Pelastuu ei Pelastu...?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Pelastuu ei Pelastu...?

ViestiKirjoittaja oletus » 16. Marras 2014 01:50

vaisuliini kirjoitti:
oletus kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
Siis yllättävästi kun silloin ei osaa odottaa Pyhällä Hengellä täyttymisen, se tapahtuu kans yllättävästi ja missään vaan? Se on kans raamatullinen?

Hmm, voitko kertoa ihan selkeästi mitä sinulle tapahtui kun täytyit yllättävästi Pyhällä Hengellä?

Ai mitä minulle tapahtui... Ok eka kerta oli täysin yllätys ja Pyhällä Hengellä täyttymisen juttu oli vieras aihe meikälle. Kun sinä syksyisenä päivänä kamut tulivat meille ja koittivat houkuttaa minut mukaan eräälle viikonloppuleirille. Ei ajatus siitä minua houkuttanut mutta he saivat ylipuhuttua minut niin lopulta suostuin tulemaan mukaan. Auto oli melkein täynnä niin jouduin jakamaan erään henkilön kanssa etutuolin :D Matka kesti noin yli tunnin...

Siten saavuttuani ihastuin heti entiseen navettaan joka on nykyään huvila. Katselin sen ulkopuolta ja siten menin sisälle katsellaakseni niin yhtäkkiä jokin veti minusta ulospäin näkymättömällä tavalla ja katsoin itseeni ihmetellen niin sinä hetkellä täytyin hyvin voimakkaasti Pyhällä Hengellä ilman että joku laittaisi kätensä päälleni. Se tuntui tulevan ylhäältä alaspäin. Siten tuli seitsemän eri Raamatun paikkaa, eri suunnalta se tuli minua kohtaan. Ja siten tuli se näky jonka mukaan mie näin että Jumalan ja minun välissä on valkoinen lasinen silta. Siten olin ihan ällikällä lyöty. Se tapahtui perjantaina.

Lauantaina taas tapahtui. Tunsin miten minut puhdistettiin sillä niinku se olisi marjanpuhdistin, ensin alaspäin ja sit ylöspäin, kaksi kertaa lävitse... Olin kans ällikällä lyöty. Sunnuntaina sisässäni oli pelottavan halu. En osaa nyt selittää omin sanoin, se halusi mennä muualle, ehkä se halusi viedä Jumalan Sanaa sinne kans. Yritin istua kaikin voimin tuolilla ja pitää tuolista kiinni pysymällä siinä :D

Minulla kesti kauan... noin 6 kuukautta tajuta se kun otin ensin Raamatun käsiini ja avasin sen niin simmuuni pisti Joh. 3:3. Niin tajusin olevani uudestisyntynyt vaikka lapsena minä omasta halustani tulin uskoon. Myös tajusin mitä minulle tapahtui niin se oli Pyhällä Hengellä täyttyminen.

Joh. 3:3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa." RK

Siten myöhemmin taas minä täytyin yllättävästi Pyhällä Hengellä ilman että joku laittaisi kätensä päälleni, muutama kertaa. Kerran sain Jumalan kosketuksesta voiman niin kaaduin täällä kotosalla ollessani yksin mutta olohuoneen pöytä oli tiellä niin minun pääni olisi voinut osua siihen pöytään ja olisin voinut loukkaantua kans mutta Jumala piti huolen etten kaatunut sen päälle vaan että kaadettuani putosin jaloilleni. Se oli kyllä ihme juttu.

Koettelisitteko Sanalla oliko ne Jumalasta mitä minulle tapahtui? Pyhällä Hengellä täyttyminen on kai yllättävää mitä Raamattu opettaa?

Vaisuliini

Olen vilpittömästi huolissani siitä mitä kerroit j a muistan sinua rukouksissani!
Uudestisyntyminen, eli uskoontulo tapahtuu siten,että Jumala antaa herätyksen.Siinä tulee ihmiselle synnintunto ja että hänen tulee sydämestään uskoa että on syntinen ihminen ja että ainoastaan Jeesus Kristus voi hänet pelastaa antamalla synnit anteeksi.Eli tunnustamalla että Jeesus on Kristus, ainoa syntien anteeksiantaja ja pelastaja.Tuollaisilla kokemuksilla mitä kerroit, ei ole mitään tekemistä Raamatun totuuden ja armon kanssa.Kopioin oman kirjoitukseni toisesta ketjusta tähän tuosta kaatumisesta:

Kaatumisesta:

Koska Jumalan Pyhä Henki toimii ainoastaan Jumalan Sanan eli Raamatun mukaisesti, niin mikään sellainen Pyhän Hengen toiminnaksi väitetty ilmiö, profetia jne , mikä ei ole Raamatussa ilmoitettu, ei silloin voi olla mitään muuta kuin ihmisten sielullisuutta tai ikävä kyllä sielunvihollisen tuotetta.
Kaatumisesta ei Raamattu kerro MISSÄÄN KOHDEN, että taaksepäin kaatuminen olisi siunauksen merkki vaan PÄINVASTOIN !

Emme saa pitää Jumalaa tyhmänä ja täten halveksia Hänen viisauttaan.Sillä miksi Hän olisi antanut meille Sanansa jonka mukaan meidän tulisi elää?
Jumalan Sana on kaikkein korkein auktoriteetti ja mitään toista auktoriteettiä ei meille ole annettu!
Mitä järkeä on kaatumisessa tai millä tavoin se kasvattaa meitä Kristukseen? - Ei millään tavoin.
Onko kaatuminen evankeliumin julistuksen yhteydessä tapahtuva ilmiö?-Ei ole.

Jos olisi, niin miksi yksikään apostoleista, ei ole kirjoittanut siitä kirjeissään?
Luulisi että edes joku olisi, mutta EI OLE.
Kaatoiko Jeesus ihmisiä julistaessaan evankeliumia tuhansille ihmisille? Olisi luullut että edes yhden ihmisen olisi kaatanut, jos se olisi Hänen Hengestään tullut ilmiö! Mutta ei kaatanut yhtään ihmistä!

Kun Paavali kaatui, se oli maailman historian AINOA tapahtuma ja sitä ei kukaan voi matkia (ainoastaan sielunvihollinen matkii)
Sillä Jeesuksen Kristuksen kohdatessa Paavalin, jonka Hän oli valinnut apostoliksi, oli niin voimallinen kohtaaminen itse Jumalan kanssa, että ymmärtäisin Paavalin joka oli vain ihminen, ei fyysisestikään kestänyt elävän Jumalan edessä, ja sitäpaitsi Paavali kaatui kasvoilleen!

Eli jos jonkun julistajan , olkoon se KUKA TAHANSA, kautta kaatuu ihmisiä taaksepäin, ei se voi olla Jumalan Pyhän Hengen toimintaa, koska Pyhän Hengen toiminta on aina yhtä Raamatun mukaan, eli Pyhä Henki ottaa Jeesuksen omasta, kuten Raamattu sanoo
oletus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Marras 2014 10:07

*
Oletus, minä uskon Jumalaan joka toimii aina Sanan mukaan. Olen niitä uskovia jotka pysyvät Sanassa koetellen Sanalla kaikkea. En eilen muistanut mainita että täytyin myös tulella kerran. Raamatun mukaan Jeesus täyttää meidät Pyhällä Hengellä ja tulellakin kans.

Raamatussa on yksi kohta jossa pakanat saivat Pyhän Hengen lahjan ja täyttyivät täysin yllättävästi Pyhällä Hengellä. Niin opettaako Raamattu siitä että voi täyttyä yllättävästi Pyhällä Hengellä?!?!

Ap.t. 10:44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Marras 2014 10:09

*
Oletus, en kaatunut taaksepäin, enemmän eteenpäin mutta alaspäin. En kuitenkin kaatunut pöydän päälle vaan putosin jaloilleni niin selvisin Jumalan avulla.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Marras 2014 10:22

*
Lauantaina taas tapahtui. Tunsin miten minut puhdistettiin sillä niinku se olisi marjanpuhdistin, ensin alaspäin ja sit ylöspäin, kaksi kertaa lävitse... Olin kans ällikällä lyöty.

Matt. 3:12 Hänellä on kädessään viskain, ja hän puhdistaa puimantantereensa. Jyvät hän polttaa sammumattomassa tulessa." RK
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Marras 2014 10:55

*
Jos yllättävä Pyhällä Hengellä täyttyminen ei ole raamatullinen niin voisitteko te kertoa miten täytyitte Pyhällä Hengellä? Laittoiko hän kätensä teidän päälle niin täytyitte Pyhällä Hengellä?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja oletus » 16. Marras 2014 11:10

vaisuliini kirjoitti:*
Jos yllättävä Pyhällä Hengellä täyttyminen ei ole raamatullinen niin voisitteko te kertoa miten täytyitte Pyhällä Hengellä? Laittoiko hän kätensä teidän päälle niin täytyitte Pyhällä Hengellä?

Kuten jo olen aikaisemmin sanonut että Pyhällä Hengellä täyttyminen on sama kuin Raamatun totuudella ja armolla täyttyminen.
Raamatusta, silloin kun Jumala avaa ymmärryksen. Pyhä Henki siis kirkastaa uudistisyntyneelle Hänen omaa Sanaansa.

Joten minulle ei ainakaan tapahtu mitään muita yllätyksiä, kuin se, että kun Hän avaa Raamatun kirjoituksia, olen todella kiitollinen!

Johanneksen evankeliumi:
.
16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
16:8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
16:9 synnin, koska he eivät usko minuun;
16:10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
16:11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
16:12 Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.
16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
16:14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
16:15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille
oletus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Marras 2014 11:18

*
Ok, minulle kävi samoin. Hän yksin toimii Opettajana ja avasi ymmärryksen minulle ja nosti mieleen tapahtuman mitä entisessä navetassa tapahtui. No mikä on mielestäsi epäraamatullinen kohta?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Marras 2014 11:39

*
Olisi asia helpompi jos sanoisit suoraan missä kohdassa mielestäsi on epäraamatullinen niin siten yhdessä voisimme turvautuen Sanaan koetellen Sanalla kans tutkia mitä Raamattu opettaa siitä. :angel:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja systeri » 16. Marras 2014 12:22

Mulla on kans omakohtainen kokemus siitä kuinka Herra on täyttäny yllättäin Pyhällä Hengellä ja ilolla .Aihe jonka kohdalla tuo tapahtui on todella vieläkin ihastusta herättävä ja Raamatun mukainen :) Halleluujaa :D
Ja siitä on omakohtainen kokemus kuinka mun sisäistä astiaa olis pyöräytetty pulloharjalla kun elin erittäin aktiivista vaihetta uskon elämässä..se muistaakseni tapahtui ennen tuota täyttymistä. No Raamatun mukaista tai omaa sielullisuutta, mutta ei se mielestäni ainakaan mitään outoja saanu mus aikaan...viitaten vähän tuohon marjanpuhdistamiseen :)
systeri

ViestiKirjoittaja paa » 16. Marras 2014 12:24

oletus kirjoitti:Joten minulle ei ainakaan tapahtu mitään muita yllätyksiä, kuin se, että kun Hän avaa Raamatun kirjoituksia, olen todella kiitollinen!

Niin, sinulle ei tapahdu muuta.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu