Kysymyksiä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Elo 2017 09:43

*
Jokainen ihminen on tulessa suolattava [Mark. 9:49] Siinä mainitaan myös uhrista että 'jokainen uhri on suolalla suolattava'. :wtf: :think: Tuli mieleen että kun haava on auki johon suolataan niin kirvelee tuskasti. Tarkoittaako Raamattu siitä kun mainitaan 'uhrin'?

Suola tappaa bakteerin ja suola puhdistaa. Eli sielun tulee puhdistua Sanalla [Joh. 15:3] niin ylpeät ajatukset ja sydämen vääränlaiset ajatukset Sana saa puhdistettua pois ja Sana saa sydämen taipumaan ja nöyrtymään terveellä tavalla. Tarkoitan tervettä nöyryyttä.

Sana on kaksiteräväinen miekka joka saa lihaa vieroksumaan niin samalla Sana on itseasiassa suola joka saa "kirvelemään" sillä suola ei tunnu kivalta ja se kirvelee. Kai Raamattu tarkoittaa siitä kun mainitaan 'uhrin'? Vai mitä? :roll: Mitä sanot? :bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Elo 2017 11:10

*
Minua mietityttää se että jokainen ihminen on tulella suolattava [Mark. 9:49]. Tarkoittaako Raamattu tulella siitä että uskoa koetellaan tulessa niin siten tulessa koeteltuaan uskon kestävyys havaitaan. Niin Ihmisen Poika tulee; löytänee sen kaltaista uskoa maan päältä kun usko on jo ojentautunut kohti Kristusta terveen Raamatun pohjan mukaan [Luuk. 18:8].

1Piet. 1:7 että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.

Tuon kohdan mukaan uskoa koetellaan tulessa. Se 'tuli' kuvaa kai maailman kaikenlaisia kiusauksia, vaikeuksia ja ahdinkoja jotka koetellaan uskoa? Myöskö väärät opit jotka koetellaan uskoa niin usko alkaa erkaantua vääristä opeista ojentauduttavaksi kohti Kristusta terveen Raamatun pohjan mukaan? Nämäkö väärät opit kuvaa sitä Raamatun mainittua tulta? Mitä mielestäsi Raamattu tarkoittaa tulella? :bible: :think2: Kerro?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 27. Elo 2017 14:37

Tänä vuonna olen miettinyt että ovatko seurakuntien kokoukset lyhentyneet? kestävätkö perus hellari/vapis kokoukset nykyään vähemmän aikaa kuin ennen? Ainut piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkä kokous tuntuu olevan Leo Mellerin opetustunnit, jotka venähtävät 4tunninkin mittaisiksi.. :think2: Olen tämän kesän aikana ollut useassa vain tunnin kestävässä kokouksessa..
pehmytpusu777

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 27. Elo 2017 14:49

Minä en kestä pitkiä kokouksia, koska yleensä on aina kiire laittamaan ruokaa tai siivoamaan tai tutkimuksen ääreen tai viemään jotain lapsista jonnekin.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Elo 2017 10:12

*
Pusu777 olen kans samaa huomannut ja tämä minua huolettaa. Se seurakunta missä käyn, vaihtoi korvausteologiaan mikäli tarkoittaa että on luopunut uskosta Sanaan joka on totisesti Jeesus lihaksitullut. Pyhä Henki on jo ilmoittanut että ensin luopumus tapahtuu ennen Jeesuksen tulemusta.

Tulee se aika jolloin ei kestä kuulla Sanalla suolattua evankeliumia joka saa kirvelemään eikä kestä kärsiä siitä joka saa lihaa vieroksumaan ja aistit harjaantumaan niin siksi tahtoo vain omaan korvasyyhyyn lihan mieltymystä mikäli ei ole pelastukseksi vaan kadotukseksi. Tämä on huolestuttavaa!

No kun istahdin seurakuntaan siinä että toivoin saavani väkevää Sanan saarnaa jota kaipasin ja siten minusta tuntui että olisin saanut löysää velliä jossa on teologian seosta niin petyin siihen. Teologia :thumbdown: :thumbdown: En halua kuulla enempää sitä teologista saarnaa ja evankeliumia. :thumbdown: :thumbdown:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Elo 2017 10:17

*
Aamu-usva :wtf: Eikö Sanan äärellä tunteminen ole tärkeämpi kuin ne? :wtf:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Elo 2017 12:17

*
No olen surullinen katsellessani ympärilläni olevia uskovia jotka eivät ymmärrä etsiä Herraa kokosydämisesti. He etsivät ensisijaisesti "helppoa ja lihallista ymmärrystä" teologian varassa. Tuntuu että he laskevat elämänsä "helpon ja lihallisen ymmärryksen" varaan eivätkä he laske elämänsä Sanan varaan joka on heille pelastukseksi [1Piet. 2:2].

Heille tämä "helppo ja lihallinen ymmärrys" olisi niinkuin tulessa läpi koeteltu opetus johon he voivat nojautua eivätkä nojaudu Jumalan Sanaan joka saa aikaan meissä uskon hedelmää, siis hengen hedelmää ja tervehenkistä uskonkasvua.

He tuntuvat unohtavan Jeesuksen sanoja joiden mukaan meidän tulee elää Sanan varassa ja he tuntuvat unohtavan sitä Jumalan opetusta siellä erämaassa nöyryytettyään kansaa ettei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee [5Moos. 8:3, Matt. 4:4]. Siksi meidän tulee elää vain Sanan varassa ja koska Jumalan Sana on kaksiteräinen miekka [Hebr. 4:12].

Se on väärentämätön Sana joka tunkeutuu lävitse ja erottaa sydämen lihalliset ajatukset ja aikeet aiheuttamalla lihan vierotusoireita. Siksi se ei tunnu kivalta kuullessaan Raamatun terveellistä opetusta. Niin uskonkasvun myötä aistit alkavat kehittyä harjaantumaan ja erottamaan oikean väärästä, - vain puhtaan ja väärentämättömän Sanan kautta joka saa lihaa vieroksumaan ja aistit harjaantumaan.

Totuuden kuulemisen kautta liha alkaa kärsiä parannuksen hedelmäksi, mikä on hyvä asia. Sillä kaksiteräinen miekka on Sana totuudesta niin vierotusoireet voivat tuntua epämiellyttävältä kuullessaan totuutta mutta parannuksen hedelmä on siunaukseksi ja se saattaa pelastukseen [1Piet. 2:2].

Minä katselin ympärilläni olevia uskovia ja havaitsin että vain kaksi miesuskovaa jotka ovat jo perehtyneet teologiaan. Jututin eilen illalla yksityisviestillä yhtä miesuskovaa joka on töissä Patmosradiossa. Esitin kysymyksiä joihin hän ei osannut vastata. Paitsi hän vastasi siihen yhteen kysymykseen kun esitin kysymystä että 'mitä mieltä olet teologiasta joka johtaa luopumaan uskosta Raamatun ilmoittamaan Jeesukseen ja se teologia muokkautuu lopunaikana korvausteologiaksi?' Hän vastasi että 'huolestuttavaa!'

Rukoillaan hänen puolesta niin tämä asia alkaisi avautua hänelle niin hän voisi julistaa siellä Patmosradiossa sillä me elämme tätä lopunaikaa jolloin teologia sekaantuu uskovien keskuuteen niinkuin velli ja puuro keskenään. Tämä on erittäin tärkeä asia sillä Pyhä Henki on ilmoittanut päivänselvästi että ensin luopumus tapahtuu ennen Jeesuksen tulemusta [1Tim. 4:1].

Ei ole kaksi eri termiä teologiasta. Se on suloinen petos joka pyrkii vain esittämään sen mitä kukin Raamatun kirja on, opettaa ja ilmoittaa, vaikka siinäkin Raamattu voi jäädä pelkäksi ulkoiseksi tutkimuskohteeksi, ilman että Sana koskettaa ihmisen omaatuntoa ja sydäntä, eli johtaa elävään uskoon ja saattaa aikaan hengen hedelmää, jopa rakkauden hedelmää.

Raamattu sanoo oikein että sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa ja he pettävät suloisilla [lipevillä] sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet [Room. 16:18].

Tämä on totta että korvausteologia ei saa mitään kuulijoissa hengen hedelmää vaan lihan mieltymystä ja sekamelskaa ja lihallisuutta ja eripuraisuutta ja napinaa uskovien keskuudessa. Sanoo Raamattu; 'Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno [Jaak. 3:16].

Jaak. 3:15 Sillä ei se ole viisaus, joka ylhäältä tullut on, vaan maallinen, inhimillinen ja perkeleellinen. Biblia
.
15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta. 33/38

16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

Raamattu puhuu että ihmisviisauden varassa toimiessaan ihmiset ylpistyvät omasta viisaudesta luullen, että voi oppia tuntemaan Jumalaa ihmisviisauden kautta. He viittaavat Raamatun opetuksen mukaan ylpeisiin ihmisiin, joita Jumala on vastaan [Jaak. 4:6]. Koska Jumala ei saa aikaan ihmisissä hengen hedelmää jotka nojautuvat helppoon ja lihalliseen ymmärrykseen eivätkä anna Jumalan vaikuttaa heissä Sanan kautta ja he viittaavat Raamatun mukaan ylpeisiin ihmisiin joita Jumala on vastaan.
.
Jaak. 4:6 Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon."

Katselin ympärilläni olevia uskovia ja tajusin olevani yksin tämän asian kanssa ja tästä tulee minulle yksinäinen uskonvaellustie jolla kuljen eläen vain Sanan varassa enkä halua rakastaa teologista jeesusta huulillani tietäen että tämä vesittää Jumalan aikaansaamaa uskoa ja johtaa luopumaan uskosta Sanaan joka on itse lihaksitullut Jeesus.

Tuntuu että minä huutaisin betoniseinää päin kaikella ja täydellä kurkulla eikä kukaan ymmärrä tätä huolestuttavaa asiaa. Minua itkettää kun ajattelen tätä. Raamattu sanoo oikein että he ovat niin uneliaan tuntuisia uskovia jotka eivät ymmärrä kääntyä pois. Raamattu sanoo oikein että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja ettei Jumala heitä parantaisi.

Kirjoitan nyt Johanneksesta, Jeesuksen lempiopetuslapsesta vielä. Johanneskin löysi Kristuksen sisäisen tuntemisen niin hän kirjoitti: Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä. [Joh. 6:63].

Myös Jumala on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi. Niin Johannes puhui elämän Sanasta joka on käsin kosketeltavaa siinä kun julistetaan saarnaa tai puhetta niin tällä tavalla Herra vaikuttaa kuulijoissa hengen hedelmää [1Joh. 1:1].

No tärkeintä on rukoilla erään miesuskovan puolesta joka on töissä Patmosradiossa niin että tämä asia alkaisi avautua hänelle ja hän voisi kaikella ymmärryksellä julistaa tätä totuutta teologiasta joka on lopunajan korvausteologiaksi ja se on kadotukseksi. Niin ne uskovat kuulevat varmaan hänen julistamansa opetusta siitä teologiasta. Herra auttakoon tässä asiassa ja tapahtukoon Herran tahto tässä asiassa niinkuin Sinä Herra näet asiaa parhaaksi Sinun tahdon mukaan, Jeesuksen nimessä! Amen!

Pyytäisin muistamaan ja sulkeutumaan tätä rukousaihetta! Kiitos etukäteen rukoilustasi!

- meidän rakkautemme Herra kääntäköön rakastamaan väärentämätöntä Sanaa kohtaan sillä Sana on itse Jeesus lihaksitulleena. -

:hearts:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Syys 2017 07:44

*
Kysyn missä maissa kielletään traktaattien jakamisen? Tiedän Kiinan joka on kielteinen maa uskoa vastaan. Venäjässä uusi laki on asetettu joka kieltää Sanan julistamisen. Siellä Venäjässä se uusi kieltolaki aiheuttaa ongelmia jehovantodistajiin. Onko vielä muita maita missä kielletään uskon tähden?

:think2:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Syys 2017 09:38

*
Haluaisin kirjoittaa Jumalan avusta. Oli niinä päivinä jolloin Jumala auttoi minua paljon mutta tuli se aika jolloin Jumala ei auttanut minua vaan oli itse läsnä. Minä olin loppuunajettu kaikin tavoin ja täysin neuvoton ja maahan kukistettu. En täysin tuhottu mutta olin täysin valmis siihen. Samaistuin itseäni Paavaliin mitä hän oli käymässä läpi.

Siten huomasin etten ole täysin tuhottu. Kun huusin Herran nimeä avukseni mutten saanut ja siten lakkasin huutamasta Herraa avukseni. Olin valmis tuhottavaksi koska uskouduin itseni Herran käteen. Mutta jälkeenpäin huomasin etten ole täysin tuhottu.

Siten minä törmäsin ahdistuneisiin uskoviin jotka eivät vielä saaneet Herralta apua. Ymmärsin heitä koska tiedän itse koska olin samassa tilanteessa kun "Jumalan apu ei ollut läsnä kun silloin Jumalan apua tarvittiin oikeasti".

En tiedä kuuluuko se uskonkasvuun minkä Jumala näkee hyväksi antamatta apua. Mutta Raamattu puhuu että ahdistuksen kautta ymmärretään toista niin osaa antaa lohdutuksen sanaa rohkaistavaksi. Mutta en voi antaa lohdutuksen sanoja kun tiedän itse että apu ei aina tule kun silloin tarvitaan oikeasti.

En voi olla mukana lohduttamassa enää. Koska silmäni on jo aukaistu ja nyt tiedän tosiasian että apu ei ole aina läsnä kun sinä hetkellä tarvitaan oikeasti. No kerran näin unta jossa olin pettynyt ja sanoin Jumalan lupauksia valheiksi ja herättyäni tein heti parannuksen siitä.

Samoin minun on edelleen vaikea nähdä ahdistuneita uskovia jotka eivät ole vielä saaneet apua kun he oikeasti tarvitsevat sen. Sen jälkeen uskoani koeteltiin ja se oli kamala aika. Ristiriitaista nähdä Jumalan lupauksia. Ristiriitaista nähdä ahdistuneita uskovia. Ristiriitaista nähdä Jumalan kättä joka ei ole muka lyhyt auttamaan. Ristiriitaista nähdä vanhuksia uskovia jotka ovat kovissa tuskissa ja kivuissa ja edelleen ristiriitaista nähdä asioita.

Siten luin että Daavidilla oli ne vaikeat hetket niin samaistuin itseäni häneen. Mutta ne uskovat minua hermostutti kun ne uskovat sanoivat lohduttavin sanoin että apu tulee kun huudetaan Herran nimeä avukseen. He eivät tienneet siitä että olin käynyt läpi. Pysyin vaiti. Pidän niitä uskovia "tietämättöminä" enkä sanonut sen niille mitään. Kun tulee se aika jolloin avataan heidän silmät näkemään tosiasiaa kun on heidän vuoro kohdata ja kokea se itse.

Siten sain profeetallisen sanan jonka mukaan Jeesus sanoi ettei minua kukaan ymmärretä mitä olin käynyt läpi. Se tuntui osuvan oikeaan paikkaan. Mutta se profeetallinen sana ei ole minun uskon perusta vaan Jumalan Sana. Profetioita on Sanalla koeteltavina mutta en laske elämäni profetioihin vaan Jumalan Sanaan.

Otan päivän kerrallaan ja katson miten asia etenee. Tiedän eilisen mutta en tiedä huomisesta. Koin miten tunnen Jumalan kirjoituksiaan ja ihmettelin välillä olenko nyt tässä tuloksessa jossa tunnen Jumalan kirjoituksiaan enkä vielä saanut apua. Tiedän että Jumala tietää tilani paremmin joten jätän huomisen Herran haltuun.

En usko löytäväni täältä foorumista vastaavaa kohtalotoveria joka ymmärtäisi minun tilani. Yksi uskonveli sanoi minulle että olen edelläkävelijä eli olen muita uskovia pitemmässä oleva kulkija.

Mutta kun jos minä kohtaan ahdistuneita uskovia, voin olla heidän rinnallaan pelkästään läsnä. En anna lohtutuksen sanoja jotka tuntuvat tyhjänpäiväiseltä heidän kohdalla enkä kehota mitään mitä ne tietämättömät uskovat tekivät samoin minulle vaan minun läsnä yksin riittää koska ymmärrän itse. Ei siihen tarvita lohdutuksen sanoja.

:hearts:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 02. Syys 2017 09:59

Vaisuliini, kirjoituksestasi tuli mieleen, että joskus lähimmäiset yrittävät auttaa toisiaan hyvällä ajatuksella ja sydämellä, mutta perimmäinen motiivi (jota he itsekään eivät välttämättä tiedosta) on se että toinen lakkaisi valittamasta ja heidän ei tarvitsisi katsella ja kuunnella toisen epämukavaa kärsimystä.

Tämä on inhimillistä, enkä taida uskoa että voisi olla mahdollista ymmärtää syvemmin asioita, jos ei itse ole joutunut kokemaan sellaista kärsimystä jota ei lohduttavat ja rohkaisevat sanat ota pois kuin jostain taikaiskusta.

Tavallaan tämä on vielä yksi kipeä oppitunti niiden kärsimysten päälle joita olemme käymässä läpi. Odotamme ymmärrystä ja apua lähimmäisiltämme, mutta saammekin ymmärtämättömyyttä ja turhatumista, pahimmillaan syyllistämistä ja muuta henkistä väkivaltaa.

Jeesus kulki saman tien, ja uskon että monet ihmiset ovat myös kulkeneet sitä. On tärkeää ymmärtää, että lähimmäiset varmasti koittavat auttaa mutta eivät vain näe etteivät he pysty siihen. "Anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä tekevät", niin että itse emme katkeroidu ja ylpisty ja ajattele olevamme heitä parempia.

Kukaan meistä ei ymmärrä mitään, jos ei Jumala armostaan anna ymmärrystä ja myös anna meille sellaisia kokemuksia, joiden kautta alamme ymmärtämään. Jumala hoitaa jokaista ajallaan ja tavallaan, joskus tulee myös niiden lähimmäisten vuoro jotka eivät vielä nyt ehkä ymmärrä.
Peace In Rest

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu