lonelyrider kirjoitti:systeri kirjoitti:Timoteuksellahan ne armolahjat oli jo olemas ennenkö viritti ne käyttöön.Oon miettiny jälleen kerran tuota virittämistä ..mitä se on?
18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
Ajattelisin, että kaikkihan on valmiiksi meille annettu, Jumalalla on valmiit armolahjat meille, uskoakseni Hän ei yhtäkkiä päätä, että "antaisinko nyt tuolle tuommoista vai tuommoista" vaan jo syntymässämme tai ennen sitä jo Jumala on ne valmiiksi lahjoittanut, ne eivät vain ole käytössä.
Mä taas ajattelisin että uskoon tullessa tai sen jälkeen...uskonlahja tulee käyttöön myös siinä vaihees kun ihminen tulee uskoon.
Tim:
6 Siitä syystä minä sinua muistutan virittämään palavaksi Jumalan armolahjan, joka sinussa on minun kätteni päällepanemisen kautta.
7 Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen.
1 kor 12
4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.