*
No mitä voiteluun tulee, tarvitaanko voitelua palvelutehtäviin, kuten FB:ssa sanottiin minulle? Niin haluaisin kysyä, missä olisi Raamatun kohdat voitelun yhteydessä? Mitä käsien välitykseen tulee; löysin vain ne kohdat Raamatusta, mutta niissä ei ole mitään voiteluun selkeää viittausta. Haluaisin kysyä, tarvitaanko voitelua evankelistan tehtävään? Sen minulle sanoi yksi uskonveli.
Ap.t. 6:6 ja asettivat heidät apostolien eteen, ja nämä rukoilivat ja
panivat kätensä heidän päällensä.
-------------------------------------------
Ap.t. 13:2 Ja heidän toimittaessaan palvelusta Herralle ja paastotessaan Pyhä Henki sanoi: "Erottakaa minulle Barnabas ja Saulus siihen työhön, johon minä olen heidät kutsunut."
3 Silloin he paastosivat ja rukoilivat ja
panivat kätensä heidän päällensä ja laskivat heidät menemään.
4 Niin he Pyhän Hengen lähettäminä menivät Seleukiaan ja purjehtivat sieltä Kyproon.
----------------------------------------
Ap.t. 14:23 Ja kun he olivat valinneet heille vanhimmat jokaisessa seurakunnassa, niin he rukoillen ja paastoten jättivät heidät Herran haltuun, johon he nyt uskoivat.
24 Ja he kulkivat läpi Pisidian ja tulivat Pamfyliaan;
25 ja julistettuaan sanaa Pergessä he menivät Attaliaan.
26 Ja sieltä he purjehtivat Antiokiaan, josta he olivat lähteneet, annettuina Jumalan armon haltuun sitä työtä varten, jonka he nyt olivat suorittaneet.
27 Ja sinne saavuttuaan he kutsuivat seurakunnan koolle ja kertoivat, kuinka Jumala oli ollut heidän kanssansa ja tehnyt suuria ja kuinka hän oli avannut pakanoille uskon oven.
---------------------------------------
1Tim. 4:14 Älä laiminlyö armolahjaa, joka sinussa on ja joka sinulle annettiin profetian kautta,
vanhinten pannessa kätensä sinun päällesi.
15 Harrasta näitä, elä näissä, että edistymisesi olisi kaikkien nähtävissä.
16 Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä; sillä jos sen teet, olet pelastava sekä itsesi että ne, jotka sinua kuulevat.
-------------------------------------------
Mitä voiteluun tulee, siellä FB:ssa toinen uskonveli sanoi, että voitelu on myös tavallista voidella oma ruumiinsa, virkistykseksi ja virvoitukseksi. Sitä minä vierastan ja otin selvää Raamatusta, mutten löytänyt yhtään Raamatusta. Miten voitelu toisen käsien välityksellä voisi virkistää ja virvoittaa meitä? Sitä samaa minäkin kuulin omalta seurakunnan pastorilta, joka puolusti sitä yhden illan kokousta, jossa olin itse mukana. Kerron kohta, mitä siellä tapahtui. Mistä käsite tulee, että voitelu virkistää ja virvoittaa toisen käsien välityksellä?
Mielipiteitä?
Voitelun juttu mietityttää. Raamatun mukaan kun me tulimme uskoon, siitä lähtien voitelu pysyy meissä. Se ei tarkoita, että meissä olisi tyhjä asuintemppeli. Meissä asuu Pyhä Henki, siksi ruumis on Pyhän Hengen temppeli. Kun Raamattu puhuu voitelusta, se varmaan tarkoittaa Pyhää Henkeä, joka on Totuuden Henki ja Hän yksin vie meidät totuuteen ja opettaa meille kaikki. Siinä Raamatun kohdassa puhutaan voitelun pysymisestä eli meissä pysyy se voitelu [1Joh. 2:20, 27].
1Joh. 2:20 Teillä on
voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
1Joh. 2:27 Mutta te - teissä
pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
Pyhä Henki on sellainen, joka vie jokaista uskovaa Sanan yhteyteen kirkastamalla Sanaa, lihaksi tullutta Kristusta - asettumatta Sanan yläpuolelle ja ohittamatta Sanaa, joka on itse lihaksi tullut Kristus.
Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Joh. 16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
Mitä palvelutehtävään tulee, Jumala itse yksin asettaa siihen tehtävään, sitä varten Hän varustaa niillä armoituksilla ja voitelee sitä tehtävää varten. Mielipiteitä?
No palaan siihen yhden illan kokouksen juttuun vielä. Noin pari vuotta sitten olin mukana yhden illan seurakunnankokouksessa. Teemana oli Israelin juttu, mutta puhuja oli suomalainen nainen. Kokouksen lopussa hän puhui ja siten lakkasi puhumasta ja sanoi kiiruusti, että tuntee voitelun tulevan alas ja pyysi meitä äkisti jonoon vastaanottamaan voitelua ja siinä hän hoppuili meitä ottamaan sitä voitelua ja juoksi alas lavasta ja kosketti ihmisiä. En itse mennyt jonoon. Jäin vain istumaan ja seurasin sitä tapahtumaa. He kaatuivat selälleen.

Noustettuaan he kävelivät takaisin omalle penkille, eikä muutoksesta ollut merkkiäkään.

Tuli mieleen sana 'manifestaatio'. Siten varoitin siitä pastoria ja siten pastori selitti puolustamalla ja sanoi sen voitelun olevansa virkistykseksi ja virvoitukseksi omalle ruumiille, niin voimistuu.

Voisitko koetella Sanalla yhtä linkkiä hengen sävyssä ja toimimatta näön mukaan, olisiko se Sanan mukaista vai vastenkohtaista Sanan opetuksen kanssa?
https://www.imatranhelluntaiseurakunta.com/flaria/media/seurakuntaviesti/01-02-14/voitelu_palvelutehtaviin.pdf
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.