Chatissa esitetty väite Marko Selkomaasta..

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Chatissa esitetty väite Marko Selkomaasta..

ViestiKirjoittaja onefortruth » 13. Elo 2015 14:16

Mikä tatskajuttu täh? En löydä.
Onko muuten tatuoinneista mitään opetusta täällä foorumilla? Etsiskelen...
onefortruth

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Elo 2015 16:06

*
Jokos löysit sen etsimäsi ketjun? :) No kuitenkin laitan kans tänne...

Tatuoinnin ottaminen uskovana
https://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic ... nti#p32656

"Kristilliset" tatuoinnit.
https://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic ... =tatuointi

Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?
https://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic ... nti#p32350

On pari PP:n linkkiä joka puhuu tatuoinnin jutusta:

Tatuoinnit ja Raamattu
https://www.kotipetripaavola.com/Raamat ... innit.html

Näkökulma tatuointiin
https://www.kotipetripaavola.com/nakoku ... ntiin.html
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Elo 2015 15:15

*
Meidän tulee rakentaa usko Sanan varaan eli meidän uskon kohteena ja keskipisteenä on Jumalan Sana Raamatussa - koetellen kaikkea ja jokaista henkiä Sanalla, niin lopunajan viimeisinä päivinä meille ei mitään tapahdu pahaa eikä meidän tarvitse pelätä eksytyksen henkiä. Sen linkin mukaan Marko Selkomaa osoitti sormella erästä uskonsiskoa kohtaan ja sanoi 'Tulta' mutta uskonsiskolle ei mitään tapahtunut koska luulen että hänen uskon kohteena ja keskipisteenä on Jumalan Sana Raamatussa ja pysyy itse Jumalan Sanassa, niin Jumala varjeli häntä uskonsiskoa siltä.

Mutta toiselle naiselle tapahtui kyllä ja hän tunsi sähkövirtaa kehossa kun Marko osoitti sormella häntä kohtaan koska toisen naisen uskon kohteena ja keskipisteenä ei ollut Jumalan Sana Raamatussa. Mielipiteitä?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja onefortruth » 22. Elo 2015 20:12

Ja taas se on kutsuttu meidän seurakuntaan :shock: ....pitääkö kohta nostaa kytkintä hellareista oikeasti? Herra auttakoon ja johdattakoon nyt asian kanssa, jonka kanssa oon pitkään kamppaillut. Luulen et tartten asiaan viisasta keskusteluapua. En muutenkaan pidä siitä kun helluntaiherätykseen tungetaan Hillsongia vähitellen ja sit muutenkin...välillä tekee mieli vaan lähteä pois.
onefortruth

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Elo 2015 22:22

*
Noin pari viikkoa sitten yhtenä rukousiltana siellä kokouksessa varoitin muutamia helluntaiseurakunnan jäseniä Marko Selkomaasta. Ei kukaan heistä tullut vastustamaan minua. Mutta saa nähdä, ottivatko he vaarin varoituksen sanasta. Jos olet valmis kehottamaan seurakunnan jäseniä olemaan varovaisia Marko Selkomaan kanssa. Olin kans valmis ja yllätyinkin ettei kukaan vastustanut minua. Ainoastaan he sanoivat minulle 'Kiitos!'

1. Joh. 4:1 Rakkaani, älkää uskoko jokaista henkeä, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta, sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. RK
vaisuliini

ViestiKirjoittaja onefortruth » 29. Elo 2015 20:58

Mä nyt eniten perään meidän seurakunnan johdon toimintaa...onko luottamuksen arvoista? Vai ovatko he ns. hyvää hyvyyttään ajatelleet että siinä on nyt väkevä veli.
No, voinhan mä toki mennä sen tilaisuuteen mutta en sen käsien alle. Kertaalleen olen ottanut vastaan muun kuin Pyhän hengen nuorena enkä nyt enää samaa mokaa halua toistaa.
En tiiä, menen sen tilaisuuteen jos Jumala sinne johdattaa. Mitään suurta intoa ei ole, koska en halua altistaa itseäni sellaiselle joka ei ole Herrasta.
Ehkä voisin laittaakin srk:n johtoon viestiä että koetelkaapa ja tutkikaa mikä mies tämä on ja kenen voimissa hän tekoja tekee.
Mitkä on taustat ja tarkoitusperä hänellä? Mitä voimaa hän todella levittää ja edustaa?
Kai mä voisin sinne kirjeen vaikka kirjoittaa...etanameilin ihan, "omin pikku kätösin".
Tottahan se on taas eri asia, otetaanko vastaan varoituksia.
Mäkään en ole tämän enempää perehtynyt Selkomaan juttuihin paitsi mitä oon täältä ja linkeistä lukenut.
On tavallaan raskas asia lähteä jotain puhujaa ja evankelistaa arvioimaan...
Katsotaan...vielähän tässä on aikaa koska se tulee loka-marraskuun vaihteessa.
onefortruth

ViestiKirjoittaja onefortruth » 21. Maalis 2016 14:29

Selkomaa ruodittavana tässä...
onefortruth

ViestiKirjoittaja Jukka » 22. Maalis 2016 07:02

onefortruth kirjoitti:
Selkomaa ruodittavana tässä...

Tuo oli aika sekava taltio. Haastattelua oli leikelty ja toimittaja esitti johdattelevia kysymyksiä (puoliksi vastasi jo itse kysymyksiinsä). Matti Pyykkönen osaa kyllä vastata ihan itsekin. Tuosta jäi vähän huono maku. Mutta eiköhän tuostakin tullut aivan selväksi ettei Pyhä Henki vaikuta ihmisissä toisen asteen palovammoja (palorakkuloita iholla). Eikä Hän aiheuta noita kummallisia kaatumisia, kehon (kloonisia) kouristeluja ym.

Itse painiskelen näihin eksytyksiin liittyvien kysymysten kanssa. Olen tutkinut niitä useamman vuoden ajan. Nyt pohdin pitäisikö minun nostaa kotisivuillani näkyviin seurakunnissa esiintyviä Raamatulle vieraita käytänteistä. Osa on aika räikeitä ylilyöntejä sekä harhaoppien ja -opettajien hyväksymistä. Minuun koskee sydämeen asti tämän pimenevän ajan meno. Monen seurakunnan johtavat veljet (vanhimmat) näyttää ottavan vastaan puhujia arvioimatta heidän opetustaan ja tutkimatta heidän taustojaan. Voiko tähän olla enää muuta selitystä kuin että vanhimmatkin ovat tulleet jo eksytetyiksi -ottaneet vastaan "toisen evankeliumin, toisen jeesuksen ja toisen hengen". Vanhimmilla on suuri vastuu laumastaan.

Sen sanon, että sellainen meno joka tänä päivänä vallitsee monissa kokouksissa, ei olisi tullut 50 vuotta sitten kysymykseenkään.
Jukka

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 22. Maalis 2016 09:22

Varmaan kuitenkin harvassa paikassa metsästetään jotain ihmeellisiä ilmiöitä. Suurin osa kokouksista taitaa olla ihan hyviä. Olen itse kiertänyt monessa paikassa viimeisen 13 vuoden aikana ja ihan satunnaisesti nähnyt jotain outoa.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Jukka » 22. Maalis 2016 12:12

Aamu-Usva kirjoitti:Varmaan kuitenkin harvassa paikassa metsästetään jotain ihmeellisiä ilmiöitä. Suurin osa kokouksista taitaa olla ihan hyviä. Olen itse kiertänyt monessa paikassa viimeisen 13 vuoden aikana ja ihan satunnaisesti nähnyt jotain outoa.

"Varmaan kuitenkin harvassa paikassa metsästetään jotain ihmeellisiä ilmiöitä."
Minä olen taas näkemässä, että monet uskovaiset odottavat kokouksilta juuri "ihmeellisiä ilmiöitä" ja "uusia, voimakkaampia kokemuksia". Ne tulkitaan merkiksi Jumalan läsnäolosta. Näin erityisesti uusapostolien ja profeettojen pitämissä kokouksissa, joihin näyttävät mm. Marko Selkomaa ja Patrick Tiainen lukeutuvan. Heidän kokouksissa tapahtuu raamatulle täysin vieraita ilmiöitä. Seurakunnissa ei löydy vaan ryhtiä sanoa sitä tai sitten ollaan jo niin noiden uusapostolien jakaman hengen valtaamia, ettei harhoja ymmärretä harhoiksi. Kysynkin tässä, että ovatko mielestäsi Pyhän Hengen vaikutusta palovammat, maassa kouristelut, kokouksissa loukkaantumiset, hallitsemattomat ääntelyt ym ym ym ym... noita fyysisiä manifestaatioita on suuri määrä? Entä kokousten seurauksena syntyneet mielenterveyden ongelmat, syvät masennus- ja pelkotilat, uskosta luopumiset yms.?

Aamu-Usva, kirjoitit 5.8.15 näin: "En voi ottaa kantaa Selkomaahan koska en häntä tunne." Ehkä et ole katsonut hänen kokoustaltioitaan tai lukenut hänen kirjojaan. Monet kuitenkin ovat käyneet hänen kokouksissaan sekä tutustuneet hänen kirjoihin ja äänitteisiin. Monet heistä ovat muuttumassa yhä enemmän tunneperäisten uskonkokemusten ohjaamiksi. He etsivät yhä voimakkaampia manefestaatioita.

Ajassamme on kaikilla mahdollisuus tutustua "show-tyylistä evankeliumia" julistavien saarnaajien opetuksiin ja kokouskäytänteisiin. Lähes kaikista puhujista löytyy ajassamme riittävästi luotettavaa tietoa joka mahdollistaa heistä arvion tekemisen, mutta tämä luonnollisesti vaatii uskovilta tahtotilaa ja rakkautta totuuteen. Jos oikeasti et tunne maassamme ja maailmanlaajuisesti vaikuttavia eksytyksiä niin on aika tutustua niihin ja tunnistaa ne. Jeesus kantoi tästä asiasta erityistä huolta. Kun opetuslapset kyselivat maailmanlopun ja Herran tulemisen merkeistä sanoi Jeesus heille ensimmäiseksi: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä!" Sitten Hän kertoi lopussa tulevan voideltuja ja profeettoja, jotka tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä ja he eksyttävät monta *) ja jos mahdollista, valitutkin. Tähän tulee suhtautua mitä suurimmalla vakavuudella. Jeesus sanoi vielä: "Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut." Alkutekstissä tuo sana *) monta tarkoittaa suurta määrää, ei mitään pientä marginaalista ryhmää. Siis monet uskovaiset tulevat eksytetyiksi. Ei-uskovaisiahan ei tarvitse eksyttää. Tahdon rohkaista uskovaisia koettelemaan ja arvioimaan kaiken sekä pitämään huolta toisistaan. Pois uneliaisuuden ja velttouden henki s.o mieliala.

"Jos olet ollut veltto, joutuu ahtaana aikana voimasi ahtaalle. Pelasta ne, joita kuolemaan viedään, pysäytä ne, jotka surmapaikalle hoippuvat. Jos sanot: "Katso, emme tienneet siitä", niin ymmärtäähän asian sydänten tutkija; sinun sielusi vartioitsija sen tietää, ja hän kostaa ihmiselle hänen tekojensa mukaan" (San. 24:10-12).
Jukka

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu