Aamu-Usva kirjoitti:Varmaan kuitenkin harvassa paikassa metsästetään jotain ihmeellisiä ilmiöitä. Suurin osa kokouksista taitaa olla ihan hyviä. Olen itse kiertänyt monessa paikassa viimeisen 13 vuoden aikana ja ihan satunnaisesti nähnyt jotain outoa.
"Varmaan kuitenkin harvassa paikassa metsästetään jotain ihmeellisiä ilmiöitä."Minä olen taas näkemässä, että monet uskovaiset odottavat kokouksilta juuri "ihmeellisiä ilmiöitä" ja "uusia, voimakkaampia kokemuksia". Ne tulkitaan merkiksi Jumalan läsnäolosta. Näin erityisesti uusapostolien ja profeettojen pitämissä kokouksissa, joihin näyttävät mm. Marko Selkomaa ja Patrick Tiainen lukeutuvan. Heidän kokouksissa tapahtuu raamatulle täysin vieraita ilmiöitä. Seurakunnissa ei löydy vaan ryhtiä sanoa sitä tai sitten ollaan jo niin noiden uusapostolien jakaman hengen valtaamia, ettei harhoja ymmärretä harhoiksi. Kysynkin tässä, että ovatko mielestäsi Pyhän Hengen vaikutusta palovammat, maassa kouristelut, kokouksissa loukkaantumiset, hallitsemattomat ääntelyt ym ym ym ym... noita fyysisiä manifestaatioita on suuri määrä? Entä kokousten seurauksena syntyneet mielenterveyden ongelmat, syvät masennus- ja pelkotilat, uskosta luopumiset yms.?
Aamu-Usva, kirjoitit 5.8.15 näin: "En voi ottaa kantaa Selkomaahan koska en häntä tunne." Ehkä et ole katsonut hänen kokoustaltioitaan tai lukenut hänen kirjojaan. Monet kuitenkin ovat käyneet hänen kokouksissaan sekä tutustuneet hänen kirjoihin ja äänitteisiin. Monet heistä ovat muuttumassa yhä enemmän tunneperäisten uskonkokemusten ohjaamiksi. He etsivät yhä voimakkaampia manefestaatioita.
Ajassamme on kaikilla mahdollisuus tutustua "show-tyylistä evankeliumia" julistavien saarnaajien opetuksiin ja kokouskäytänteisiin. Lähes kaikista puhujista löytyy ajassamme riittävästi luotettavaa tietoa joka mahdollistaa heistä arvion tekemisen, mutta tämä luonnollisesti vaatii uskovilta tahtotilaa ja rakkautta totuuteen. Jos oikeasti et tunne maassamme ja maailmanlaajuisesti vaikuttavia eksytyksiä niin on aika tutustua niihin ja tunnistaa ne. Jeesus kantoi tästä asiasta erityistä huolta. Kun opetuslapset kyselivat maailmanlopun ja Herran tulemisen merkeistä sanoi Jeesus heille ensimmäiseksi: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä!" Sitten Hän kertoi lopussa tulevan voideltuja ja profeettoja, jotka tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä ja he eksyttävät
monta *) ja jos mahdollista, valitutkin. Tähän tulee suhtautua mitä suurimmalla vakavuudella. Jeesus sanoi vielä: "Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut." Alkutekstissä tuo sana
*) monta tarkoittaa suurta määrää, ei mitään pientä marginaalista ryhmää. Siis monet uskovaiset tulevat eksytetyiksi. Ei-uskovaisiahan ei tarvitse eksyttää. Tahdon rohkaista uskovaisia koettelemaan ja arvioimaan kaiken sekä pitämään huolta toisistaan. Pois uneliaisuuden ja velttouden henki s.o mieliala.
"
Jos olet ollut veltto, joutuu ahtaana aikana voimasi ahtaalle. Pelasta ne, joita kuolemaan viedään, pysäytä ne, jotka surmapaikalle hoippuvat. Jos sanot: "Katso, emme tienneet siitä", niin ymmärtäähän asian sydänten tutkija; sinun sielusi vartioitsija sen tietää, ja hän kostaa ihmiselle hänen tekojensa mukaan" (San. 24:10-12).