Itse olen monesti miettinyt sitä kuinka onnellisia ja kuinka meidän tulisi kiittää Jumalaa siitä, että olemme saaneet syntyä tänne hyvinvointivaltioon ja että lapsemme saavat elää täällä.
Ihmettelen tuota hyvinvointivaltion tuomien etujen purnausta, jos haluaa afrikkaan muuttaa niin sinne vaan(kärjistettyä sanomaa)... mutta jotta pointti tulee selväksi, että näitä hyviä asioita tahdotaan sitten lähteä ajamaan alas, vain siksi että jokin työpaikka maksaa niin surkeaa palkkaa että kateeksi käy jos kelalta joku saa enemmän... eiköhän se silloin ole palkanmaksajissa vika ja siinä että ajetaan halpatyövoimaista työtä tänne suomeenkin, niin ettei täällä kalliilla elintasolla voi tulla toimeen. Itse olen matalapalkkaisessa työssä ja tiedän ettei työn vaativuus monillakaan aloilla vastaa sitä mitä palkkaa työstä saa, toki köyhissä maissa on huonommin, lapsityövoimaa yms. mutta jos sitä haluaa tänne ajaa, niin huh, huh... miksi ei olla tyytyväisiä ja kiitetä Jumalaa, vaan valitetaan kaikkea hyvää mitä on. Köyhyys, vääryys, kaikkinainen pahuus ja riisto ei katoa sillä, että suomi alkaisi itse köyhyysvaltioksi ja että meilläkin ihmisten oloja tehtäisiin surkeammiksi mitä on... aina löytyy niitä, jotka riistää toinen toisiltaan.
Tietenkin meillä ei ole syytä purnata, mutta mielestäni on se on silloin myös sitä, että on todella tyytyväinen, eikä sitten mieti sitä, että poistetaanko yksinhuoltajaäideiltä ne etuudet...ihmiselämä on tarpeeksi vastoinkäymisiä täynnänsä, ilman lisävastuksia... etuuksien saajat, eivät ole automaattisesti etuuksien hyväksikäyttäjiä, suurin osa ei ole sellaisia, vaan ihan tavallisia ihmisiä, asiat eivät ole mustavalkoisia, voi olla työttömyyttä(itse aiheuttamatonta), voi olla mielenterveysongelmia jotka estävät työn teon, voi olla fyysistä työkyvyttömyyttä... että kaikki etuudet pois vaan? Jossain afrikassa rampa kuolee sen takia, suhteellisuutta kiitos!