Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Helmi 2016 18:44

Olen tohtorikoulutettava hoitotieteen laitoksella :D

Eihän tässä mitään kiirettä ole opintojen kanssa. Minulla on kuitenkin työ, josta pidän todella paljon. Ihan vain harrastukseksi opiskelen lisää ja koska tutkimusaiheeni on niin mielenkiintoinen, että sitä ei voinut jättää graduun :thumbup:

PS. Onneksi Pekka muistutti foorumin säännöistä. Muuten olisin varmaan käyttänyt tuota "vanha utelias ukonrahjus" -nimitystä ;)
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Jukka » 08. Helmi 2016 18:45

pekka kirjoitti:
jukka1954 kirjoitti:
Aamu-Usva kirjoitti:Minulla ei nyt oikein into tahdo riittää opintojen kanssa. Pitäisi löytää uudelleen sellainen oikea motivaatio tehdä opiskelujuttuja. Tällä tavalla en etene yhtään. Töissä menee tällä hetkellä paljon aikaa ja tavallisesti töiden jälkeen aika menee kodin ja lasten kanssa. Viikonloppuisin haluan välillä myös tavata ystäviä yhdessä perheen kanssa ja tehdä muuta kivaa. Olen vähän laiskistunut tämän pimeän kauden myötä. En saa itsestäni enää lasten nukkumaanmenon jälkeen irti mitään. Nytkin tulin kyllä koneelle, mutta täällä vain naputtelen, vaikka artikkelikin on tässä auki ja olisi vielä hyvää aikaa kirjoittaa. Olen kyllä niin vaikeassa vaiheessakin artikkelissa nyt, että tarvitsisin oikein aamuaivot vaiheen viemiseen läpi... :lol:

Mikään muu ei kuitenkaan tuo todellista onnea kuin olla Herraa lähellä. "... minun onneni on olla Herraa lähellä (Ps.73:28)..."

Saanko kysyä mikä on "pääaine" mitä opiskelet? Vastaukseksi kelpaa myös et saa kysyä sinä vanha utelia ukonrahjus :good2:

Ei kelpaa Jukka koska noin rumasti ei saa foorumin sääntöjen mukaan toiselle vastata.

Image

Jep, yleisesti ottaen olet oikeassa. Aamu-usvalta ottaisin lausahduksen kyllä hauskana heittona vastaan. Kivaa porukkaahan täällä on kaikki, mutta olen itse ehkä vähän yli-innokas kevennyksissäni.
Jukka

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Helmi 2016 18:46

Niin joo. Tämäkin on pakko kertoa: Minulta leikattiin tänään viisaudenhammas, joten voin olla joko kärsimyksestä kiukkuinen tai pahasti mömmöissä ;) Älkää siis välittäkö jos kirjoittelen ihan omiani...
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Jukka » 08. Helmi 2016 18:53

Aamu-Usva kirjoitti:Olen tohtorikoulutettava hoitotieteen laitoksella :D

Eihän tässä mitään kiirettä ole opintojen kanssa. Minulla on kuitenkin työ, josta pidän todella paljon. Ihan vain harrastukseksi opiskelen lisää ja koska tutkimusaiheeni on niin mielenkiintoinen, että sitä ei voinut jättää graduun :thumbup:

PS. Onneksi Pekka muistutti foorumin säännöistä. Muuten olisin varmaan käyttänyt tuota "vanha utelias ukonrahjus" -nimitystä ;)

Kiitos vastauksesta. Sain siitä hauskan ja sääntöjä rikkomatta. Pekka on kyllä oikeassa, että joku voi loukkaantua sanoista jotka on tarkoitettu vain kevennykseksi. Siispä pitää oppia olemaan huolellinen sanoissaan. Onneksi ylläpidolla on välineet poistaa mauton lausuma.

Nyt lähden lämmittämään tölkkihernesoppaa ja paistan siihen vähän jauhelihaa sekaan.
Jukka

ViestiKirjoittaja Jukka » 08. Helmi 2016 19:13

Aamu-Usva kirjoitti:Niin joo. Tämäkin on pakko kertoa: Minulta leikattiin tänään viisaudenhammas, joten voin olla joko kärsimyksestä kiukkuinen tai pahasti mömmöissä ;) Älkää siis välittäkö jos kirjoittelen ihan omiani...

Antavat tuollaisen jälkihoitoon yleensä panacodia / ardinexia ja tietysti buranaa. Mulle annettiin 7 pv antibioottikuuri, mutta kipulääkkeitähän mulla oli valmiiksi kotona polvikivun tähden. Oli mistä valita Buranasta Oxynormiin ja siltä väliltä muita. Toivon, että saisin vielä viettää päihteettömiä päiviä (huumeitahan nuo kovat opioidit ovat). Olen käyttänyt opioidivalmisteita noin 20 vuotta ja pelännyt jääväni loppuiäkseni niiden koukutukseen. 1,5 vuotta sitten kivut jalassani rauhoittuivat ja lopetin Tramalin käytön. 2 kuukautta vierähti enkä kokenut kuin pieniä vieroitusoireita ensimmäisten 3-4 päivän aikana. Pärjäsin buranalla, kun kipuja tuli. Ehkä on niin kuin jotkut ovat minulle sanoneet, että jos lääkkeen teho kuluu kivun lievitykseen niin siihen ei jää samalla tavoin koukkuun kuin lääkkeiden väärinkäyttäjät.

Ja nyt sopalle.
Jukka

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Helmi 2016 19:24

Minä en voi kodeiinia käyttää, koska joskus sain siitä hengitysoireita.
Siispä en varmaan oikeasti kovin mömmöissä ole, kun menen Buranalla ja Panadolilla :thumbup: Tavallisesti en käytä ollenkaan edes tavallisia särkylääkkeitä, joten yleensä ne tehoavat erittäin hyvin silloin harvoin, kun joudun ottamaan. Vielä en ole ottanut, mutta leikkauksesta onkin vasta muutama tunti. Vielä on suu puuduksissa. Huomisen olen sairaslomalla tämän kanssa.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Helmi 2016 13:17

*
Amerikan presidentti Obama on uskossa Jeesukseen. Mitä? Eikä hän ole enää muslimi? :wtf:

https://www.kdlehti.fi/2016/02/08/obama ... a-vastaan/
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Juha » 09. Helmi 2016 14:35

Miksi uskot Obaman olevan muslimi?
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Helmi 2016 14:57

Juha kirjoitti:Miksi uskot Obaman olevan muslimi?

Koska täällä foorumissa ja muissakin sanottiin siitä että hän on muslimi. Ehkä hän hylkäsi jo islamin tultuaan terveeseen uskoon?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pekka » 09. Helmi 2016 15:54

vaisuliini kirjoitti:
Juha kirjoitti:Miksi uskot Obaman olevan muslimi?

Koska täällä foorumissa ja muissakin sanottiin siitä että hän on muslimi. Ehkä hän hylkäsi jo islamin tultuaan terveeseen uskoon?

Itse luulen, että hän luki vain paperilta tuon puheensa minkä hän piti tuolla rukousaamiaisella. Luulen että joku muu oli tehnyt hänelle tuon puheen valmiiksi. Toisaalta pidän Obamaa jonkinlaisena ekumeenikkona mutta kristityksi en häntä kutsuisi.

”Obama kieltäisi homoseksuaalien "eheytyksen" – Suomessa toimintaa ei säännellä”

https://yle.fi/uutiset/3-7917632

”Yhdysvaltain presidentti Barack Obama kannattaa seksuaalivähemmistöjen niin sanotun eheyttämisen kieltämistä alaikäisiltä. Valkoinen talo ilmoitti myöhään keskiviikkona tukevansa vetoomusta, jonka tarkoitus on kieltää seksuaalisen suuntautumisen muuttamiseen tähtäävä toiminta.”

”USA:n korkein oikeus hyväksyi homoliitot – Valkoisen talon logokin muutettiin sateenkaaren väreihin”

https://www.hs.fi/ulkomaat/a1435290187266

”"Tämä oli suuri päivä marssilla kohti tasa-arvoa. Homo- ja lesbopareilla on nyt oikeus mennä naimisiin, kuten kaikilla muillakin. Rakkaus voittaa", twiittasi presidentti Barack Obama heti päätöksen jälkeen. Valkoisen talon logo muutettiin Twitterissä sateenkaaren väreihin.”

Image

Kuvateksti: "Kuva Valkoisesta talosta sateenkaaren väreissä homoliittojen hyväksymisen kunniaksi 26. kesäkuuta oli Reutersin alkuvuoden kuvista suosituin. Yhdysvaltojen korkein oikeus hyväksyi lain tasa-arvoisesta avioliitosta äänin 5-4."
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu