Kysymyksiä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Syys 2017 10:13

*
Niin mutta koen edelleen ristiriitaiseksi että Jumala vastaa ajallaan - nähden noita ahdistuneita uskovia jotka eivät vielä saaneet apua. Yksi sanoi odottavan jo 30v. :o :shock: :cry:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 02. Syys 2017 10:24

vaisuliini kirjoitti:*
Niin mutta koen edelleen ristiriitaiseksi että Jumala vastaa ajallaan - nähden noita ahdistuneita uskovia jotka eivät vielä saaneet apua. Yksi sanoi odottavan jo 30v. :o :shock: :cry:

En nyt tiedä tietenkään yhtään mitä asia koskee enkä osaa siihen sanoa mitään. Mutta yleisesti ottaen olen huomannut ainakin sellaisen asian, että usein Jumalan vastaus on hyvin erilainen kuin meidän odotus.

Tuli mieleen tällainen jostain lukemani kirjoitus:

Pyysin viisautta ja Jumala antoi minulle ongelmia joita ratkaista.
Pyysin hyvinvointia ja Jumala antoi minulle lihaksia ja aivot toimimaan.
Pyysin rohkeutta ja Jumala antoi minulle vaaroja voittamiseksi.
Pyysin kärsivällisyyttä ja Jumala asetti minut tilanteeseen, jossa jouduin odottamaan.
Pyysin rakkautta ja Jumala antoi minulle vaikeita ihmisiä joita rakastaa.
Minä pyysin ja Jumala antoi minulle mahdollisuuksia.
En saanut mitään mitä halusin. Sain kaiken mitä tarvitsin.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Syys 2017 10:42

*
Et voi antaa oikeaa vastausta siihen minun tilaani. En pyydä sinulta helpotusta tähän tilaan. Kirjoitin tämän aiheen ettei kukaan teistä tulisi olla naiivi ja sinisilmäinen tässä asiassa ettei menettäisi uskoaan kohdatessaan sitä aikaa kun on vuoro kohdata ja kokea se.

No haluaisin kertoa vielä toisesta tapauksesta. En kerro miten tapasin sitä miesuskovaa. Siten se pyysi minua rukoilemaan kuolemaa. Järkytyin. Se kertoi syystä ja ymmärsin ettei ole ulospääsyä johonkin siitä tilasta kuin vain on vaihtoehto se kuolema. Pyysi minua rukoilemaan sille kuolemaa. Oli kamalaa katsoa sitä tilaa missä hän oli. Olin tukalassa hänen ja Jumalan välissä sillä tiedän että kuolema on Herran tahtoaan vastaan mutta sillä ei ole voimia selviämään. Rukoilin ulospääsyä sen puolesta ja jätin sen Herran haltuun.

On asioita mitä sain itse kohdata ja kokea ristiriitaiseksi ja epäoikeudenmukaiseksi. Niihen ei ole oikeaa vastausta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Syys 2017 11:04

*
Kirjoitan nyt vähän Jumalan lupauksista jotka ovat aika ristiriitaista. Vedän punaisella värillä yli sen mikä on ristiriitainen.

2Kor. 4:17 Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti,

1Piet. 5:10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.

2Tess. 3:3 Mutta Herra on uskollinen, ja hän on vahvistava teitä ja varjeleva teidät pahasta.

1Piet. 1:6 Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,

1Kor. 10:13 Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.

Ps. 68:20 Kiitetty olkoon Herra joka päivä. Meitä kantaa Jumala, meidän apumme. Sela.

On niitä lupauksia loputtomiin mitkä osoittautuvat ristiriitaiseksi. Minun usko ei voi yhtyä niihen lupauksiin - kohdatettuani ja koeteltuani kun tosiasiaa on kohdatettu. No ei ole muuta kuin jättää itseni Herran haltuun vaikka usko ei yhdy noihin Jumalan lupauksiin.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Syys 2017 12:14

*
Kirjoitan vielä itsestäni koska näen siinä samaksi asiaksi minkä lapsena sain ja vielä aikuistuneena. Sinä päivänä pienenä sain ensimmäisen näyn kun silloin en ollut vielä uskossa enkä ole vielä kuullut evankeliumia enkä ole ollut tietoinen Jumalan olemassaolosta. Niin näky tuli silmieni eteen ja näin selvin silmin sitä näkyä niinkuin filmiä.

Siten näky loppui ja koitin kohdata jotakuta joka lähetti tämän näyn minulle ja sanoin sille näin: 'Tämä on väärin!'. Toistin samaa sanaa sanoen 'tämä on väärin, tämä on väärin,...' Samaa eteenpäin ja siten toistin yhden sanan 'väärin, väärin, väärin... '. Siten näky toteutui kohdalleni.

Myöhemmin kun nyt olen tässä ajassa niin siten siinä unessani kohtasin itseäni joka muistuttaa paljon tätä pientä tyttöä joka sanoi naamaan päin 'väärin, väärin...'. Siitä samaa jotakuta jumalaa tai jumalallista tuomitsijaa jonka näin itsessäni. Unessani kohtasin Jumalan lupauksia ja sanoin suoraan että 'valehtelija'. Siinä unessani olin siinä täysin varma ja tietoinen Jumalan lupauksista niin sanoin naamaan päin 'valehtelija' - osoittaen sormellani.

Siten heräsin unestani ja tein heti parannuksen siitä. Eri tilanne mutta sama asia itsestäni että olen edelleen se sama joku jumalallinen tuomitsija huh... Kamalaa! Jälkeenpäin ymmärsin näyn merkityksen. Mutta en tätä nykyhetkiä vielä ymmärrä. En voi tuomita Jumalan aivoituksia jotka ovat minua kohtaan. Jumalan aivoitukset ovat minun parhaakseni että uskoani havaittaisiin kultaa arvollisemmaksi ja kestävämmäksi....
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 02. Syys 2017 14:01

Raamatussa sanotaan, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä. Joskus kun olin todella kovassa ahdistuksessa, niin yksi veli muistutti minua siitä Raamatun paikasta ja jostain syystä se helpotti.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 02. Syys 2017 14:53

vaisuliini kirjoitti:Et voi antaa oikeaa vastausta siihen minun tilaani. En pyydä sinulta helpotusta tähän tilaan.

Ymmärsin tämän, ja juuri siitä itsekin kirjoitin. Että ei meidän aina tarvitse yrittää helpottaa toisten tilaa, eikä me siihen aina pystytä.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Syys 2017 18:11

*
Niin ajattelin aluksi samaa että tämä kasvattaa kärsivällisyyttä mutta menetin jo uskoni Jumalan lupauksiin. En kirjoita yksityiskohdista. Olin valmis antamaan itseäni tuhottavaksi. Ok Peace In Rest....

No mietin että noiden uskovien ja minun välissä on yksi valtava erotus. He tulivat uskoon toisen jonkun uskovan välityksellä. He saivat tuntea oikeasti synnintunnon joka sai heidät uskoon. He kokivat itseään likaiseksi ja halusivat antaa itseään Jeesukselle niin pelastuivat ja saivat uuden elämän Kristuksessa jne. He osasivat todistaa hyvin uskoontulosta ja sitä oli mahtavaa kuulla.

Mutta se profeetallinen näky tuli silmieni eteen ja siten Jumala ilmestyi minulle. En ole koskaan kuullut Jumalan olemassaolosta, en ole koskaan kuullut evankeliumia joka olisi voinut saada minut synnintuntoon. Siten kun aloin käydä koulua niin Jumala ilmestyi minulle ja alkoi puhua ja sanoi minulle että 'tuo on oikea henkilö vastaamaan'.

Jumala johdatti minut tuon henkilön luo ja sain Jumalan aikaansaaman uskon itseeni. En saanut kokea sitä tavallista uskoontuloa synnintunnon ja evankeliumin kautta. En saanut kokea sitä tavallista elämää. Jos olisin voinut kuulla evankeliumia, en olisi voinut tulla uskoon ja siksi Jumalan tarvitsi ilmestyä minulle, sen minä ajattelin.

Miksi Jumala ilmestyi minulle? Tuohon en osaa vastata. Miksi näky tulee ei-uskovan tilaan? Tuohon en osaa vastata. Miksi minunlaisia on liian vähissä? Sain tietää että on niitä lapsia joille profeetallinen näky tuli eivätkä ne lapset olleet uskossa kuten minä. Näky oli Jumalasta, en nyt kirjoita näystä vaan kirjoitan uskoontulosta ja se minua välillä mietitytti.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Syys 2017 19:29

*
No haluaisin kysyä oletko koskaan tavannut sellaista uskovaa jolle Herra ilmestyi kun silloin hän ei ollut uskossa?

Esitin kysymyksen yhdelle entiselle pastorille joka on nykyään vanhin ja kerroin hänelle Jumalan ilmestyksestä jonka kautta tulin uskoon mutta hän kiistäsi eikä myöntänyt sen todeksi. Siten esitin hänelle yhden Raamatun kohdan ja hän sanoi ettei tämä tarkoita sitä että Jumala ilmestyisi suoraan ihmiselle ilman evankeliumia ja jäi miettimään sormi suussa mitä tämä kohta tarkalleen tarkoittaa

Room. 10:20 Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet."

Tuntui että minun uskoontulo ei ole hänelle todeksi ja hän kielsi kaiken mitä Jumalan ilmestyksestä kerroin. Jäin ihmettelemään tuota "tolloa" joka ei tajunnut että olen se jolla on painavat todisteet profeetallisesta näystä ja Jumalan ilmestyksestä. :wtf: :wtf:

Olisin voinut kertoa hänelle että ne muutamat entiset terroristit saivat kokea Jumalan ilmestyksen ja he eivät ole koskaan kuulleet evankeliumia ja saivat Jumalan ilmestyksen. Se juttu tuli myöhään mieleeni ja jäi kertomatta hänelle.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Syys 2017 10:30

*
Haluaisin esittää uutta kysymystä ja se on jo pitkään askarruttanut minua. Muistan vielä että minun aikoinani jotkut uskovat olivat täynnä Pyhää Henkeä. Kun minulla oli joku asia joka ajoi minua ahdistukseen. Niin kerroin siitä omin sanoin ihan luonnollisesti ja siten sain oikean vastauksen heiltä ja he tuntuivat ymmärtäväisiltä. Pyhä Henki auttoi heitä ymmärtämään asiaa oikein. Ja Pyhä Henki auttoi minua heidän kautta. Tunne oli upea kun löysimme yhteisymmärryksen ja oli upea purkaa tämä asia hartioiltani ja oli ihanaa ilmapiiriä. Tätä aikaa kaipaisin takaisin.

Nyt on tämä aika jolloin ymmärtäväisyys tuntuu olla liian vähissä ja ymmärtämättömyys kasaantuu ja on olla muurina uskovien keskuudessa. Tuntuu että on liian vähissä ne uskovat jotka ovat täynnä Pyhää Henkeä. Ymmärtämättömyys ajaa pois uskovien yhteydestä ja omille tielle kulkemaan yksin koska omilla tiellä kulkeminen on siitä ymmärtämättömyyttä parempi kuin on olla ymmärtämättömässä seurakunnassa jossa on henkistä väkivaltaa mm. suuhun perättömän asian syöttäminen ja väärinymmärretyksi tuleminen joka tämä haavoittaa henkisesti entistä enemmän.

Jumala on asettanut seurakunnan yhteiseksi rakennukseksi mutta ymmärtämättömyys on se ongelma seurakunnan keskuudessa ja rakentuminen ei onnistu ymmärtämättömyyden takia ja lisäksi Pyhä Henki puuttuu, ei kukaan olla täynnä Pyhää Henkeä joka voi auttaa ymmärtämään oikein. Mikä olisi neuvoksi sille ongelmalle?

Minä epäilen että syy on typerän pään taso johon nykyajan uskovat nojautuvat hakeakseen apua eivätkä turvaudu kokosydämisesti Herraan joka tietää tilaa paremmin. Niin tässä ymmärtämättömyys tulee Pyhän Hengen sijaan. Siten ymmärtämättömyys ajaa ahdistuneet uskovat pois seurakunnan yhteydestä. Äläkä nojaudu omaan ymmärrykseen eikä sen varaan voi laskea elämää selviäkseen kaikki tilanteet vaan turvaudu Herraan joka tietää paremmin kaikki tilanteet!

Esitän toista kysymystä minkä takia on vaikeaa turvautua Herraan kokosydämisesti kuin omaan ymmärrykseen josta ei ole apua seurakunnan keskuuteen? En jaksa ymmärtää noita uskovia jotka suosivat omaa ymmärrystä seurakunnan keskuuteen. Pää pois! :thumbup: :clap: Kyllä mieli tekisi ottaa pään ja potkia sen suopeltoon niinkuin jalkapallo. :shifty:

Jollei tee parannuksen siitä niin kohta seurakunnasta tulee niinkuin suopelto kamppaillen oman ymmärryksen varassa. :wtf: :(
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu