Opettaako Raamattu sukukirouksista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Opettaako Raamattu sukukirouksista?

ViestiKirjoittaja Sippis » 07. Touko 2013 14:12

Minun äiti kuului ev.lut kirkkoon ja puhui sukukirouksesta, että Jumala kostaa aina
kolmanteen ja neljänteen sukupolveen asti. Äitini oli uskossa mutta näin jälkeenpäin
ajatellen hän uskoi niin kuin ev.lut kirkko opettaa eli joitain asioita väärin.
Sippis

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 07. Touko 2013 14:34

---
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 03. Helmi 2014 11:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja Herman » 07. Touko 2013 14:44

Mielestäni näistä kirouksista ja demonisista siteistä ajatellaan liian usein on/off -tyylisesti, eli tyyliin että joko sitä on täysin riivattu tai sitten ei demoneilla ole mitään vaikutusta. Tai että kirous merkitsee Jumalan kadotustuomion alla olemista tai sitten ei ole mitään kirouksia. Käsitän sukukirouksen tarkoittavan hyvin yksinkertaisesti sitä, että vanhempien kautta avautuu ovi demonien siteille ja toiminnalle ihmisen elämässä. Tämän varmasti kaikki ymmärtää ja tunnustaa. Veilokin (vaikka hän ei ole ainoa joka sukukirouksista opettaa, mutta on ollut tässä aiemmin esimerkkinä) puhuu sukukirouksiin liittyvissä opetuksista hyvin paljon käytösmalleista ja ajatusmalleista, sen perusteella ymmärrän hänen myös näkevän asian suunnilleen niinkuin minä.

Niinkun jo aiemmin olen kirjoittanut, ei siis kyse ole siitä että oltaisiin Jumalan tuomion alla. Kyse on meitä sitovista asioista, joista meidät on kutsuttu vapautumaan. Vapautuminen ei kaikilla tapahdu jostain syystä kertaheitolla vaan voi olla pidempi prosessi, ainakin omakohtaisesti olen kokenut vapautumisen sekä siihen liittyvän parantumisen olevan prosessi. Jos joku on tästä eri mieltä ja osaa kertoa salaisuuden jolla kaikki uskovat tulevat välittömästi täysin vapaiksi ja (sisäisesti) terveiksi, otan ilomielin tuollaisen salaisuuden vastaan.
Herman

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Touko 2013 14:59

Kiitos vaisuliini ja jasmiini, Jumalan siunausta teille molemmille.

Katsotaan nyt sitten saanko mistään sitä Veilon puhelinnumeroa tai suostuuko joku sen minulle antamaan? Tapahtukoon Jumalan tahto.

Ilmoitan sitten jos olen saanut hänen puhelinnumeronsa joltakin ja soittanut hänelle jne. Mutta jos en tästä asiasta mitään tänne foorumille kirjoita niin sitten en ole saanut hänen numeroaan, enkä täten ole voinut hänelle soittaa ja keskustella hänen kanssaan.

Mutta siis, tapahtukoon Jumalan tahto tässä asiassa.

Nyt joudun lähtemään asioille ja palaan vasta illalla takaisin kotiin.

Menemme kävellen koirien kanssa, nyt on tosi hieno sää, aurinko paistaa....

Jumalan siunausta kaikille.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Herman » 07. Touko 2013 15:07

On totta, että jokainen olemme itse vastuussa tekemistämme valinnoista, mutta olemme myös vanhempina vastuussa siitä miten kasvatamme lapsemme, eli tietyllä tavalla ja tietyssä määrin vanhemmilla on myös vastuu lapsistaan.

Sukukirousten ymmärtäminen voi avata silmiä näkemään, miksi jotkut ihmiset sortuvat helpommin tiettyihin asioihin ja toiset taas toisiin. Demoniset vaikutukset ovat saattaneet tulla elämään jo hyvin varhaisessa vaiheessa, jos vanhemmat eivät ole kasvattaneet lasta vastuullisesti vaan ovat antaneet auktoriteettinsa lapsistansa sielunviholliselle. Ja kunnes Kristus katkaisee nämä siteet, siirtyvät ne aina edelleen tuleville polville. Mutta uskovat eivät ole tälle mitenkään automaattisesti immuuneja, sillä Jeesukseen uskovatkin voivat elää lihan mukaan vääriä valintoja tehden. Eli jokainen side täytyy katkaista erikseen, tunnustamalla synnit ja tekemällä parannuksen jättämällä ristin juurelle kaiken mikä on Jumalan tahtoa vastaan.

Myös anteeksianto vanhempia ja heidän vanhempia kohtaan on tärkeää vapautumisen ja parantumisen kannalta. Helposti saatamme alkaa syyttämään heitä jos he ovat laiminlyöneet vastuutaan kasvattajina ja altistaneet meidät demoneiden vaikutuksille. Se on totta, että he ovat silloin syyllistyneet siihen, mutta vain anteeksi antaminen vapauttaa meidät itsemme, katkeruus vangitsee meidät ja erottaa meidät Jumalan armosta. Pyhä Henki antaa voiman kun vain päätämme antaa kaiken anteeksi.

Siunauksin,
Herman
Herman

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 07. Touko 2013 17:02

itse olen ollu siinä tilanteessa ,että minussa eräs kuulu saarnamies sanoi olevan sukukirousta .En tuntenut mitään ihmeellistä tai olisin tuntenut olevani mitenkää kirottu tai böööö oikea hämäräheikki.Rukoilin ihan normaalisti ,mutta sota meillä oli henkimaailmassa .Tämä mies rukoili toisen vahvan Jumalan ihmisen kanssa ja kävi niin ,että siihen iltaan loppui minulta mm migreeni ,jonka kyseinen pastori ilmoitti sairautena olevan henkimaailman tauteja ja kulkee sitten suvussa ja mikä oudointa minun äitini kärsi migreenistä kovasta sellaisesta ja samana iltana parani hänkin ,vaikka ei ollut paikan päällä tai millään lailla tietoinen koko asiasta.Molemmilta on migreeni pysynyt kokonaan poissa no minulla on niskajumia ,mutta johtuu äärimmäisen staattisesta istumatyöstä.Sana sukukirous hmmm en tiedä mistä sana on tullut ja onko se ihan oikea sana kuvaamaan asiaa ,mutta jotain tässä asiassa on ja sitä ei voi olan kohautuksella ohittaa tai sitte lähteä porukalla pieksämään jotain Iivanaista tai muutakaan ihmistä .Jos tietenkin teillä on voimakas tahtotila niin kukapa teidän laista joukkoa voi estää .Tämä asia vaatii tutkimista ja tottakai Raamatun sanan kautta tulee selvyys ,mutta tunnen vaan Hengessäni ,että asia ei nyt tällä tiedolla mikä täällä on niin asia ei mene nyt oikein.....Kun tämä kirous tai mikä varjo sukupolvien menneisyydestä oli katkaistu niin sydämmeen laskeutui sellainen ymmärrys ja voimakas kuten myös selän ihmeparannukseen ,että itse Jumala olis sanonut (vapaasti) tyyliin ,että ne ketkä häntä pelkäävät ja Rakastavat niin heille annan armon .Ymmärsin tässä ns kirous asiassa ,että se ei ollut minu syytä millään lailla eikä minua saa syyttää tai minä en saa joutua kärsimään siitä ,että jotai todella väärää on joskus aikoinaan tehty (ja näin luulen että äidin suvussa aiemmat sukupolvet) siis minä en ole syyllinen toisten synteihin ja koska Rakastan Jumalaa niin paljon että ei ole mitään mittaa jolla sitä Rakkautta mitata niin Jumala antoi armon minulle siis Rakkaus häneen antoi parannuksen ja katkasi kahleet menneisyydestä....Yleisellä tasolla sanoisin ,että jos joku tekee virheen niin jos lähtee toisen tuomitsemaan niin olkaa todella sitten oikeassa, kun Raskaita tuomioita julistatte .Itse olen saanut satikutia asiasta ja sanon saman teille ,että kaikella Rakkaudella jokaista kohtaan olkaa varovaisia.Itsenne takia ja puolesta.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 07. Touko 2013 17:27

Taas se tuomitseminen tuli sieltä.. miksi asioita ei saa laittaa puntariin? Ei kait kukaan ole mihinkään ajojahtiin ollut lähdössä ketään vastaan, näin olen ymmärtänyt asian. Pekkakin käsittääkseni halusi puhua veilon kanssa vain. Sukukirouksille ei ole raamatullista perustetta, siitähän tässä on kysymys.

Jumalan lasta ei kyllä voi painaa toisten menneiden polvien syntitaakat, kun Jeesus kertakaikkisesti VAPAUTTAA SYNNIN ALTA, POIS LAIN ALTA, HÄNEN ANTAMAANSA VAPAUTEEN. UHRI ON KERTAKAIKKINEN, EIKAIT JEESUSTA PIDÄ UUDELLEEN RISTIINNAULITA SUVUN SYNTIENKIN VUOKSI? KUINKA MONTA KERTAA, KUN YKSI KERTA ON KAIKEN SYNTITAAKAN JO POIS OTTANUT. Jeesus on vapauteen meidät vapauttanut, ei elämään tiedostamattoman pahan kiusattavana, jossa ihminen ikäänkuin tahtomattaan jää orjaksi ja sen taustalla olisi jokin sukukirous josta ihminenkään ei välttämättä voisi tulla tietoiseksi.

Vaikka paha on todellinen, mielestäni liikaa sen valtaa korostetaan ja yliarvioidaan, jopa niin että Kristus lasketaan voimasuhteissa alemmalle tasolle, kun ajatellaan että ihminen on jotenkin pahan edessä täysin avuton ja sen heiteltävänä, eikä usko Jeesukseenkaan tunnu ihmisten mielistä tepsivän. Eikö se kuulosta lainkaan hassulta ja oudolta? Ajatuksena heitän, entä jos on pahan itsensä keksimä ajatus alentaa Jeesuksen valtasuuruutta?
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 07. Touko 2013 17:48

poisto
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 03. Helmi 2014 11:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Touko 2013 18:31

*
Betaniakoti ry opettaa vielä siitä sukukirouksesta eli epäraamatullisesti.

https://www.betaniakoti.fi/

6.2.5 Ongelman taustalla sielunvihollisen side ja sukukirous kts. 48

Betania-koti pohjaa näkemyksensä Raamattuun (2. Moos.20:5-6), jonka
mukaan tiettyjen syntien vaikutus siirtyy kirouksena, joka altistaa samaan
ongelmaan, kolmanteen ja neljänteen sukupolveen asti. Tällaisen sukupolvien
takaa tulevan kirouksen ketjun voi omalta kohdaltaan katkaista ja siitä vapautua
Kristuksen sovitustyön kautta tekemällä parannuksen, tunnustamalla
ongelmaan liittyvät suvun synnit ja irtisanoutumalla niistä.

https://kirjastot.diak.fi/files/diak_li ... na2002.pdf

*muokannut koska oli väärä lainattu kohta sori*
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 07. Touko 2013 18:48, muokattu yhteensä 1 kerran
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 07. Touko 2013 18:38

Mr Kerimäki kirjoitti:itse olen ollu siinä tilanteessa ,että minussa eräs kuulu saarnamies sanoi olevan sukukirousta .En tuntenut mitään ihmeellistä tai olisin tuntenut olevani mitenkää kirottu tai böööö oikea hämäräheikki.Rukoilin ihan normaalisti ,mutta sota meillä oli henkimaailmassa .Tämä mies rukoili toisen vahvan Jumalan ihmisen kanssa ja kävi niin ,että siihen iltaan loppui minulta mm migreeni ,jonka kyseinen pastori ilmoitti sairautena olevan henkimaailman tauteja ja kulkee sitten suvussa ja mikä oudointa minun äitini kärsi migreenistä kovasta sellaisesta ja samana iltana parani hänkin ,vaikka ei ollut paikan päällä tai millään lailla tietoinen koko asiasta.Molemmilta on migreeni pysynyt kokonaan poissa no minulla on niskajumia ,mutta johtuu äärimmäisen staattisesta istumatyöstä.Sana sukukirous hmmm en tiedä mistä sana on tullut ja onko se ihan oikea sana kuvaamaan asiaa ,mutta jotain tässä asiassa on ja sitä ei voi olan kohautuksella ohittaa tai sitte lähteä porukalla pieksämään jotain Iivanaista tai muutakaan ihmistä .Jos tietenkin teillä on voimakas tahtotila niin kukapa teidän laista joukkoa voi estää .Tämä asia vaatii tutkimista ja tottakai Raamatun sanan kautta tulee selvyys ,mutta tunnen vaan Hengessäni ,että asia ei nyt tällä tiedolla mikä täällä on niin asia ei mene nyt oikein.....Kun tämä kirous tai mikä varjo sukupolvien menneisyydestä oli katkaistu niin sydämmeen laskeutui sellainen ymmärrys ja voimakas kuten myös selän ihmeparannukseen ,että itse Jumala olis sanonut (vapaasti) tyyliin ,että ne ketkä häntä pelkäävät ja Rakastavat niin heille annan armon .Ymmärsin tässä ns kirous asiassa ,että se ei ollut minu syytä millään lailla eikä minua saa syyttää tai minä en saa joutua kärsimään siitä ,että jotai todella väärää on joskus aikoinaan tehty (ja näin luulen että äidin suvussa aiemmat sukupolvet) siis minä en ole syyllinen toisten synteihin ja koska Rakastan Jumalaa niin paljon että ei ole mitään mittaa jolla sitä Rakkautta mitata niin Jumala antoi armon minulle siis Rakkaus häneen antoi parannuksen ja katkasi kahleet menneisyydestä....Yleisellä tasolla sanoisin ,että jos joku tekee virheen niin jos lähtee toisen tuomitsemaan niin olkaa todella sitten oikeassa, kun Raskaita tuomioita julistatte .Itse olen saanut satikutia asiasta ja sanon saman teille ,että kaikella Rakkaudella jokaista kohtaan olkaa varovaisia.Itsenne takia ja puolesta.

Minä olen sitämieltä, että Jumala tietää mitä haluamme ja mikä meitä vaivaa, vaikka itse emme tietäisikään. Onhan sanottu:

30 Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut.

Ps. 94:11
Herra tuntee ihmisten ajatukset; sillä he ovat kuin tuulen henkäys.

Olisiko mahdollista, että kuulu saarnamies oli väärässä sukukirous asiasta, mutta oikeassa siinä että jokin todella sinua vaivasi ja Jumala rakkaudessaan tahtoi sinut parantaa.

Jos lapsellasi olisi palohaava kädessä ja hän sanoisi: paranna pipi isä!, ei kait rakastava isä rupeaisi toisen tuskan edessä saivartelemaan "Empäs auta kun et sanonut palohaava, ja enpäs kun et sanonut kylmähaude". Se ei olisi oikein. Sinä näkisit missä on vika ja tekisit tarvittavat toimenpiteet.

Luuk. 11:11

Ja kuka teistä on se isä, joka poikansa häneltä pyytäessä kalaa antaa hänelle kalan sijasta käärmeen.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu