En ymmärrä miksi jotkut ovat tuosta vanhimmisto asiasta on niin huolissaan, tottakai raamatullinen vanhimmisto pystyy toteutumaan myös liikkeiden ulkopuolella. Toki siinä on vielä tekemistä että uudestisyntyneet löytäisivät enemmän toisiaan (liikkeiden ulkopuolella). Ilman vanhimmistoakin, ihminen joka pysyy Jeesuksessa, pysyy totuudessa. Tällä en toki tarkoita sitä etteikö vanhimmisto olisi tärkeä.
”Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.”
Hepr. 8:10-11
vaisuliini kirjoitti:Kysymykseen kuuluu, miten käytännössä Jumalan uloskutsuminen tapahtuu? Haluaisin vain tietää siitä, enpä muuta. Anteeksi vaan että kirjoitukseni johti väärinkäsitykseen. Kiinnostaisi tietää miten saa paikan jossa voisimme kokoontua Jeesuksen nimen tähden.
Itselle kun tulin uskoon, oli jo heti selvää etten tule liittymään mihinkään kirkkokuntaan/liikkeeseen. Ymmärsin kun uudestisynnyin, minusta tuli Jeesuksen oma ja seurakunnan jäsen, en tarvi sen lisäksi muita jäsenyyksiä. En myöskään kuulunut ei-uskovaisena mihinkään kirkkoon, joten omalla kohdalla ei ollut eroamista. Ymmärrän että joillekin kristityille nämä asiat eivät ole alusta lähtien niin selvää, useat liikkeet varmasti sekoittaa tilannetta. Siksi olisikin tärkeä tutkia asiaa Raamatun valossa, selvittää mikä on Jumalan tahto seurakunta-asiassa. Uskon että jokaista uskovaista, joka tahtoo tulla tuntemaan enemmän Jeesusta, tämäkin asia selkenee. Se on sitten monesti eri asia haluammeko jossakin kohden ojentautua totuuden mukaan. Jos Jumala puhuttelee tässä asiassa, on vain rohkeasti tehtävä johtopäätökset ja erota, eikä jäädä mieluummin siihen totuttuun esim. pelon takia.
Mielestäni Jeesukseen uskovat voivat kokoontua missä vaan mahdollista, kodeissa, ulkona vaikka metsässä

. Vuokratuissa tiloissakin, tosin en tiedä sitä pitääkö olla rekisteröitynyt liike että saa vuokrattua tilan?
vaisuliini kirjoitti:Olin mukana kokouksessa kuuntelemassa vuosia sitten ja saarnapöntön takana puhui että seurakunta jossa olin mukana kuuluu ekumeniaan. Siten myöhemmin minusta tuntui että se juttu lakaistiin maton alle. Siihen meni vuosia ja siten pastori vaihtui. Niin haluaisin kysyä häneltä onko se vielä ekumeniassa. Haluan vain varmistaa asian ja kuulla itse mitä mieltä pastori siitä ekumeniasta on.
On hyvä että olet tarkkana tämän ekumenian kanssa, näistä asioista pitää varoittaa. Itse olen tosiaan pidemmän aikaa kokenut että jossain vaiheessa kaikki liikkeet tulevat olemaan mukana ekumeniassa. Sen takia koen myös ongelmalliseksi olla mukana nimellisissä liikkeissä...