisi jo uskossa?? Mä oon saanu rauhan toivottamisesta ihan eri käsityksen,sen että se nimenomaan tarkoittaa rauhaa...ei rähinää :) Mullekkin toivotellaan yleensä rauhaa.Kyllä Sitä varmaan voi toivottaa ihan jokaiselle tykkäs tai ei.

Uskovien tulee toivottaa toisilleen rauhaa se on selvä. Jumalan sana opettaa kuitenkin toivottamaan rauhaa Jerusalemille joka tarkoittaa myöskin juutalaisia jotka elävät epäuskossa.

systeri kirjoitti:Mä en usko että tämä henkilö josta kerroin haluais korvata Israelin kansan kirkolla.Ei todellakaan.Hän on todellinen Israelin ystävä ja tekee työtä paljon Israelin asian hyväksi.

systeri: Olin eräässä kokouksessa jossa puhuja kysyi että kuka toivottaa rauhaa israelille,aika monet nosti käsiä pystyyn.Hän tuumas että ei meidän pidä toivottaa rauhaa Israelille vaan Israelin uskoville ja rukoilla heidän puolestaan että jaksavat tehdä työtä siellä ja olla innokkaita työssään.Tää ei nyt varmaan liity siunaamisasiaan mutta tuli vaan mieleen.

Tässä tämä kokouksen julistaja sanoi Raamatun vastaisesti kun hän sanoi ettei pidä toivottaa rauhaa Israelille vaan Israelin uskoville. Tietysti tulee rukoilla uskoville voimaa ja armoa jaksaa evankeliumin työssä mutta jos sanoo ettei tule toivottaa rauhaa koko Israelille sanoo Raamatun opetuksen vastaisesti. Jos opettaa että tulee toivottaa rauhaa vain Israelin uskoville eli kristityille on se korvausteologian hengessä sanottu. Sillä silloin Jumalan sanan rauhan toivotus koko luonnolliselle Israelille on korvattu tarkoittamaan vain hengellistä Israelia eli kristittyjä juutalaisia¨pientä osaa (juutalaisia jotka kuuluvat Kristuksen seurakuntaan/kirkkoon). Näin Jumalan sana ei kuitenkaan opeta.

Psalmi. 122:6 Toivottakaa rauhaa Jerusalemille, menestykööt ne, jotka sinua rakastavat.
122:7 Rauha olkoon sinun muuriesi sisällä, olkoon onni sinun linnoissasi.
122:8 Veljieni ja ystävieni tähden minä sanon: olkoon sinulla rauha.
122:9 Herran, meidän Jumalamme, huoneen tähden minä tahdon etsiä sinun parastasi.

Matt.23:37 Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
23:38 Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi.'
23:39 Sillä minä sanon teille: tästedes te ette näe minua, ennenkuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.'"

Jumalan sana opettaa toivottamaan rauhaa Jerusalemille ja se tarkoittaa Jumalan rauhan ja armon rukoilemista luonnolliselle Israelin kansalle eli kaikille juutalaisille. Rauhan rukoileminen Jerusalemille sisältää Jumalan sanan opetuksen mukaan niin uskovat kuin epäuskoisetkin Israelilaiset. Jos sanoo ettei tule toivottaa rauhaa koko Israelille vaan ainoastaan Israelin uskoville on kehoitus rukoilla koko luonnollisen Israelin puolesta korvattu hengellisellä eli kristityillä juutalaisilla.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 20. Loka 2012 21:31

Täs saattaa olla kuitenkin joku juttu joka meni multa ohi korvien kuunnellessani ,koska toisaalla hän kirjoittaa että meidän tulee julistaa rauhaa myös kaikille, Israelilaisille ym:lle.Ei saisi mennä siteeraamaan ketään kuulomuistin varassa :?
systeri

ViestiKirjoittaja Eetu » 15. Marras 2012 23:28

toni l kirjoitti:
systeri kirjoitti:Mä taidan pudota kärryiltä?? Eikös uskovat aina toivota toisilleen rauhaa :) Tarkoitatko että rauhan toivotus toiselle uskovalle olis sitä että rukoilee hänen pelastustaan vaikka olisi jo uskossa?? Mä oon saanu rauhan toivottamisesta ihan eri käsityksen,sen että se nimenomaan tarkoittaa rauhaa...ei rähinää :) Mullekkin toivotellaan yleensä rauhaa.Kyllä Sitä varmaan voi toivottaa ihan jokaiselle tykkäs tai ei.

Uskovien tulee toivottaa toisilleen rauhaa se on selvä. Jumalan sana opettaa kuitenkin toivottamaan rauhaa Jerusalemille joka tarkoittaa myöskin juutalaisia jotka elävät epäuskossa.

systeri kirjoitti:Mä en usko että tämä henkilö josta kerroin haluais korvata Israelin kansan kirkolla.Ei todellakaan.Hän on todellinen Israelin ystävä ja tekee työtä paljon Israelin asian hyväksi.

systeri: Olin eräässä kokouksessa jossa puhuja kysyi että kuka toivottaa rauhaa israelille,aika monet nosti käsiä pystyyn.Hän tuumas että ei meidän pidä toivottaa rauhaa Israelille vaan Israelin uskoville ja rukoilla heidän puolestaan että jaksavat tehdä työtä siellä ja olla innokkaita työssään.Tää ei nyt varmaan liity siunaamisasiaan mutta tuli vaan mieleen.

Tässä tämä kokouksen julistaja sanoi Raamatun vastaisesti kun hän sanoi ettei pidä toivottaa rauhaa Israelille vaan Israelin uskoville. Tietysti tulee rukoilla uskoville voimaa ja armoa jaksaa evankeliumin työssä mutta jos sanoo ettei tule toivottaa rauhaa koko Israelille sanoo Raamatun opetuksen vastaisesti. Jos opettaa että tulee toivottaa rauhaa vain Israelin uskoville eli kristityille on se korvausteologian hengessä sanottu. Sillä silloin Jumalan sanan rauhan toivotus koko luonnolliselle Israelille on korvattu tarkoittamaan vain hengellistä Israelia eli kristittyjä juutalaisia¨pientä osaa (juutalaisia jotka kuuluvat Kristuksen seurakuntaan/kirkkoon). Näin Jumalan sana ei kuitenkaan opeta.

Psalmi. 122:6 Toivottakaa rauhaa Jerusalemille, menestykööt ne, jotka sinua rakastavat.
122:9 Herran, meidän Jumalamme, huoneen tähden minä tahdon etsiä sinun parastasi.

Matt.23:37 Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
23:39 Sillä minä sanon teille: tästedes te ette näe minua, ennenkuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.'"

Jumalan sana opettaa toivottamaan rauhaa Jerusalemille ja se tarkoittaa Jumalan rauhan ja armon rukoilemista luonnolliselle Israelin kansalle eli kaikille juutalaisille. Rauhan rukoileminen Jerusalemille sisältää Jumalan sanan opetuksen mukaan niin uskovat kuin epäuskoisetkin Israelilaiset. Jos sanoo ettei tule toivottaa rauhaa koko Israelille vaan ainoastaan Israelin uskoville on kehoitus rukoilla koko luonnollisen Israelin puolesta korvattu hengellisellä eli kristityillä juutalaisilla.

"Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle! Sillä ei ympärileikkaus ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus, vaan uusi luomus. Ja kaikille, jotka tämän säännön mukaan vaeltavat, kaikille heille rauha ja laupeus, ja Jumalan Israelille!" (Gal. 6:14-16).

Ei esim. tuossa kohdassa puhuta Israelin valtiosta mitään. Ei ole mitään pelastustietä joka perustuu kansallisuuteen, sittenhän voisi pelastua niin että hankkisi Israelin kansalaisuuden. Ainoa rakkaus juutalaisia kohtaan on julistaa heille pelastumista uskossa Jeesuksen sijaissovitukseen.

https://vilaurio.blogspot.fi/2010/10/is ... mattu.html

En usko että meidän pitää nostella käsiämme Israel-illoissa, en voi mitenkään siunata Rotschildien perustamaa Israelin valtiota, joka tappaa ihmisiä muun muassa tiputtamalla fosforia niskaan:

https://www.hrw.org/en/features/rain-fi ... horus-gaza

Israel tappaa talossa ja puutarhassa Talmudin oppien mukaan.

315. Mizbeah V: Mikään ei ole Talmudin yläpuolella.

333. Baba Bathra 75a: Ne, jotka pilkkaavat rabbeja, ovat hulluja, jotka ansaitsevat kuoleman.

1. Keritoth 6b: Ei-juutalaiset eivät ole ihmisiä.

10. Choschen Hammishpat 227: "Raamattu sanoo: 'Älä huijaa lähimmäistäsi', mutta ei-juutalaiset eivät ole lähimmäisiämme vaan, kuten sanottu, pahempia kuin koirat."

58. Sepher Or Israel 177b: Ota kristityt hengiltä; tapa heidät, niin miellytät Jumalaa kuin suitsuttaisit hänelle.

64. Abodah Zarah 26a,b: Kristityt voidaan heittää kaivoon ja jättää sinne.

80. Choschen Hammishpat 156,5 Hagah: On luvallista pettää kristittyjä ja ottaa heidän rahansa, sillä kristittyjen varallisuutta on pidettävä yhteisenä omaisuutena, joka kuuluu sille, joka sen ensimmäisenä ottaa.

84. Abodah Zarah 54a: Kristityiltä ja luopioilta saa kiskoa korkoa.

lähde: https://vilaurio.blogspot.fi/2008/01/ju ... aleet.html
Eetu

ViestiKirjoittaja toni t » 16. Marras 2012 00:16

Eetu kirjoitti:
toni l kirjoitti:

"Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle! Sillä ei ympärileikkaus ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus, vaan uusi luomus. Ja kaikille, jotka tämän säännön mukaan vaeltavat, kaikille heille rauha ja laupeus, ja Jumalan Israelille!" (Gal. 6:14-16).

Ei esim. tuossa kohdassa puhuta Israelin valtiosta mitään. Ei ole mitään pelastustietä joka perustuu kansallisuuteen, sittenhän voisi pelastua niin että hankkisi Israelin kansalaisuuden. Ainoa rakkaus juutalaisia kohtaan on julistaa heille pelastumista uskossa Jeesuksen sijaissovitukseen.

https://vilaurio.blogspot.fi/2010/10/is ... mattu.html

En usko että meidän pitää nostella käsiämme Israel-illoissa, en voi mitenkään siunata Rotschildien perustamaa Israelin valtiota, joka tappaa ihmisiä muun muassa tiputtamalla fosforia niskaan:

https://www.hrw.org/en/features/rain-fi ... horus-gaza

Israel tappaa talossa ja puutarhassa Talmudin oppien mukaan.

315. Mizbeah V: Mikään ei ole Talmudin yläpuolella.

333. Baba Bathra 75a: Ne, jotka pilkkaavat rabbeja, ovat hulluja, jotka ansaitsevat kuoleman.

1. Keritoth 6b: Ei-juutalaiset eivät ole ihmisiä.

10. Choschen Hammishpat 227: "Raamattu sanoo: 'Älä huijaa lähimmäistäsi', mutta ei-juutalaiset eivät ole lähimmäisiämme vaan, kuten sanottu, pahempia kuin koirat."

58. Sepher Or Israel 177b: Ota kristityt hengiltä; tapa heidät, niin miellytät Jumalaa kuin suitsuttaisit hänelle.

64. Abodah Zarah 26a,b: Kristityt voidaan heittää kaivoon ja jättää sinne.

80. Choschen Hammishpat 156,5 Hagah: On luvallista pettää kristittyjä ja ottaa heidän rahansa, sillä kristittyjen varallisuutta on pidettävä yhteisenä omaisuutena, joka kuuluu sille, joka sen ensimmäisenä ottaa.

84. Abodah Zarah 54a: Kristityiltä ja luopioilta saa kiskoa korkoa.

lähde: https://vilaurio.blogspot.fi/2008/01/ju ... aleet.html

Kukaan ei pelastu vain olemalla jonkun maan kansalainen vaan pelastus on vain uskosta Herraan Jeesukseen. Jumala on kuitenkin luvannut pelastaa uskosta Herraan Jeesukseen koko Israelin kansan (juutalaiset) jäännöksen. Israelin siunaaminen ja rauhan toivottaminen Jerusalemille on Jumalan armon ja pelastuksen rukoilemista tällä hetkellä suurimmaksi osaksi epäuskossa elävälle Israelin kansalle. Jumalan sana kehoittaa rukoilemaan Jumalan rauhaa ja armoa Israelin kansalle.

Etkö Eetu halua rukoilla rauhaa ja armoa Israelin kansalle jotta se pelastuisi Herran Jeesuksen kautta? Israelin siunaaminen tarkoittaa Jumalan rauhan ja armon rukoilemista Israelin kansalle.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja Eetu » 18. Marras 2012 12:06

"Kukaan ei pelastu vain olemalla jonkun maan kansalainen vaan pelastus on vain uskosta Herraan Jeesukseen. Jumala on kuitenkin luvannut pelastaa uskosta Herraan Jeesukseen koko Israelin kansan (juutalaiset) jäännöksen. Israelin siunaaminen ja rauhan toivottaminen Jerusalemille on Jumalan armon ja pelastuksen rukoilemista tällä hetkellä suurimmaksi osaksi epäuskossa elävälle Israelin kansalle. Jumalan sana kehoittaa rukoilemaan Jumalan rauhaa ja armoa Israelin kansalle.

Etkö Eetu halua rukoilla rauhaa ja armoa Israelin kansalle jotta se pelastuisi Herran Jeesuksen kautta? Israelin siunaaminen tarkoittaa Jumalan rauhan ja armon rukoilemista Israelin kansalle."

Tietysti tahdon, sekoitin tässä nyt käsitteet kansa ja valtio. Ja voihan sitä samaa rukoilla Israelin valtiolle, vaikka se onkin Rotschildien yms. muiden perustama, valtiot ovat ihmisten keksimiä instituutioita, en yllättyisi jos ilmenisi että Suomikin on vapaamuurarien perustama valtio, ainakin Sibelius oli vapaamuurari eli Finlandia on vapaamuurarin säveltämä kappale.
Eetu

ViestiKirjoittaja Herman » 18. Marras 2012 12:51

Eetu, väitteet siionistien salaliitosta maailmanvalloittamiseksi yms, joihin viittaavia asioita tulee kirjoituksissasi ilmi, ovat peräisin äärivasemmistolaisista, erittäin antikristillisisistä lähteistä. Esimerkiksi verkkomedia on yksi tällainen äänitorvi Suomessa, jonka kautta nämä tahot levittävät propagandaansa. Kehoittaisin koettelemaan todella tarkasti ja rukoilemaan Pyhän Hengen viisautta sekä erottelukykyä nähdä mistä nämä ovat peräisin ja mitä tai ketä ne palvelevat.

Uskon kyllä, että myös juutalaisia voi olla (ja todennäköisesti onkin) maailman valtaeliitissä, muiden joukossa. Mutta Israelin valtion syntymä EI ole näiden "siionistien" salaliitto, vaan se on Jumalan tekoa, todistukseksi Hänen ilmoituksensa täyttymisestä. Israel on toisinaan turvautunut "lihan käsivarteen" auttaakseen itseään, koska sillä ei vielä ole luottamusta Jumalaan jonka usko Messiaaseen Jeshuaan antaa. Mutta siitä HUOLIMATTA Jumala on siunannut ja varjellut omaisuuskansaansa, niin että he ovat voineet palata Jumalan heille antamaan maahan ja ovat kestäneet kaikki inhimillisesti ylivoimaiset vihollisten hyökkäykset. Hän armahtaa ketä armahtaa. Israelin kohdalla kyse ei ole kansan omasta vanhurskaudesta, vaan Jumalan kunniasta. Tästä syystä Jumala on pitänyt Israelin kansan koko historian ajan olemassa, vaikka monet muut samalla tavalla syntiä tehneet kansat on pyyhkäisty olemattomiin.

Näin sanoo Herra, Herra: Sinä päivänä, jona minä Israelin valitsin, minä kättä kohottaen lupasin Jaakobin heimon jälkeläisille, minä tein itseni heille tunnetuksi Egyptin maassa ja kättä kohottaen lupasin heille sanoen: 'Minä olen Herra, teidän Jumalanne'. Sinä päivänä minä kättä kohottaen lupasin heille, että vien heidät pois Egyptin maasta siihen maahan, jonka olin heille katsonut ja joka vuotaa maitoa ja mettä-se on kaunistus kaikkien maitten joukossa. Ja minä sanoin heille: 'Heittäkää, itsekukin, pois silmienne iljetykset älkääkä saastuttako itseänne Egyptin kivijumalilla: minä olen Herra, teidän Jumalanne'.Mutta he niskoittelivat minua vastaan eivätkä tahtoneet minua kuulla; eivät heittäneet pois itsekukin silmiensä iljetyksiä eivätkä hyljänneet Egyptin kivijumalia. Niin minä ajattelin vuodattaa kiivauteni heidän ylitsensä ja panna vihani täytäntöön heissä keskellä Egyptin maata. Mutta minä tein, minkä tein, oman nimeni tähden, ettei se tulisi häväistyksi pakanain silmissä, joitten keskellä he olivat ja joitten silmäin edessä minä olin tehnyt itseni heille tunnetuksi viemällä heidät pois Egyptin maasta. (Hes.20:8-9)

Jumala on kuitenkin kurittanut Israelia myös, eikä katsonut läpi sormien sen rikkomuksia. Itse asiassa suuri osa Vanhasta Testamentista kertoo tästä, ja tiedäme kaikki myös miten paljon kuritusta juutalaiset ovat Kristuksen jälkeisessä ajassa osakseen saaneet. Israel-kysymyksessä tulisi nähdä asiat Raamatun valossa, ei inhimillisten ajatusten.
Herman

ViestiKirjoittaja tanu » 18. Marras 2012 17:00

-
Viimeksi muokannut tanu päivämäärä 18. Loka 2017 20:58, muokattu yhteensä 1 kerran
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja todael » 18. Marras 2012 17:53

Image

MILLAISTA ISRAELIA SINÄ SIUNAAT ??

Joh. 18:36 "Jeesus vastasi: "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä"."

Matt. 26:52 "Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat."

Matt. 5:9 "Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman."

Dan. 2:34 "Sinun sitä katsellessasi irtautui kivilohkare – ei ihmiskäden voimasta – ja iski kuvapatsasta jalkoihin, jotka olivat rautaa ja savea, ja murskasi ne."

Matt. 28:18 "Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä."

---------------------------------

Ensimmäisellä vuosisadalla Jeesuksen aikaisessa Palestiinassa ilmeni monia poliittis-uskonnollisia vapautusliikkeitä. Nämä liikkeet taistelivat silloisen Rooman valtakunnan hallintavaltaa vastaan, ja sen mukana korruptoitunutta papistoa vastaan.

Dictionary of New Testament Background jaksottelee s.936 ensimmäisen vuosisadan juutalaisia kapinaliikkeitä seuraavilla termeillä.
(aiheeseen liittyen suosittelen Pauli Huuhtasen kirjaa "Jerusalem ja Rooma".)

(1) Sosiaaliset kapinaliikkeet
(2) Messiaaniset johtohahmot
(3) Vallankumoukselliset profeetat
(4) Apokalyptikot
(5) "Neljäs-filosofia" sekä martyyrius
(6) Tikarimiehet (Sicarii)
(7) Selootit

Jeesuksen aikainen yhteiskunnallinen asetelma ei kaukaa poikkea tämän hetkisestä, sisäisestä Israelin tilasta. Juutalaisten itsensä keskellä elää ortodoksi juutalaisten "vapautusliike", joka tahtoo omistaa Israelin koko maa-alueen sellaisena kuin he sen Raamatusta löytävät. Valtiollinen Israel toimii määrättyjen maa-alueiden hallitsijana, ja jopa ajaa pois siirtomaa alueita rakentavia juutalaisia laittomilta alueilta.

Taustalla kytee vapautuksen sekä raamatullisen Israelin koko maan palauttaminen juutalaisille.

Jeesus ei asettanut opetuslapsiaan taistelemaan silloisen Palestiinan puolesta sotilaallisin tai terrorismiin rinnastettavien tekojen kautta. Jumala palautti kansalleen valtakunnan, mutta se tapahtui Messiaassa Jeesuksessa.

Jeesus selkeästi vastusti väkivaltaisen vapautuksen luonnetta, ja päinvastoin puhui ihmisille Jumalan valtakunnasta.

Rabbi Aqiba aikoinaan julisti "messiaaksi" sotilaallisen messiaanisen vapautusliikkeen johtajan Simon ben Kosiban. (v. 132-135)
Valhemessiaat kääntävät edelleen messiaanisuuden politiikaksi ja oikeuttavat sen nimessä väkivallan sekä tappamisen.

Näistä valhemessiaista Jeesus juuri varoitti aikansa juutalaisia...
todael

ViestiKirjoittaja Herman » 18. Marras 2012 23:32

Mielenkiintoinen kirjoitus liittyen Israelin valtion syntyyn:

https://albatrossi.wordpress.com/2010/0 ... onna-1948/
Herman

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu