Siivetön kirjoitti:hrmn2 kirjoitti:Tarkoitin, että meidän ei tule jäädä odottamaan että Jumala antaa uskon, sillä Hän on jo luvannut Sanassaan antaa sen jokaiselle, joka taivuttaa sydämensä Hänen tahtoonsa. Eli Jumalan tahto on antaa jokaiselle uskoa niin paljon, kun vain on itse halukas ottamaan vastaan.
Antaisitko jonkin Raam.kohdan, joka tukee ajatustai siitä, että jokainen saa uskoa niin paljon kuin on itse halukas ottamaan vastaan??
Sillä tuo näkemyksesi on tosiaankin ristiriidassa tämä Room.kirjeen 12 luvun kohdan kanssa, jonka jo Jasmiini tuossa edellä laittoi:
3. Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.
Asiayhteydestä ilmenee, että tässä käsitellään armolahjoja eli palvelutehtäviä. Ei tässä ole kyse uskosta niihin Jumalan Sanan lupauksiin jotka on annettu kaikille uskoville.
Selvennyksen vuoksi laitan tähän muutaman esimerkki tällaisesta lupauksesta:
"Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon." (Matt.11:28)
"Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai joisitte... Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan. Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan." (Matt.6:25,32,33)
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä." (Joh.6:47)
Näihin Jumala tahtoo antaa jokaiselle uskon, eli voimme vain alkaa uskomaan niihin kun ne luemme, yksinkertaisella lapsen uskolla. Ja minun ymmärrykseni mukaan lupaukset, jonka mukaan Jumala on valmistanut pääsyn jokaisesta kiusauksesta, kuuluu myös näihin.
Siivetön kirjoitti:Ja laitoin jo tuonne edelle tämänkin kohdan:
Joh. 3
27. Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta".
Tähän vastasinkin jo. Eli on totta, ettei ihminen ei voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta. Toisin sanoen, ihminen voi ottaa vain, jos hänelle annetaan taivaasta.
Kysymykseni sinulle ja muille synnintekemis-opin* puolustajalle kuuluu: Miksi mielestänne Jumala ei tahtoisi antaa uskoa siihen lupaukseen, että Hän on valmistanut pääsyn kaikista kiusauksista, jokaiselle joka Häneen turvaa ja tahtoo elää saastumatta? Miksi Hän pidättelisi joltain tätä uskoa? Sehän tarkoittaa, että Jumala pakottaa tuon uskovan tekemään syntiä, sillä Hän kyllä tietää, ettei kukaan ihminen pysty olemaan tekemättä syntiä ilman tuota uskoa ja Hänen antamaa voimaa.
* Koska niin sinnikkäästi puhutte minun opettavan "synnittömyys-oppia" vaikka en ole koskaan käyttänyt sanaa "synnitön", niin ette varmaan pahastu jos käytän teistä tällaista lanseeraamaani termiä "synnintekemis-oppi"