*
Yritin hahmottaa ajatuksillani erottaen terveen evankeliumin ja "jeesuksettoman" evankeliumin väliltä. Sori keksin sanan 'jeesukseton'

Kun siinä evankeliumissa ei ole julistettu Jeesuksesta vaikka evankeliumin sisältö on aika väkevää mutta se ei ole oikea evankeliumi.
jukka1954 kirjoitti: Laki annettiin Mooseksen kautta, armo ja totuus tuli Jeesuksen Kristuksen kautta (Joh. 1:17).
Se on hyvä muistaa.
jukka1954 kirjoitti: Kirjeetkin alkavat armon ja rauhan julistuksella.
Kun julistetaan evankeliumia niin tulee muistaa että Kristus on itse rauhan Ruhtinas ja Isä Jumala on myös rauhan Herra. Totuuden runsautta myötä löydetään Kristuksen todellisen rauhan sisimpään kuullessaan evankeliumia ja tällainen on oikea evankeliumi. Hahmotin sen jo ajatuksillani.
jukka1954 kirjoitti:Älkäämme antako ”toisen evankeliumin” saarnaajien eksyttää meitä pois Kristuksen evankeliumista. Totuus on Jeesuksen Kristuksen persoonassa. ”Minä olen totuus!”
Tätä on hyvä muistaa myös. Jeesus on itse totuus, tie ja elämä. Sen mukaan tulee julistaa evankeliumia.
Evankeliumin tulee olla täynnä armoa ja totuutta joka jättää sisimpään toivoa, rauhaa ja mahdollista anteeksiantamusta kaikkeihin synteihin. Joo ehkä olen jo perillä oikeaan evankeliumiin kans. Minua saa muistaa rukouksin että osaan julistaa oikeaa evankeliumia ja myös osaan tunnistaa mikä on oikea evankeliumi. Kiitos Jukka!

Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.