Nyt on sukulaiset kestitty ja pääsen kirjoittelemaan

Itse uskon ja ymmärrän raamatusta, että Herralla on voima ja halu kääntää kaikki meidän elämäämme kohtaaavat sallimukset voitoiksi.
Tuossa toisessa topicissa oli aiheena Tuleeko synnistä kiittää. Siellähän otettiin esille se, että esinäkin tuo topicci oli väärin nimetty, kun parempi nimi olisi ollut esim. Tuleko sallimuksesta kiittää.
Siitähän loppujen lopuksi oli kyse.
Itse näen samoin niinkuin kuin kaikki muutkin (kuten Joel.A:kin on tuolla sanonut) ettei synnistä tarvitse kiittää.
Hän ei ehkä nähtävästi osannut tuoda asiaa kovin selvästi esille ketjun alkupäässä. Kysehän oli nimen omaan siitä tuleeko meidän kiittää siitä että Herra sallii meille pahoja asioita tapahtuvaksi.
Kun kerta paha meitä kohtaa ja silloin on kyse siitä, että:
A: Herra joko rankaisee meitä
B: Antaa meidän kohdata syntiemme seuraukset
C: Kärsimme pahaa Hänen nimensä tähden ( oliko nämä nyt kakkien mielestä syyt siihen, että miksi paha meitä kohtaa?)
A:
Jos nyt olen ollut tottelematon (olen ollut monestikkin ja saanut kurinpalautusta) ja Herra antaa minulle vitsaa, niin kyllä minä olen ollut kiitollinen siitä, että Herra minut palauttaa tuon vitsan kautta takaisin siihen tottelevaisuuden paikalle. Koska jos Herra ei tuota vitsaa minulle antaisi, niin minähän uppiniskaisuuksissani jatkaisin vaan tottelemattomuuttani ja se veisi minut kauemmas Herrasta.
B
Jos taas olen tehnyt syntiä ja kärsin siitä seurauksia ja tämän asian ymmärrän niin (näin on käynyt ties kuinka monta kertaa), että tekemästä synnistäni se johtuu että nyt on huonot oltavat, niin kyllä sekin ajaa minut miettimään uudestaan asioita ja kyllä vaan siitäkin olen kiitollinen, että Herra on säätänyt meille seuraukset ja rangaistuksen synnin teosta. Sehän on Jumalan suurta hyvyyttä ja oikeudenmukaisuutta , että ihminen ei voi tehdä muita kohtaan väärin ja päästä kuin koira veräjästä.
Jos taas en ymmärrä, että nyt tämä on minun synnintekemisen seurausia, että on huonot oltavat, niin voi miten kamalasti marisen ja valitan kun on asiat niin huonosti ja sitä, tätä ja tuota vääryttä pitää kestää ja olen uhri ja valitan vain kovasti (näinkin olen tehnyt liian liian monta kertaa) yleensä aina ulkoistan vastuun pois itseltäni ja syyttelen muita ihmisiä ja yhteisskuntaa ym. siitä että asiat on nyt huonosti ja ajattelen että paholainen nyt vaan vastustaa.
C:Jos olen saanut pilkkaa siitä, että uskon Jumalaan ja haluan elää sanan mukaan niin ( näin on käynyt, jopa uskovien toimesta), silloin ei muuta kuin Halleluja, kiitos Herallalle että Hän on katsonut hyväksi että koen pilkaa Hänen nimensä tähden. Silloin voin olla autuas ja onnellinen. Välillä voi myös paholainen yrittää tulla sotkemaan asioita.
Tärkeintä on on tutkia sanan kanssa silloin onko kyse B:stä ja siitä että en ole tehnyt parannusta jostain synnistä, vaiko C:stä.
Mitä tulee raiskaukseen, niin se on tekona väärin mutta jos Herra on sallinut sen minulle jostain yllä mainitusta syystä, niin silloinhan minun tulee tutkia se mistä se johtuu ja miten ohjaan oman mieleni ja sydämmeni käsittelemään tapahtuneen ja mikä on sydämmen tilanteeni suhteessa Jumalaan.
Tässä kohtaa tuon esille sen, että tiedän naisia jotka ovat pitäneet lapsen, antaneet adoptioon tai abortoineet lapsen raiskauksen seurauksena.
Aborttihan on noista kaikista pahin vaihtoehto koska se on viattoman lapsen murha.
Adoptio taas mahdollistaa lapselle yleensä molemmat vanhemmat jotka ovat lasta pitkään toivoneet.
Lapsen pitäminen taas on myös hieno juttu vaikkakin lapsi kasvaa ilman isää, niin silloinkin hänen elämsä on tarkoitettu olemaan siunaus.
Raiskaus tuo väistämättä pahaa naisen elämään, mutta pelkkää pahaa hedelmää se ei tuo, niinkuin Petri väittää. Silloin kun syntyy lapsi raiskauksen tuloksena niin, silloin siitä on orastamassa hyvää joko raiskatun omaan elämään taikka adoptioperheen elämään.
Uskon, että jos raiskauksen tuloksena syntynyt lapsi saa kokea ja tuntea olevansa arvokas ja hänen elämästään iloitaan, voi olla todella suuret mahdollisuudet siihen, että lapsen elämä tulee olemaan onnellista.
On myös olemassa paljon raiskauksen tuloksena syntyneitä lapsia lähetyskentillä. Siellä noista lapsista on kasvanut väkeviä ja voimallisia Jumalan miehiä ja naisia.
Jos nyt lapsi saa alkunsa rakkauden kautta ja syntyy vaikkapa kehitysvammaisena, niin hänellä voi olla paljon vaikeuksia elämässä koska yhteiskunta kohtelee tuota lasta väärin ja pitää liian erillaisena. Vaikka tuo lapsi on Jumalan täydellinen luomus ja siunaus (olemme kaikki erillaisia ja ihmisellä ei mielestäni ole oikeutta määritellä mikä on normaali, Jumala on määritellyt sen ja jokainen on arvokas ja Herralle kelpaava oli sitten kehitysvamma tai ei).
Jos taas lapsi syntyy raiskauksen tuloksena ja hän kasvaa isättömänä, on asia saman kaltainen, hän joutuu kärsimään toisten pahojen tekojen tähden. Mutta hän on siunaus niin kuin kuka tahansa muu.
Jos lapsi syntyy sen rakkauden tuloksena, niin silti häntä voidaan kiusata vaikkapa väärin värisistä kengistä ym. Tilanne voi olla sama kaikella tavalla alkunsa saaneilla lapsilla.
Eli jossain määrin määrin maailma on paha kaikille lapsille ja eri tavoilla.
On myös perheitä jossa lapset saavat alkunsa rakkaudesta, mutta silti vanhemmat eivät ole hyvä vanhempia jotka pistäisvät lapsensa hyvinvoinin ja tarpeet omiensa edelle, olisivat läsnä ja antaisivat aikaansa lapsilleen ja hoivaisivat ja rakastaisivat niin kuin Taivallien Isä meitä hoivaa ja rakastaa.
Suomi on varsinkin maa jossa on totuttu kasvattamaan lapsista tehokkaita ja pärjääviä ja mahdollisimman nopeasti itsenäistyviä.
Isättömyys on suomessa todella iso ongelma niin yksinhuoltaja perheissä kuin selaisissa perheissä missä vanhemmat ovat yhdessä.
Eli se, että lapsia syntyy erillaisissa olosuhteissa ja joka puolella maapalloa on aina siunaus mutta se, että he joutuvat kasvamaan erillaisissa perheissä ja olosuhteissa on jotka eivat ole Herran alkuperäine tahto johtuu synnistä.
Se on erittäin väärin ja Herrankin mielstä kauheaa.
Meidän uskovien tulisi kuitenkin ymmärtää miten rakkaita ja arvokkaita lapset ovat Jumalalle ja sitä kautta myös opettaa lapsille, että he ovat arvokkaita, olivatpa saaneen alkunsa millä tahans atavalla.
Me elämme sellaita aika kautta, missä uskovien vainot lisääntyvät hurjaa vauhtia. Monet uskovaiset naiset joutuvat tälläkin hetkellä raikatuksi kun tätä kirjoitan ja sen seurauksena syntyy lapsia.
ISIS on kaapannut valtavan määrän kristyttyjä naisia ja myy heitä seksi orjiksi tälläkin hetkellä.
Mielestäni jokaisen uskovan naisen ja heidän puolisoidensa olisi hyvä valmistautua siihen ajastukseen, että näin voi käydä myös heille.
Miten tulisi uskovan miehen suhtautua siihen, että hänen vaimonsa on raiskattu ja sen seurauksena syntyy lapsi.
Ainot vaihtoehto raamatun mukaan on se, että tuo mies hoitaa ja rakastaa tuota lastaan kuin omaansa. Kasvattaa hänet tuntemaan Jumalan ja vaeltamaan Jumalan teitä.
Usein puhume kirjoittelemme täällä raukkaudesta, mutta Herra laittaa meidän eteemme joka päivä ihmisiä kelle voimme ihanm kokreettisesti näyttää raukkautta.
Tulevina aikoina, voi tuo mainitsemani asia olla monellekkin uskovaiselle hyvä paikka osoittaa rakkauttaan, sitä heikonpaa ja viatonta kohtaan joka ei ole kuitenkaan omaa verta ja lihaa.
Mitä nyt tulee yleensäkkin siihen, että Herra sallii meille pahoja asoita tapahtuvaksi, niin eikö oikeasti tärkeintä ole se että meillä on sellainen sydämmen asenne ja mieli, että olisimme kiitollisia Herran päätöksistä.
Olisimme kiitollisia siitä, että meillä on vielä asiat hyvin, koska ne vaan tulevat menemään todella huonoiksi.
Minua ylipäätään ihmetyttää se miten paljon uskovaiset (en tarkoita nyt loukata ketään) valittavat koko ajan (itsekkin aika ajoin tähän syyllistyn) kun meillä on asiat todella todella hyvin.
Miten paljon me valitamme niistä asioista jotka oikeasti ovat omaa vikaamme. Kuinka monesti mennään peilin etteen katsomaan, että miten minä voisin tehdä oikein ja paremmin ja oliko nyt sittenkin vika minussa eikä muissa taikka paholaisessa?
Uskovia vaivaa kiittämättömyys kaikesta siitä mitä Herra on antanut ja tehnyt ja vastuuntunnottomuus omista synneistään.
Ei synnistä tarvitse kiittää, mutta mielestäni Herra on oikeuden mukainen ja minulla ei ole mitään oikeutta napista ja olla tyytymätön koko ajan kaikkeen mitä tässä maailmassa tapahtuu. Herra on suvereeni Hallitsija joka hallitsee koko luomakuntaa ja Hän päättää milloin mikäkin pahuus ym muu riittää ja se pitää lopettaa. Minä en Hänen päätösiään kyseenalaista ja kerro Jumalalle miten Hänen tulisi tehdä. Meillä ei ole oikeus pompottaa Jumalaa.
Meillä on oikeus olla kuuliaisia ja nöyriä ja viettää aikaamme Hänen kanssa kahden kesken, niin paljon kuin vaan mahdollista jotta olisimme oikealla tavalla Hänen käytössään ja tekemisemme ja tekemättäjättämisemme kirkastaisi Häntä, sekä olisimme valmiita seisomaan pystyssä vaikka tuhat kaatuisi sivultamme taikka meille tapahtuisi mitä, niin että me loistaisimme Hänen valoaan ja kirkkauttaan silläkin hetkellä.
En ole tarkoittanut loukata ketään kirjoituksellani, mutta uskon vakkasti siihen että Herra Sebaot on voimallinen kaikissa olossuhteissa, kaikkien meidän elämässä näyttämään mikä on Hänen voittonsa ja voimansa niiden kauheuksin yllä jotka meitä kohtaavat tai ovat jo kohdanneet.
Vain yksi on tärkeä, Hän saakoon täysin meidän sydämmemme. sielumme ja mielemme jotta voi muutta meidät tuomaan itselleen kunniaa.