Immanuel

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Immanuel

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 16. Loka 2017 20:50

Sinun kanssasi näyttää olevan melko turhaa keskustella. Et ole huomioinut monia
Sanan paikkoja ja opetuksia, vaan ohitat ne, etkä pohdi tai kommentoi niitä millään tavalla ja intät omaa oppiasi totuutena.
Meinaatko, että Jumala on vain sinulle aukaissut näitä asioita?

Lopun ajassa kyllä moni kieltää Jeesuksen Jumaluuden, mutta ei sitä kielletä sen takia,
että uskotaan Jeesuksen olleen myös ihminen ja samaa Adamin sukua kuin mekin.
Enkä usko että joudumme antikristuksen eksytyksiin sen tähden, että uskomme, että Jeesus oli samaa
lihaa kuin Maria. Kuulostaa jotenkin toisten uskon vähättelyltä.

kurja kirjoitti:Niin ja minä en aloittanut tuota sukusolu väittelyä, vaan sanoin sen, että Sana tuli lihaksi, niin siinä sanotaan.

Kyllä sinä ihan ensimmäisessä viestissäsi tähän ketjuun höpötit sijaiskohdusta, alkiosta ja sukusolusta. Ilmeisen selvästi halusit tulla väittämään jotakin muuta, mihin on Jeesuksen ajoista asti uskottu. Lainaukset viestistäsi:

Siis Jeesus "sikisi" Pyhästä Hengestä eli alkio ei ollut ihmisestä vaan Jumala tuli siis lihaksi ja siten siis Jeesus on Jumalan Poika !
Raamattu ei siis sano, kuten moni väittää, että Jumala mukamas hedelmöitti Marian sukusolun, vaan se sanoo selvästi, että Sana tuli lihaksi/lihaan, ja siksi syntyvää sanotaan Jumalan Pojaksi.

Ehkäpä sinäkin voisit pyytää Herraa avaamaan sinulle asioita. En nimittäin usko, että olet nuo asiat Herralta Jeesukselta saanut.
Tirlittan

ViestiKirjoittaja kurja » 16. Loka 2017 20:53

Minun ei tarvitse arpoa ja arvailla mitään, sillä tuossa Mattaeuksen kohdassa vain on Daavid sukupuussa ja siinä sanotaan hyvin selvästi:

16 Jaakobille syntyi Joosef, Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.

Eli tämä kertoo sen hyvin tarkasti, että Jeesus ei voi olla siis lihan mukaan Daavidin siementä.

Älä siis yritä turhaan siirtää huomiota muualle !
kurja

ViestiKirjoittaja kurja » 16. Loka 2017 20:56

Hei Tirlittan !

Olen pahoillani jos ja kun sinä ymmärsit selitykseni väärin !

Koko tuon sijais kohtu asian piti vain kertoa se tosiasia, että Maria synnytti toisen lapsen eikä omaansa, eli Maria synnytti siis Jumalan Pojan !

Ymmärrätkö nyt sen, mitä tuon kautta halusin tuoda julki ?
kurja

ViestiKirjoittaja Iustus » 16. Loka 2017 21:00

kurja kirjoitti:Minun ei tarvitse arpoa ja arvailla mitään, sillä tuossa Mattaeuksen kohdassa vain on Daavid sukupuussa ja siinä sanotaan hyvin selvästi:

16 Jaakobille syntyi Joosef, Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.

Eli tämä kertoo sen hyvin tarkasti, että Jeesus ei voi olla siis lihan mukaan Daavidin siementä.

Mutta kurja hyvä, evankeliumeissa on kaksi eri sukupuuta. Ovatko molemmat Jeesuksen oikeita sukupuita? Jos ovat, miten selität sen, että Joosefilla on kaksi eri isää ellei siten, että toinen sukupuista on Joosefin ja toinen Marian, joka on laitettu Joosefin nimiin? Jos tämä on tilanne, silloinhan Jeesus on myös fyysisesti Daavidin siementä, aivan kuten esimerkiksi Room. 1:3 opettaa.
Iustus

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 16. Loka 2017 21:00

kurja kirjoitti:Hei Tirlittan !

Olen pahoillani jos ja kun sinä ymmärsit selitykseni väärin !

Koko tuon sijais kohtu asian piti vain kertoa se tosiasia, että Maria synnytti toisen lapsen eikä omaansa, eli Maria synnytti siis Jumalan Pojan !

Ymmärrätkö nyt sen, mitä tuon kautta halusin tuoda julki ?

Ymmärsin oikein hyvin, mitä ajat takaa. Mutta minusta sinä väännät Sanan kieroon. Raamattu ei tue sinun oppiasi. Piste.
Tirlittan

ViestiKirjoittaja kurja » 16. Loka 2017 21:02

Niin ja Tirlittan !

Minä siis pidän kynsin hampain kiinni siitä Sanasta ja termistöstä, että Sana tuli lihaksi/lihaan !

Siksi vastustan niin kovasti tuota ihmisen tulkintaan perustuvaa selitystä, että Jumala käytti Marian sukusoluja tai hedelmöitti Marian sukusolun, koska Raamattu ei niin sano eikä opeta.

Eli haluan vain, että pystytään siinä, mitä Raamattu oikeasti sanoo !

Etkö sitä ole vielä ymmärtänyt ?
kurja

ViestiKirjoittaja kurja » 16. Loka 2017 21:07

Iustus kirjoitti:
kurja kirjoitti:Minun ei tarvitse arpoa ja arvailla mitään, sillä tuossa Mattaeuksen kohdassa vain on Daavid sukupuussa ja siinä sanotaan hyvin selvästi:

Mutta kurja hyvä, evankeliumeissa on kaksi eri sukupuuta. Ovatko molemmat Jeesuksen oikeita sukupuita? Jos ovat, miten selität sen, että Joosefilla on kaksi eri isää ellei siten, että toinen sukupuista on Joosefin ja toinen Marian, joka on laitettu Joosefin nimiin? Jos tämä on tilanne, silloinhan Jeesus on myös fyysisesti Daavidin siementä, aivan kuten esimerkiksi Room. 1:3 opettaa.

Kyllä siinä on kaksi sukupuuta, mutta kuten jo selvästi näytin, niin Matteuksen kohdassa sanotaan jo selvästi se, että oli kyse Joosefin sukupuusta ja siinä siis oli Daavid, ja tässä Luukkaan kohdassa sitä ei ole.

Joten jos tutkimme väitettä, joka täällä on väitetty, että Jeesus olisi Daavidin jälkeläinen fyysisesti, niin tämä kiistää sen täysin selvästi !

Siis vaikka tuo toinen olisi Marian sukupuu, niin se ei muuta mitään, sillä siinä sukupuussa ei ole Daavidia !

Mikä tässä on niin vaikeaa nyt ?
kurja

ViestiKirjoittaja kurja » 16. Loka 2017 21:09

Tirlittan hei !

Noinko nopeasti sinä tutkit ja koettelit minun kirjoittamani asiat Raamatulla/ Sanan kautta ?

Vai intätkö nyt vain vastaan, tutkimatta edes asioita kunnolla ?
kurja

ViestiKirjoittaja Iustus » 16. Loka 2017 21:18

kurja kirjoitti:Siis vaikka tuo toinen olisi Marian sukupuu, niin se ei muuta mitään, sillä siinä sukupuussa ei ole Daavidia !

Luuk. 3:
31 tämä Melean, tämä Mennan, tämä Mattatan, tämä Naatanin, tämä Daavidin,
32 tämä Iisain, tämä Oobedin, tämä Booaan, tämä Saalan, tämä Nahassonin,
Iustus

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 16. Loka 2017 21:36

kurja kirjoitti:Tirlittan hei !

Noinko nopeasti sinä tutkit ja koettelit minun kirjoittamani asiat Raamatulla/ Sanan kautta ?

Vai intätkö nyt vain vastaan, tutkimatta edes asioita kunnolla ?

Tosi surullista, mitä yrität.. :(
Tirlittan

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu