PetriFB kirjoitti:Jumalan sanan totuuden selvittämiseen tai käsikirjoitusten vertaamiseen ei tarvita yliopisto tutkintoa, eikä tohtorin titteliä jne. Näiden asioiden selville saamiseen riittää usko Jumalaan sekä Häneltä tuleva ymmärrys asioiden selvittämiseen. Suurin osa alkuseurakunnan apostoleista oli kouluja käymättömiä miehiä, jotka Jumala valitsi palvelemaan Häntä sekä kirjoittamaan UT:n tekstiä. Jumalan valintaa koskien palvelijoitaan ei ole asetettu korkealle, vaan niin matalalle, että kyse on Jumalan kutsusta ja valinnasta opettamaan ja tutkimaan Jumalallisia asioita. Moni ihminen alkuseurakunnan aikana luotti enemmän sen ajan koulutettuihin teologeihin, eikä kouluja käymättömiin Jumalan palvelijoihin. Jumala ei katso ihmiseen varustaessaan hänet palveluksen työhön, mutta usein ihmiset, jotka eivät luota Jumalaan katsovat ihmiseen, että onko hänellä yliopistokoulutusta tai tohtorinarvoa, että häneen voi luottaa.
Minä saan joskus sellaista e-mailia, että jotkut ihmiset luottavat arkkipiispa Mäkiseen homo asiassa, eikä minun kirjoituksiini koskien homoutta, koska Mäkisellä on korkea yliopistollinen teologinen koulutus, jota minulla ei ole. Jokainen saa tietenkin vapaasti valita kehen luottaa.
Olen samaa mieltä kuten Petri yllä olevassa lainauksessa kirjoittaa. Eli korkea koulutustaso ei ole todellakaan mikään tae siitä, että pystyisi opettamaan Raamatun asioista jotenkin paremmin ja oikeammin kuin sellainen ihminen jonka Jumala on kutsunut ja varustanut sellaiseen palvelutehtävään. Maailma on tänäkin päivänä pullollaan eksyneitä ihmisiä jotka ovat juuri senkin takia eksyneet kun ovat luottaneet lähes sokeasti vain sellaisiin opettajiin ja teologeihin jotka ovat korkeasti koulutettuja mutta monissa kohdin opettaneet harhaisesti monista Raamatun opettamista asioista.
1. Tess. 5:21
mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;