Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Joulu 2015 11:30

*
"Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikessa" 1. Kor. 15:28.

Tämä on sen rukouksen täyttymys, jonka Jeesus rukoili Joh. 17:5:ssa. Kun Jumalan Pojan lunastustyö on todella täytetty ja kaikki on alistettu hänen valtaansa, kun koko ihmiskunta on yhtä Jumalan kanssa, silloin Ihmisen Poika lakkaa olemasta ja sulautuu absoluuttiseen Jumalaan. "Ja kun kaikki on alistettu Ihmisen Pojan valtaan...." Muista, että kaikki ei vielä ole alistettu hänen valtaansa. Lunastus ei merkitse vain henkilökohtaista pelastusta ja ruumiimme lunastusta, se merkitsee myös koko maanpiirin täydellistä lunastetuksi tulemista, eikä vaan maan, vaan koko aineellisen maailmankaikkeuden. "Uudet taivaat ja uusi maa". Se merkitsee, että kaikki muut auktoriteetit katoavat ja Jumala on absoluuttinen auktoriteetti. " Että Jumala olisi kaikki kaikessa". Tulee aika, jolloin kaikki on oleva Jumalan välittömässä hallinnassa, jokainen yksityiskohtakin. Me odotamme uutta taivasta ja uutta maata, jossa ihmiskunta on seisova Jumalan edessä samoin kuin Jeesus seisoi hänen edessään täällä ollessaan.

Jeesus Kristus, Jumalan Poika ja Ihmisen Poika, ei ole pelkkä yksilö. Hän on koko ihmiskunnan edustaja. Jos haluat nähdä ihmiskunnan sellaisena kuin Jumala tahtoo sen olevan, katso Jeesusta. Lunastuksen kautta hänen kaltaisensa elämä on tehty ihmiselle mahdolliseksi. Kun ihmiskunta on saavuttanut tämän päämääränsä, Jeesus Kristus lakkaa olemasta Ihmisen Poika ja sulautuu jälleen absoluuttiseen Jumalaan. Poika alistetaan Isän valtaan ja Jumala on kaikki kaikessa. Silloin on Jeesuksen rukous saanut vastauksensa: Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi ennen kuin maailma olikaan." Se kirkkaus merkitsee Jumalassa olemista."

-Oswald Chambers/Lunastuksen hinta-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja pekka » 06. Joulu 2015 12:49

vaisuliini kirjoitti:*
Mitä mieltä olette tästä adressista? En tiedä allekirjoitanko vai en koska siinä mainitaan teologista...

https://www.adressit.com/vetoomus_vanki ... n_puolesta

Kiitos. Minä nyt kuitenkin allekirjoitin jos siitä vaikka olisi jotain hyötyä, Jumala tietää onko vai ei.

Tilanne on mikä se on tällä hetkellä eli ei minusta kovin hyvä. Ja siinäkin mielessä just että luterilaiset ovat vallan kahvassa mitä tulee hengelliseen vankilatyöhön. Mutta on siellä joukossa varmasti tosi hyviäkin vankilapastoreita, vielä tänäkin päivänä.

Itsekin olen jo muutamia vuosia yrittänyt päästä vankilatyöhön mukaan mutta tosi vaikeeta on päästä muurien sisäpuolelle vankeja auttamaan. Hyvin surullista mun mielestä kun on tehty niin vaikeaksi päästä vankeja auttamaan.

Tälläkin hetkellä mulla on anomus vetämässä Vaasan vankilaan mutta anomukseni on jälleen jumittunut vankilapastorin "työpöydälle". Ei oikein hyvältä näytä taaskaan. Mutta toisaalta ei tätä "peliä" vielä olla loppuun asti pelattu, en ole luovuttanut vielä.

Johanneksen ilmestys 3:

7. Ja Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Pyhä, Totinen, jolla on Daavidin avain, hän, joka avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa:

8. Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Joulu 2015 13:14

pekka kirjoitti:Tälläkin hetkellä mulla on anomus vetämässä Vaasan vankilaan mutta anomukseni on jälleen jumittunut vankilapastorin "työpöydälle". Ei oikein hyvältä näytä taaskaan. Mutta toisaalta ei tätä "peliä" vielä olla loppuun asti pelattu, en ole luovuttanut vielä.

Johtuuko se että sinulla ei ole teologinen koulutus? Minusta se on väärin koska Jumala ei tartte koulutettua teologia vankilatyöhön. Rukoilen että se anomuksesi menee läpi.

En vielä uskalla allekirjoittaa koska teologia askarruttaa ja se on pahin este Jumalan työlle vankilatyössä sori.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pekka » 06. Joulu 2015 13:58

vaisuliini kirjoitti:
pekka kirjoitti:Tälläkin hetkellä mulla on anomus vetämässä Vaasan vankilaan mutta anomukseni on jälleen jumittunut vankilapastorin "työpöydälle". Ei oikein hyvältä näytä taaskaan. Mutta toisaalta ei tätä "peliä" vielä olla loppuun asti pelattu, en ole luovuttanut vielä.

Johtuuko se että sinulla ei ole teologinen koulutus? Minusta se on väärin koska Jumala ei tartte koulutettua teologia vankilatyöhön. Rukoilen että se anomuksesi menee läpi.

En vielä uskalla allekirjoittaa koska teologia askarruttaa ja se on pahin este Jumalan työlle vankilatyössä sori.

Kyllä kait sekin vaikuttaa, ja se että vankilatyöhön mukaan pääseminen on vain tehty niin kauhean vaikeaksi, on kaikenlaisia esteitä rakennettu joita on vaikea ylittää että sitten lopulta voisi päästä muurien sisäpuolelle vankeja auttamaan täällä Suomessa.

Ja kait sekin vaikuttaa että uskovat ovat hajaannuksen tilassa (täällä Suomessakin) eli oikeasti mun mielestä uskonveljen (esim. vankilapastori) tulisi auttaa toista uskonveljeä, jotta tämä voisi päästä mukaan vankilatyöhön eikä niin kuin nyt on tilanne että tuota auttamista ei ole juuri laisinkaan mitä tulee siis tuohon vankilatyöhön mukaan pääsemiseksi. Eli rakennetaan mieluummin kaikenlaisia esteitä kun niitä turhia ja Sanan vastaisia esteitä tulisi purkaa jotta vangit voisivat saada kaiken mahdollisen avun minkä he vaan voisivat saada.

Kiitos Vaisuliini sulle että rukoilet sen puolesta että voisin päästä mukaan vankilatyöhön vankeja auttamaan. Jumala siunatkoon sinua.

Psalmit 116:

1. Minä rakastan Herraa, sillä hän kuulee minun ääneni ja rukoukseni;

2. sillä hän on kallistanut korvansa minun puoleeni, ja minä huudan häntä avuksi kaiken elinaikani.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Jukka » 06. Joulu 2015 20:13

Hmm. Onpas täällä hiljaista. Iltapäivällä oli TV:ssä esitetty joku pitkä sotaleffa, jossa Suomi oli tullut hyväksi kakkoseksi ja nyt kai monet katsoo linnan juhlia. Toivottavasti vieraat pääsivät tänä vuonna linnaan kuivin jaloin. Palo- ja pelastuslaitos lupasi tehdä asian hyväksi voitavansa. Aika velikultia hekin.

Aikoinaan minäkin juhlavieraita sinne taksilla kuskailin. Niin, ja sainhan minä itsekin jo nuorena kutsun linnaan, Keravalla.

Siitä saamme olla onnellisia, että elämme itsenäisessä maassa ja varmasti jokainen haluaa yhtyä rukoukseeni, että saisimme jatkossakin viettää rauhallisia aikoja.
Jukka

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Joulu 2015 21:05

Sotaleffoista en välitä, mutta linnan juhlia voisin ehkä vähän vilkaista, kunhan saan pikkuväen ensin unten maille.

Meidän pienin on ollut hiukan kipeänä viikonloppuna, mutta nyt onneksi jo voimissaan huomista päiväkotipäivää varten. Keskimmäisellä on vielä kaveri kylässä. Pitänee passittaa hänet kotiin ja omat pesulle. Vanhimman tytön patistaminen koulukirjojen ääreen on nykyään jokseenkin haastavaa. Pitäisi vielä vähän katsoa, että onko hänellä kaikki tehtynä huomista varten.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Jukka » 06. Joulu 2015 23:27

Aamu-Usva kirjoitti:Sotaleffoista en välitä, mutta linnan juhlia voisin ehkä vähän vilkaista, kunhan saan pikkuväen ensin unten maille.

Minua ei kiinnosta kummatkaan. Hymyilytti vain, kun kaverini soitti katsoneensa Tuntemattoman sotilaan. Kysäisin, että kumpi siinä lopuksi voitti? Kaveri vastasi: "Naapuri, mutta Suomi tuli hyväksi kakkoseksi!" Siis jotain positiivista (?) siinäkin näkemyksessä, ehkä.

Joskus katson jonkun elokuvan, jossa ratkaistaan jokin rikospähkinä, mutta kuvataan myös tutkijoiden perhe-elämää yms. Jos näytetään väkivaltaisia kohtauksia tai räiskitään asein tai hurjastellaan autoilla renkaat ulvoen, niin lopetan katsomisen.

Luin jokin aika sitten tutkimuksen tai ehkä se oli vain väkivaltaelokuvia käsittelevä kirjoitus, jossa otettiin kantaa väkivaltaa kuvaavien elokuvien lisääntymiseen ja kuinka niitä katsovat ikään kuin turtuvat väkivaltaan. Järjettömien väkivaltakohtausten lisäksi elokuviin ympätään yhä enemmän "paljasta pintaa".

Eikä tämä koske vain elokuvia. Ystäväni kävi automessuilla Saksassa ja uusien mersumallien keulapelleillä itseään venyttelivät valokuvamallit bikineissään. Sellaista autokauppaa.

Täällä Karjalohjalla sähköt palasivat vasta jokunen aika sitten. Puuskissa myrskyinen tuuli on ravistellut taloa ja pihoilla ja teillä on oksia vaikka nuotion tekemiseen. Huomiseksi odotamme pitkästä aikaa aurinkoista päivää. Nyt hyvää yötä, Jeesus myötä. Herra Sinua, perhettäsi ja rakkaitasi siunatkoon.
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Joulu 2015 10:52

*
"Kiitetty olkoon Jumala, joka ei koskaan muuta eikä peruuta sitä tosiasiaa, että Hän on ottanut meidät omikseen ja hyväksyy meidät Jeesuksen Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen tähden. Me sen sijaan hyvin helposti luovumme siitä asemasta, joka Jumalan puolesta meille selvästi kuuluu. Totuus on se, että Jumala ei ole muuttunut. Hän katsoo työhön, jonka Kristus on uskovan puolesta tehnyt.

Kun näemme syntimme, alamme heti pelätä Jumalan muuttuneen. Hän ei ole muuttunut, mutta me olemme. Emme ole enää vaeltaneet Hengessä, vaan lihassa. Meidän on tuomittava itsemme, jotta yhteys Jumalaan tulisi jälleen kuntoon. "Sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksi antamiseksi" (Matt. 26:28)."

-Miles J. Stanford/Vihreä kirja-
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Joulu 2015 10:54

*
"Jumalan ja meidän välillämme voi vallita rauha vain Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden."...tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta" (Kol. 1:20). Emme saa koskaan unohtaa, että rauhan perustana on yksinomaan ristin teko - ei mikään sellainen, mitä meissä on tai mitä me voimme saada aikaan."

-Miles J.Stanford/Vihreä kirja-
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Joulu 2015 10:56

*
"Armoa, joka ihmiselle kerran on lahjaksi annettu, ei oteta häneltä pois, sillä Jumala on tiennyt jo etukäteen ihmisen koko ahdingon. Jumalan teko on siitä riippumaton."

-Miles J. Stanford-
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu