Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 17. Syys 2015 18:40

Olin tänään Oulussa ja päivällä jäi muutama tunti vapaata aikaa. Rukoillessani Herra näytti yhden puiston mihin pitäisi mennä. Matkalla sinne kyselin tarkemmin mitä siellä, ja kerrottiin että tapaan nuoren naisen jolla on hiukset kiinni, tällaiset tuntomerkit Herra antoi. Istuin sitten penkille jonka olin nähnyt, ja aloin kiittelemään ja odottamaan. Noin 10 minuutin kuluttua luokseni tulee nuori nainen, hiukset kiinni, ja kysyy että anteeksi mutta olenko hänen tinder-mätsi? Sanoin että en, ja hän kertoi sitten että hänen oli tarkoitus tavata joku mies just siinä puistossa just siihen aikaan, ja tää mies oli vielä ollut mun näköinen!! Mutta sitä miestä ei näkynyt, vaan sensijaan Herra lähetti mut häntä sinne odottamaan!! Ihan sekopäistä :) Kerroin sit miksi olin siellä, ja hän oli ihan ihmeissään. Hänellä oli vaan joitain minuutteja aikaa, joten rukoilin hänen puolesta ja siinä rukouksessa tuli kerrottua samalla evankeliumi ja kutsu Jeesuksen luokse. Ihmeellisiä kohtaamisia Isä järjestää!

Sen jälkeen menin rantaan soittamaan kitaraa ja laulamaan ylistystä. Koin että Pyhä Henki oli tosi voimallisesti läsnä. Sitten siihen tuli kaks ulkomaista miestä ja jäivät mun viereen istumaan leveästi hymyillen. Lopetin laulun jälkeen soittamisen ja kysyin vointia, mutta he sanoivat että jatka soittamista sitten he kuvasivat videolle ylistystä ja olivat tosi autuaan näköisiä siinä :) parin biisin jälkeen aloin juttelemaan heidän kanssa ja he kertoivat tulleensa Suomeen kaksi päivää sitten Irakista. Heidän perheensä jäivät vielä sinne. Toinen miehistä näytti mulle turvapaikkahakemuksen. Kerroin sitten heille että uskon Jeesukseen ja olen täällä ylistämässä Jumalaa. Lopuksi sanoin, että rukoilen heidän ja heidän perheidensä puolesta, ja he olivat aidosti tosi kiitollisen ja kosketetun oloisia. Oli ihan mahtava ja Pyhä hetki. Kiitos Jeesus, pelasta nää miehet ja heidän perheensä! Lisää tällaisia kohtaamisia ja johdatusta, kaikille uskoville! Aamen... :)
hrmn2

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 17. Syys 2015 21:55

Taas ihania todistuksia. :thumbup:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja paa » 19. Syys 2015 21:26

Herman, kauanko olet ollut uskossa? Sinulla on yhdessä päivässä enemmän tilaisuuksia puhua ventovieraille Herrasta kuin minulla koko vaellukseni aikana! Kehottaako Jumala sinua menemään juuri näiden tiettyjen ihmisten luo vai oletko vain niin rohkea, että turhia kursailematta lähestyt ihmisiä?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 20. Syys 2015 22:51

paa kirjoitti:Herman, kauanko olet ollut uskossa? Sinulla on yhdessä päivässä enemmän tilaisuuksia puhua ventovieraille Herrasta kuin minulla koko vaellukseni aikana! Kehottaako Jumala sinua menemään juuri näiden tiettyjen ihmisten luo vai oletko vain niin rohkea, että turhia kursailematta lähestyt ihmisiä?

Tulin uskoon 11 vuotta sitten, ja olen perusluonteeltani introvertti eikä tuntemattomien lähestyminen ole minulle luontaista. Uskoontulon jälkeen odotin pitkään, että muuttuisin erilaiseksi, mutta sitä ei koskaan tapahtunut sen kautta että vain odotin. Jossain vaiheessa minulle kirkastui, että Jeesus KÄSKI meitä elämään Hänen todistajinaan. Ja ymmärsin, ettei minun oma luonteeni voi olla selitys sille, miksi en tottele Hänen käskyään.

Mutta onneksi käskyyn liittyy myös lupaus, ja sain sitten huomata että kun vain alkaa tottelemaan Jeesuksen käskyä, niin niissä tilanteissa Pyhä Henki tulee ihmeellisesti avuksi, niin että ventovieraillekin puhuminen on helppoa ja vaivatonta. Lähestyminen on toki vieläkin usein aika vaikeaa, mutta kyllä sekin pikkuhiljaa helpottaa.

Lähestyn oikeastaan aina vain sellaisia ihmisiä, jotka Jumala tavalla tai toisella osoittaa. Se voi tulla sisäisen tunteen kautta, tai rukouksessa näkemäni kuvan, tai sitten kuulen Jumalan puhuvan. Jumalan ääni on (ainakin minun kokemukseni mukaan) tavallaan kuin oma ajatukseni, mutta kuitenkin erilainen. Sitä on vähän vaikea selittää.
hrmn2

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 20. Syys 2015 22:54

kenties kuin hiljainen rauhallinen puhe ,joka nousee ylös sydänalasta ja on aina totta.

Silloin se on taottava ku rauta on kuuma ...sanoi muinoinen seppä.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja tanu » 20. Syys 2015 23:27

Jos Herra ei johdata etsikkoajassa olevan ihmisen/ihmisten luo, niin eikö silloin ole turhaa julistaa evankeliumia?
Tyyliin "helmiä sioille". Kun itseäni muistelen ennen uskoontuloa, niin en olisi ottanut vastaan mitään uskovien juttuja, ennen kuin
olin etsikkoajassa.
Toisaalta jos julistaa kaikille vastaantulijoille, niin varmaan joukossa on myös niitä jotka ottavat vastaan. Tai kylvö tuottaa satoa
joskus tulevaisuudessa, kun tulee etsikkoaika ja sanat muistuu mieleen.

Tuntuu että voisin itse vaikka alkaa liimailemaan/nitomaan/teippaamaan sellaisia "Jeesus tulee, oletko valmis"-julisteita
teiden varsille. Kai se lain mukaan on sallittua? Mistähän niitä saisi tilattua?
Tai olisiko parempi teskti esim. "Missä sinä vietät ikuisuutesi? Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut" tai
joku vastaava?
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 21. Syys 2015 17:15

Esim kesäpäita Jossa on selvästi teksti ....Jeesus on ainoa Tie Taivaaseen .................yms hyvää tekstiä ..tai sellainen teksti ,että ...Jos sinulla on kysymys Jeesukseen liittyen niin kysy ...vastaan sinulle ja olen sinua varten.

Olis meinaa aina päällä ;) oikea menopaita päällä.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 21. Syys 2015 17:22

tanu kirjoitti:Jos Herra ei johdata etsikkoajassa olevan ihmisen/ihmisten luo, niin eikö silloin ole turhaa julistaa evankeliumia?
Tyyliin "helmiä sioille". Kun itseäni muistelen ennen uskoontuloa, niin en olisi ottanut vastaan mitään uskovien juttuja, ennen kuin
olin etsikkoajassa.
Toisaalta jos julistaa kaikille vastaantulijoille, niin varmaan joukossa on myös niitä jotka ottavat vastaan. Tai kylvö tuottaa satoa

Uskon, että Jeesuksesta todistamisen on tapahduttava Pyhän Hengen johdatuksessa. Silloin se menee aina oikeaan osoitteeseen oikeaan aikaan. Mutta uskon myös, että Pyhä Henki voi ja haluaa johdattaa meitä koko ajan. Ongelma on enemmänkin siinä, että me ei olla yhtä halukkaita antamaan itseämme eläväksi uhriksi, antamaan elämämme ja itsemme Jumalan käyttöön. Mitä enemmän antaudumme ja pyhitymme, sitä enemmän voimme olla Pyhän Hengen johdatuksessa.

tanu kirjoitti:Tuntuu että voisin itse vaikka alkaa liimailemaan/nitomaan/teippaamaan sellaisia "Jeesus tulee, oletko valmis"-julisteita teiden varsille. Kai se lain mukaan on sallittua?

Lain mukaan julisteiden ja ilmoitusten luvaton kiinnittäminen ei ole sallittua, se rinnastetaan töhrimiseen.
hrmn2

ViestiKirjoittaja tanu » 21. Syys 2015 19:14

Mr Kerimäki kirjoitti:Esim kesäpäita Jossa on selvästi teksti ....Jeesus on ainoa Tie Taivaaseen .................yms hyvää tekstiä ..tai sellainen teksti ,että ...Jos sinulla on kysymys Jeesukseen liittyen niin kysy ...vastaan sinulle ja olen sinua varten.

Olis meinaa aina päällä ;) oikea menopaita päällä.

Tuollaisen tekstin sisältämä paita olisi kyllä hyvä! :)
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja tanu » 21. Syys 2015 19:17

hrmn2 kirjoitti:
tanu kirjoitti:Jos Herra ei johdata etsikkoajassa olevan ihmisen/ihmisten luo, niin eikö silloin ole turhaa julistaa evankeliumia?
olin etsikkoajassa.

Uskon, että Jeesuksesta todistamisen on tapahduttava Pyhän Hengen johdatuksessa. Silloin se menee aina oikeaan osoitteeseen oikeaan aikaan. Mutta uskon myös, että Pyhä Henki voi ja haluaa johdattaa meitä koko ajan. Ongelma on enemmänkin siinä, että me ei olla yhtä halukkaita antamaan itseämme eläväksi uhriksi, antamaan elämämme ja itsemme Jumalan käyttöön. Mitä enemmän antaudumme ja pyhitymme, sitä enemmän voimme olla Pyhän Hengen johdatuksessa.

tanu kirjoitti:Tuntuu että voisin itse vaikka alkaa liimailemaan/nitomaan/teippaamaan sellaisia "Jeesus tulee, oletko valmis"-julisteita teiden varsille. Kai se lain mukaan on sallittua?

Lain mukaan julisteiden ja ilmoitusten luvaton kiinnittäminen ei ole sallittua, se rinnastetaan töhrimiseen.

Kiitos vastauksesta Herman.
tanu

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu