Oletko

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Oletko

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Touko 2013 18:19

Toivottavasti ei tullut paasauksena, en tarkoittanut ilkeytenä Lillille, jos jäi jotenkin sellainen tunne asiasta. Tahdon itselleni tämän asian enemmänkin selväksi tehdä. Tarvitseeko minun siis anoa, erikseen Pyhän Hengen armolahjoja ja kielillä puhumista ja onko sellainen Pyhän Hengen täyttyminen erikseen kyseisessä tilanteessa raamatun mukaista. Ja jos se on raamatunmukaista, sitten sitä täytyy anoa, koska miksipä en tahtoisi palvella armolahjoilla Jumalaa ja rakentua Jumalan yhteydessä kielillä puhuen.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Touko 2013 18:27

Jos siis odotan väärällä tavoin uskoen, että armolahjat tulisivat jotenkin erityisen Pyhän Hengen "ilmentymän" kautta esim. kättepäällepanon kautta, silloin minun on muutettava ajatusmalliani ja uskottava että minulla on armolahjat ja kielet, jotka vain alkavat ilmentymään...
lonelyrider

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Touko 2013 18:34

Mr Kerimäki kirjoitti:Olen kyllä nähnyt ne tuliset kielet ja sain jopa tutkailla niiden olomuotoa ,mutta ne olivat eri tilanteessa koskien aivan eri asiaa.

Mielenkiintoista lukea sinun omaa kokemuksen juttua. Minäkin olen nähnyt kerran tulisen kielen. Minä vain seisoin ja tuijoitin ihmetellen sitä tulista kieltä.

Haluaisitko vielä hieman tarkentaa, mitä tarkoitat että ne olivat eri tilanteessa koskien eri asiaa?

PS. Jos viitsit, (ei pakko) laita joka neljäs tai viides tyhjä välirivi niin se helpottaa lukemista sillä minulla on lievä lukihäiriö. Ilman sitä voin vetää hiirellä tummaksi ja se(kin) helpottaa lukemiseni myös.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Touko 2013 18:39

Ja sori, jos jotenkin kärkkäästi vastasin, sitä varmasti teinkin, joskus vaan jotenkin alkaa jo ihteäkin ahristamaan, kun tuntuu, että tulee sellainen olo, että yritän selittää mitä haluan sanoa ja sitten koen että tulee vastauksia, jotka on ikäänkuin sen asian vierestä ja haluaisin saada vastauksen sellaiseen asian ytimeen, joka itseäni mietityttää ja en saa vastausta siihen.

Tietenkin tämä vaatisi lähinnä sitä raamatun opiskelua ihan itsenäisesti ja ymmärtämistä, mutta voisihan uskovista olla vähän lisäapua kysymyksiin joihin yrittää ottaa selkoa.

Ja ennen pelkäsin armolahjoja ja kaikkea ilmentymistä, nämä asiat ovat suuri harppaus minulle uskonelämässä että etsin armolahjoja joilla saisin palvella ja jopa kielillä puhumista. Jokainen joka minut täälläkin tuntee, tietää, miten olen ollut näiden asioiden kanssa aivan solmussa ja kuinka olen ollut haavoitettu. Uskon että tämän asian alullepanija on Jumala, että ylipäätänsä haluan armolahjoja.. ja vastaushan löytyy kyllä, mutta tällaista tämä on välillä, että kyselen ja mietin ja yritän tuoda tännekin näitä mietteitäni...
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Touko 2013 18:46

ps. vielä jos taon kun rauta on kuumaa... tietenkin voi olla mahdollista, etten itse ymmärrä, mitä muut yrittävät minulle tolkuttaa tässä ja olen jäänyt johonkin ympyrään hokemaan jotain, joka ei aukene, kun ei ymmärrä vaan.

Tunnen kyllä lähinnä ihteni lähinnä taas tyhmäksi tämän asian kanssa(ja sitähän ihminen on hengellisten totuuksien kanssa), aivan kuin olisi ihan umpisolmussa, jätänkö asian sikseen ja odottaisin vain että Jumala selventää aikoinaan... vai yrittäisinkö mennä läpi harmaan kiven ja kannon ja puskisin vaan läpi tätä asiaa ja Jumala aukaisisi tämänkin ymmärrykseeni. Huoh. :roll:
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Masa » 02. Touko 2013 20:26

Onko kielillä puhuminen Pyhällä Hengellä täyttymisen "mittari" ? tosin sanoen jos et puhu kielillä et ole täyttynyt Pyhällä Hengellä - vai onko niin että kielillä puhuminen on vain yksi armolahjoista?
Masa

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 02. Touko 2013 20:28

vaisuliini ,,,minun on tunnustettava ,että olen ihan käsi tämän tietokoneen ja kirjoittamisen kanssa ,,,kun painan lähetä nappia niin täytyy melkein taivaalle katsoa ,etten tullu vahingossa syöttäneeksi jonkun mannerten välisen ohjuksen laukaisu koodia ja se tuolla taivaalla menee ja matalalla.....Siis n v 2000 erosin edellisestä (ateisti) vaimostani ja hän oli ero aikaan aivan sekaisin ja yritti jopa tappaa minut ja sitte taistelu oli kovaa henkivalloissa.Siis en halua oikein ajatella asiaa,mutta silloin ajattelin että alanpa uuden suhteen ,mutta silloin tapahtui näky (en tiedä oliko se näky vai näinkö Hengessä) en oikein osaa sanoa.Tapahtui niin ,että oli huone ja huoneen vasemmasta ylänurkasta alkoi lähes ketjussa kuin lumihiutaleet putoamaan ,kuin tulisia v mallisia kieliä .Jokainen oli erillään toimiva ,mutta kun sain katsoa läheltä yksittäistä tällaista v mallista kieltä ,niin se alkoi kuin elämään tai se liikkui kuin jalat olisi ollut ,mutta kuitenkaan jalkoja ei ollut vaan v jotenkin väristen liikkui ja kuin muutti muotoaan liikkuessaan ,mutta silti pysyi v mallisena.(Voi ihme ku on vaikea selittää).Sitten v reunoissa oli kuin sahalaidan tapainen kun läheltä katsoi.Nämä kielet toivat eteeni kirjan ja käsi ilmestyi kyynärpäätä myöten ja kirja avattiin.Käsi kirjoitti aaltoviivoilla 3nimeä nopeasti kirjaan.Sitten nopealla liikkeellä käsi veti viivat näiden 3 nimen yli.Mietin ihmeissäni mitä tämä tarkoittaa ja sitten tuli vaan tällainen ajatus ,että nuo kolme ihmistä joiden nimet vedettiin yli kuolisi väärän valinnan ja ex mustasukkaisuuden takia .Ja minä olisin yksi noista 3 henkilöstä.No tämä alkava uusi ystäväni halusi tutustua paremmin ,mutta kerroin suoraan hänelle näkyni ja hän ymmärsi myös ,että on parempi olla vaan ystäviä eikä sen enempää.Uskon ,että olen hengissä vain sen takia ku Herra Taivaan auttoi ,muuten omassa nuoruuden lihassa olisin mennyt harhaan ja olisin kuollut,,en omasta syystä vaan toisen ihmisen mustasukkaisuudesta.....Olen kyllä harkinnu kirjoittaa kuvitetun kirjan näistä kaikista ,mutta ne mannerten väliset ohjukset pitää muistaa :)
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 02. Touko 2013 20:41

voi Jumalalle puhua suoraan asiasta LR ,mutta se jäkittäminen ja lahjojen väkisin saaminen niin luulen ,että se kaava ei toimi .Eikä pidä mennä paniikkiin tai muuta vastaavaa vaan antaa Pyhän Hengen vapaasti virrata ja ole sinä se joka kuuntelee ja on kyydissä olija eikä päinvastoin.Kielillä puhuminen on minusta mennyt hieman yli pipon Suomessa ja siitä on tullut joku uskon mittari ,,,voiko enempää metsään mennä.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Touko 2013 20:46

Mr Kerimäki kirjoitti:vaisuliini ,,,minun on tunnustettava ,että olen ihan käsi tämän tietokoneen ja kirjoittamisen kanssa ,,,kun painan lähetä nappia niin täytyy melkein taivaalle katsoa ,etten tullu vahingossa syöttäneeksi jonkun mannerten välisen ohjuksen laukaisu koodia ja se tuolla taivaalla menee ja matalalla.....Siis n v 2000 erosin edellisestä (ateisti) vaimostani ja hän oli ero aikaan aivan sekaisin ja yritti jopa tappaa minut ja sitte taistelu oli kovaa henkivalloissa.Siis en halua oikein ajatella asiaa,mutta silloin ajattelin että alanpa uuden suhteen ,mutta silloin tapahtui näky (en tiedä oliko se näky vai näinkö Hengessä) en oikein osaa sanoa.Tapahtui niin ,että oli huone ja huoneen vasemmasta ylänurkasta alkoi lähes ketjussa kuin lumihiutaleet putoamaan ,kuin tulisia v mallisia kieliä .Jokainen oli erillään toimiva ,mutta kun sain katsoa läheltä yksittäistä tällaista v mallista kieltä ,niin se alkoi kuin elämään tai se liikkui kuin jalat olisi ollut ,mutta kuitenkaan jalkoja ei ollut vaan v jotenkin väristen liikkui ja kuin muutti muotoaan liikkuessaan ,mutta silti pysyi v mallisena.(Voi ihme ku on vaikea selittää).Sitten v reunoissa oli kuin sahalaidan tapainen kun läheltä katsoi.Nämä kielet toivat eteeni kirjan ja käsi ilmestyi kyynärpäätä myöten ja kirja avattiin.Käsi kirjoitti aaltoviivoilla 3nimeä nopeasti kirjaan.Sitten nopealla liikkeellä käsi veti viivat näiden 3 nimen yli.Mietin ihmeissäni mitä tämä tarkoittaa ja sitten tuli vaan tällainen ajatus ,että nuo kolme ihmistä joiden nimet vedettiin yli kuolisi väärän valinnan ja ex mustasukkaisuuden takia .Ja minä olisin yksi noista 3 henkilöstä.No tämä alkava uusi ystäväni halusi tutustua paremmin ,mutta kerroin suoraan hänelle näkyni ja hän ymmärsi myös ,että on parempi olla vaan ystäviä eikä sen enempää.Uskon ,että olen hengissä vain sen takia ku Herra Taivaan auttoi ,muuten omassa nuoruuden lihassa olisin mennyt harhaan ja olisin kuollut,,en omasta syystä vaan toisen ihmisen mustasukkaisuudesta.....Olen kyllä harkinnu kirjoittaa kuvitetun kirjan näistä kaikista ,mutta ne mannerten väliset ohjukset pitää muistaa :)

Mielenkiintoista! :) Minun näkemäni tulinen kieli oli erilainen kuin maallinen liekki. Liekin muoto oli pulleahko ja se seisoi vähäksi aikaa makuuhuoneen kulmassa koskematta mitään mihinkään. Ja siten se katosi. :shock:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Touko 2013 20:51

Masa kirjoitti:Onko kielillä puhuminen Pyhällä Hengellä täyttymisen "mittari" ? tosin sanoen jos et puhu kielillä et ole täyttynyt Pyhällä Hengellä - vai onko niin että kielillä puhuminen on vain yksi armolahjoista?

Yhteyttä Jumalan kanssa, rakennukseksi, näinhän raamatussa sanotaan. Eikö rakentuminen ole hyvästä meille?
lonelyrider

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu