Kavaltaja Juudas joukkoineen kaatuu taaksepäin
Joh 18:
1 ¶ Kuin Jesus nämät oli sanonut, meni hän ulos opetuslastensa kanssa Kedronin ojan ylitse: siellä oli yrttitarha, johon hän meni sisälle ja hänen opetuslapsensa.
2 Mutta Juudas, joka hänen petti, tiesi myös sen paikan; sillä Jesus tuli sinne usein opetuslastensa kanssa.
3 Kuin siis Juudas oli joukon kanssansa ottanut ja palveliat ylimmäisiltä papeilta ja Pharisealaisilta, tuli hän sinne lyhdyillä, tulisoitoilla ja sota-aseilla.
4 Kuin siis Jesus tiesi kaikki, mitä hänelle tapahtuman piti, niin hän läksi ja sanoi heille: ketä etsitte?
5 He vastasivat häntä: Jesusta Natsaretilaista. Sanoi Jesus heille: minä olen! Mutta Juudas, jonka hänen petti, seisoi myös heidän kanssansa.
6 Kuin siis Jesus sanoi heille: minä olen, astuivat he takaperin ja lankesivat maahan. (Biblia 1776)
Vanha Biblia kääntää jakeen kuusi oikein alkutekstin mukaisesti. Kun Juudas oli pettänyt Jeesuksen ja joukkoineen tuli hakemaan Jeesusta, niin he astuessaan takaperin kaatuivat maahan selälleen, eli takaperin. Kyse ei ollut Jumalan siunauksesta, vaan Jumalan tuomiosta.
Taaksepäin kaatumisessa ei ole Raamatun sanan mukaan kyse Jumalan siunauksesta. Tämä nostattaa kysymyksen sydämelle seurakuntien kokouksissa taaksepäin kaatumisista. Mistä on kyse kun ihminen kaatuu taaksepäin? Myöhemmin tässä kirjoituksessa saamme siihen vastauksen.
Minä vain kirjoitti:Lainaan Petrin kirjoituksesta erästä kohtaaKavaltaja Juudas joukkoineen kaatuu taaksepäin
Joh 18:
6 Kuin siis Jesus sanoi heille: minä olen, astuivat he takaperin ja lankesivat maahan. (Biblia 1776)
Vanha Biblia kääntää jakeen kuusi oikein alkutekstin mukaisesti. Kun Juudas oli pettänyt Jeesuksen ja joukkoineen tuli hakemaan Jeesusta, niin he astuessaan takaperin kaatuivat maahan selälleen, eli takaperin. Kyse ei ollut Jumalan siunauksesta, vaan Jumalan tuomiosta.
Tästä kohdasta minulla on toisenlainen käsitys, minulla on käsitys, että nuo jotka tulivat aseiden kanssa vangitsemaan Jeesusta, he lankesivat maahan, (eivät ehkä kasvoilleen eivätkä selälleen vaan luulisin että polvelleen, polvi kumarrus) kunnioittaakseen nimeä Jahve, koska Jeesus sanoi Jahve ( minä olen ).
jostain olen kuullut tai lukenut että Jumalan nimi oli niin pyhä, että juutalaiset ihmiset kumarsivat kuullessaan sen.
Saatan olla väärässä, mutta tällainen kuva minulla on asiasta ollut.
Lilli kirjoitti:Jos nyt vielä takerrutaan tähän yhteen jakeeseen Joh. 18:6, niin koitapa astua taaksepäin ja kaatua taaksepäin. Aika vaikeaa, eikö? Painopisteesi on edessä, joten kaatumisesi suunta olisi helpointa alaspäin tai eteenpäin.
Janne kirjoitti:Lilli kirjoitti:Jos nyt vielä takerrutaan tähän yhteen jakeeseen Joh. 18:6, niin koitapa astua taaksepäin ja kaatua taaksepäin. Aika vaikeaa, eikö? Painopisteesi on edessä, joten kaatumisesi suunta olisi helpointa alaspäin tai eteenpäin.
Rauhan tervehdys
Petri näkee kaatumis asian samalla tavalla kuin minä, mutta Lillin kehoituksestasi ottaen vaarin, kokeilin myös käytännössä tätä kaatumis asiaa. Asiat pitää tutkia joka kantilta![]()
Tulin tulokseen että taaksepäin astuessa on luonnollisinta ja todennäköisintäkin että kaatuu taaksepäin. Taaksepäin astuminen ja eteenpäin kaatuminen oli taas mahdotonta vaikka sitä kuinka yritin. Tosin pääsin vatsalleen kun astuin taakseppäin ja samalla hiukan hyppäsin ja vedin jalat altani. Mut voin sanoa et ei kannata kokeilla koska se on jo hiukan vaarallista puuhaaja pitää olla melkein akrobaatti et se onnistuu.
Mutta muuten Suosittelen muillekkin kokeilemaan tätä kaatumis juttua. Tosin kannattaa olla sänky takana tai sitten patja jolla kokeilee että saa aidon tuntuman ja tuloksen eikä satuta itseään.
Lapsilla oli kyllä hauskaa kun katseli mun touhua. Ajatteli varmaan et isi on menny jotenkin sekaisin kun tollee tossa hilluu ja kaatuilee
Janne kirjoitti:Lilli kirjoitti:Jos nyt vielä takerrutaan tähän yhteen jakeeseen Joh. 18:6, niin koitapa astua taaksepäin ja kaatua taaksepäin. Aika vaikeaa, eikö? Painopisteesi on edessä, joten kaatumisesi suunta olisi helpointa alaspäin tai eteenpäin.
Rauhan tervehdys
Petri näkee kaatumis asian samalla tavalla kuin minä, mutta Lillin kehoituksestasi ottaen vaarin, kokeilin myös käytännössä tätä kaatumis asiaa. Asiat pitää tutkia joka kantilta![]()
Tulin tulokseen että taaksepäin astuessa on luonnollisinta ja todennäköisintäkin että kaatuu taaksepäin. Taaksepäin astuminen ja eteenpäin kaatuminen oli taas mahdotonta vaikka sitä kuinka yritin. Tosin pääsin vatsalleen kun astuin taakseppäin ja samalla hiukan hyppäsin ja vedin jalat altani. Mut voin sanoa et ei kannata kokeilla koska se on jo hiukan vaarallista puuhaaja pitää olla melkein akrobaatti et se onnistuu.
Mutta muuten Suosittelen muillekkin kokeilemaan tätä kaatumis juttua. Tosin kannattaa olla sänky takana tai sitten patja jolla kokeilee että saa aidon tuntuman ja tuloksen eikä satuta itseään.
Lapsilla oli kyllä hauskaa kun katseli mun touhua. Ajatteli varmaan et isi on menny jotenkin sekaisin kun tollee tossa hilluu ja kaatuilee
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa