Hengelliset videot

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Hengelliset videot

ViestiKirjoittaja PetriFB » 17. Syys 2019 10:23

Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja PetriFB » 19. Syys 2019 08:56

Ornanin puimatanner oli Jerusalemin temppelin paikka. Raamatun todistuksen mukaan Jerusalemin temppeli oli Daavidin kaupungissa. Öljymäki on temppeliä vastapäätä.

Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja PetriFB » 07. Loka 2019 05:52

Jerusalemin matka syyskuu 2019 - Raamatun opetusta osa 1

PetriFB

ViestiKirjoittaja PetriFB » 07. Loka 2019 18:15

Jerusalemin matka syyskuu 2019 - Raamatun opetusta osa 2

PetriFB

ViestiKirjoittaja PetriFB » 10. Loka 2019 16:11

Öljymäen eläinuhrista video. Suomenkielinen tekstitys.

PetriFB

ViestiKirjoittaja Jukka » 11. Loka 2019 01:28

PetriFB kirjoitti:Öljymäen eläinuhrista video. Suomenkielinen tekstitys.

Järkyttävää. Jeesus sanoi kerran: "Jos siis se valo, joka on sinussa, on pimeyttä, niin kuinka suuri onkaan pimeys!" (Muistaakseni Matteuksessa).
Jukka

ViestiKirjoittaja PetriFB » 15. Loka 2019 11:44

Herran piskuinen lauma ja uskonkuuliaisuus. Herra Jeesuksen opetuslapsi pelastuu Jumalan armosta Herran Jeesuksen veren, sovitustyön ja ansion tähden. Vaikka pelastummekin Jumalan armosta, niin silti Jumala kutsuu meidät uskon kautta uskonkuuliaisuuteen. Armosta pelastumisesta huolimatta uskovalla on vastuu Herran edessä elää uskonkuuliaisuudessa sen mukaan kuin on ymmärrystä uskon asioihin sekä myös sen mukaan minkälaisia palvelutehtäviä ja leivisköjä Jumala on itse kullekin uskonut ja antanut.

PetriFB

ViestiKirjoittaja PetriFB » 16. Loka 2019 09:53

Raamatullinen Israelin siunaaminen Messias Jeesuksen kautta. Juutalaiset kiittävät uskovia ihmisiä Israelin tukemisesta ja siunaamisesta. Raamatullinen Israelin siunaaminen on kytketty pelastuksen toivottamiseen Israelille Messias Jeesuksen kautta.

PetriFB

ViestiKirjoittaja PetriFB » 16. Loka 2019 13:19

Öljymäen eläinuhrin suorittaja Malki paljastaa ja kertoo teurastaneensa pelastajansa. Jumalanpilkkaa, sillä Jeesus Messias on iankaikkinen syntiuhri, jonka kautta tulee pelastus, Hänen verensä ja kuolemansa kautta kaikille, jotka uskovat Herraan Jeesukseen. Videon kesto n. 3.50 min.

PetriFB

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Loka 2019 14:04

PetriFB kirjoitti:Öljymäen eläinuhrin suorittaja Malki paljastaa ja kertoo teurastaneensa pelastajansa. Jumalanpilkkaa, sillä Jeesus Messias on iankaikkinen syntiuhri, jonka kautta tulee pelastus, Hänen verensä ja kuolemansa kautta kaikille, jotka uskovat Herraan Jeesukseen. Videon kesto n. 3.50 min.

Kysyn, eikö voi rukoilla heidän puolesta, jotka syyllistyvät jumalanpilkkaan? Se jumalanpilkka tulee tietämättömyydestä ja ymmärtämättömyydestä, koska se tekee. Stefanusta kivitettiin ja ennen hänen kuolemaa hän huusi sanoen; "Herra, älä lue heille syyksi tätä syntiä!". Minua mietityttää, voiko rukoilla heidän puolesta, jotka syyllistyvät ymmärtämättä ja tietämättä jumalanpilkkaan, koska he eivät vielä tunne luvattua Messiasta. :roll:

Olisi vielä kysyttävää. Eikö 1Joh. 5:16-19 tarkoita, että Jeesuksen seuraajat tekevät tahattomasti synnin, joka ei ole kuolemaksi, niin heidän puolesta voi rukoilla, mutta 16 jakeen mukaan on syntiä, joka on kuolemaksi, niin hänen puolesta ei rukoilla. Tarkoittaako se siis uskosta osatonta ihmistä, joka harjoittaa syntiä, joka on kuolemaksi?

1Joh. 5:16 Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.
17 Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi.
18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.
19 Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.

Ennen taivaaseen astumista Jeesus kertoi juutalaisista, jotka luulevat tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle, koska he eivät tunne Jeesusta. En löytänyt niiden tekstirivien välistä sellaista kehotusta, että voisi rukoilla heidän puolesta. Ilm. 2:9 ja 3:9 kohtien mukaan he ovat saatanan synagoogan palvelijoita valhejuutalaisia, jotka seuraavat talmudia, idän uskonnon sekoitusta juutalaisuuden kanssa. Eli se kai tarkoittaa, ettei heidän puolesta voi rukoilla, että tulisivat terveeseen uskoon luvatun Messiaan tuntemisen rinnalla?

Joh. 16:1 "Tämän minä olen teille puhunut, ettette loukkaantuisi.
2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.
3 Ja sen he tekevät teille, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua.
4 Mutta tämän minä olen puhunut teille, että, kun se aika tulee, te muistaisitte minun sen teille sanoneen. Tätä minä en ole sanonut teille alusta, koska minä olin teidän kanssanne.

Ilm. 2:9 Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi - sinä olet kuitenkin rikas -ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.

Ilm. 3:9 Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu