Israelin siunaamis-asia

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Israelin siunaamis-asia

ViestiKirjoittaja Herman » 19. Loka 2012 16:21

Mutta ne roomalaiset joille Paavali kirjoitti, olivat jo saavuttaneet Kristuksen täyteyden, samoin kuin kaikki pakanauskovat siihen aikaan. Paavali viittaa kuitenkin tulevaan tapahtumaan jakeessa Room.11:25.

Henkilökohtaisesti uskon tuon Paavalin kirjoittaman pakanain "täyden luvun/täyteyden" tarkoittavan samaa, mistä Jeesus tässä puhuu:

"Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu." (Matt.24:14)

Eli en usko, että se tarkoittaa jotain määrättyä lukumäärää yksilöuskovia, vaan pakanakansoja. Kaikille pakanakansoille on julistettava evankeliumia, niin että toteutuu tämä mikä Raamatussa on myös kerrottu:

"...ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin..." (Ilm.7:9)

Siunausta kaikille!
Herman

ViestiKirjoittaja PetriFB » 19. Loka 2012 16:40

Herman kirjoitti:Mutta ne roomalaiset joille Paavali kirjoitti, olivat jo saavuttaneet Kristuksen täyteyden, samoin kuin kaikki pakanauskovat siihen aikaan. Paavali viittaa kuitenkin tulevaan tapahtumaan jakeessa Room.11:25.

Henkilökohtaisesti uskon tuon Paavalin kirjoittaman pakanain "täyden luvun/täyteyden" tarkoittavan samaa, mistä Jeesus tässä puhuu:

"Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu." (Matt.24:14)

Eli en usko, että se tarkoittaa jotain määrättyä lukumäärää yksilöuskovia, vaan pakanakansoja. Kaikille pakanakansoille on julistettava evankeliumia, niin että toteutuu tämä mikä Raamatussa on myös kerrottu:

"...ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin..." (Ilm.7:9)

Siunausta kaikille!

Room 11: 25-27 on protetiallinen sana Israelin kansan tulevasta kääntymyksestä uskon kautta Herraan Jeesukseen. Tässä profetian sanassa on tuotu esille myös että Israelia osaksi kohdannut paatumus on siihen aikaan asti kunnes pakanoiden täyteys on tapahtunut. Tämä esille nostamani jaejakso ei käsitelllyt Rooman seurakunnan tilaa, vaan tulevia asioita.

Kyse oli siis profetian sanasta tulevista tapahtumista. Kun nyt n. 2000 vuotta tämän profetiallisen sanoman jälkeen tarkastelemme tilannetta, niin suurin osa juutalaisista elää peite silmillä ulkopuolella pelastuksen ja kristikunnan suuri enemmistö on tiukasti kiinni katolis-babylonialaisissa perinteissä ja muissa perinteissä, jonka kautta paljon on Jumalan sanaa kumottu. Muun muassa Kymmenen Käskyn opetusta on peukaloitu ja muutettu sekä paljon muuta.

Profetian antamisen jälkeen nyt tässä ajassa näkee selkeästi, että tarvitsemme pakanauskovina totisesti ojentautumista täyteyteen, eli palaamista kaikessa alkuperäiseen uskoon. Tämä ei tietenkään sitä tarkoita, että meillä olisi kaikki väärin, vaan että paljon on pois pantavaa ja ojentautumista Raamatun sanan opetuksen mukaan.

En ala asiasta kinamaan, mutta uskon kuten edellä toin julki Room 11:25-27. Jokaisella on tietenkin oikeus uskoa kuten oikeaksi kokee.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja systeri » 19. Loka 2012 22:59

Joo anteeks mä sekoilin tuolla edellä luonnollisen ja hengellisen kans ..tää aihe on mulle jotenkin hebreaa :oops:
Mä sain sen käsityksen tonin kirjoituksesta että täytyy toivottaa rauhaa koko israelille koska ne olis kaikki samaa öljypuuta oli uskossa tai ei :think2: tais mennä mettähän koko "hoito" mutta ei se mitään.Koitan yrittää opiskella tätä Israel asiaa joku päivä :)
systeri

ViestiKirjoittaja toni t » 19. Loka 2012 23:53

systeri kirjoitti:Joo anteeks mä sekoilin tuolla edellä luonnollisen ja hengellisen kans ..tää aihe on mulle jotenkin hebreaa :oops:
Mä sain sen käsityksen tonin kirjoituksesta että täytyy toivottaa rauhaa koko israelille koska ne olis kaikki samaa öljypuuta oli uskossa tai ei :think2: tais mennä mettähän koko "hoito" mutta ei se mitään.Koitan yrittää opiskella tätä Israel asiaa joku päivä :)

Kyllä Jumalan sana opettaa toivottamaan rauhaa koko Israelin kansalle jota Jerusalemiksi kutsutaan. Sellainen on väärä opetus jossa vain uskoville juutalaisille toivotettaisiin rauhaa. Jumalan sana opettaa siunaamaan ja rukoilemaan Israelin kansan puolesta ja tämä kehoitus sisältää niin uskovat kuin epäuskoisetkin Israelilaiset.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 20. Loka 2012 10:31

Joo emmä sitä epäilekkään,niin oon ittekkin aina ajatellut sen olevan että tulee toivottaa rauhaa koko Israelille.Mutta mä juutuin siihen että tarkoititko koko Israelin kansan olevan nyt jo sitä öljypuuta vaikka osa ei olisi uskossa.Ehkä se voi olla niin koska on jo lupaus että tulevat olemaan.Vai tarkoitatko että on erikseen luonnollinen ja hengellinen...sori nyt mutta en oo koskaa ollut jyvällä näistä kunnolla,tässähän sitä oppii kaikennäköistä :)
systeri

ViestiKirjoittaja toni t » 20. Loka 2012 12:41

systeri kirjoitti:Joo emmä sitä epäilekkään,niin oon ittekkin aina ajatellut sen olevan että tulee toivottaa rauhaa koko Israelille.Mutta mä juutuin siihen että tarkoititko koko Israelin kansan olevan nyt jo sitä öljypuuta vaikka osa ei olisi uskossa.Ehkä se voi olla niin koska on jo lupaus että tulevat olemaan.Vai tarkoitatko että on erikseen luonnollinen ja hengellinen...sori nyt mutta en oo koskaa ollut jyvällä näistä kunnolla,tässähän sitä oppii kaikennäköistä :)

Ei tietenkään koko Israel vielä kuulu öljypuuhun eli ole pelastettu. Ei kenestäkään tule kristitty ennenkuin tekee parannuksen uskosta Herraan Jeesukseen ja syntyy uudesti Hengestä. Jos koko Israel olisi jo nyt osa öljypuuta niin se tarkoittaisi sitä että koko Israel olisi nyt kristitty kansa joka uskoo Herraan Jeesukseen mutta eihän niin ole. Eikä kaikki nyt elävät Israelilaiset tule pelastumaan Jumalan sanan mukaan.

Sak. 13:8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
13:9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani."

Kaksi kolmannesta Israelilaisia kuolee Jaakobin ahdistuksessa mutta kolmas osa siitä jää jäljelle ja tämä kolmas osa kääntyy Jumalan armosta huutamaan Herraa Jeesusta avuksi ja he tulevat pelastumaan. Koko tämän hetkinen Israel ei siis tule pelastumaan vaan Jaakobin ahdistuksessa jäljelle jäävä jäännös. Ne jotka Jumalan armosta tulevat tekemään parannuksen ja kääntyvät epäuskostaan huutamaan Herraa Jeesusta avuksi.

Room.11:2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
11:3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?
11:4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
11:5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.

11:6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.

Kun pakanakansat päivien lopulla hyökkäävät Israeliin niin kaksi kolmas osaa juutalaisista saa surmansa mutta kolmanneksen Jumala pelastaa kokonaan armon valinnan mukaan. (Room 11:5)Tänä päivänä tarkoittaa että uuden liiton aikana Jumala tulee pelastamaan luonnollisen Israelin jäännöksen armon valinnan mukaan samoiten kun Hän jätti itselleen armon valinnan mukaan 7000 miestä jotka eivät notkistaneet polviaan Baalille vaikka muut notkistivat.

Sakarjan kirja ja Paavali kertovat siis saman asian että päivien lopulla koko Israelin kansan jäännös tulee pelastumaan ARMOSTA armon valinnan mukaan. Armosta pelastuminen tarkoittaa pelastumista uskon kautta Herraan Jeesukseen eikä lain tekojen kautta. Israelin kansan jäännös tulee siis pelastumaan armosta eli uskosta Herraan Jeesukseen päivien lopulla.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 20. Loka 2012 12:49

No sitten yks juttu vielä,mistä sulle tuli ekana mieleen se että tuo puhuja oli korvausteologian hengessä joka sanoi että tulis toivottaa rauhaa vain uskoville Israelissa? Täällähän toivotetaan rauhaa vain uskoville jos toivotat rauhaa uskosta osattomille niin nehän kattoo "kieroon" Mitä on korvausteologia??
systeri

ViestiKirjoittaja toni t » 20. Loka 2012 13:12

systeri kirjoitti:No sitten yks juttu vielä,mistä sulle tuli ekana mieleen se että tuo puhuja oli korvausteologian hengessä joka sanoi että tulis toivottaa rauhaa vain uskoville Israelissa? Täällähän toivotetaan rauhaa vain uskoville jos toivotat rauhaa uskosta osattomille niin nehän kattoo "kieroon" Mitä on korvausteologia??

Rauhan toivottaminen Jerusalemille on rukoilemista Israelin kansan pelastumisen puolesta. Uskovat juutalaiset ovat jo oksastettu Kristukseen ja heillekkin tulee toivottaa rauhaa, mutta Jumalan sanan opettaa toivottamaan rauhaa koko Jerusalemille ja siunaamaan Israelin kansaa. Eli rukoilemaan koko Israelin kansan pelastuksen puolesta. Se on Jumalan tahto vaikka vain jäljelle jäänyt kolmannes tulee pelastumaan.

Se on kummallista jos opetetaan rukoilemaan Jumalan pelastusta jo pelastuneille ihmisille eikä niille jotka vielä elävät epäuskossa. Korvausteologia opettaa kirkon korvanneen Israelin kansan. Korvausteologia opettaa että Jumalan lupaukset Aabrahamille että hän oli perivä maailman eivät koske luonnollista Israelin kansaa vaan hengellistä. He korvaavat kirkolla Israelin kansan. Jumalan lupaukset Aabrahamille koskevat myös luonnollista Israelin kansaa sillä Jumala on luvannut pelastaa koko luonnollisen Israelin kansan jäännöksen armostaan viimeisinä päivinä. Jumala ei siis tule hylkäämään luonnollista Israelia vaan tulee pelastamaan sen jäännöksen kokonaan. Korvausteologia opettaa että Jumalan lupaukset eivät siis koske Israelin kansaa vaan hengellistä Israelia joksi kirkko tekee itsensä.

Room.4:1 Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen lihan mukaan?
4:2 Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu, on hänellä kerskaamista, mutta ei Jumalan edessä.
4:3 Sillä mitä Raamattu sanoo? "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."
4:4 Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,
4:5 mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
4:6 niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
4:7 "Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt!
4:8 Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"
4:9 Koskeeko sitten tämä autuaaksi ylistäminen ainoastaan ympärileikattuja, vai eikö ympärileikkaamattomiakin? Sanommehan: "Aabrahamille luettiin usko vanhurskaudeksi."
4:10 Kuinka se sitten siksi luettiin? Hänen ollessaanko ympärileikattuna vai ympärileikkaamatonna? Ei ympärileikattuna, vaan ympärileikkaamatonna.
4:11 Ja hän sai ympärileikkauksen merkin sen uskon vanhurskauden sinetiksi, joka hänellä oli ympärileikkaamatonna, että hänestä tulisi kaikkien isä, jotka ympärileikkaamattomina uskovat, niin että vanhurskaus heillekin luettaisiin;
4:12 ja että hänestä tulisi myöskin ympärileikattujen isä, niiden, jotka eivät ainoastaan ole ympärileikattuja, vaan myös vaeltavat sen uskon jälkiä, mikä meidän isällämme Aabrahamilla oli jo ympärileikkaamatonna.
4:13 Sillä se lupaus, että Aabraham oli perivä maailman, ei tullut hänelle eikä hänen siemenelleen lain kautta, vaan uskonvanhurskauden kautta.
4:14 Sillä jos ne, jotka pitäytyvät lakiin, ovat perillisiä, niin usko on tyhjäksi tehty ja lupaus käynyt mitättömäksi.

4:15 Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.
4:16 Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä
4:17 - niinkuin kirjoitettu on: "Monen kansan isäksi minä olen sinut asettanut" - sen Jumalan edessä, johon hän uskoi ja joka kuolleet eläviksi tekee ja kutsuu olemattomat, ikäänkuin ne olisivat.
4:18 Ja Aabraham toivoi, vaikka ei toivoa ollut, ja uskoi tulevansa monen kansan isäksi, tämän sanan mukaan: "Niin on sinun jälkeläistesi luku oleva",
4:19 eikä hän heikontunut uskossansa, vaikka näki, että hänen ruumiinsa oli kuolettunut - sillä hän oli jo noin satavuotias - ja että Saaran kohtu oli kuolettunut;
4:20 mutta Jumalan lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle,
4:21 ja oli täysin varma siitä, että minkä Jumala on luvannut, sen hän voi myös täyttää.
4:22 Sentähden se luettiinkin hänelle vanhurskaudeksi.
4:23 Mutta ei ainoastaan hänen tähtensä ole kirjoitettu, että se hänelle luettiin,
4:24 vaan myös meidän tähtemme, joille se on luettava, kun uskomme häneen, joka kuolleista herätti Jeesuksen, meidän Herramme,
4:25 joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden.

Aabrahamille annettu lupaus että Aabraham oli perivä maailman, ei tullut hänelle eikä hänen siemenelleen lain kautta, vaan uskonvanhurskauden kautta. Tämä tarkoittaa sitä että Aabrahamista tulee kaikkien niiden isä jotka uskovat Herraan Jeesukseen. Aabraham sai ympärileikkauksen merkin sen uskon vanhurskauden sinetiksi, joka hänellä oli ympärileikkaamatonna, että hänestä tulisi kaikkien isä, jotka ympärileikkaamattomina uskovat, niin että vanhurskaus heillekin luettaisiin. Ja että hänestä tulisi myöskin ympärileikattujen isä, niiden, jotka eivät ainoastaan ole ympärileikattuja, vaan myös vaeltavat sen uskon jälkiä, mikä meidän isällämme Aabrahamilla oli jo ympärileikkaamatonna. Jumalan lupaus ja armo koskee siis kaikkia ihmisiä jotka ympärileikkaamattomana uskovat Herraan Jeesukseen ja niitä jotka ympärileikattuina uskovat Herraan Jeesukseen sillä lupaus on uskonvanhurskauden kautta.

Jumalan lapsiksi Kristuksen seurakuntaan hengelliseen Israeliin luetaan siis kaikki jotka uskovat niin ympärileikkaamattomat kuin ympärileikatutkin. Koko luonnollinen (ympärileikattu) Israel tullaan viimeisinä päivinä liittämään hengelliseen Israeliin (Kristuksen seurakunta) kun he Jumalan armosta kääntyvät epäuskostaan huutamaan Herraa Jeesusta avuksi. Se on viimeinen merkki että Herra Jeesus astuu alas taivaasta pelastamaan omansa ja tekemään lopun antikristuksesta ja hänen joukoistaan.

Luonnollisen Israelin siunaaminen on Jumalan tahto sillä Jumala tahtoo että Hänen omansa rukoilevat Israelin kansalle Herran Jeesuksen armoa ja rauhaa sillä Jumala tulee armostaan pelastamaan koko Israelin kansan jäännöksen.
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 20. Loka 2012 14:40

Mä taidan pudota kärryiltä?? Eikös uskovat aina toivota toisilleen rauhaa :) Tarkoitatko että rauhan toivotus toiselle uskovalle olis sitä että rukoilee hänen pelastustaan vaikka olisi jo uskossa?? Mä oon saanu rauhan toivottamisesta ihan eri käsityksen,sen että se nimenomaan tarkoittaa rauhaa...ei rähinää :) Mullekkin toivotellaan yleensä rauhaa.Kyllä Sitä varmaan voi toivottaa ihan jokaiselle tykkäs tai ei.
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 20. Loka 2012 14:42

Mä en usko että tämä henkilö josta kerroin haluais korvata Israelin kansan kirkolla.Ei todellakaan.Hän on todellinen Israelin ystävä ja tekee työtä paljon Israelin asian hyväksi.
systeri

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu