"Veren suoja"

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 09. Loka 2014 09:40

Kun ihminen syntyy uudelleen, niin hän syntyy Jumalan perheeseen, lapseksi.

Mutta syntyy myös vapaaehtoinen työsuhde eli saat olla osa Jumalan palveluskuntaa, ja työskennellä Jumalan valtakunnan hyväksi sillä armoituksella, minkä esimies (Jumala) sinulle katsoo hyväksi opettaa.

Hänen hallitsijansa ei ole enää perkele vaan nyt hän on vapaaehtoisesti antanut hallintasuhteen Jumalalle.

Tässä asemassa Jumalan lapsina ja Hänen palvelusväkensä jäseninä olemme myös oikeutettuja asemamme vastaavaan työsuojeluun.

Tätä suojelua ei tarvitse pyytää erikseen vaan se kuuluu tähän uuteen hallintasuhteeseen, siksi emme ole ilman suojaa vaikka emme erikseen rukoile tätä. Se kuuluu uuteen asemaamme, uusi "työnantajamme" harrastaa palvelijan työsuhteeseen ryhtynyttä lastansa työsujelutoimenpiteillä, sillä tavalla että ottaa itse henkilökohtaisesti tämän suojelun hoitaakseensa.

Raamattu ei opeta erikseen rukoilemaan asioita jotka jo kuuluvat meille, vaikka en usko Jumalan tästä suuttuvan vaikka näin tehtäisiinkin.

Uskonkin, että jos joku on vaikka menossa jonnekkin vaaralliselle alueelle Jumalan valtakunnan töihin ja hän rukoilee Jeesuksen veren suojaa peloissaan, huomaa Jumala että tuo palvelija tarvitsee nyt rohkaisua ja Minun läsnäoloani, annampa hänelle tuon rohkaisun mitä hän tarvitsee, sillä veren suoja hänellä jo on.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Siivetön » 09. Loka 2014 09:53

Minusta nyt opetat Mikko hieman vastoin Raamattua, vai mitä sanot tästä:

Isä meidän rukous:

Isä meidän, joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tänä päivänä
meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen,
vaan päästä meidät pahasta.
Sillä sinun on valtakunta
ja voima ja kunnia iankaikkisesti.
Aamen.

(Matt. 6:9–13; Luuk. 11:2–4)

Olemme saaneet syntimme anteeksi, Jumalan valtakunta on jo meissä sisäisesti, Hän on jo luvannut Sanassaan pitää kaikista jokapäiväisistä tarpeistamme huolta ja kertoo, ettei meidän tule murehtia, mitä söisimme, mitä päällemme pukisimme jne. jne.

Ja siitä huolimatta Jeesus nimeomaan opettaa meitä rukoilemaan juurikin noita asioita!
Siivetön

ViestiKirjoittaja Joel.A » 09. Loka 2014 10:46

Niin mitä Siivetön sinulle merkitsee "Jeesuksen veren suoja", haluaisitko vielä selventää laajemmin?
Joel.A

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 09. Loka 2014 11:07

Siivetön kirjoitti:Minusta nyt opetat Mikko hieman vastoin Raamattua, vai mitä sanot tästä:

Isä meidän rukous:

Isä meidän, joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tänä päivänä
meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen,
vaan päästä meidät pahasta.
Sillä sinun on valtakunta
ja voima ja kunnia iankaikkisesti.
Aamen.

(Matt. 6:9–13; Luuk. 11:2–4)

Olemme saaneet syntimme anteeksi, Jumalan valtakunta on jo meissä sisäisesti, Hän on jo luvannut Sanassaan pitää kaikista jokapäiväisistä tarpeistamme huolta ja kertoo, ettei meidän tule murehtia, mitä söisimme, mitä päällemme pukisimme jne. jne.

Ja siitä huolimatta Jeesus nimeomaan opettaa meitä rukoilemaan juurikin noita asioita!

En opeta , vaan keskustelen, tuon mielipiteeni tässä asiassa keskustelijan roolissa ja ominaisuudessa. Kyse ei ole opettamistilanteesta vaan keskustelusta.

Mitään asiaa en ole kieltänyt olla rukoilematta tässä ketjussa, en oikein ymmärrä mikä on pointtisi.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Lily » 09. Loka 2014 11:27

Siivetön kirjoitti:Tulee Lily ymmärtää kyseinen VT kertomus oikein.

Mieti mitä on Jumalan viha?

Mitä on vihollisuus Jumalaa vastaan, se on ero Jumalasta.

Kun Jumala vihastuu johonkin, Hän jättää ihmisen vihollisen armoille, eli ottaa pois verenmerkin, eli sen mikä meitä on siihen saakka suojellut viholliselta.

Egyptiläisillä ei ollut veren merkkiä ovipielessään, eli he olivat vihollisen armoilla, olivat siis Jumalan vihan alaisia.
Viittaan tähän: Sillä saatana on tullut tappamaan ja tuhoamaan, mutta Minä olen tullut, että teillä olisi yltäkylläinen elämä.

En osaa tätä tämän paremmin opettaa / selittää, enkä tiedä, voiko tuota asiaa edes täysin ihmiselle avata muu, kuin Pyhä Henki.

Kyllä ajatteln samalla tavalla ja ymmärrän tuon, mutta nyt uudestisynnyttyämme olemme päässeet pois Jumalan vihan alta ja olemme Hänelle kuuluvia ja matkalla Hänen ikuiseen läsnäoloon, kunhan emme tee pelastusta tyhjäksi.

Miksi siis meidän tulisi koko ajan rukoilla, että " suojele minut sinun vihaltasi" ? Eikö meidän kuulu rukoilla että päästä minut pahasta ( "Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.").

Koska itse ymmärrän, että Jeesuksen veren suojan rukoilu on joko uskonnollista mantraa eli pitää koko ajan pyytää erikseen että Jumala suojelisi, emme siis sen mukaan ole koko ajan oikeutettuja Jumalan suojelukseen vaan sitä pitää koko ajan pyytää.

Tai sitten meidän pitää koko ajan pyytää, että säästyisimme Jumalan vihalta, eli ihan kuin emme olisikaan sovitettu Jeesuksen ristintyön kautta.

Enkä oikeasti löydä raamatusta kehoitusta jatkuvasti hokemaan Jeesuksen veren suojaa...
Lily

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 09. Loka 2014 11:37

Lily kirjoitti:

Kun Jumala vihastuu johonkin, Hän jättää ihmisen vihollisen armoille, eli ottaa pois verenmerkin, eli sen mikä meitä on siihen saakka suojellut viholliselta.

Egyptiläisillä ei ollut veren merkkiä ovipielessään, eli he olivat vihollisen armoilla, olivat siis Jumalan vihan alaisia.
Viittaan tähän: Sillä saatana on tullut tappamaan ja tuhoamaan, mutta Minä olen tullut, että teillä olisi yltäkylläinen elämä.

En osaa tätä tämän paremmin opettaa / selittää, enkä tiedä, voiko tuota asiaa edes täysin ihmiselle avata muu, kuin Pyhä Henki.

Kyllä ajatteln samalla tavalla ja ymmärrän tuon, mutta nyt uudestisynnyttyämme olemme päässeet pois Jumalan vihan alta ja olemme Hänelle kuuluvia ja matkalla Hänen ikuiseen läsnäoloon, kunhan emme tee pelastusta tyhjäksi.

Miksi siis meidän tulisi koko ajan rukoilla, että " suojele minut sinun vihaltasi" ? Eikö meidän kuulu rukoilla että päästä minut pahasta ( "Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.").

Koska itse ymmärrän, että Jeesuksen veren suojan rukoilu on joko uskonnollista mantraa eli pitää koko ajan pyytää erikseen että Jumala suojelisi, emme siis sen mukaan ole koko ajan oikeutettuja Jumalan suojelukseen vaan sitä pitää koko ajan pyytää.

Tai sitten meidän pitää koko ajan pyytää, että säästyisimme Jumalan vihalta, eli ihan kuin emme olisikaan sovitettu Jeesuksen ristintyön kautta.

Enkä oikeasti löydä raamatusta kehoitusta jatkuvasti hokemaan Jeesuksen veren suojaa...

Juuri näin minäkin asian Raamatun valossa näen, ei ole mitään kehoitusta löydettävissä Raamatusta että meidän pitäisi rukoilla Jeesuksen veren suojaa, joka meille jo kuuluu ja on annettu.
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Loka 2014 14:06

Lily kirjoitti:Kyllä ajatteln samalla tavalla ja ymmärrän tuon, mutta nyt uudestisynnyttyämme olemme päässeet pois Jumalan vihan alta ja olemme Hänelle kuuluvia ja matkalla Hänen ikuiseen läsnäoloon, kunhan emme tee pelastusta tyhjäksi.

Samaa mieltä kanssasi mutta olisi kysyttävää... Joka kerta kun olen menossa ajamaan niin sinä hetkellä rukoilen aina Isä meidän -rukouksen mukaan. Eikö se Isä meidän -rukous erikseen varjele ajomatkaani? Kerran unohdin rukoilla Isä meidän -rukousta niin sinä yöllä minun kimppuun hyökättiin niin siksi rukoilen joka ilta ennen nukkumaanmenoa ja myös ajomatkalla kans. Raamattu opettaa rukoilemaan Isä meidän -rukouksen mukaan mutta eikö se tarkoita että se erikseen varjelee Jumalan omia myös? :roll: :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Lily » 09. Loka 2014 14:18

Vaisuliini, itse en tiedä varmasti johtuiko tuo paha tapahtuma siitä, ettet rukoillut Isä meidän rukousta sinä iltana. Minusta olisi kyllä hieman kummaa jos Jumala olisi sallinut sinua kohtaan hyökkäyksen koska et ollut rukoillut. Itse näkisin, että meidän rukouksemme kantavat pidemmällekin kuin vain tämän päivän. Todistuksena esim. Ne jotka ovat rukouksen kautta vaikuttaneet jonkun uskoontuloon, paranemiseen, työpaikan saantiin, asunnon saantiin ym.

Meidän kuitenkin kannattaa rukoilla joka päivä ja myöskin mahdollisimman paljon, eli ei kannata ruveta veltoksi ja ajatella, että kyllähän minä viime viikolla rukoilin :)
Lily

ViestiKirjoittaja Lily » 09. Loka 2014 14:29

Mitä tulee Isä meidän rukoukseen, niin minusta se tuo hyvin esille sen miten kuuliaisuus ja Jumalan korottaminen ovat kaiken alku ja loppu. Siinä välissä sitten meidän omat pyynnöt. Koska ihminen tuppaa olemaan itsekäs, haluten vaan itselleen, unohtaen muut tai Jumalan tahdon kuhunkin asiaansa elämässä, niin Isä meidän rukous tiputtaa ihmisen siihen paikalle missä hänen kuuluisi olla.

Ihan muistutuksena itsellekkin, että kuuliaisesti hoitaisin minulle annetut vastuut, työt ja ihmiset, ilman että itselleni mitään haluisin. Kuitenkin muiden tulisi olla etusijalla, sitten vasta omat tarpeeni.
Lily

ViestiKirjoittaja Siivetön » 09. Loka 2014 16:17

Lily kirjoitti:

Eikö meidän kuulu rukoilla että päästä minut pahasta ( "Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.").

Et tainnut ymmärtää, siitä kertoo viestisi sisältö.
Siivetön

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu