Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Marras 2014 14:10

*
Ok selvä Mikko, meni minulla perille ja ymmärretty kans :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 25. Marras 2014 16:05

Lisään vielä ja painotan, että minusta baari on paha paikka uskovalle, ja itse koittaisin ehdottaa jotain muuta ajanvietettä taikka tapaamispaikkaa.

Olisi hienoa, jos voisitte keksiä jonkun toisen tapaamispaikan ja ajanviettotavan kuin baarissa olemisen, vaikka hyvä ruokaravintola taikka kahvila voisi olla mukavampi paikka seurusteluun.

Neuvon siis tätä baarittelua vastaan.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Marras 2014 11:52

*
Ok Mikko. No yökahvila pitäisi perustaa kans sinne niin siellä voisi rupatella vaikka aamuun asti. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Marras 2014 12:31

*
Room. 12:16 Olkaa keskenänne yksimielisiä. Älkää tavoitelko korkeita, vaan sopeutukaa vaatimattomin oloihin. Älkää olko omasta mielestänne viisaita. RK

Mietin mitä tarkoittaa 'älkää tavoitelko korkeita'? :roll: Siten tutkin Raamattua ja kohtien mukaan se varmaan tarkoittaa tavoittelijoita jotka ovat itse uskovia. Korjaisitteko minua jos kässään väärin?

Mutta korkeita tavoittelijat ovat nimittäin muutamia uskovia, joihin itse törmäsin ja myös fb:ssa. Jumala sanoo; 'Voi niitä jotka ovat viisaita omissa silmissään ja ymmärtäväisiä omasta mielestänsä!' Ks. Jes. 5:21. Varmaan tarkoittaa uskovia jotka ovat viisaita omissa silmissään. Raamatun kohta kehottaa olemaan yksimielinen keskenään, ainakaan Jeesuksen mielen mukaan.

Minä jaksoin ihmetellä yhtä rouvaa sieltä fb:sta niin lähes joka asiaan hän kirjoitti ja esitti tietävän mutta uskonveljet oikaisivat häntä Sanan valossa niin siten se rouva ei halunnut myöntää erehtyneensä. :shock: Sydän taisi olla liian ylpeä myöntäväksi, minä ajattelin. :?

Raamattua tutkimalla ymmärsin että niiden tavoittelijoiden sydän on ylpeä ja heidän silmät ovat korskeat, eivätkä he ymmärrä pelätä Jumalaa ja he ovat kärkkäitä puuttumaan asioihin mitkä ovat liian korkeita heille. Jumala voi suoda meille yksimielisyyttä joten kääntykää pois siltä tieltä joka saattaa tavoittamaan korkeita...

En ole varma ymmärränkö oikein kun yhden kohdan mukaan korkeiden asioitten tavoittaminen voi saattaa hajaannukseen. :shock: :roll: Jeesus halajaa että olisimme samaa mieltä että meillä on sama rakkaus ja olemme sopuisat ja yksimieliset niin että Kristuksen ilo tulisi kans täydelliseksi siksi Hän sanoi näin: 'tehkää minun iloni täydelliseksi...'

Ylpeä sydän POIS jolla voi sokaistua ja eksyä Totuuden tieltä ja siten se alkaa tavoitella korkeita... Vatvotkaamme sydäntilaamme rukoillen ja tutkien. Raamattu sanoo: 'valvokaa ja rukoilkaa'.

Psa 131:1 Daavidin matkalaulu. Herra, minun sydäeni ei ole ylpeä, eivätkä silmäni ole korskeat. En puutu asioihin, jotka ovat minulle liian suuria ja ihmeellisiä. RK

Sananl. 3:7 Älä ole viisas omissa silmissäsi. Pelkää Herraa ja karta pahaa!

Jes. 5:21 Voi niitä, jotka ovat viisaita omissa silmissään ja ymmärtäviä omasta mielestään! RK

Room. 15:5 Kärsivällisyyden ja lohdutuksen Jumala suokoon teille, että olisitte yksimieliset keskenänne Kristuksen Jeesuksen mielen mukaan, RK

1Kor. 1:10 Kehotan teitä, veljet, Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä, että te kaikki olisitte yksimielisiä puheissanne ja ettei teidän keskuudessanne olisi hajaannusta vaan että olisitte täysin yhtä ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus. RK

Filip. 2:2 tehkää minun iloni täydelliseksi, niin että olette samaa mieltä, että teillä on sama rakkaus ja olette sopuisat ja yksimieliset. RK

Yksi kohta vielä joka olisi rakkaudelliseksi kehoitukseksi meille kans.

2Kor. 13:11 Lopuksi, veljet: iloitkaa, tulkaa täydellisiksi, ottakaa vastaan kehotuksia, olkaa yksimielisiä, eläkää rauhassa, niin rakkauden ja rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne. RK
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Lily » 26. Marras 2014 13:37

vaisuliini kirjoitti:*
Room. 12:16 Olkaa keskenänne yksimielisiä. Älkää tavoitelko korkeita, vaan sopeutukaa vaatimattomin oloihin. Älkää olko omasta mielestänne viisaita. RK

Mietin mitä tarkoittaa 'älkää tavoitelko korkeita'? :roll: Siten tutkin Raamattua ja kohtien mukaan se varmaan tarkoittaa tavoittelijoita jotka ovat itse uskovia. Korjaisitteko minua jos kässään väärin?

Mutta korkeita tavoittelijat ovat nimittäin muutamia uskovia, joihin itse törmäsin ja myös fb:ssa. Jumala sanoo; 'Voi niitä jotka ovat viisaita omissa silmissään ja ymmärtäväisiä omasta mielestänsä!' Ks. Jes. 5:21. Varmaan tarkoittaa uskovia jotka ovat viisaita omissa silmissään. Raamatun kohta kehottaa olemaan yksimielinen keskenään, ainakaan Jeesuksen mielen mukaan.

Minä jaksoin ihmetellä yhtä rouvaa sieltä fb:sta niin lähes joka asiaan hän kirjoitti ja esitti tietävän mutta uskonveljet oikaisivat häntä Sanan valossa niin siten se rouva ei halunnut myöntää erehtyneensä. :shock: Sydän taisi olla liian ylpeä myöntäväksi, minä ajattelin. :?

Raamattua tutkimalla ymmärsin että niiden tavoittelijoiden sydän on ylpeä ja heidän silmät ovat korskeat, eivätkä he ymmärrä pelätä Jumalaa ja he ovat kärkkäitä puuttumaan asioihin mitkä ovat liian korkeita heille. Jumala voi suoda meille yksimielisyyttä joten kääntykää pois siltä tieltä joka saattaa tavoittamaan korkeita...

En ole varma ymmärränkö oikein kun yhden kohdan mukaan korkeiden asioitten tavoittaminen voi saattaa hajaannukseen. :shock: :roll: Jeesus halajaa että olisimme samaa mieltä että meillä on sama rakkaus ja olemme sopuisat ja yksimieliset niin että Kristuksen ilo tulisi kans täydelliseksi siksi Hän sanoi näin: 'tehkää minun iloni täydelliseksi...'

Ylpeä sydän POIS jolla voi sokaistua ja eksyä Totuuden tieltä ja siten se alkaa tavoitella korkeita... Vatvotkaamme sydäntilaamme rukoillen ja tutkien. Raamattu sanoo: 'valvokaa ja rukoilkaa'.

Psa 131:1 Daavidin matkalaulu. Herra, minun sydäeni ei ole ylpeä, eivätkä silmäni ole korskeat. En puutu asioihin, jotka ovat minulle liian suuria ja ihmeellisiä. RK

Jes. 5:21 Voi niitä, jotka ovat viisaita omissa silmissään ja ymmärtäviä omasta mielestään! RK

Room. 15:5 Kärsivällisyyden ja lohdutuksen Jumala suokoon teille, että olisitte yksimieliset keskenänne Kristuksen Jeesuksen mielen mukaan, RK

1Kor. 1:10 Kehotan teitä, veljet, Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä, että te kaikki olisitte yksimielisiä puheissanne ja ettei teidän keskuudessanne olisi hajaannusta vaan että olisitte täysin yhtä ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus. RK

Filip. 2:2 tehkää minun iloni täydelliseksi, niin että olette samaa mieltä, että teillä on sama rakkaus ja olette sopuisat ja yksimieliset. RK

2Kor. 13:11 Lopuksi, veljet: iloitkaa, tulkaa täydellisiksi, ottakaa vastaan kehotuksia, olkaa yksimielisiä, eläkää rauhassa, niin rakkauden ja rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne. RK

Ihania ajatuksia ja ruokkivia raamatun paikkoja! Kyllä se vaan niin on, että emme koskaa voi olla liian täynnä rakkautta ja nöyryyttä kanssa sisariamme ja veljiämme kohtaan. Ja aina opimme uutta toisiltamme, koska Herra meissä kaikissa vaikuttaa jotka hänen aivoituksiensa mukaan vaellamme.

Sellainen ajatus, että minäpä tiedän tämän ja tuon ja sen ja tän ja olen jo täyteen miehuuteen kasvanut, on ylpeyttä ja sellaista tunnetta ja ajatusta ei Herra halua että kannamme itsestämme. Se saa aikaan sen että helposti pitää itseään muita parempana.

Meidänhän on tarkoitus ymmärtää, että se kaikki hyvä, tieto, taito ja rakkaus on tullut Herralta ja on tarkoitettu muille uskon sisarille ja veljille. Ei kerskataksemme vaan, se on Jumalan lahja muille uskoville joita Hän siunaa kauttamme. Mikään mitä Jeesus opetti tai teki, ei ollut Hänelle itselleen vaan ihmisille, Jumalan rakkauden ja armon lahja. Niin pitäisi meidänkin ajatella, että rakkaudessaan Jumala minua käyttää, siis rakkaudessaan tuota toista kohtaan. Silloin itsekkin huomaa kuinka Jumala todellisesti toimii seurakuntansa keskellä, antaen ylenpalttisesti kaikkinaista hyvää kaikille toistemme kautta.

2. Kor. 8:7-9

"Mutta niinkuin teillä on ylenpalttisesti kaikkea: uskoa, sanaa, tietoa, kaikkinaista intoa ja meistä teihin tullutta rakkautta, niin olkaa ylenpalttiset tässäkin rakkaudentyössä.
En sano tätä käskien, vaan viittaamalla muiden intoon minä tahdon koetella teidänkin rakkautenne vilpittömyyttä.
Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte."

Niin, eli todellisesti palvellaksemme ja rakastaaksemme, tulee ihmisen itse vähetä ja Jeesuksen meissä kasvaa.

Kaikkinainen ajatus siitä kuinka hyvä itse on tai toimii oikein, POIS SE!
Vaan Kristus minussa on ainut joka hyvään kykenee ja sitä tekee....
Lily

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Marras 2014 22:28

Lily kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*

Ihania ajatuksia ja ruokkivia raamatun paikkoja! Kyllä se vaan niin on, että emme koskaa voi olla liian täynnä rakkautta ja nöyryyttä kanssa sisariamme ja veljiämme kohtaan. Ja aina opimme uutta toisiltamme, koska Herra meissä kaikissa vaikuttaa jotka hänen aivoituksiensa mukaan vaellamme.

Sellainen ajatus, että minäpä tiedän tämän ja tuon ja sen ja tän ja olen jo täyteen miehuuteen kasvanut, on ylpeyttä ja sellaista tunnetta ja ajatusta ei Herra halua että kannamme itsestämme. Se saa aikaan sen että helposti pitää itseään muita parempana.

Meidänhän on tarkoitus ymmärtää, että se kaikki hyvä, tieto, taito ja rakkaus on tullut Herralta ja on tarkoitettu muille uskon sisarille ja veljille. Ei kerskataksemme vaan, se on Jumalan lahja muille uskoville joita Hän siunaa kauttamme. Mikään mitä Jeesus opetti tai teki, ei ollut Hänelle itselleen vaan ihmisille, Jumalan rakkauden ja armon lahja. Niin pitäisi meidänkin ajatella, että rakkaudessaan Jumala minua käyttää, siis rakkaudessaan tuota toista kohtaan. Silloin itsekkin huomaa kuinka Jumala todellisesti toimii seurakuntansa keskellä, antaen ylenpalttisesti kaikkinaista hyvää kaikille toistemme kautta.

2. Kor. 8:7-9

"Mutta niinkuin teillä on ylenpalttisesti kaikkea: uskoa, sanaa, tietoa, kaikkinaista intoa ja meistä teihin tullutta rakkautta, niin olkaa ylenpalttiset tässäkin rakkaudentyössä.
En sano tätä käskien, vaan viittaamalla muiden intoon minä tahdon koetella teidänkin rakkautenne vilpittömyyttä.
Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte."

Niin, eli todellisesti palvellaksemme ja rakastaaksemme, tulee ihmisen itse vähetä ja Jeesuksen meissä kasvaa.

Kaikkinainen ajatus siitä kuinka hyvä itse on tai toimii oikein, POIS SE!
Vaan Kristus minussa on ainut joka hyvään kykenee ja sitä tekee....

Amen! :thumbup: Tosi hyvä kirjoitus, kiitos :clap:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Marras 2014 22:33

*
Yksi asia epäilyttää ja mietin voiko tällainen tavallinen uskova käyttää Raamattua tuomalla omaperäisesti totuuden homoseksuaalisille ihmisille miten he voivat vapautua ja eheytyä? Vai se kuuluu vain tietyille Jumalan valituille uskoville vai se voi kuulua kenellekkään uskovalle vaan? Minä tein valmiiksi kirjoituksen mutta epäilyttää koska en haluaisi vaurioittaa heitä tällä kirjoituksella... :oops:

Koska minä sain oivalluksen niin pakko kirjoittaa kans ja autoin muutamia uskovia jotka saarnasivat rohkeasti homoille kamuille fb:ssa. Mie toin yksityisviestillä Raamatun kohdat syventämällä siitä, että homoseksuaalinen taipumus on vääristymä, joka johtuu sydämen rikkinäisyydestä.. Mitä te ajattelette?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Joulu 2014 14:41

*
No siinä tapauksessa laitan tänne kirjoitukseni. Kommentoikaa vapaasti jos tää kirjoitukseni voi vaurioittaa vai eheyttää homoja... En uskalla julkaista kirjoitukseni vielä koska en ole varma kans.

...♥...♥...♥...♥...♥

Te homoseksuaalit olette tietääkseni lukeneet Raamattua, mutta epäilette Raamatun aitoutta, niin siksi kirjoitan tämän.

Jumala on asettanut Sanan (Raamattu) meille syntiinlankeemuksen jälkeen, niin että rikkinäiset ihmiset voisivat Sanan kautta eheytyä. Se on ainoa tapa eheytyä. Mitä Sana (Raamattu) on?

Sana elävöittää ja parantaa Sinua:

Ps. 107:20 Hän lähetti sanansa ja paransi heidät. Hän pelasti heidät tuhosta.

Sana eli Raamattu ei ole mikään 'pelkkä vanhentunut kirja', mitä monet väittävät. Sana ei koskaan muutu, eikä koskaan katoa. Se on päivänselvää, että Jumalan asettaman Sanan (Raamattu) kautta ihmiset voivat eheytyä. Raamatun mukaan Jeesus on lihaksi tullut Sana. Jos ihmiset itse valitsevat hylätä Sanan, niin siinä tapauksessa he hylkäävät myös Jeesuksen, joka on maailman Vapahtaja.

Hepr. 13:8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. RK

Matt. 24:35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa. RK

Joh. 1:1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan luona.

14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me katselimme hänen kirkkauttaan, sellaista kirkkautta kuin ainutsyntisellä Pojalla on Isältä, ja hän oli täynnä armoa ja totuutta. RK

Joh. 8:36 Jos siis Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita. RK

Palataan vielä Sanaan. Sanaa kohtaan tarvitaan tervettä nöyryyttä. Miksi? Koska Raamatun mukaan Sana avautuu vain nöyrille. Raamatussa sanotaan, että Jumala antaa armon nöyrille ja että armo on kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi. Tarvitset siis tervettä nöyryyttä, jotta saisit viisautta ja ymmärrystä Raamatun Sanaa kohtaan.

Jaak. 4:6 Mutta vielä suurempi on armo, jonka hän antaa. Siksi Raamattu sanoo: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon." RK

Ef. 1:8 Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi 33/38

Yhdessä kohdassa lukee: 'emme lihallisessa viisaudessa vaan Jumalan armossa'

2Kor. 1:12 Meidän kerskauksemme on tämä: omantuntomme todistus siitä, että me maailmassa ja varsinkin teidän luonanne olemme vaeltaneet Jumalan edessä pyhyydessä * ja puhtaudessa, emme lihallisessa viisaudessa vaan Jumalan armossa. RK

Selitys: * 1:12. Tai: "yksinkertaisuudessa", "Vilpittömyydessä".

Lihallisesta ihmisviisaudesta vielä... Jaak. 4:6 kohdan mukaan Jumala on ylpeitä vastaan, se viittaa lihalliseen ihmisviisauteen. Jumala näkee ihmisviisauden hullutuksena, mikä tarkoittaa että ihmiset ylpistyvät toimiessaan ihmisviisauden varassa.

Jaak. 4:6 Mutta vielä suurempi on armo, jonka hän antaa. Siksi Raamattu sanoo: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon." RK

Ihmisjärjellä ei voi oppia tuntemaan Jumalaa. Sillä ei ole mitään tekemistä Jumalan tuntemisen kanssa. Koska oma ihmisviisautemme on Jumalan silmissä hullutus, niin Jumala katsoo hyväksi pelastaa ne, jotka uskovat Jumalaan nöyrtymällä Sanaa kohtaan. Koska omalla ihmisviisaudella ei voi oppia tuntemaan Jumalaa.

Hän avaa Sanansa meille ja antaa meille ymmärrystä kaikkeen, ennemmin tai myöhemmin, kun me luemme Raamattua rukoillen ja tutkien sekä pyydämme Ylhäältä lisää ymmärrystä Sanaa kohtaan. Jumalalla on oma aikataulunsa, jonka puitteissa Hän avaa Sanaansa meille. Ennemmin tai myöhemmin, vaikka me olemme samalla viivalla.

1Kor. 1:21 Koska Jumalan viisaudesta maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat. RK

On päivänselvää, että Jumalan asettaman Sanan (Raamattu) kautta ihmiset voivat eheytyä. Raamattu puhuu, että he ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen. Valhe viittaa vääristyneeseen ja rikkoutuneeseen seksuaalisuuteen. Totuus on se, että Jumala on alunperin luonut meidät Hänen oman kuvansa kaltaiseksi, johon sisältyy terve suuntautuminen eli heteroseksuaalisuus. Vääristynyt seksuaalisuus on syntiinlankeemuksen seurausta.

Room. 1:25 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, häntä, joka on iankaikkisesti ylistetty. Aamen. RK

Raamatun mukaan homoseksuaalit ovat häpeällisten himojen vallassa. Mitä Raamattu tarkoittaa sillä? Sitä, että homoseksuaaleilla on vääristynyt ja rikkoutunut suuntautuminen, jota monet ihmiset tukevat tietämättä että se on väärä. Seksuaalisesti rikkoutuneet ihmiset ovat himojen sokaisemia, eivätkä usko että he voivat eheytyä heteroiksi. Tämän takia he hylkäävät Sanan ja pitävät mieluummin kiinni suuntautumisestaan. Se on heidän oma valintansa, jota kunnioitetaan vaikkakin he menettävät sen vuoksi mahdollisuutensa pelastua.

Eli toisin sanoen: Jumala jättää heidät häpeällisten himojen valtaan.

Room. 1:26 Sen tähden Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naispuoliset heistä ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen, RK

Jumalan asettama Sana (Raamattu) on ainoa tie eheytykseen ja Sana pelastaa tuholta, eli kadotukselta, mihin ihminen muuten joutuisi (Ps. 107:20). Jumala on asettanut Sanan ihmisten eteen, niin että he saavat itse valita haluavatko ottaa vastaan pelastuksen sanoman uskomalla Jeesukseen, vaiko eivät. Jos otat vastaan sanoman Jeesuksesta, niin Jumala eheyttää ja parantaa seksuaalisuutesi oman aikataulunsa mukaisesti. Hän tietää tarkalleen, milloin on sopiva aika eheyttää. Sinä et itse eheydy heteroksi omilla toimillasi, vaan se on Jumalan tehtävä. Hän tekee työtänsä sinussa.

Toisaalta sinun on tärkeä tietää, että Jumala rakastaa Sinua ja halajaa että KAIKKI tulisivat tuntemaan totuuden ja pelastuisivat. Totuus tekee Sinut vapaaksi.

1Tim. 2:3 Se on hyvää ja mieluista Jumalalle, meidän pelastajallemme,
4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. RK

Joh. 8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi." 33/38

Minulla on muutamia kamuja, jotka ovat homoja ja viihdyn heidän seurassaan. Heidän kanssaan on mukava rupatella ja nauraa heidän vitseilleen. He jaksavat naurattaa minua ja kamuna rakastan heitä. On joskus mukava käpertyä ja nojautua heihin. Olen kokenut heidät tosi ihaniksi ihmisiksi. Ja olen kiitollinen siitä, että minulla on ihania kamuja. Vaikka he eivät uskoon tulisikaan niin he ovat silti aina rakkaita minulle. Heille pitää rakkaudellisesti kertoa homouden olevan syntiä, etteivät he joutuisi kadotukseen.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Joulu 2014 15:22

*
No pitäisi kai vielä lisätä tähän kirjoitukseen eräs juttu eli Jeesuksen sisäinen tuntemus.

Jeesus täynnä armoa ja totuutta
Armo on kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi niin nöyrtymällä Sanaa kohtaan saa armon kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi, mitä Sanan opetus tarkoittaa. Raamatun mukaan Jumala antaa armoa vain nöyrille.

Joh. 1:1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan luona.

14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me katselimme hänen kirkkauttaan, sellaista kirkkautta kuin ainutsyntisellä Pojalla on Isältä, ja hän oli täynnä armoa ja totuutta. RK

Totuus tekee vapaaksi
Kun saa ymmärrystä totuuteen siinä Sanan tuntemisessa ja siten Sana eli totuus tekee hänet vapaaksi. Juuri Jeesus on sellainen lihaksitulleena Sanana. Hän vapauttaa kans.

Joh. 8:31 Sitten Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, te todella olette minun opetuslapsiani RK
32 Ja teidän pitää totuuden ymmärtämän, ja totuuden pitää teidät vapahtaman. Biblia

Gal. 5:1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne oruuden ikeeseen. RK

Jos te pysytte minun sanassani
Jeesuksessa pysyminen on sama kuin pysyä Sanassa koska Sana on itse Jeesus, lihaksitulleena.

Joh. 15:7 Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja se tapahtuu teille. RK

...♥...♥...♥...♥...♥

No ehkä julkaisen tämän kirjoituksen lähiaikana koska siinä ei ole mitään sellaista mikä voisi vaurioittaa lukijoita joilla on rikkoutunut suuntautuminen. Mutta kyse on siitä ymmärtävätkö he tätä kirjoitusta koska se on hengellinen ja he ovat sielullisia niin he käyttävät inhimillistä ihmisviisautta mikäli on hullutusta.

1Kor. 2:14 Sielullinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä on Jumalan Hengestä, sillä se on hänelle hullutusta, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska sitä on tutkittava hengellisesti. RK

Yksi kysymys vielä.. He saattavat kirjoittaa vihapuhetta jos lukevat tätä kirjoitusta. Mitä ajattelette? Jos te olisitte minun housuissani niin miten te suhtautuisitte vihapuheisiin? Jättäisitte siis julkaisematta?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Joulu 2014 20:44

*
Jumala avaa ymmärryksen vain nöyrälle. Vain Sanan kautta voi eheytyä kun kirjain kuolettaa, Henki tekee eläväksi. Ja Totuuden Henki johdattaa kaikkeen totuuteen joka tekee vapaaksi ~ Sanan äärellä. Jokos heti uskoontulemisessaan yhdessä silmänräpäyksessä vai myöhemmin jossain vaiheessa, kun se tapahtuu Jumalan aikataulun mukaan koska Jumala katsoo hyväksi mikäli on ihmisen kannalta parasta. Sen minä uskon. Homo voi eheytyä heteroksi. Kaikki on mahdollista sille joka uskoo.
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu