Raamatullinen vesikaste

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Raamatullinen vesikaste

ViestiKirjoittaja Jukka » 09. Joulu 2016 08:04

Aamu-Usva kirjoitti:Mr. Kerimäki: Mihinhän tuo punatukkaisuus liittyy? :D

:lol:
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Joulu 2016 11:44

*
Keskustellessani yllätyin että nainen voi kastaa. :wtf: :shock: Ja sanoin että 'ymmärrän että Jumala asettaa miespuoliset vanhimmat kaitsemaan seurakuntaa ja hoitamaan kaitsijan virkaa johon kastaminen ja seurakunnan johtaminen kuuluu'.

Mutta minulle vastattiin :'Mutta kastaminen ei ole seurakunnan johtamista, vaan lähetyskäskyn täyttämistä. Se on annettu niin miehille kuin naisillekin.' :shock: :?

Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä" (Matt 28:19). Lähetyskäskyn täyttäminen ei siis ole pelkkää julistamista, vaan yhtä paljon myös kastamista. Siksi se on kaikkien uskovien tehtävä.

Ananias, joka kastoi Paavalin, ei ollut apostoli, paimen, opettaja, evankelista, profeetta eikä seurakuntapalvelija, vaan "eräs opetuslapsi" (Apt. 9:10-18).

Me kaikki uskovat olemme tulleet Jeesuksen kautta Jumalan papeiksi ja kelvollisiksi Uuden Liiton palvelijoiksi (1. Piet. 2:9, 2. Kor. 3:6).

Huomaa että tässä pappeudessa ei tunneta eroa kansallisuuksien, yhteiskunnallisten asemien tai sukupuolten välillä: "Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa" (Gal. 3:28).

Valtuutuksemme kastamiseen tulee ainoastaan taivaalliselta ylipapiltamme Jeesukselta. Katsoin yhtä youtubetta jossa naiset kastoivat pelastuneita ihmisiä. Täytyy myöntää että minulla on sulatettavaa ajatuksen kanssa tästä jutusta. :think2: Mielipiteitänne?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 12. Joulu 2016 20:25

Olen jotenkin tottunut siihen, että miehet kastavat, mutta en Raamatusta löydä estettä sille, etteivätkö naisetkin voisi kastaa.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 12. Joulu 2016 20:34

Mä olen miettinyt, että moni alkaa kastekapinoimaan todellisuudessa sen vuoksi, että nykypäivänä se on niin seremoniallista. Ja yleensä mikä pahinta..Yleensä moni joutuu kravattiherrojen arvioitavaksi jossa suunnilleen selvitetään kaikki taustat ja jutut että onko kelvollinen kasteelle :( :( Apostolien teoissa kun kastettiin, ei siellä paljoa alettu kyselemään.. :crazy: Jos joku tulee kasteelle "ketunhäntä kainalosssa" ja synti takataskussa, niin se ei ole kastajan ongelma..
pehmytpusu777

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Joulu 2016 11:46

*
Eilen eräs systeri sanoi minulle että haluaa mennä kasteelle. Minä pelästyin ja pysyin hiljaa. :? :shh: En tiedä olenko kelvollinen kastamaan hänet mutta pysyn yhä hiljaa. :shifty:

Muuten päivitin kastekäsitystä äsken ja lisäsin siihen aiheen 'Jeesuksen tahdonmukainen seurakunta'

JEESUKSEN TAHDONMUKAINEN SEURAKUNTA:
'Seurakunta' -sana on nykyajan mukaan väärennetty määrittelemä. Seurakunta -sana sai alkun jo VT:ssa (Vanhassa Testamentissa). Silloin Mooseksen kansaa kutsuttiin seurakunnaksi, mikäli tarkoittaa uskovia. Mutta nykyään se sana on väärennetty, eli se määritellään nykyajan mukaan kuppikuntien seurakunta-nimikkeeksi ja uskonsuunnaksi.

2Moos. 12:6 Kukin säilyttäköön sitä tämän kuun neljänteentoista päivään saakka, ja sitten koko Israelin seurakunta teurastakoon sen iltahämäräissä. RK

Raamattu tarkoittaa Kristuksen seurakuntaan automaattisesti liittäneitä uskovia jo siinä uskoontulon ja uudestisyntymisen kautta. Siksi uskovia kutsutaan Raamatun mukaan seurakunnaksi. Me olemme Raamatun mukaan Kristuksen ruumiissa ~ seurakuntana. Hän on meidän seurakunnan pää ~ ykseyden muodossa. Siinä Jumala tarkoittaa suurta salaisuutta.

Kol. 1:18 Hän on ruumiin, seurakunnan, pää. Hän on alku, kuolleista nousseiden esikoinen, jotta hän olisi kaikessa ensimmäinen. RK

Ef. 5:32 Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.

Useimmat erehtyvät luullen, että täytyy rekisteröidä sisäisesti maallisen seurakunnan jäseneksi, mitä Raamattu ei tarkoita. Uuden Testamentin mukaan mainittu seurakunta tarkoittaa uskovien yhteydenpitoa, eikä sitä rekisteröityä seurakuntaa.

Alkuseurakunnan aikaan ei ollut yhtään hajaannusta seurakuntien nimikkeen ja uskonsuunnan takia ja siinä se oikea ja alkuperäinen kasteoppi Raamatun pohjalta.

Ennen ylösnousemusta Jeesus rukoili opetuslasten ja tulevien opetuslasten ykseyden puolesta, että he olisivat yhtä (= yksi ), niinkuin Isä ja Poika ovat yhtä, jotta ykseyden kautta maailma uskoisi Jumalaan. Siihen alkuseurakunnan aikaan ykseyden kautta 3000 tuli uskoon ja toinen kerta 5000 tuli uskoon. Niin ykseyden kautta saisimme itse nähdä jumalattomien pelastua voimakkaalla tavalla ilman lahkohenkistä hajaannusta, siinä se suuri salaisuus, jota Jumala tarkoittaa.

Uskon, että Jumala tulee kutsumaan ulos omia ja ennalleen asettamaan Jeesuksen tahdonmukaista ykseydellista ja maanalaista seurakuntaa, joka tarkoittaa uskovia, ei sitä rekisteröityä seurakuntaa nimikkeen ja uskonsuunnan mukaan, niin me palaamme alkuperäisen ja oikean kasteopin juurelle ~ ykseyden muodossa ilman seurakuntien lahkohenkistä hajaannusta. Niin siihen loppuu sylilapsikaste ja erillinen upotuskaste.

Mielipiteitänne? Terveen opin pohjalta tuon Jeesuksen tulemuksen lähestyessään me alamme ojentautua terveellä tavalla kohti Kristusta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 19. Joulu 2016 17:55

Kyllä samoilla linjoilla tuon uuden uloskutsuttujen joukon kanssa .Ei tarvii pohtia kastetta kun jokainen heistä ymmärtää Jumalan Hengen voimalla sen kasteen oikean tarkoituksen .Se voima ja kutsu tulee siis Jeesukselta suoraan ja siinä ei mennä oikealle ei vasemmalle vaan suoraan Herran Hengen ohjauksessa ,joka on täydellistä ja hyvää.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Andrei » 23. Joulu 2016 23:54

Uuden liiton alkuaikoina kaste tapahtui näin:

Andrei

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Tammi 2017 16:05

*
Ihanko totta, Andrei? :wtf: :D Sanooko Raamattu näin?

No Uuras Saarnivaara selittää Jumalan asettamansa kasteen pois ja nyt moni uskoo hänen kirjoitukseen ja myös helluntailaisetkin. :wtf: :?

https://sley.fi/gladiolus/2008/vedesta-vai-hengesta-uuras-saarnivaaran-kasteteologia

Nyt on luterilaisen Uuras Saarnivaaran tulkitsemansa raamattu.
https://xn--hertysseura-n8a.fi/?product=voiko-raamattuun-luottaa

Yksi uskova sanoi että Uuras Saarnivaaran tulkitsema on Sanalla koeteltu ja ilman koettelemista voi siihen uskoa. Se on huolestuttavaa. :wtf: :? Ja vielä luterilaisuutta puolustaessaan sanoi että on luterilainen tausta ja siksi puolustaa luterilaisuutta. Se suorastaan ihmetytti minua. :wtf: Jos taustan mukainen uskonsuunta on Jumalan Sanaa tärkeämpi, se ei voi olla sovelias Jeesukselle. Minä en elä enää menneisyydessä koska Kristus on minun tulevaisuuteni ja Hänen Sana on minun tie, miksei he tekisi samoin?

Tuntuu kastekiista loputtomalta taustan mukaisen uskonsuunnan takia. Se on surullista! :cry:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Tammi 2017 11:15

*
Tämän kohdan takia ymmärretään väärin ja kastetaan kaikki vauvat ikään tuohon tyyliin että "kaste pelastaa".

Ps. 51:7 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt. :wtf: :?

"Synnissä syntynyt" ei tarkoita että vauvat olisivat syntisiä ja olisivat matkalla kadotukseen. Kaikki vauvat ovat taivaskelpoisia ilman kastetta ja vielä siihen asti kunnes jossain lapsen iässä tiedostavat syntisyyttä.

Voisiko joku selittää miksi Daavid kirjoitti "synnissä syntynyt"? "Synnissä siittänyt"?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pekka » 02. Tammi 2017 16:44

vaisuliini kirjoitti:*
Tämän kohdan takia ymmärretään väärin ja kastetaan kaikki vauvat ikään tuohon tyyliin että "kaste pelastaa".

Ps. 51:7 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt. :wtf: :?

"Synnissä syntynyt" ei tarkoita että vauvat olisivat syntisiä ja olisivat matkalla kadotukseen. Kaikki vauvat ovat taivaskelpoisia ilman kastetta ja vielä siihen asti kunnes jossain lapsen iässä tiedostavat syntisyyttä.

Voisiko joku selittää miksi Daavid kirjoitti "synnissä syntynyt"? "Synnissä siittänyt"?

Psalttari 51:

7. Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja minun äitini on synnissä minun siittänyt.

Vaisuliini, olisiko tästä seuraavasta lainatusta kirjoituksesta mitään apua sinulle?

https://sley.fi/node/704

"Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt. Katso, on totta, että olen syntinen edessäsi, että jo luontoni, olemukseni alku, sikiämiseni on syntiä, puhumattakaan sanoista, teoista, ajatuksista ja koko myöhemmästä elämästäni. Olen paha puu ja luonnostani synnin ja vihan lapsi.

Niin kauan kuin sama luonto ja olemus meissä pysyy, niin kauan olemme syntisiä ja meidän täytyy sanoa: Anna meille meidän syntimme anteeksi, kunnes ruumiimme kuolee ja häviää. Sillä Aatamin täytyy kuolla ja lahota, ennen kuin Kristus täydellisesti nousee kuolleista. Tämä alkaa katuvan elämässä ja päättyy kuolemassa. Sillä kuolema on otollinen kaikille niille, jotka uskovat Kristukseen. Sehän ei tee muuta kuin lahottaa ja hajottaa pölyksi kaiken, mikä on Aatamista syntynyt, jotta Kristus yksin olisi meissä."
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu