Muslimien jihad maahanmuutto

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 19. Elo 2017 21:45

Aamu-Usva kirjoitti:Yksi pakolaisena Suomeen aikanaan tullut ystäväni tuli eilen suoraan töistä iltavuorosta meille ja sanoi, että häntä pelottaa ihan hirveästi. Hän on sairaalassa töissä ja näki tilanteen siellä, jossa tietenkin pistettiin kaikki rattaat käyntiin. Hän ja moni muu pelkää, koska on nähnyt islamistien teot kerran omassa maassaan ja lähtenyt niitä pakoon tänne. Me suomalaiset emme välttämättä osaa samalla tavalla pelätä.

Ja olen ehdottomasti myös sitä mieltä, että kiintiöpakolaiset leireiltä ovat kaikkein eniten vailla turvapaikkaa. Eihän sellaisiin oloihin voi jättää ihmisiä vuosikausiksi. Leiriltä tämä ystävänikin pääsi Suomeen lastensa kanssa yksinhuoltajaäitinä. Hänen kohdallaan kaikki sujuikin sitten alusta alkaen hyvin, koska täällä päässä oltiin etukäteen varauduttu ottamaan vastaan.

Tämmöisiä ystäväsi kaltaisia turvapaikanhakijoita ottaisin lisää Suomeen.

Ei ole mitään ongelmia itselläni vaan rehellisesti jonotettu ja kouluttauduttu tärkeälle alalle ja kieltäkin ilmeisesti osaa. saa tänne tulla nuoriakin sekä miehiäkin, jos tulevat pakolaisleiriltä kiilaamatta ja alkavat maantavoille, ei mitään ongelmia.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 19. Elo 2017 21:55

Minulla jotenkin särähtää korvaan tuollainen "tänne saa/ei saa tulla sellainen ja sellainen ihminen" ajattelu. Millä oikeudella minä voisin sanoa, kuka saa tai ei saa liikkua johonkin tämän maapallon päällä? Vain siksikö, kun olen itse sattunut syntymään tähän maapallon kohtaan? En itse koe että se antaisi minulle siihen oikeutta.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 19. Elo 2017 22:06

Demokratia (joka ei ole mitenkään erityisen jumalallista, ehkäpä jopa päinvastoin) on saanut monet ihmiset kuvittelemaan, että pystyisimme tai meidän asiamme olisi osallistua esivallan toimintaan. En näe Raamatussa tällaista ajatusta, enkä usko että se on tehtävämme ja tarkoituksemme.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja george » 19. Elo 2017 22:14

Peace In Rest kirjoitti:Minulla jotenkin särähtää korvaan tuollainen "tänne saa/ei saa tulla sellainen ja sellainen ihminen" ajattelu. Millä oikeudella minä voisin sanoa, kuka saa tai ei saa liikkua johonkin tämän maapallon päällä? Vain siksikö, kun olen itse sattunut syntymään tähän maapallon kohtaan? En itse koe että se antaisi minulle siihen oikeutta.

Kansallisvaltio luotiin ratkaisuksi monikulttuuriselle kaaokselle. Väestönsiirrot aiheuttavat suurta yhteiskunnallista epävakautta. Tämän pitäisi olla jo hyvin selvää tässä vaiheessa.
george

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 19. Elo 2017 22:19

george kirjoitti:
Peace In Rest kirjoitti:Minulla jotenkin särähtää korvaan tuollainen "tänne saa/ei saa tulla sellainen ja sellainen ihminen" ajattelu. Millä oikeudella minä voisin sanoa, kuka saa tai ei saa liikkua johonkin tämän maapallon päällä? Vain siksikö, kun olen itse sattunut syntymään tähän maapallon kohtaan? En itse koe että se antaisi minulle siihen oikeutta.

Kansallisvaltio luotiin ratkaisuksi monikulttuuriselle kaaokselle. Väestönsiirrot aiheuttavat suurta yhteiskunnallista epävakautta. Tämän pitäisi olla jo hyvin selvää tässä vaiheessa.

Se on ehkä selvää, mutta en ymmärrä miten se liittyy siihen onko minulla oikeus kontrolloida toisen ihmisen liikkumista. En itse koe minulla olevan sellaista oikeutta. Esivallalla on sellainen oikeus. Ja minulla ei myöskään ole oikeutta kritisoida esivaltaa. Minulla on oikeus rukoilla esivallan puolesta.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 19. Elo 2017 22:37

Peace In Rest kirjoitti:
george kirjoitti:

Se on ehkä selvää, mutta en ymmärrä miten se liittyy siihen onko minulla oikeus kontrolloida toisen ihmisen liikkumista. En itse koe minulla olevan sellaista oikeutta. Esivallalla on sellainen oikeus. Ja minulla ei myöskään ole oikeutta kritisoida esivaltaa. Minulla on oikeus rukoilla esivallan puolesta.

Miksi ihmeessä sinulla ei olisi oikeutta kritisoida mitä lystäät? Eihän täällä missään pohjois Koreassa asuta?

Jumala näki hyväksi säätää kielet ja asumisen rajat kansoille, näin on hyvä kuten Jumala määräsi.

Sillä oikeutuksella kun Jumala on elämään minut täällä Suomessa luonut katson että rakennan tätä maata työlläni (veroja maksan) ja vaikutan sen asioihin siinä mittakaavassa jossa voin/haluan/jaksan. Suomenvaltio on pyytänyt että vaikuttaisin asioihin ja tykkää kun äänestän, kansalainen saa sanoa mielipiteensä Suomessa .

5. Moos. 32:8

Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille, kun hän erotteli ihmisten lapset, silloin hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan.

Ap. t. 17:26

Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,

Millä oikeudella sinulla on mielestäsi oikeus päättää sitten kuka sinun omaan asuntoosi astelee ja tulee? Onko sinulla mielestäsi oikeus siihen päätökseen?
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 19. Elo 2017 22:39

Tarkennan sen verran, että toki voin ilmaista mitä Raamattu sanoo, ja todeta esivallan tekevän nähdäkseni sitä vastaan jos niin selkeästi on. Mutta sellaisten päätösten ja linjausten tekeminen, joka ei ole täysin selkeää ja yksiselitteistä, eli jossain määrin tulkinnanvaraista, en koe että minun tulisi sekaantua kun en sellaista valtaa ja vastuuta ole osakseni saanut. Pakolaiskysymys on tällainen, sillä suurin osa tässäkin keskustelussa näyttävät olevan sitä mieltä että pakolaisten vastaanottaminen jollain ehdoilla on hyväksyttävää ja mahdollisesti Jumalan mielen mukaistakin.

Kritiikin suhteen olen yleisesti ottaen myös sitä mieltä, että selän takana (tai nettifoorumilla) ei ole kovin rakentavaa kritisoida toisia. Suoraan henkilökohtaisesti on hyödyllisempää.

Mikko ehdit tässä välissä kysyä, miksi minulla ei olisi oikeutta kritisoida ketä haluan, vedoten siihen että ei asuta pohjois-koreassa (ts totalitaarisessa yhteiskunnassa). Tarkoitin siis, että en koe minulla olevan Jumalan edessä sitä oikeutta.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 19. Elo 2017 22:42

Kysyit Mikko myös, millä oikeudella voin päättää kuka kotiini tulee ja kuka ei. Tällaisen oikeuden minulle suo esivalta. Eikä ole Jumalan tahtoa vastaan alistua esivallan säätämykseen tämän asian suhteen, toisin kuin se että alkaisin sekaantumaan esivallan tehtäviin.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 19. Elo 2017 22:46

Peace In Rest kirjoitti:Tarkennan sen verran, että toki voin ilmaista mitä Raamattu sanoo, ja todeta esivallan tekevän nähdäkseni sitä vastaan jos niin selkeästi on. Mutta sellaisten päätösten ja linjausten tekeminen, joka ei ole täysin selkeää ja yksiselitteistä, eli jossain määrin tulkinnanvaraista, en koe että minun tulisi sekaantua kun en sellaista valtaa ja vastuuta ole osakseni saanut. Pakolaiskysymys on tällainen, sillä suurin osa tässäkin keskustelussa näyttävät olevan sitä mieltä että pakolaisten vastaanottaminen jollain ehdoilla on hyväksyttävää ja mahdollisesti Jumalan mielen mukaistakin.

Kritiikin suhteen olen yleisesti ottaen myös sitä mieltä, että selän takana (tai nettifoorumilla) ei ole kovin rakentavaa kritisoida toisia. Suoraan henkilökohtaisesti on hyödyllisempää.

Mikko ehdit tässä välissä kysyä, miksi minulla ei olisi oikeutta kritisoida ketä haluan, vedoten siihen että ei asuta pohjois-koreassa (ts totalitaarisessa yhteiskunnassa). Tarkoitin siis, että en koe minulla olevan Jumalan edessä sitä oikeutta.

Sitten sinun vain tulee pidättäytyä semmoisesta jonka koet olevan väärin. Niin minäkin koittaisin tehdä jos niin kokisin.

Itse näen että valtaapitävät tekevät monessa kansaakohtaan vääryyttä ja valhetta esimerkiksi kun ei kunnioiteta Schengen sopimusta vaikka luvattiin (allekirjoitus/suostumus) kunnioittaa sitä sopimusta, se on vääryys ja valheellista. Samoin Sipilä lupasi antaa asuntonsa maahanmuuttajille ja näin siitä uutisoitiin näyttävästi sen maan lehdissä. Lopulta hän ei antanut asuntoa maahanmuuttajille, eikä ole kantanut vastuuta siitä että lähetti tämmöisen signaalin lähi-idässä.

Tarkennan että hänen olisi tullut lähettää korjaava signaali eli lausunto lähi-idän lehtiin että ei tarkoittanut että tänne voi tulla kaikki jotka haluavat, vaan otamme vain työperäistä taikka pakolaisleiriltä schengensopimuksen mukaisesti pakolaisia. Tätä vastuuta häne ei teoistaan ottanut eikä ole myöntänyt ja pyytänyt anteeksi.
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 19. Elo 2017 22:49

Peace In Rest kirjoitti:Kysyit Mikko myös, millä oikeudella voin päättää kuka kotiini tulee ja kuka ei. Tällaisen oikeuden minulle suo esivalta. Eikä ole Jumalan tahtoa vastaan alistua esivallan säätämykseen tämän asian suhteen, toisin kuin se että alkaisin sekaantumaan esivallan tehtäviin.

Sama esivalta takaa laissa sinulle oikeuden sanoa mielipiteesi Suomessa melkein mistä asiasta vain (vihapuhe).

Miski ajattelet että olisi väärin kertoa sitten mielipiteensä esivallan toimista jos ne ovat valhetta taikka väärin?
Mikko Murpatti

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu