Kun ja jos eutanasia tullaan hyväksymään Suomessa, niin se tulee johdattamaan monet eutanasian hyväksyvät potilaat surman suuhun ja iankaikkiseen kadotukseen
Mikko Murpatti kirjoitti:Petriltä uusi kirjoitus aiheesta:
Rauhaa uskon ystävä,
MTV:n Huomenta Suomi ohjelmassa oli 8.11.2016 aiheena hyvä kuolema - pitäisikö eutanasia sallia Suomessa? Ohjelmassa oli monenlaisia myönteisiä ajatuksia eutanasian puolesta. Eräs ajatus oli kuinka lääkäri tai ulkopuolinen voisi antaa kuolettavan pistoksen ja auttaa potilasta sillä tavalla hyvään kuolemaan. Eutanasia on syntiä Jumalaa vastaan ja minun mielestäni eutanasiaa ei saisi sallia Suomessa. Kun ja jos eutanasia tullaan hyväksymään Suomessa, niin se tulee johdattamaan monet eutanasian hyväksyvät potilaat surman suuhun ja iankaikkiseen kadotukseen. Monia muita lieveilmiöitä tulee myös tapahtumaan, sillä Jumala voisi parantaa monet surman suuhun kulkevat potilaat sekä lääketiede voisi keksiä ratkaisun kuolettavaan sairauteen ja antaa vielä mahdollisuuden siedettävään loppuelämään.
Kirjoitus on sivullani: https://www.kotipetripaavola.com/pitais ... messa.html
Tiedän että Petri olisi tämän tänne jossainvaiheessa itsekin laittanut, mutta en jaksanut odottaa koska piti päästä kyselemään aiheesta.
Eli Petri sanoo näin:Kun ja jos eutanasia tullaan hyväksymään Suomessa, niin se tulee johdattamaan monet eutanasian hyväksyvät potilaat surman suuhun ja iankaikkiseen kadotukseen
Miksi eutanasian hyväksyneet potilaat joutuu iänkaikkiseen kadotukseen? Missä Raamatussa sanotaan että itsemurhantehneet joutuvat poikkeuksetta kadotukseen?
PetriFB kirjoitti:
Kukaan ihminen ei ole itse tehnyt päätöstä syntyä tähän elämään, vaan on saanut elämän lahjaksi Jumalalta. Kukaan ei myöskään saisi päättää itse elämänsä lopettamisesta itsemurhan (eutanasian jne.) kautta, koska Jumala on määrännyt meille elämämme päivien luvun.
Job 14:
1 ¶ "Ihminen, vaimosta syntynyt, elää vähän aikaa ja on täynnä levottomuutta,
2 kasvaa kuin kukkanen ja lakastuu, pakenee kuin varjo eikä pysy.
3 Ja sellaista sinä pidät silmällä ja viet minut käymään oikeutta kanssasi!
4 Syntyisikö saastaisesta puhdasta? Ei yhden yhtäkään.
5 Hänen päivänsä ovat määrätyt, ja hänen kuukausiensa luku on sinun tiedossasi; sinä olet asettanut hänelle määrän, jonka ylitse hän ei pääse.
Jumala on asettanut jokaiselle ihmiselle hänen elämän päiviensä luvun, jota emme voi ylittää, mutta emme saisi alittaakaan sitä tekemällä itsemurhan tai eutanasian. Raamatun sanan valossa itsemurha tai eutanasia on syntiä Jumalaa vastaan ja kun ja jos ihminen on tehnyt itsemurhan tai hyväksynyt eutanasian ja saanut myrkkyruiskeen, niin hän ei voi enää tehdä parannusta, joka on uskon kanssa pelastumisen edellytys. Raamatullinen parannus tarkoittaa synnistä luopumista ja elämän jatkamista hyljäten sen synnin tai synnit mistä on tehnyt parannuksen. Itsemurhasta tai eutanasiasta ei voi enää tehdä parannusta jos sen on toteuttanut.
Jumala tietenkin on Tuomari emme me, mutta itse en ainakaan opeta tai kehota ketään luottamaan Jumalan armoon jos aikoo tehdä itsemurhan tai eutanasian.
Jumalan siunausta Mikolle ja vaimollesi.
Mikko Murpatti kirjoitti:PetriFB kirjoitti:
Kukaan ihminen ei ole itse tehnyt päätöstä syntyä tähän elämään, vaan on saanut elämän lahjaksi Jumalalta. Kukaan ei myöskään saisi päättää itse elämänsä lopettamisesta itsemurhan (eutanasian jne.) kautta, koska Jumala on määrännyt meille elämämme päivien luvun.
Job 14:
1 ¶ "Ihminen, vaimosta syntynyt, elää vähän aikaa ja on täynnä levottomuutta,
2 kasvaa kuin kukkanen ja lakastuu, pakenee kuin varjo eikä pysy.
3 Ja sellaista sinä pidät silmällä ja viet minut käymään oikeutta kanssasi!
4 Syntyisikö saastaisesta puhdasta? Ei yhden yhtäkään.
5 Hänen päivänsä ovat määrätyt, ja hänen kuukausiensa luku on sinun tiedossasi; sinä olet asettanut hänelle määrän, jonka ylitse hän ei pääse.
Jumala on asettanut jokaiselle ihmiselle hänen elämän päiviensä luvun, jota emme voi ylittää, mutta emme saisi alittaakaan sitä tekemällä itsemurhan tai eutanasian. Raamatun sanan valossa itsemurha tai eutanasia on syntiä Jumalaa vastaan ja kun ja jos ihminen on tehnyt itsemurhan tai hyväksynyt eutanasian ja saanut myrkkyruiskeen, niin hän ei voi enää tehdä parannusta, joka on uskon kanssa pelastumisen edellytys. Raamatullinen parannus tarkoittaa synnistä luopumista ja elämän jatkamista hyljäten sen synnin tai synnit mistä on tehnyt parannuksen. Itsemurhasta tai eutanasiasta ei voi enää tehdä parannusta jos sen on toteuttanut.
Jumala tietenkin on Tuomari emme me, mutta itse en ainakaan opeta tai kehota ketään luottamaan Jumalan armoon jos aikoo tehdä itsemurhan tai eutanasian.
Jumalan siunausta Mikolle ja vaimollesi.
Kiitos vastauksesta ja siunausta sinunkin perhekunnallesi!
Eli jos ihminen kuolee niin että ei ole kerinnyt/halunnut/osannut tekemään parannusta jostain synnistä niin hän joutuu kadotukseen?
Laittamasi Raamatunpaikka kertoo, että Jumala on määrännyt meidän elämälle rajan (siinä 100v kieppeillä, ennen elettiin vanhemmaksi) eli jae 5. sanoo mielestäni vain tuon että elämämme päivät on nyt rajattu lyhyemmiksi. Jakeet myös sanoo , että Jumala tietää milloin ihminen kuolee. Tuo kohta ei kuitenkaan sano että Jumala tuomitsee helvettiin itsemurhan tehneet.
En valitettavasti voi yhtyä siihen että tuo Raamatun kohta kertoisi meille , että itsemurhan tehneet joutuvat helvettiin. Jos jollakin on lisää kohtia tästä tai ideoita niin kuuntelen mielelläni.
Uskovathan ovat, ja minäkin olen toitottanut ihmisille, että itsemurhan jälkeen joutuu helvettiin, viimeaikoina en ole enää sanonut näin koska en ole löytänyt sille perusteita Raamatusta ja näitä kaipaisin lisää jos jollakin on mielessä hyvä kohta niin saataisiin asialle varmuus minunkin pienessä päässäni.
vaisuliini kirjoitti:*
No Jumala näkee sydämentilaa ja tietää paremmin ettei tuttavallani ollutkaan aikomusta tappaa itsensä. Niin uskon että hän pelastuu vaikka hyppi parvekkeelta ja se kuulosti itsemurhalta, siis ulkonaisesti muttei sisäisesti.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa