Kirjoittaja toni t » 26. Helmi 2013 18:04
Pirkko Jalovaara toimii mielestäni epäraamatullisesti sillä hänen opetuksien mukaan uskovissakin voisi olla riivaajia jotka sitten aiheuttavat sairauksia jne.. Jalovaara rukoilee myös uskovista riivaajia pois. Jalovaaran kokouksissa kirkoissa on varmasti myös oikeasti uudestisyntyneitäkin ihmisiä joista sitten rukoillaan riivaajia pois. Varmasti suurin osa niistä jotka tulevat Jalovaaran rukoiltavaksi tunnustavat uskovansa Jeesukseen ja Jalovaara sanoo että heidän sairaudet johtuvat heissä olevista riivaajista. Tällainen on epäraamatullista. Vaikka ihmiset jotka sanovat uskovansa Jeesukseen eivät oikeasti uskoisikaan Raamatun mukaan niin kuitenkin Jalovaaran oppien mukaan uskovienkin sairaudet voivat johtua riivaajista ja siksi Jalovaara on kirkoissa rukoilemassa riivaajia ulos.
Matt.10:7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle.'
10:8 Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
Mark.16:15. Ja Jeesus sanoi heille: menkäät kaikkeen maailmaan, ja saarnatkaat evankeliumia kaikille luoduille.
16. Joka uskoo ja kastetaan, se tulee autuaaksi; mutta joka ei usko, se kadotetaan.
17. Mutta nämät ovat ne merkit, jotka niitä seuraavat, jotka uskovat: minun nimeni kautta pitää heidän perkeleet ajaman ulos, uusilla kielillä puhuman,
18. Kärmeet ajaman pois, ja jos he jotakin myrkkyä juovat, niin ei heille mitään vahingoita; sairasten päälle pitää heidän kätensä paneman, ja ne paranevat.
19. Ja Herra, sitte kuin hän oli heille puhunut, otettiin ylös taivaasen ja istui Jumalan oikialle kädelle.
20. Mutta he menivät ja saarnasivat joka paikassa, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan seuraavaisten merkkien kautta.
Apt.26:15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
26:16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
26:17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
Riivaajien ulos ajaminen on yhdistetty evankeliumin julistamiseen. Evankeliumia julistetaan uskottomille ihmisille jotta he voisivat kääntyä pimeydestä valkeuteen saatanan vallasta Jumalan tykö uskosta Herraan Jeesukseen. Riivaajat voivat asua vain ihmisessä joka on saatanan vallassa. Evankeliumin kuuleminen uskossa pelastaa ihmisen ja siksi riivaajien ulos ajaminenkin on yhdistetty evankeliumin julistamiseen. Jeesus pelastaa saatanan vallassa olevat ihmiset sanansa kautta ja vahvistaa sanansa niin että Hänen nimessään Hänen opetuslapsensa voivat ajaa riivaajat ulos ihmisistä. Evankeliumin julistamisen tarkoitus on pelastaa saatanan vallassa olevia lähimmäisiä ja siksi Jeesus vahvistaa sanansa myöskin konkreettisesti ajamalla riivaajat ulos ja parantamalla sairaita niistä saatanan vallassa olevista ihmisistä joille pelastuksen ilosanomaa julistetaan.
1.Kor.3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
3:17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.
Joh.14:23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
Mark.3:27 Eihän kukaan voi tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaraansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää; vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa.
Raamatun mukaan Jeesukseen uskova ihminen on uuden liiton Jumalan temppeli jossa Isä ja Poika asuvat Pyhän Hengen kautta. Herran Jeesuksen opetuslapsi on siis Jumalan talo (temppeli) uudessa liitossa eikä saatana voi tunkeutua uskovaan ellei hän ensin sido sitä joka talossa asuu. Jotta saatana voisi tulla uskovaan hänen täytyisi sitoa Isä ja Poika. Se on mahdotonta sillä Herra Jumalaa ei kukaan voi sitoa. Jeesuksen opetuslapsessa ei siis voi asua riivaajia ja näin uskovien sairaudet eivät voi olla riivaajien aikaansaamia.
Jalovaara kuitenkin opettaa toisin ja sanoo että uskovissakin olevat sairaudet voivat olla riivaajista johtuvia. Tämä on epäraamatullista.
Jaak.5:14 Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
5:15 Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.
Seurakunnassa ei sairauksia paranneta riivaajia ulos ajamalla sillä uskovissa ei voi olla riivaajia vaan seurakunnassa tulee rukoilla Herran Jeesuksen nimessä Jumalan armoa ja parannusta sairauksiin ja seurakunnan vanhimpien tulisi voidella öljyllä sairasta Herran Jeesuksen nimessä.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!