Masa kirjoitti:En tiedä onko syntiä, synnin kun määrää tässä asiassa mistä vaikutteesta asioita tehdään.
Asia ei ole niin yksinkertainen ei pelkkä ns. agressiivisuus riitä määrittelemään mitään suoraan synniksi.
itse en kyllä jaksa kuunnella black metall tyyppistä musiikkia vaikka olisi käännetty kristilliselle puolelle.
On kuitenkin hyviäkin sovituksia kuten tämä joululaulu sovitus [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KRVrSZCYNKU[/youtube]
toni l kirjoitti:Masa kirjoitti:En tiedä onko syntiä, synnin kun määrää tässä asiassa mistä vaikutteesta asioita tehdään.
Asia ei ole niin yksinkertainen ei pelkkä ns. agressiivisuus riitä määrittelemään mitään suoraan synniksi.
itse en kyllä jaksa kuunnella black metall tyyppistä musiikkia vaikka olisi käännetty kristilliselle puolelle.
On kuitenkin hyviäkin sovituksia kuten tämä joululaulu sovitus [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KRVrSZCYNKU[/youtube]
Agressiivisuus ei ole Hengen hedelmää vaan lihan. Hengen hedelmää on rauhallisuus. Henki ja liha himoitsevat toisiaan vastaan. Vain Jumalan Hengen vaikuttama toiminta on Hengellistä. Hevi ja metalli musiikki ei voi olla Hengellistä ja koska Jumala on lihan tekoja (agressiivisuutta) vastaan ei Jumalaa tule ylistää Jumalan tahdon vastaisilla asioilla. Jumalan tahdon vastainen asia on taas syntiä.
Tässä ei ole kysymys siitä pitääkö itse ja jaksaako itse kuunnella jonkun laista musiikkia vaan siitä mikä on hengellistä ja mikä ei. Tuo joulubiisi "raskasta joulua" oli hyvä esimerkki miten Jumalaa ei tulisi ylistää. Kappaleessa yhdistyi agressiivinen melodia ja valheellinen sanoma.
Masa kirjoitti:toni l kirjoitti:Masa kirjoitti:En tiedä onko syntiä, synnin kun määrää tässä asiassa mistä vaikutteesta asioita tehdään.
Agressiivisuus ei ole Hengen hedelmää vaan lihan. Hengen hedelmää on rauhallisuus. Henki ja liha himoitsevat toisiaan vastaan. Vain Jumalan Hengen vaikuttama toiminta on Hengellistä. Hevi ja metalli musiikki ei voi olla Hengellistä ja koska Jumala on lihan tekoja (agressiivisuutta) vastaan ei Jumalaa tule ylistää Jumalan tahdon vastaisilla asioilla. Jumalan tahdon vastainen asia on taas syntiä.
Tässä ei ole kysymys siitä pitääkö itse ja jaksaako itse kuunnella jonkun laista musiikkia vaan siitä mikä on hengellistä ja mikä ei. Tuo joulubiisi "raskasta joulua" oli hyvä esimerkki miten Jumalaa ei tulisi ylistää. Kappaleessa yhdistyi agressiivinen melodia ja valheellinen sanoma.
Niin, jokaisella on omat mielipiteensä - Kristus on itse kuitenkin sanonut "vihastukaa mutta älkää syntiä tehkö" eikö tämä tarkoita sitä että agressiivuus on vihastumista mutta ei vielä syntiä?
Mitä tulee taas valheelliseen sanomaan niin ehkä kerrot lisää mikä on tuo valheellinen sanoma.
tuossa vielä sanat josta voit näyttää valheellisuuden
Oi jouluyö, oi autuas sä hetki,
kun ihmiseksi sai Herra taivahan.
Synteihimme tähden henkensä hän antoi
ja kärsi ristin kuoleman.
Jo toivon säde hohtavainen loistaa,
nyt yllä maan ja merten aavojen.
Siis kansat kaikki te kiittäkäätte Herraa!
Oi jouluyö, sä lohtu ihmisten,
oi jouluyö, sä lohtu ihmisten.
Jo kirvonneet on syntiemme kahleet,
on taivas auennut lapsille maan.
Orjuus on poissa, veljesvaino päättyi,
siks' Luojan kiitosta laulamme vaan.
Toi rauhan meille Herra taivahasta
ja puolestamme astui kuolemaan.
Siis kansat kaikki te kiittäkäätte Herraa!
Oi jouluyö, sä lohtu ihmisten,
oi jouluyö, sä lohtu ihmisten.
pekka kirjoitti:Kiitoksia kirjoituksistanne. Tuosta cd-levystä vielä pari sanaa. Siinä toivotetaan raskasta joulua eli raskasta Herran Jeesuksen syntymäpäivää (vaikka joulu ei olekaan Jeesuksen syntymäpäivä) ja tätä korostetaan pimeyden värillä eli levyn väritys on kauttaaltaan musta ja punainen kirjoitus... Lisäksi levyllä soitetaan metallihevimusiikkia. Tuo yhtälö ei ole mitään muuta kuin saatanan juonittelua. Ei todellinen hengellisyys ole sekoitus saatanan äärimmäistä pahuutta ja Jumalan Rakkautta ja Rauhaa. Pitäisi yrittää ymmärtää, että saatana on punonut juoniaan uudenkin liiton aikana jo noin 2000 vuotta sen jokaisena päivänä kellon ympäri aamusta iltaan. Herätyskellojen kuuluisi soida uskovan sydämessä kun näitä sekoituksia eli saatanan juonitteluja tulee markkinoille vaikkapa tällaisten cd-levyjen muodossa. Ja yrittää pysyä niistä mahdollisimman kaukana, jo oman turvallisuudenkin vuoksi. Kaikki kunnia Kaikkivaltiaalle Jumalalle ja Herrallemme Jeesukselle Kristukselle, nyt ja Iankaikkisesti! Amen.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa