Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Joulu 2015 11:49

*
"Annettua lupausta "Minun armossani on sinulle kyllin" ei milloinkaan voida lakkauttaa tai rajoittaa."

-D.L. Moody/Ylenpalttinen armo-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Joulu 2015 11:51

*
"Tahtoisin erikoisesti kiinnittää teidän huomionne siihen totuuteen, että me olemme pelastetut yksin armosta, emmekä osittain teoista ja osittain armosta. Meidän tarvitsee saada silmämme auki nähdäksemme, että Jumalan lahja on vapaa ja meidän teoistamme riippumaton. "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi" (Ef. 2:8-9)."

-D.L.Moody/Ylenpalttinen armo-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Joulu 2015 11:53

*
"Meidät vanhurskautetaan (julistetaan syyttömiksi/hyväksytyiksi) Jumalan edessä vain Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen ansion perusteella, uskon kautta eikä omien tekojemme ja ansioittemme tähden."

vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Joulu 2015 11:54

*
"Teot jotka tehdään ennen Kristuksen armoa ja Hänen henkensä vastaanottamista, eivät ole Jumalalle otollisia, koska ne eivät pulppua uskosta Jeesukseen Kristukseen. Ne eivät liioin tee ihmisiä kelvollisiksi ottamaan vastaan armoa, tai niinkuin oppineet sanovat, niiden kautta ei ansaita armoa."

vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Joulu 2015 11:56

*
"Muuan vanha mies astui esiin eräässä kokouksessamme ja sanoi: "Minulta on mennyt neljäkymmentäkaksi vuotta kolmen asian oppimiseen: Etten voi tehdä mitään oman pelastumiseni hyväksi, ettei Jumala vaadi minua tekemään mitään ja että Herra Jeesus on tehnyt kaiken. Pelastus on täytetty teko, ja kaikki, mitä voimme tehdä, on siinä, että otamme sen vastaan."

vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Joulu 2015 11:59

*
"Kuulkaa mitä apostoli sanoo: "Minun Jumalani on rikkautensa mukaisesti täyttävä kaikki teidän tarpeenne" (Fil 4:19). Lue tarkoin nämä sanat. Siinä ei sanota, että Hän on antava teille kaiken, mitä toivotte. On kysymys siitä, mitä te tarvitsette, niin, kaikesta, mitä tarvitsette. Lapseni toivovat monia asioita, joita eivät saa, mutta minä annan heille kaiken, mitä he tarvitsevat, jos se on minun vallassani. Samoin, joskin Jumala pidättää meiltä monia toivomiamme asioita, antaa Hän meille kaiken, mitä me tarvitsemme."

vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Joulu 2015 12:00

*
"Armo saa aikaan pelastuksen, armo vaikuttaa pyhän elämän ja armo saa aikaan palveluksenteot. Kokemuselämässäni on kolme päivää, jotka ovat tulikirjaimin piirretyt sieluuni. Ensimmäinen, jona käännyin. Toinen, jona huuleni avautuivat tunnustamaan Kristusta. Kolmas, jona aloin tehdä työtä toisten pelastamiseksi."

-D.L.Moody-
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Joulu 2015 12:01

*
"Jumalan armo on rajaton. Riittääkö Hänen laupeutensa minulle? Voinko minä saada syntini anteeksi? Tahtooko Jumala vapauttaa minut tuomiosta? Tahtooko Jumala kuulla minun huutoni, minun, joka en pitänyt armoa minään ja usein pilkkasin Herran teitä? Voiko vielä olla toivoa?

Jeesus! Minä olen eksynyt. Pelasta minun sieluni niinkuin kekäle tulesta! Minä joudun kadotukseen ilman sinua, en kestä Jumalan tuomiolla. Puhu puolestani. Korjaa asiani. Vapauta ja puhdista minut verelläsi. Ota sydämeni, muovaa mielenlaatuni. Tahdon ikuisesti olla sinun!

vaisuliini

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Joulu 2015 12:31

*
Mitä mieltä olette siitä että Israel siirtyy puolustuksessaan laseraikaan?
Ensin 'Iron Dome' ja seuraavaksi sen rinnalle tulee 'Iron Beam', joka pystyy näkemään pienimmätkin kohteet ja "listii" ne kuin kärpäset. :shock:

https://riippumatonmedia.com/2015/11/03 ... set%C2%A8/

vaisuliini

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 05. Joulu 2015 17:20

vaisuliini kirjoitti:Mitä mieltä olette siitä että Israel siirtyy puolustuksessaan laseraikaan?
Ensin 'Iron Dome' ja seuraavaksi sen rinnalle tulee 'Iron Beam', joka pystyy näkemään pienimmätkin kohteet ja "listii" ne kuin kärpäset. :shock:

Hienoja vempaimia näyttävät olevan. Ironiselta tuntui tuo lausahdus, että "sen rinnalle tulee 'Iron Beam', joka pystyy näkemään pienimmätkin kohteet ja "listii" ne kuin kärpäset". Nimittäin, juutalaisten luopumus Israelin Jumalasta ja korvien kuuroutuminen Jahven profeetojen sanoille johtui suurelta osin Baal-Sebubista - Kärpäsen herrasta. Kansa eksyi pitämään Baalin (=herran) profeettoja Israelin Jumalan profeettoina. He harjoittivat sellaisia seremonioita, jotka tempaisivat kansan mukaansa tansseilla, lauluilla ja herran nimen huutamisella (onneksi ei meidän päivinämme enää mitään tuollaista tapahdu... vai onko siinä sittenkin jotain tuttua?) Muuten, tuo kaikki mitä kansa teki baalin profeettojen (ts. valheprofeettojen) ohjauksessa oli aivan Raamatullista. Ei tarvita kuin vähän sisälukutaitoa ja voi näyttää Raamatusta kohtia, missä Jumalan kansaa kehoitetaan lauluin ja tanssein ylistämään Herraa ja huutamaan avukseen Hänen nimeään. Tässä varmasti pohdittavaa tykönänsä itse kullekin.

Tulevaisuudesta Raamattu kertoo ainakin sen, että Israelin pelastaa tuhoutumasta heidän Messiaansa, ei mikään inhimillisin keinoin rakennettu ase. Israel on nyt vihollisten piirittämä ja on luonnollista, että he kehittävät tehokkaita aseita pysyäkseen kansakuntana elossa. Muistan erään koulupojan, jota kiusattiin, koska hänen isänsä oli saarnaaja. Erään kerran, kun kiusaajat tulivat tuuppimaan tätä poikaa, hän "veti heitä turpiin" (anteeksi vallan brutaali ilmaukseni). Selkäänsä saaneiden vanhemmat kertoivat tämän kiusatun pojan äidille tästä "väkivallanteosta", johon äiti oli vastannut: "Kyllä kärpäset saa kasvoiltaan pois hätistää!"
Jukka

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu