Koronavirus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Koronavirus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Helmi 2021 21:21

*
Amen, ja kiitos, Pekka! :prayer4:

Image
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Uskon » 24. Helmi 2021 02:38

-
Viimeksi muokannut Uskon päivämäärä 01. Loka 2024 08:06, muokattu yhteensä 1 kerran
Uskon

ViestiKirjoittaja Linnea » 02. Maalis 2021 09:47

Ajattelin kirjoittaa vähän maskeista.

Olen valmistunut lähihoitajaksi 17 vuotta sitten. Useissa harjoittelupaikoissa tuli oltua koulutuksen aikana, eikä missään niistä käytetty maskeja. Valmistumisen jälkeen olin töissä erilaisissa sosiaali- ja terveysalan paikoissa, esimerkiksi vanhusten palvelutalossa. Kertaakaan ei tullut sellaista tilannetta vastaan, missä olisi pitänyt käyttää maskia. Myöhemmin kävin vielä sairaanhoitajaopinnot ammattikorkeakoulussa, jonka kautta olin käytännön harjoitteluissa erilaisissa paikoissa, kuten sairaalan ortopedisella osastolla. Missään niissä ei käytetty maskeja. Ainoastaan YHDEN kerran piti olla maski, ja se oli sairaalan leikkaussalissa, kun olin seuraamassa kirurgin tekemää leikkausta potilaalle. Eristyspotilaiden hoidossa ohjeistettiin käyttämään maskia, suojavaatteita ja vinyylihanskoja, mutta sellaista tilannetta ei minulla tullut vastaan. Tehohoidosta minulla ei ole kokemusta.

Eräänkin lääkärin mukaan ennen maaliskuuta 2020 ei ollut yhtäkään tieteellistä julkaisua, joka olisi väittänyt maskien suojaavan viruksilta. Ja kaikki ne maskien haitat… Keho poistaa kuona-aineita hengityksen kautta, ja sitten maski päällä ihmiset hengittävät niitä takaisin keuhkoihinsa, kuten myös hiilidioksidia. Bakteereja kertyy maskiin, eikä iho pääse hengittämään kunnolla maskin alla. Voi tulla iho-oireita tai sieni-infektioita. Hapensaanti vähenee. Ja mitä lie kemikaaleja maskeissa on, niitä siirtyy keuhkoihin kun hengittää maskin läpi. (Tarkemmin maskien haitoista esim. täällä: https://www.adressit.com/vetoomus_alle_ ... stamisesta.)

Ja nyt jotkut käyttävät maskeja jopa tavatessaan terveitä ystäviä ja sukulaisia. Tai eivät suostu heitä tapaamaan lainkaan. Sama juttu monissa seurakunnan kokoontumisissa. Joissakin seurakunnissa on kielto, ettei saa kätellä tai halata ihmisiä. Ja "turvavälit". Ymmärtäisin, jos olisi kyseessä akuutisti sairaat ihmiset, mutta nämä rajoitukset koskevat myös terveitä ihmisiä. Vanhuksia eristetään, eikä pieni jälkikasvu saisi tavata isovanhempia. Yksinäisille ihmisille kenties ainut ihmiskontakti, kaupan kassan työntekijä, tervehtii muovipleksin takaa. Mahdollinen hymy ei näy maskin takaa, ellei tuo kassahenkilö ole valinnut maskin sijasta visiiriä.

En ole itse käyttänyt maskia nyt ”korona-aikana” kertaakaan, koska ymmärrän asian niin, että tässä täytyy olla takana jotakin muuta, kun virukselta suojautuminen. Ihmisistä on alettu tekemään vihollisia toisilleen. Minusta tämä on raakuutta, ei terveydestä huolehtimista.

Oli miten oli, monet käyttävät maskeja jo tottuneesti. Minulla on sellainen aavistus, että pian ihmisiä aletaan syyllistämään siitä, että valtava käytettyjen kertakäyttömaskien määrä kuormittaa luontoa. Ja kuormittaahan se. Ja kalliiksikin käy jatkuva maskien osto. Mutta kenties tähän olisi ”ratkaisu” World Economic Forumilla. Kestävä maski, joka sisältää biohajoavia ja kierrätettäviä ainesosia. Mutta mitä muuta tämä versio sisältää, niin yhteyden kännykkään. Kännykkä ei kenties ole riittävä seurantalaite, joten tuleeko tällainen hengitystä tarkkaileva älymaski? https://www.weforum.org/videos/21559-ma ... -WugBSsIeM. Jos suunta on tämä, niin ei minusta vaikuta hyvältä suunnalta.
Linnea

ViestiKirjoittaja tuulikki » 02. Maalis 2021 12:06

Olen kanssasi samaa mieltä Linnea.
Minäkään en ole pitänyt maskia kuin kerran käytyäni katsomassa erästä henkilöä sairaalassa, ja siellä oli ehdoton maskipakko, ja rajoitettu vierailuaika (15min.)
Itse pidän tätä maskisuositusta vallan käytön välineenä, ja pelkään pahoin, että se ei poistu mihinkään, vaan tulee lisää "suosituksia/pakkoja" juuri niin kauan kuin kansa peloissaan niitä "anoo hallituksiltaan"...(josta sitten onkin niin "näppärää" hypätä kommunismiin/totalitarismiin?)...
"Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
tuulikki

ViestiKirjoittaja Roksi » 02. Maalis 2021 21:15

Minäkin voin kertoa kokemuksia maskin käytöstä työni puolesta. Olen käyttänyt maskia hoitaessani mm. eristyspotilaita. Ja tuli mieleen tapaus, kun potilaalla oli norovirus, niin sainpa taudin itsekin, vaikka käytin maskia, hanskoja ja essua. (Ja pesin kädet saippualla hyvin ja desinfioin.) Eipä auttanut torjuntakeinot.
Roksi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Maalis 2021 15:36

*
Poliisi vei ”koronaepäillyn” naisen väkisin kodistaan Iisalmessa – Järkyttävä video ja ääninauha viranomaisten toiminnasta! Mitä ajatuksia tämä teissä herättää?

https://mvlehti.net/2021/03/03/poliisi-vei-koronaepaillyn-naisen-vakisin-testattavaksi-iisalmella-jarkyttava-video-ja-aaninauha-viranomaisten-toiminnasta/
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Maaret » 05. Maalis 2021 10:26

Mä en enää halua katsoa mitään pelotteluvideoita. Kun olen aikani kerännyt mielestäni riittävästi infoa niin se riittää ja sen perusteella teen ratkaisuni.

Aikani keskustelin aiheesta tuolla toisaalla mutta totesin kaikissa keskusteluissa, että ihminen ei oikeasti välitä faktoista vaan tekee niin kuin se taho sanoo johon tuo ihminen haluaa luottaa.
Jotkut voi puhua vahvoja mielipiteitä puolesta tai vastaan ja silti tekevät jopa eri päätöksen kuin mitä ovat puhuneet.
Aikoinaan ajattelin että ne tykkää valehtelusta mutta nyt ymmärrän että se on vain sitä tyhjää juttelua millä ei ole mitään merkitystä.

Tulee hieman tylsä olo kun opintojenkin takia tietää aiheesta paljon ja varoittaa omaisiakin .... kyllä ne kuuntelee mutta kuitenkin tekee niin kuin viranomainen käskee. Ja sama on uskovien joukossa. Vuosikausia on saarnattu, että "maailma on pahan vallassa ja vainoaa meitä". Mutta hädän hetkellä sanotaan "ihanaa kun meidän yhteiskunta ja maailma pitää meistä huolen".

Ei voi kuin toivoa ettei kauhea katastrofi iske kun tajuavat että se paha maailma ei ole muuttunut muutoin kuin pahemmaksi ja nauttii ihmisten eksyttämisestä. Mutta uskossa ei olekaan kyse tietämisestä vaan luottamuksesta ja rakkaudesta ja uskosta. Jos siis luottaa rakastaa turvaa maailmaan niin usko on vain hengellinen harrastus. Ja se käy ilmi valinnoista eikä puheista.
Katso, minä pakenisin kauas ja yöpyisin erämaassa.
Ps. 55:7
Maaret

ViestiKirjoittaja Uskon » 05. Maalis 2021 23:42

-
Viimeksi muokannut Uskon päivämäärä 01. Loka 2024 08:07, muokattu yhteensä 1 kerran
Uskon

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Maalis 2021 13:44

Uskon kirjoitti:Seuraavaan voi halutessaan laittaa allekirjoituksen. Alla osoite ja sen alla selite

https://www.adressit.com/ei_rokote_passille

Nyt ollaan suunnittelemassa rokotepassia. Ilman passia sinulta voidaan tulevaisuudessa evätä pääsy jopa työpaikalle, kauppaan, teatteriin ja ties minne matkustamisesta puhumattakaan. Käytännössä tämän avulla ihminen voidaan eristää koko yhteiskunnassa mikäli hän ei ota rokotetta. Tehdään nyt loppu tällaiselle hulluudelle. Tällä estetään ihmisen vapaa tahto valita ja elää tasavertaista elämää.

Allekirjoitin jo sen. Mutta ongelma on että se on FB:ssa, jonka kautta pitää allekirjoittaa.... Osa ei ole facebookista. :think2:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Roksi » 06. Maalis 2021 15:01

Allekirjoitettava adressi ei ole Facebookissa. Kyllä pääsee allekirjoittamaan kuka vaan haluaa.
Roksi

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu