Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 21. Marras 2016 00:43

vaisuliini kirjoitti:*
Kiitos Jukka. En tiedä kuka mies tuossa videossa on. Sadutko tietämään kuka hän on?

Hänen nimensä on Jan(nie) Boshoff, käsittääkseni syntynut Etelä-Afrikassa ja on noin 30-vuotias (näyttää videolla kyllä vanhmmalta). Googlettamalla en juuri tietoja hänestä löytänyt. Lienee ollut (tai yhä on) jonkun sortin urheilija, joka on tullut uskoon. Muuta en osaa tässä sanoa, mutta katsottuani kaksi hänen lyhyttä opetusvideotaan niin neuvon pysymään hänen opetuksistaan loitolla.

Nyt löysin yhden englanninkielisen sivun. Laitan linkin tähän. En ole tutkinut kyseistä linkkiä, vielä,

https://www.blessedquietness.com/journa ... africa.htm
Jukka

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 21. Marras 2016 08:40

Pitäisiköhän itsekin katsoa tuo elokuva. En kyllä pysty katsomaan jos sisältää väkivaltaa.

Olen kyllä saanut Kan Boshoffista vaikutelman, että olisi vanhempi. Hänhän todistaa kuolleensa sydäninfarktiin, mutta saaneensa Jeesukselta uuden elämän. Tokihan parikymppisetkin voivat saada infarkteja, mutta harvemmin.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 21. Marras 2016 08:51

Pakko oli käydä katsomassa Boshoffin fb-sivuilla. Siellä ei ole hänen syntymävuotta, mutta naimisiin hän on mennyt vuonna 84 ja pitkä parta on harmaa monissa kuvissa.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja PetriFB » 21. Marras 2016 15:32

Lapsenmielisille leikkihetki:

Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 22. Marras 2016 23:13

Onko kukaan nähnyt elokuvaa "Sunday Horse"? Katsoin sen äsken Netflixiltä. Oli niin superkoskettava. Se kertoo nuoresta naisesta, joka pääsee toteuttamaan unelmaansa esteratsastajana, mutta joutuu onnettomuuteen. Myös usko on yksi elokuvan teemoista. :hearts:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Marras 2016 22:08

*
Itse tykkään katsoa tositapahtumiin perustuvia leffoja. Tällä viikolla jo kaksi tositarinaan perustuvaa leffaa katsoin ja ne oli pelottavaa katsoa, siis suoraan tv:sta. Huomenna jos Herra suo, katson elokuvaa 'aseeton sotilas'. En ole Sunday Horseta nähnyt.

No tässä linkissä on ihan tuore tapahtuma että eräs mies yllättäen kuoli siis hänelle tapahtui äkillinen sydänpysähdys ja siten hän kuollessaan sai nähdä Jeesuksen.

Jos haluat vilkaista tätä ja tämä on aika "tuore tapahtuma".

https://arvostettu.com/teinipoika-on-kuolleena-20-minuuttia-yhtakkia-han-virkoaa-ja-kertoo-jotain-uskomatonta/
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 23. Marras 2016 22:14

Sunday Horse oli myös tositapahtumiin perustuva.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Marras 2016 22:16

*
Ok täytyy katsoa joku kerta mutta minulla ei ole tv-kaapeli.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Marras 2016 09:54

*
Yritin hahmottaa ajatuksillani erottaen terveen evankeliumin ja "jeesuksettoman" evankeliumin väliltä. Sori keksin sanan 'jeesukseton' :oops: Kun siinä evankeliumissa ei ole julistettu Jeesuksesta vaikka evankeliumin sisältö on aika väkevää mutta se ei ole oikea evankeliumi.

jukka1954 kirjoitti: Laki annettiin Mooseksen kautta, armo ja totuus tuli Jeesuksen Kristuksen kautta (Joh. 1:17).
Se on hyvä muistaa.

jukka1954 kirjoitti: Kirjeetkin alkavat armon ja rauhan julistuksella.

Kun julistetaan evankeliumia niin tulee muistaa että Kristus on itse rauhan Ruhtinas ja Isä Jumala on myös rauhan Herra. Totuuden runsautta myötä löydetään Kristuksen todellisen rauhan sisimpään kuullessaan evankeliumia ja tällainen on oikea evankeliumi. Hahmotin sen jo ajatuksillani.

jukka1954 kirjoitti:Älkäämme antako ”toisen evankeliumin” saarnaajien eksyttää meitä pois Kristuksen evankeliumista. Totuus on Jeesuksen Kristuksen persoonassa. ”Minä olen totuus!”
Tätä on hyvä muistaa myös. Jeesus on itse totuus, tie ja elämä. Sen mukaan tulee julistaa evankeliumia.

Evankeliumin tulee olla täynnä armoa ja totuutta joka jättää sisimpään toivoa, rauhaa ja mahdollista anteeksiantamusta kaikkeihin synteihin. Joo ehkä olen jo perillä oikeaan evankeliumiin kans. Minua saa muistaa rukouksin että osaan julistaa oikeaa evankeliumia ja myös osaan tunnistaa mikä on oikea evankeliumi. Kiitos Jukka!

:pc:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Iustus » 24. Marras 2016 11:57

Paavalilta löytyy hyvä määritelmä evankeliumille hänen 1. kirjeestään korinttolaisille:

"1 Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte 2 ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. 3 Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, 4 ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan..." 1. Kor. 15:1–4.

Evankeliumi on julistusta Kristuksesta, joka on sovittanut meidän syntimme ristinkuolemallaan ja voittanut kuoleman nousemalla kuolleista. Vaikka julistuksesssa mainittaisiinkin Jeesus nimeltä, mutta vaiettaisiin syntien sovituksesta, se ei olisi evankeliumia.
Iustus

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu