Mitä mieltä Patrickista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Jukka » 20. Maalis 2017 01:16

Aamu-Usva kirjoitti:Minun kirjoitus taidettiin ymmärtää kannan ottona tämän jonkun minulle tuntemattoman pojan juttuihin. En ota niihin kantaa, koska en ole koskaan poikaa tavannut enkä hänen puhettaan kuunnellut tai tekstejään lukenut. En yleensäkään ole kiinnostunut miettimään tuntemattomia ihmisiä, koska heitä arvioidessaan menee metsään vielä suuremmalla todennäköisyydellä kuin läheisiään arvioidessaan.

Väärinkäsityksiä syntyy, kun otsikon Mitä mieltä Patrickista? alle kirjoitetaan kannanotto, joka ei sitten koskekaan otsikon asiaa. Ihmeellisessä lintukodossa olet saanut elää siitä päätellen, ettet "ole koskaan poikaa tavannut enkä hänen puhettaan kuunnellut tai tekstejään lukenut". Minä tulkitsin kirjoituksesi liittyvän Patrick Tiaista käsittelevään asiaan, koska kannanottosi oli häntä käsittelevän aloituksen alla.
Jukka

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 20. Maalis 2017 09:45

jukka1954 kirjoitti:
Aamu-Usva kirjoitti:Minun kirjoitus taidettiin ymmärtää kannan ottona tämän jonkun minulle tuntemattoman pojan juttuihin. En ota niihin kantaa, koska en ole koskaan poikaa tavannut enkä hänen puhettaan kuunnellut tai tekstejään lukenut. En yleensäkään ole kiinnostunut miettimään tuntemattomia ihmisiä, koska heitä arvioidessaan menee metsään vielä suuremmalla todennäköisyydellä kuin läheisiään arvioidessaan.

Väärinkäsityksiä syntyy, kun otsikon Mitä mieltä Patrickista? alle kirjoitetaan kannanotto, joka ei sitten koskekaan otsikon asiaa. Ihmeellisessä lintukodossa olet saanut elää siitä päätellen, ettet "ole koskaan poikaa tavannut enkä hänen puhettaan kuunnellut tai tekstejään lukenut". Minä tulkitsin kirjoituksesi liittyvän Patrick Tiaista käsittelevään asiaan, koska kannanottosi oli häntä käsittelevän aloituksen alla.

Olen samoilla linjoilla Aamu-usvan kanssa. Ahdistaa sellainen tämän internet-ajan asenne mikä monella uskovallakin tuntuu olevan, että lähtökohtaisesti ajatellaan että kaikki voisivat olla jotain mieltä kaikesta mitä maailmassa tapahtuu ja kaikista ihmisistä jotka eivät mitä todennäköisimmin kosketa omaa elämää mitenkään. Ja lähes syyllistetään, jos joku ei halua ottaa kantaa tuntemattomiin ihmisiin vaan mielummin keskustelee vaan asioista ja opetuksista, niinkuin Aamu-usva tässä teki.

Tuosta tuli mieleeni tällainen ajatus joka on joskus puhutellut itsenäni:

Image

Eli suomennettuna tuo sanoma kuuluu jotakuinkin, että on suurta keskustella ajatuksista, on keskivertoa keskustella tapahtumista, ja on vähäpätöistä keskustella ihmisistä.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 20. Maalis 2017 11:22

Minulla on kyllä huono tapa minkä tahansa otsikon alla keskustella mistä tahansa :oops:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja roosa » 20. Maalis 2017 15:48

Pitää tähän laittaa, kun eilen tuli mieleen tuosta Patrickin kommentista 'Romanttisesta illallisesta Jeesuksen kanssa' yksi elokuva, että sellainen todella on. En edes nimeä muistanut, mutta mutkan kautta löysin trailerin tuupista.

Ns. kristillinen elokuva on, vaikkakin kuvitteellinen tarina. :think:

roosa

ViestiKirjoittaja Jukka » 20. Maalis 2017 16:26

Aamu-Usva kirjoitti:Minulla on kyllä huono tapa minkä tahansa otsikon alla keskustella mistä tahansa :oops:

:lol:
Jukka

ViestiKirjoittaja Jukka » 21. Maalis 2017 07:46

Peace In Rest kirjoitti:...Ahdistaa sellainen tämän internet-ajan asenne mikä monella uskovallakin tuntuu olevan, että lähtökohtaisesti ajatellaan että kaikki voisivat olla jotain mieltä kaikesta mitä maailmassa tapahtuu ja kaikista ihmisistä jotka eivät mitä todennäköisimmin kosketa omaa elämää mitenkään. Ja lähes syyllistetään, jos joku ei halua ottaa kantaa tuntemattomiin ihmisiin vaan mielummin keskustelee vaan asioista ja opetuksista, niinkuin Aamu-usva tässä teki...

Tuosta tuli mieleeni tällainen ajatus joka on joskus puhutellut itsenäni:
Eli suomennettuna tuo sanoma kuuluu jotakuinkin, että on suurta keskustella ajatuksista, on keskivertoa keskustella tapahtumista, ja on vähäpätöistä keskustella ihmisistä.

Mielestäni ajattelet surullisen väärin ja väärästä lähtökohdasta käsin. Ne jotka varoittavat eksytyksistä eivät suinkaan "lähtökohtaisesti ajattele että kaikki voisivat olla jotain mieltä kaikesta mitä maailmassa tapahtuu ja kaikista ihmisistä jotka eivät mitä todennäköisimmin kosketa omaa elämää mitenkään". Tässä aloituksessa käsitellään maatamme aktiivisesti kiertävän Patrick Tiaisen opetuksia (menestys- ja valtateologia) ja kokouskäytäntöjä (fyysisiä manefestaatioita). Ne eivät kestä raamatullista koettelemista ja arvioimista. Hänen opetuksensa on epäraamatullista menestys- ja valtateologian opettamista ja ja kokouksissa taajaan tapahtuvat manifestaatiot (ilmentymät) Raamatulle vieraita *). Patrick Tiainen kuuluu uskovaisia raittiista evankeliumista eksyttävien julistajien kärkijoukkoon Uskon Sana-seurakuntansa kera. Kysymys ei ole ensisijaisesti siitä, mitä "maailmassa tapahtuu" vaan mitä seurakunnan sisällä tapahtuu. Kysymys on siis seurakunnan sisällä tapahtuvasta eksytyksestä ja tämä kuuluu ja koskettaa jokaista uskovaista.

Eivät kaikki Suomessa tunne Patrick Tiaista, mutta jokainen joutuu tekemisiin hänenkin levittämän harhaopin kanssa. Se otetaan vastaan, koska sen juuria ei tutkita eikä oteta kuuleviin korviin varoituksia vääristä opeista ja valheopettajista. Näin nämä menestys- ja valtateologian harhaopit alun alkaenkin pääsivät sisälle. Emme valvoneet, vanhimmistotkin nukkuivat. Ohitimme Jeesuksen ohjeet, kun hän kehotti valvomaan ja hylkäämään väärät opettajat ja voidellut. Jeesus sanoi (Matt. 24:24-26) heihin viitaten "älkää menkö...älkää uskoko" ja "Katso, Minä olen sen teille edeltä sanonut".

Suomennettuna tuo sanoma kuuluu jotakuinkin, että on suurta keskustella ajatuksista, on keskivertoa keskustella tapahtumista, ja on vähäpätöistä keskustella ihmisistä

Tuohan oli kuin knostilaisuuden oppikirjasta.

Minä tiedän Raamatun ilmoituksen perusteella, ettei tätä liikkeelle lähtenyttä valheopetusta ja valheherätystä voida pysäyttää. Se tempaa mukaansa -ei vain muutamia- vaan suurimman osan kristikansaa, joka parannusta tekemättä seuraa sitä jeesusta, joka lupaa menestystä, terveyttä ja ajallista siunausta. Tämä uusi jeesus ei julista Golgatasta, ahdistuksista tässä ajassa, itsensä kieltämisestä, ristin ottamisesta ja parannuksessa elämisestä. Raamatunpaikkoja löytyy runsaasti, joissa nämä asiat ilmoitetaan hyvin selvästi.

*) Patrickin tilaisuuksissa tapahtuvia manifestaatioita toki kuvataan Raamatussakin, mutta sellaisissa tilanteissa, joissa riivaajia ajettiin ihmisistä ulos. Tällöin he huusivat, kaatuivat maahan, kouristelivat, kävivät kuin kuolleiksi jne.
Jukka

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 21. Maalis 2017 09:26

jukka1954 kirjoitti:Eivät kaikki Suomessa tunne Patrick Tiaista, mutta jokainen joutuu tekemisiin hänenkin levittämän harhaopin kanssa.

Kyllä. Juuri siitä syystä ei ole kovin hyödyllistä puhua tästä(kään) henkilöstä, vaan opetuksista. Kun opetuslapset oppivat tuntemaan Herran tien, he osaavat tunnistaa myös eksytykset. Tutkijat jotka ovat erikoistuneet väärän rahan tutkimiseen, opiskelevat tutkimalla oikeaa rahaa. Kun he tuntevat oikean rahan tarpeeksi hyvin, tunnistavat he helposti kaikenlaiset väärennökset mitä käsiinsä sattuvat saamaan.

jukka1954 kirjoitti:Minä tiedän Raamatun ilmoituksen perusteella, ettei tätä liikkeelle lähtenyttä valheopetusta ja valheherätystä voida pysäyttää.

Näin on. Raamatun mukaan Jumala on itse lähettänyt eksytykset. Ei siis pelkästään salli niitä, vaan aivan lähettää ne. Jos yritämme taistella niitä vastaan tai pysäyttää ne, emmekö silloin taistele itse Jumalaa vastaan. Annetaan eksytysten tulla, sillä niihin eksyy vain ne jotka eivät ole ottaneet vastaan rakkautta totuuteen. Kun julistamme Elävää Sanaa ja ennenkaikkea annamme Elävän Sanan eli Jeesuksen Kristuksen elää meissä ja ilmentää itseään maailmalle meidän kauttamme, annamme omalta osaltamme ihmisille mahdollisuuden ottaa vastaan rakkauden Totuuteen. Ja vain silloin he eivät eksy.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja SavingGrace22 » 21. Maalis 2017 10:19

Peace In Rest kirjoitti:"Näin on. Raamatun mukaan Jumala on itse lähettänyt eksytykset. Ei siis pelkästään salli niitä, vaan aivan lähettää ne. Jos yritämme taistella niitä vastaan tai pysäyttää ne, emmekö silloin taistele itse Jumalaa vastaan. Annetaan eksytysten tulla, sillä niihin eksyy vain ne jotka eivät ole ottaneet vastaan rakkautta totuuteen. Kun julistamme Elävää Sanaa ja ennenkaikkea annamme Elävän Sanan eli Jeesuksen Kristuksen elää meissä ja ilmentää itseään maailmalle meidän kauttamme, annamme omalta osaltamme ihmisille mahdollisuuden ottaa vastaan rakkauden Totuuteen. Ja vain silloin he eivät eksy."

Veljien ja sisarien varoittaminen käynnissä olevista eksytyksistä ei ole Jumalan totuutta vastaan taistelemista. Kun Herra Jeesus käskee meitä rakastamaan sekä Jumalaa että lähimmäistämme, niin onko rakkautta lähimmäiseen, jos annamme eksyttää ihmisiä kadotuksen tielle varoittamatta? Onko rakkautta Jumalaan, jos annamme (ja vaikenemalla hyväksymme) Hänen totuutensa tulla pilkatuksi jopa seurakunnissa silmiemme edessä? Tätähän tällä hetkellä jo tapahtuukin monin eri tavoin "Suomen Siionissa".

Hesekiel 3:17 "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.
3:18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
3:19 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
3:20 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee - kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta - mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
3:21 Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. -Ef. 2:8-9
SavingGrace22

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 21. Maalis 2017 11:15

Tuota SavingGrace22:n lainaamaa Hesekielin kohtaa käytetään mielestäni paljon väärin.

Ensinnä on ymmärrettävä, että tuo sana annettiin vanhan liiton aikaiselle profeetalle, ja siinä on asetelma hyvin erilainen kuin nykyaikana eikä sitä voi kovin suoraan soveltaa nykyajan perus uskovan elämään.

Toiseksi siinä on painotus, joka tuntuu monelta menevän täysin ohi. Nimittäin Jumala sanoo siinä: "Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava..." Eli tämä sana koski tilanteita, jossa elävä Jumala tahtoi sanoa jollekin määrätylle henkilölle varoituksen sanoja. Ei Jumala kulje ympäriinsä koko ajan kaikkia ihmisiä varoittelemassa ja nuhtelemassa. Hän puhuu aina kullekin ihmisille sitä, mitä juuri kyseinen ihminen juuri kyseisessä tilanteessa tarvitsee. Joskus joku jumalaton tarvitsee jossain määrätyssä tilanteessa varoituksen sanaa, ja tuo Hesekielin kohta koski näitä tilanteita. Mutta ei tuota sanaa voi ottaa elämän ja toiminnan ohjenuoraksi, niin että ajattelee voivansa ja täytyvänsä missä vaan tilanteessa kenelle vaan ihmiselle alkaa tuoda varoituksen ja nuhtelun sanoja. Ei edes Hesekiel voinut niin tehdä, vaan hänen oli määrä puhua vain jos Jumala tahtoi jollekin sanoa jotain.

Minun pointtini on, että ilman Jeesusta elämän hallitsijana ihmiset ovat eksyksissä, oli se eksytys minkä näköinen ja muotoinen tahansa. Ja ilman Pyhää Henkeä ihminen ei voi nähdä olevansa eksyksissä, vaikka toinen kuinka selkeästi sen hänelle esittäisi, sillä eksytys on sokaissut hänet ja saanut eksytyksen näyttämään oikealta. Eksytyksen sokaisemalle ihmiselle ei hyödytä yrittää näyttää, että eksytys on eksytystä. Hän tulee näkemään sen vasta, kun Jeesus tule hänen elämänsä Herraksi ja avaa silmät näkemään totuudessa. Olen huomannut, että lähestulkoon kaikki jotka sanovat "Aamen" tai edes lukevat näitä eksytyksiä käsitteleviä juttuja, ovat uskovia jotka jo ymmärtävät nämä asiat, koska Jeesus on avannut silmät näkemään. Joten uskon, että kaikista hedelmällisintä - myös eksytyksistä välttymisen suhteen - on keskittyä kirkastamaan Kristusta ja tavoitella saamaan ihmisiä antamaan elämänsä Hänelle.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja anjou » 21. Maalis 2017 15:36

Tiaisen romanttisuusvideo oli pohjanoteeraus. Vanhempi lapsemme säikähti humalaismaista käytöstä. (Tiainen puhui naiselle lopuksi kuin hevoselle ptruu ptrui js sow mikä on emakko, huora. Nainen vedetään takaperin jotta kaatuisi "synnyttämään" babies. Minusta tämä on karkeaa (perheessämme syntyi juuri vauva).
Tiainen kuvaa synnyttämistä Jeesukseen yhtymisen tuotteena..) Missä Raamatussa Jeesuksen tunteminen on fyysistä yhdyntää?

Kyllähän tv7ssa on avioliiton yhdyntää kuvattu Jumalan ja seurakunnan suhteeksi. Mutta pitäisin asiat erillään.

Karismaattisuudessa korostuu seksin termit. Kuinka oudoiksi nuo videot menevät

(Huomio: jouduin vaihtamaan linkkaamaani videota koska se poistettiin. Nyt linkitetyssä videossa ei näy toisesta klipistä leikattua rukouspalvelukohtausta, johon anjou viittaa. -Juha)
anjou

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu