Harhaoppiako?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Harhaoppiako?

ViestiKirjoittaja Juhani » 28. Heinä 2018 23:35

Markku Kure Tuppurainen kirjoitti FB sivuilleen.

Tässä on linkki jos olet kiinnostunut:
https://www.facebook.com/groups/1237041 ... 025113360/
Juhani

ViestiKirjoittaja Jukka » 29. Heinä 2018 04:24

Juhani kirjoitti:Markku Kure Tuppurainen kirjoitti FB sivuilleen.

Tässä on linkki jos olet kiinnostunut:
https://www.facebook.com/groups/1237041 ... 025113360/

Kiitos Juhani linkistä, mutta se ei päästä minua sisälle. Tämä ei tosin yllätä minua.

Voiko joku kertoa mitä linkki sisältää?
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Heinä 2018 08:21

*
Huomenta Juhani. Ok, joo kauan ajat sitten olen tutkinut, mistä torontolaisen voitelun Pirkko Jalovaara on saanut. Tutkiessani olen huomannut, että Pirkko on saanut sen Englannissa ja vielä suomalaiset nimet ovat kans pistäneet silmiini, että Martti Kallionpää ja kai se Markku Tuppurainen myös, jos muistikuvani ei erehdy. Heidän puolesta olisi tärkeä muistaa rukouksin, että pelastuisivat eksytyksiltä, joilla he eksyttävät monia ja vielä itseään.

No tänään aamulla törmäsin yhden uskonveljen kirjoitukseen, jossa mainitaan Pyhän Hengen tulen ja hänelle tuli pari raamatun paikkaa mieleen eli se on Apo.T. 2:1-3. Hänen mukaan helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla. 2. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat. 3. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.

Ja toinen raamatun paikka: 2. Moos.19:16-19:16. Ja kolmantena päivänä, kun aamu oli tullut, alkoi jylistä ja salamoida, ja paksu pilvi laskeutui vuoren ylle, ja kuului ylen kova pasunan ääni, niin että koko kansa, joka oli leirissä, vapisi pelosta. 17. Silloin Mooses vei kansan leiristä Jumalaa vastaan, ja he asettuivat vuoren juurelle. 18. Ja koko Siinain vuori peittyi savuun, kun Herra astui sille alas tulessa, ja siitä nousi savu niinkuin pätsin savu, ja koko vuori vapisi kovasti. 19. Ja pasunan ääni koveni kovenemistaan. Mooses puhui, ja Jumala vastasi hänelle jylinällä. Hän siinä kysyi: mitä nämä raamatun paikat teille puhuvat/ sanovat?

Siihen kommentoimalla kirjoitin, että yksi juttu minua mietityttää, miksei apostit kirjoittanut tulesta siihen tyyliin, että pitäisi hakea tulta? Mutta ennen taivaaseen astumista Jeesus puhui Pyhästä Hengestä, jonka Hän lähetti ja siten he saivat Hänet tulen tavoin. Sen jälkeen kun joku uskoontulon jälkeen saa automaattisesti Pyhän Hengen, joka on ruumiin temppeli. Ei siihen ole sanaakaan, että pitäisi hakea tulta - apostolien kirjoituksen kautta.

Kirjoitin vielä toisen jutun. Jos se olisi tärkeä kehotus, niin kyllä Pyhä Henki olisi johdattanut apostolia kirjoittamaan tulesta ja tulen tärkeydestä, mutta ei ole sanaakaan siitä kirjoituksien kautta. VT ilmoittaa asioista ja UT vahvistaa niitä, mitkä on vielä uuden liiton järjestyksen mukaan voimassa. Niin tulen tärkeydestä UT ei vahvista sanaakaan. Sanassa pysymällä ei eksy totuudesta.

No olen havainnut ja huolestunut. Että erillisen voitelun käsitystä saatuaan ei pysty tajuamaan, eikä näe totuuden mukaisia kirjoituksia, joiden mukaan UT ei puhu mitään tulesta, vaan he näkevät irrottavien kohtien perusteella tuleen liittyviä kohtia, mitkä eivät vaikuta selvästi kehottavalta siihen tyyliin, että pitäisi hakea tulta, eikä uuden liiton järjestyksen mukaan ole sanaakaan siitä.

Uuden liiton järjestyksen mukaan kehottavat kirjoitukset näkyvät ihan selvästi ja siksi Pyhä Henki piti huolen, että kehotukset näkyy UT:ssa ajatellen uuden liiton järjestystä, jossa me elämme. On outo juttu, että helluntaipäivän tuleen ja VT:n tuleen liittyvät irrottavat kohdat eivät kyllä ole siihen tyyliin, että olisivat selvästi kehoittaneet hakemaan tulta. En ymmärrä. :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Juhani » 29. Heinä 2018 10:04

Kiitos Vaisuliini ja Jukka,
Olen huolestunut mm. tällaisesta julistuksesta, jossa sanomana tai kehoituksena on ”Pyhän Hengen vastaanottaminen” ja ” aivan upea ja käsinkosketeltava Pyhän Hengen vaikutus ja läsnäolo” ja "tule Pyhä Henki".
En minäkään ymmärrä, että jostakin pitäisi lähteä hakemaan ”tulta”. Ehkä joissakin tapauksissa olisi parempi lähteä hakemaan vaihtoehtoisesti jostakin vaikka ”palokuntaa”. :)
On hyvin tärkeää, että osaamme erottaa terveen julistuksen valheellisesta ja väärästä opetuksesta.
Olen käynyt täällä Saksassa muutamissa kokouksissa ja kuunnellut ja tarkkaillut niitä. Saksan kielen taitoni ei ole vielä täydellistä, joten päätin kuunnella saarnat myöhemmin varmuuden vuoksi uudelleen nauhalta. Se oli mielestäni hyvä idea. Pystyin kotonani paremmin tutkia ja keskittyä saarnaan Raamatun ja sanakirjani kanssa. Paras vaihtoehto voisi olla kirjoittaa kaikki ylös paperille, mutta siihen minulla ei ole valitettavasti aikaa.
Juhani

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 29. Heinä 2018 12:07

Tuli on yksi niitä Raamatun vertauskuvia, joilla viitataan toisaalla hyvään ja toisaalla pahaan, kuten myös esim. leijona.

Jos tulella viitataan Pyhään Henkeen, niin toki siitä tulee pyrkiä osalliseksi. Jos sillä taas viitataan helvettiin niin sitä ei varmaankaan tavoitella.

Vanhassa laulussa lauletaan: "Kerran lausui Jeesus: 'Tulta olen tullut heittämään ja kuinka toivonkaan sen syttyvän jo päälle maan. Toivoton ihminen, kun näkee tulen sen, uskaltautuu luokse ristin verisen."

Jumalasta puhutaan kuluttavana tulena, joka polttaa kaiken turhan pois ja jättää jäljelle vain sen mikä on todellista ja kestävää.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Heinä 2018 14:45

*
Joo, Juhani. :)

No erään uskonveljen luvalla saan lainata hänen kirjoituksiaan tänne. Olen samaa mieltä, mitä hän kirjoitti ja ne on tosi hyviä, ainakaan oikeassa Jumalan Sanan valossa.

Kun siellä esitin kysymystä, siinä kysyin häneltä, voisiko hän koetella myös vielä pari juttua Sanalla hengen sävyssä ja toimimatta näön mukaan ja sanoa, olisiko ne vastenkohtaista Sanan opetuksen kanssa tai Sanan mukaista? Kun olen tavannut sellaista rukousta, se sanoi; 'Tule, Pyhä Henki'. Myös sitä toista rukousta, se sanoi; 'Lähetä Pyhä Henki!'. Tällainen julistus tilaisuuden kokouksessa, jossa sanomana tai kehoituksena on Pyhän Hengen vastaanottaminen.

Yleensä Sanan mukainen läsnäolo on ihan ok, koska Pyhä Henki ja Sana ovat keskenään eromattomia toisistaan, mutta sanoma tai kehoitus Pyhän Hengen vastaanottaminen tuntuu ohittavan Jumalan Sanaa.

No lainaan mieluummin hänen kirjoitusta, mitä hän vastasi minun kysymykseen. Hän kirjoitti näin:
----------------
Olen itsekin tällaisia kokouksia nähnyt. Pyhä Henki on jo lähetetty (vuodatettu) Shavuot-juhlan aikana ("helluntai"), siksi mitään "toista" vuodatusta tässä merkityksessä ei enää tule. 1960 luvulla katolinen kirkko rukoili "hengen-vuodatusta" ja sellainen tapahtuikin. Hedelmät tästä "vuodatuksesta" ovat itselleni epäraamatulliset, johon liittyy tuo 1990 luvun torontolaisuuskin.

Raamatussa sanotaan (kuten pelastettu itsekin sen tietää), että Pyhä Henki asuu hänessä; hän on Pyhän Hengen temppeli. Siksi en itse koskaan rukoile "tule-Pyhä-Henki", vaan rukoilen että saan vaeltaa Jumalan armosta Hengessä ja kasvaa uskon kuuliaisuudessa Jeesusta ja Jumalan Sanaa kohtaan. En etsi "ekstaattisia" kokemuksia, en "tulta" enkä "sähkövirtoja", vaan sydämessä tapahtuvaa Jumalan rakkauden kautta tapahtuvaa muutosta, oppia rakastamaan Jumalaa, ja pysyä Hänen käskyissään (kuten UT opettaa: rakkaus Jumalaan on, että pidämme Hänen käskynsä). Karismaattinen liike haluaa "voimaa" ja "ihmeitä", mutta tässä on eksynyt ottamaan vastaan jo valheen hengen, joka on toiminut ja toimii, vastoin Jumalan tahtoa.
--------------

Lainaan vielä pari hänen juttua. En itsekään ole kuullut siitä jutusta. Varmaan te kai jo tiedätte sen jutun? No kuitenkin nostan esille se juttu. Lainaan hänen kirjoitusta tänne
------------------------
Tätä "tuli" Hengen ilmoituksena, löytyy myös 1970 luvun karismaattisekumeenisen liikkeen keskeltä, jossa vaikutti Rooman kirkon pyrkimys johtaa kaikki muut kirkkokunnat paavin alaisuuteen. Vuonna 1990 tämä "tuli" käsite liittyi torontolaisuuden sisälle, jossa uuskarismaattinen liike jakoi "tulta" uskoville, ja manifestaatiot tästä "tulesta" olivat eläinäänet, ravistelu, viskominen, pakkoliikkeet, sekä polttava kuumuus, joka osin näkyi ihmisten yllä jo lähes tulkoon kipuna.

Kun siis koettelemme karismaattisen liikkeen toimintaa, joudun Jumalan Sanan valossa toteamaan, että siellä liikkuu saastainen henki joka tekee Jumalan luomistyön vastaisia manifestaatioita, sekä ohjaa kristittyjä vääränlaiseen ekumeniaan - jossa siis syrjäytetään Jumalan Sanan totuus, ja sen sijaan tuodaan vääränlainen rakkaus ja yhteys. Karismaattisen liikkeen ongelmat aina ovat olleet kokemuksellisuuden, ekstaasin ja fyysisen "jumalan-kokemisen" tavoitteleminen, johon on liitetty Hengellä täyttyminen.

Manifestaatiot kuitenkin ovat olleet Jumalan luomistyötä vastaan, mutta tämä ei ole ollut mikään ongelma, koska tärkeintä on "kokea" henki (millä tavalla tahansa), kuin pysyä Jumalan tahdossa ja Jumalan luomisjärjestyksessä. Kyseessä on siis "valhe-henki", sillä Pyhä Henki on Totuuden Henki, joka ei koskaan tee mitään vastoin Jumalan luomisjärjestystä, ja vastoin Jumalan tahtoa (johda esim. epäjumalanpalvontaan, jota Rooman kirkko edustaa mariologiansa kautta).
---------------------------

vielä toinen hänen juttu
---------------------------------------
Jo 1989 roomalaiskatoliset karismaattiset puhuivat "tulen lankeamisesta". Samainen Michael Scanlan myös 1977 julisti ekumeenista yhteyttä "hengen" kautta kaikkien kirkkokuntien välille, suhteessa Rooman kirkkoon. Jolla on korva se kuulkoon. Itse en voi olla tällaisessa toiminnassa mukana.

Image
----------------------------------------

Minä itse lisäsin uskonveljen kirjoituksiin muutamaa tyhjää väliriviä lukemisen helpottamiseksi, kun itselläni on lukihäiriö, sori.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Heinä 2018 19:33

*
No mitä voiteluun tulee, tarvitaanko voitelua palvelutehtäviin, kuten FB:ssa sanottiin minulle? Niin haluaisin kysyä, missä olisi Raamatun kohdat voitelun yhteydessä? Mitä käsien välitykseen tulee; löysin vain ne kohdat Raamatusta, mutta niissä ei ole mitään voiteluun selkeää viittausta. Haluaisin kysyä, tarvitaanko voitelua evankelistan tehtävään? Sen minulle sanoi yksi uskonveli.

Ap.t. 6:6 ja asettivat heidät apostolien eteen, ja nämä rukoilivat ja panivat kätensä heidän päällensä.
-------------------------------------------

Ap.t. 13:2 Ja heidän toimittaessaan palvelusta Herralle ja paastotessaan Pyhä Henki sanoi: "Erottakaa minulle Barnabas ja Saulus siihen työhön, johon minä olen heidät kutsunut."

3 Silloin he paastosivat ja rukoilivat ja panivat kätensä heidän päällensä ja laskivat heidät menemään.

4 Niin he Pyhän Hengen lähettäminä menivät Seleukiaan ja purjehtivat sieltä Kyproon.
----------------------------------------

Ap.t. 14:23 Ja kun he olivat valinneet heille vanhimmat jokaisessa seurakunnassa, niin he rukoillen ja paastoten jättivät heidät Herran haltuun, johon he nyt uskoivat.

24 Ja he kulkivat läpi Pisidian ja tulivat Pamfyliaan;

25 ja julistettuaan sanaa Pergessä he menivät Attaliaan.

26 Ja sieltä he purjehtivat Antiokiaan, josta he olivat lähteneet, annettuina Jumalan armon haltuun sitä työtä varten, jonka he nyt olivat suorittaneet.

27 Ja sinne saavuttuaan he kutsuivat seurakunnan koolle ja kertoivat, kuinka Jumala oli ollut heidän kanssansa ja tehnyt suuria ja kuinka hän oli avannut pakanoille uskon oven.
---------------------------------------

1Tim. 4:14 Älä laiminlyö armolahjaa, joka sinussa on ja joka sinulle annettiin profetian kautta, vanhinten pannessa kätensä sinun päällesi.

15 Harrasta näitä, elä näissä, että edistymisesi olisi kaikkien nähtävissä.

16 Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä; sillä jos sen teet, olet pelastava sekä itsesi että ne, jotka sinua kuulevat.
-------------------------------------------

Mitä voiteluun tulee, siellä FB:ssa toinen uskonveli sanoi, että voitelu on myös tavallista voidella oma ruumiinsa, virkistykseksi ja virvoitukseksi. Sitä minä vierastan ja otin selvää Raamatusta, mutten löytänyt yhtään Raamatusta. Miten voitelu toisen käsien välityksellä voisi virkistää ja virvoittaa meitä? Sitä samaa minäkin kuulin omalta seurakunnan pastorilta, joka puolusti sitä yhden illan kokousta, jossa olin itse mukana. Kerron kohta, mitä siellä tapahtui. Mistä käsite tulee, että voitelu virkistää ja virvoittaa toisen käsien välityksellä?

Mielipiteitä?

Voitelun juttu mietityttää. Raamatun mukaan kun me tulimme uskoon, siitä lähtien voitelu pysyy meissä. Se ei tarkoita, että meissä olisi tyhjä asuintemppeli. Meissä asuu Pyhä Henki, siksi ruumis on Pyhän Hengen temppeli. Kun Raamattu puhuu voitelusta, se varmaan tarkoittaa Pyhää Henkeä, joka on Totuuden Henki ja Hän yksin vie meidät totuuteen ja opettaa meille kaikki. Siinä Raamatun kohdassa puhutaan voitelun pysymisestä eli meissä pysyy se voitelu [1Joh. 2:20, 27].

1Joh. 2:20 Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.

1Joh. 2:27 Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

Pyhä Henki on sellainen, joka vie jokaista uskovaa Sanan yhteyteen kirkastamalla Sanaa, lihaksi tullutta Kristusta - asettumatta Sanan yläpuolelle ja ohittamatta Sanaa, joka on itse lihaksi tullut Kristus.

Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

Joh. 16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

Mitä palvelutehtävään tulee, Jumala itse yksin asettaa siihen tehtävään, sitä varten Hän varustaa niillä armoituksilla ja voitelee sitä tehtävää varten. Mielipiteitä?

No palaan siihen yhden illan kokouksen juttuun vielä. Noin pari vuotta sitten olin mukana yhden illan seurakunnankokouksessa. Teemana oli Israelin juttu, mutta puhuja oli suomalainen nainen. Kokouksen lopussa hän puhui ja siten lakkasi puhumasta ja sanoi kiiruusti, että tuntee voitelun tulevan alas ja pyysi meitä äkisti jonoon vastaanottamaan voitelua ja siinä hän hoppuili meitä ottamaan sitä voitelua ja juoksi alas lavasta ja kosketti ihmisiä. En itse mennyt jonoon. Jäin vain istumaan ja seurasin sitä tapahtumaa. He kaatuivat selälleen. :o :shock: Noustettuaan he kävelivät takaisin omalle penkille, eikä muutoksesta ollut merkkiäkään. :wtf: :? Tuli mieleen sana 'manifestaatio'. Siten varoitin siitä pastoria ja siten pastori selitti puolustamalla ja sanoi sen voitelun olevansa virkistykseksi ja virvoitukseksi omalle ruumiille, niin voimistuu. :shock: :?

Voisitko koetella Sanalla yhtä linkkiä hengen sävyssä ja toimimatta näön mukaan, olisiko se Sanan mukaista vai vastenkohtaista Sanan opetuksen kanssa?

https://www.imatranhelluntaiseurakunta.com/flaria/media/seurakuntaviesti/01-02-14/voitelu_palvelutehtaviin.pdf
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Juhani » 29. Heinä 2018 23:40

Kiitos Jumalalle viisasta sanoistasi ja Raamatunpaikoista Se oli kuin rukousvastaus minulle! :hearts:

1 Joh 2
26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
27 Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

Matt.24
4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

Hagg.2
11 "Näin sanoo Herra Sebaot: Pyydä papeilta opetusta ja sano:
12 Katso, mies kantaa pyhää lihaa vaatteensa liepeessä ja koskettaa liepeellänsä leipää tai keittoa, viiniä, öljyä tai muuta ruokaa, mitä hyvänsä; tuleeko se siitä pyhäksi?" Niin papit vastasivat ja sanoivat: "Ei".
13 Ja Haggai sanoi: "Jos joku, joka on kuolleesta saastunut, koskettaa jotakin näistä, tuleeko se saastaiseksi?" Niin papit vastasivat: "Tulee saastaiseksi".

Ei parane mennä ihan kaikkien käsien alle hakemaan mitään ”ylimääräistä” voitelua.
Juhani

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Heinä 2018 08:44

*
Kiitos, Juhani! :) No tuli muutama asia mieleeni ja alkoi vaivata ne asiat UT:n yhteydessä, missä ei näy. Te tiedätte, että uuden liiton järjestyksen mukaan kehottavat kirjoitukset eli kehotukset näkyvät ihan selvästi ja siksi Pyhä Henki piti huolen, että kehotukset tulee näkymään UT:ssa ajatellen uuden liiton järjestystä, jossa me elämme. Me kaikki tiedämme, että VT ilmoittaa asioista, joita UT vahvistaa. Se on päivänselvä juttu.

On uuden liiton aikana ne asiat, mitkä eivät ole UT:ssa vahvistettavaa omaksi pelastukseksi. Niin on riski tulla eksytyksi pois totuudesta käyttämällä väärää tukea VT:n irrottavien kohtien nojalla. Jos jokin asia menee yli kirjoituksen, se ei ole Jumalasta, Raamatussa sanotaan, "ei yli sen, mikä kirjoitettu on" [1Kor. 4:6].

Ei riitä irrottavat kohdat omaksi pelastukseksi, vaan siihen tarvitaan täydennystä eli Raamattu on kokonaisvaltainen täydentävä opetus - täydentää toisten täydentävien kohtien kanssa - soveltumalla jokaisen Sanan opetuksen kanssa - täydentävästi - jättämättä ollenkaan ristiriitaista opetusta. Siksi Pyhä Henki kirjoitutti ne kirjoitukset omaksi pelastukskesi. Pyhä Henki on sellainen, joka vie yhtäkään uskovaa joka kerta Sanan yhteyteen.

Te varmaan tiedätte jo, että Pyhän Hengen tehtävä on kirkastaa Kristusta. Niin Hän vie joka kerta Sanan yhteyteen kirkastamalla Sanaa, lihaksi tullutta Kristusta - asettumatta Sanan yläpuolelle ja ohittamatta Sanaa. Eli "ei yli sen mikä kirjoitettu on" [1Kor. 4:6].

Niin vasta tänään aamulla tajusin ja ihmettelin, miksi UT:ssa ei ole sellaisia kohtia, että Jumala itse voitelee valittua palvelijaa palvelutehtävään, johon Hän ensin asettaa ja varustaa armoituksilla. Jumalan voiteleminen ei mainittu. Vain mainittu kohta, jonka mukaan kehotetaan ottamaan vaarin kaitsijoista ja laumasta, johon Pyhä Henki on laittanut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaan [Apo 20:28]. Siinä ei mainittu se Jumalan voiteleminen.

Vai jäi minulta huomaamatta se UT:n kohta jossa mainitaan Jumalan voitelemisen?

Niin sen asian jälkeen aloin huolestua, kun muistin omia kokemuksiani. :? Ne kokemukset ovat Sanalla koeteltavia omaksi pelastuseksi. Itselläni on takana ne kokemukset, että kun olin yksin kotosalla, yhtäkkiä tunsin, miten suloisen lämmin sulava öljy tuli minun hiuksiini, ne valui hiuksistani alas hitaasti kasvoilleni ja tippui kasvoilleni ja kädelleni. UT:ssa ei ole sellainen kohta, mikä voisi vahvistaa omaksi pelastukseksi. Jäikö se UT:n kohta taas huomaamatta minulta? Vai manifestaatio? :?

Se löytyy vain Psalmista, mutta riskiriitaista huomata, että siinä puhuu veljeksistä [Ps. 133:2]. Minähän olen nainen. Pitäisikö huolestua ja hylätä ne kokemukset, joiden yhteydessa sain kokea muutama kerta ollessani kotosalla yksin? :? No Psalmin mukaan Jumala on voidellut minua enemmän, kuin osaveljet, se löytyy UT:sta. Riittääkö tämä vahvistus omaksi pelastukseksi? Mutta jälkeenpäin huomasin, että se kohta [Hepr. 1:9] puhuu Kristuksesta. Eli ei ole mitään vahvistavaa UT:sta omaksi pelastukseksi.

Hebr. 1:9 Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

Siten muistin Jumalan voitelemisen ja aloin huolestua. Täällä kerroin jo siitä ajat sitten, että ensin sain profeetallisen sanan ja siten kotosalla Jumala tuli voitelemaan minua. Se oli valtava kokemus, mutta missä UT:n kohta omaksi pelastukseksi voisi vahvistaa sen? :? Manifestaatio? :?

Mitä lopunajan eksytyksiin tulee; yleensä UT:sta löytyy ne vahvistavat kohdat omaksi pelastukseksi ja suojaverkoksi niiltä eksytyksiltä, niin olisiko mahdollista, että ne tapahtuneet ja henkilökohtaiset asiat voi olla oikeastaan Jumalasta, vaikka UT:sta ei löydy ne vahvistavat kohdat? :bible: Mielipiteitä? Mutta on riski tulla eksytyksi pois totuudesta, jollei saa jotain vahvistavaa kohtaa UT:sta. Jumalan voiteleminen UT:ssa ei mainita.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Heinä 2018 10:05

*
No vielä kirjoitan, että mietin ihmetellen VT:n mainittua tulta ja voitelua. Luulen, että ne on väärin tulkattu, mitä ei UT:sta löydy noudatettavaksi uuden liiton järjestyksen mukaan tehtävien yhteydessä. Luulen, että tuli ja voitelu tarkoittaa itse Voideltua.

Jeesus on UT:n mukaan ainoa Voideltu.

Luuk. 4:18 "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,

Ap.t. 10:38 te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.

No haluaisin ilmoittaa, että taidan hylätä pois ne kokemukset siis iloöljystä ja Jumalan voitelemisesta minun kohdalla, koska en löytänyt vahvistavaa UT:sta niille. :bible:
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu