Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 02. Syys 2015 17:38

Ihana!
Minusta on hienoa, että Jumala noin puhuu joillekin.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 05. Syys 2015 01:05

Tänään Herra sanoi, että täytyy ajaa yhteen paikkakuntaan 100 km päässä. Sinne tultuani koin kehoituksen mennä istumaan yhdelle puiston penkille. Melkein heti kun olin istahtanut, tuli mies kysymään että "oletko sinä hrmn?" Vastasin että joo, kukas sinä olet? Hän sanoi olevansa mun facebook-kaveri ja on seurannut juttujani :D Ja hän oli juuri tämän viikon alussa lähettänyt minulle rukouspyynnön vaimonsa masennuksen puolesta (saan aika paljon rukouspyyntöjä tuntemattomiltakin enkä millään voi muistaa kaikkia), ja kiitteli Herraa että siihen oli vastattu :) Sitten hänen vaimonsa tuli paikalle, ja sain vielä siinä livenä rukoilla hänen puolesta sekä myös tämän miehen.

Samassa kävi ilmi, että viereisellä penkillä istuva pariskunta oli myös uskossa, ja minulla on heidän kanssaan samankaltainen työnäky. Vaihdettiin yhteystietoja ja siunasin heidän lapsensa.

Sitten liikuin ja aloin puhumaan Jeesuksesta yhdelle miehelle. Hän oli tosi vastahankainen ja yritin parhaani mukaan vastata rakkaudellisesti hänen tiuskimisiin. Lopussa mieleeni tuli ajatus, että hänen selkänsä on kipeä. Kysyin, ja hän vastasi että on. Sanoin sitten että rukoilen selkäsi puolesta, ja laitoin käden selälle ja rukoilin parantumista. Hän kiitti ja muuttui ystävällisemmän oloiseksi :)

Lopuksi liikuin yhdessä uskonveljen kanssa, ja kohtasimme vielä nuoren miehen joka ei ollut uskossa mutta kertoi rukoilleensa 30 edellistä päivää. Sain kertoa hänelle ilosanomaa ja rukoilin hänen puolesta, ja ohjasimme hänet erääseen uskovien illanviettoon samana iltana, johon hän sanoi menevänsä.

Kiitos ja kunnia Jumalalle! :angel:
hrmn2

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Syys 2015 08:19

*
Onko sinulla parantamisen armolahja hrmn2? Ja olet evankelista siinä kutsumustehtävässä?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 05. Syys 2015 08:56

vaisuliini kirjoitti:*
Onko sinulla parantamisen armolahja hrmn2? Ja olet evankelista siinä kutsumustehtävässä?

Tässä yhteydessä sillä ei ole merkitystä onko vai eikö ole, koska palvelutehtävät ja armoitukset liittyvät Kristuksen ruumiin varustamiseen (Ef 4:11-12). Eli evankelistan tehtävä ei ole yksin evankelioida maailmaa, vaan varustaa uskovat evankelioimaan maailman.

Se mistä tässä ketjussa puhutaan, Jeesuksesta todistaminen ja johdatuksessa ja kuuliaisuudessa eläminen, kuuluu jokaiselle Jeesuksen opetuslapselle. "Kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka" (Apt 1:8)
hrmn2

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Syys 2015 10:54

hrmn2 kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*

Tässä yhteydessä sillä ei ole merkitystä onko vai eikö ole, koska palvelutehtävät ja armoitukset liittyvät Kristuksen ruumiin varustamiseen (Ef 4:11-12). Eli evankelistan tehtävä ei ole yksin evankelioida maailmaa, vaan varustaa uskovat evankelioimaan maailman.

Se mistä tässä ketjussa puhutaan, Jeesuksesta todistaminen ja johdatuksessa ja kuuliaisuudessa eläminen, kuuluu jokaiselle Jeesuksen opetuslapselle. "Kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka" (Apt 1:8)

No miksi kysyin niin oikeastaan se liittyy erääseen profeetalliseen sanaan jonka sain ja sen mukaan Jumala tulee parantamaan minua. En ole varma oliko se minkä sain, Jumalalta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 05. Syys 2015 19:45

"Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki (Ilm.19:10)."
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 06. Syys 2015 08:20

Tuo on tärkeää ,että kristitty on sillä paikkaa tehtävässä ,mihin Herra on ihmisen asettanut ja siten palapeli on taas yhtä palaa täydempi ja rikkaampi.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja paa » 06. Syys 2015 17:42

Onko armolahjat vain seurakunnan käyttöön tarkoitettu?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 06. Syys 2015 18:41

paa kirjoitti:Onko armolahjat vain seurakunnan käyttöön tarkoitettu?

Ei tietenkään. Kaikki Jumalan lahjat on annettu kaikkia luotuja varten.
hrmn2

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 10. Syys 2015 22:57

Tänään Helsingissä. OIi pari tuntia aikaa ennen ystävän tapaamista, ja rukoilin Jeesukselta kahviseuraa. Kahvilassa johon menin, istui vaan yksi pariskunta. Menin heidän pöytään ja sanoin, että te ootte vissiin rukousvastaus, kun pyysin Jeesukselta kahviseuraa :) He hymyilivät, ja sitten alettiin juttelemaan. He kertoivat käyvänsä hengellisissä tilaisuuksissa, mutta olivat myös mukana kaiken maailman new age jutuissa ja heidän käsitys hengellisistä asioista oli aika sekava. Kahvihetki meni siihen, että pidin heille raamattutunnin aiheesta "Jeesus on ainoa tie", ja kerroin omasta matkastani new agen ja muun eksytyksen kautta totuuteen. Sitten sain rukoilla heidän puolesta, ja lopuksi he sanoivat että tule toistekin kahviseuraksi :D

Sitten lähdin ystävää tapaamaan. Matkalla pysähdyin liikennevaloon tupakoivan opiskelijaikäisen tytön viereen. Pyhä Henki sanoi mulle, että hän on yrittänyt pitkään vapautua tupakasta. Menin sitten hänelle sanomaan, että jos hän on yrittänyt vapautua mutta ei ole onnistunut, niin minä tiedän keinon miten se onnistuu. Hän myönsi asian, ja kysyi mikä se keino on. Sitten sain kertoa hänelle Jeesuksesta ja Pyhän Hengen voimasta. Hänellä oli vähän kiire mutta ehdin kertoa olennaisimman ja annoin 'Huumeorjan vapautus' -vihkosen mukaan, jossa on todistus miten Jumala vapauttaa riippuvuudesta ja pelastaa sielun iankaikkiseen elämään.

Sitten tapasin ystäväni ja lähdettiin ihmisiä kohtaamaan. Puistonpenkillä istui kaksi miestä ja nainen viettämässä vielä kesälomia koffin tölkit kädessä. Nainen ei ollut kovin vanha mutta hänen edessä oli rollaatori. Hän kertoi, että hänen polvensa on vammautunut. Sain luvan rukoilla, ja kun julistin terveyttä ja käskin kipua lähtemään, hän sanoi tuntevansa lämpöä polvessa. Sitten hän lähti kävelemään, ja sanoi että ei ole enää ollenkaan kipua :) Ja hän tuli tosi iloiseksi :) Saatiin sitten kertoa heille ilosanomaa ja miten tullaan uskoon ja saadaan Pyhä Henki.

Tavattiin myös moldovalainen nuori mies, joka kertoi että joku nainen oli hänelle eilen todistanut Jeesuksesta ja kutsunut johonkin seurakuntaan. Kerrottiin hänelle, että Jumala kutsuu häntä lähettämällä monta uskovaa hänen luokse. Saatiin lopuksi rukoilla hänen puolesta myös, ja opastaa häntä ottamaan askeleita kohti Jumalaa Jeesuksen kautta.

Oli muitakin hyviä kohtaamisia, esim saatanallisia symboleja paidassaan kantavan ateistimiehen, sekä puistossa kaljaa kittaavien muslimisällien kanssa. Saatiin oikoa heille kaikille paljon vääriä käsityksiä raamatullisesta uskonelämästä. On ihan parhautta mennä Pyhän Hengen johtamana viemään Jeesuksen kirkkautta ihmisten luokse! Missään rukousjonossa tai ylistyspippalossa ei saa kokea yhtä suurta Hengen voimaa ja iloa. Lisää tätä Jeesus!!! :)
hrmn2

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu